۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

انواع شامپوی گربه

زبان گربه‌ها دارای پرزهایی به شکل نی و توخالی است که بزاق در آن‌ها جمع شده و به هنگام لیس زدن، بزاق روی موها پاشیده می‌شود و به این ترتیب گرد و خاک و آلودگی از روی سطح موها زدوده می‌شود. این پرزها حتی قادرند حشراتی که لابه‌لای موهای گربه رفته‌اند را تمیز کنند. لیس زدن موها منجربه خنک شدن بدن گربه هم می‌شود و چون گربه‌ها تعریق نمی‌کنند، از این طریق بدن خود را خنک نگه می‌دارند.

چرا گربه ها بدن خود را لیس می زنند

گربه‌ها به بو و آلودگی روی بدن‌شان خیلی حساس هستند و به همین دلیل است که در اکثر مواقع شاهد تمیز کردن گربه‌ها توسط خودشان هستید.

 

شامپو گربه رداسپرینگ مدل C1 مخصوص موهای تیره و مشکی حجم 250 میلی لیتر

 

چه زمانی باید از شامپوی گربه استفاده کنیم؟

اگرچه گربه‌ها دائماً درحال لیس زدن خودشان هستند، اما بازهم نیاز است برای رعایت بهداشت گربه که گربه‌ی خانگی‌تان را با شامپوهای مخصوص گربه‌ها بشویید. هرچند گربه‌ها شست‌وشوی شما را قبول ندارند و پس از استحمام شما بازهم خودشان را لیس می‌زنند و تمیز می‌کنند اما مهم نیست و شما باید کار خودتان را انجام دهید. البته این نکته را هم بدانید که شست‌وشوی دائم گربه هم کار درستی نیست و زیاده‌روی در این کار می‌تواند پوست و موی گربه را خشک کند و فقط در زمانی که مجبور هستید باید این کار را انجام دهید. مثلاً وقتی گربه‌تان از خانه بیرون رفته و یا خودش را در باغچه کثیف کرده و یا حتی روی خودش غذا ریخته است او را به حمام برده و بشوریدش.

حتماً به این نکته توجه کنید که به هیچ‌وجه نباید گربه را با شامپوی انسان بشورید چرا که PH بدن گربه‌ها با انسان‌ها متفاوت است و در اثر استفاده از شامپوی انسان ممکن است برای گربه‌تان مشکل پوست و مو به‌وجود بیاید.

 

چگونه گربه خود را به حمام ببریم؟

گربه‌سانان معمولاً از آب و خیس شدن خوششان نمی‌آید و گربه‌های خانگی هم از این قضیه مستثنی نیستند. باید روش شست‌وشوی گربه‌تان به ‌طوری که خوشش بیاید و احساس کند قرار است یک بازی با او انجام دهید را یاد بگیرید. ابتدا می‌توانید گربه را به حمام برده و کمی با او بازی کنید، حتی استفاده از چند تشویقی هم می‌تواند کمک کننده باشد زیرا اگر به او تشویقی بدهید فکر می‌کند که دارد کار درستی انجام می‌دهد و به این صورت شما او را به حمام کردن تشویق می‌کنید.

 

بعد از چک دمای آب و تنظیم آن بر روی حرارت مناسب، گربه خود را به یکباره زیر آب نبرید و اول با دست مقداری آب بر روی بدنش ریخته و اگر واکنش بدی از خود نشان نداد، کم کم کل بدنش را با آب خیس کنید و بگذارید گربه‌تان کمی با آب بازی کند تا بفهمد آن‌قدرها هم حمام کردن بد نیست.

استحمام گربه به چه صورت است

 

بعد از خیس شدن کامل بدن، نوبت به استفاده از شامپوی معمولی مخصوص گربه‌ها می‌رسد. با استفاده از شامپوی مخصوص گربه‌تان را بشویید و بدنش را ماساژ دهید تا به خوبی شامپو به لابه‌لای موهایش برود و تمام آلودگی‌ها پاک شود. پس از آن به خوبی گربه‌تان را با آب شست‌وشو دهید تا شامپوها شسته شوند. آب بدن گربه را با دست بگیرید و گربه‌تان را با حوله خشک کنید. اگر هوا گرم و مناسب بود همان حوله کافی است و می‌توانید اجازه دهید در دمای محیط خشک شود اما اگر هوا سرد بود و احتمال سرما خوردن گربه‌تان وجود داشت، بهتر است از سشوار برای خشک کردن گربه‌ی پشمالوی خود استفاده کنید. اگر برای اولین بار است که گربه‌تان را با سشوار می‌خواهید خشک کنید، شاید در ابتدا کمی بترسد پس اول کمی با درجه‌ی پایین‌تر سشوار را روشن بگذارید و پس از عادت کردن گربه به صدای سشوار، درجه‌ی حرارت آن را بالا ببرید.

 

با سشوار گربه را خشک کنید

 

شامپو خشک گربه

برخی از گربه‌ها بنابر دلایل غریزی نمی‌توانند با آب استحمام کنند و از خیس شدن وحشت دارند. برای این نوع گربه‌ها بهتر است از شامپوی خشک استفاده کنید. حتی برای گربه‌های نرمال در فاصله‌ی دو حمام کردن با آب می‌توانید از شامپوی خشک برای شست‌وشو استفاده کنید. شامپوی خشک گربه به صورت پودر است و نحوه‌ی استفاده از آن به این صورت است که پودر را روی بدن گربه پاشیده و در خلاف جهت رویش موها شانه کنید تا تمام موها به شامپو آغشته شوند. با برس کشیدن مقادیر اضافی شامپو را از بدن گربه پاک کنید. استفاده‌ی روزانه از شامپوی خشک هم درست نیست و باید هر چند روز یک بار صورت بگیرد.

پس از استحمام نکته‌ی مهم شانه کردن موی گربه‌هاست. گربه‌هایی مانند نژاد پرشین یا هیمالین که دارای موهای بلند و پر هستند حتماً به شانه کردن نیاز دارند چرا که در اثر تحرک و فعالیت موهای آن‌ها درهم گره می‌خورد و با شانه کردن می‌توانید این موها را ازهم جدا کنید. گربه‌های مو کوتاه زیاد و به صورت روزمره نیازی به شانه کردن ندارند و اگر در هفته دو مرتبه هم شانه‌شان کنید کافی است. راه دیگر جلوگیری از گره خوردن موی گربه‌ها اصلاح منظم و به موقع است. در زمان اصلاح هم به‌درستی موها شانه شده و گره‌ها باز خواهند شد. درضمن هرچه موها کوتاه‌تر باشند دیرتر کثیف می‌شوند و گربه‌تان دیرتر نیاز به استحمام و شست‌وشو پیدا می‌کند.
 

انتخاب شامپو مناسب برای گربه

 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید