۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

آشنایی با زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها

شاید برای برخی از افراد عجیب باشد اما آن دسته از افرادی که حیوان خانگی دارند، درک می‌کنند که می‌توان با حیوانات ارتباط برقرار کرد و این ارتباط از طریق حالات بدنی و رفتاری آن‌ها امکان‌پذیر است. اگر به رفتار حیوان خانگی‌تان آشنا باشید، راحت‌تر می‌توانید از نیازها و مشکلات آن‌ها باخبر باشید. در این مطلب می‌خواهیم با یک‌سری از رفتارهای گربه‌ها آشنا شویم و بفهمیم که هر رفتار آن‌ها چه معنا و مفهومی دارد، که این رفتار تنها یک واکنش است یا یک نیاز و خواسته!

 

حالات مختلف گوش گربه ها:

اگر گوش‌های گربه‌تان به‌صورت ایستاده باشد، یعنی اتفاقی افتاده که توجه او جلب شده است. در این مواقع ‌گربه‌تان یا چیز جالبی دیده یا شنیده است که بهتر است در این وضعیت  او را به حال خود بگذارید تا حواسش جمع باشد. وقتی با گربه‌تان صحبت می‌کنید و گوش‌هایش رو به بالا قرار می‌گیرد، بدانید که دارد به صدا شما و آن چه به او می‌گویید واکنش نشان داده و دقت می‌کند.

زمانی که گوش‌های گربه‌تان رو به عقب خوابیده است، یعنی گربه کاملاً ترسیده و حالت دفاعی به خود گرفته است که از حالت بدن و تکان دادن دم و حتی تنفسش هم می‌توانید این موضوع را متوجه شوید. در حالت ترس گربه کمی خطرناک خواهد بود پس سعی کنید خیلی نزدیکش نشوید و کمی زمان بدهید تا به حالت عادی برگردد.

اگر دیدید که گربه گوش‌هایش را خم کرده و با سرعت به اطراف می‌چرخاند بدانید که این یکی از حالت‌های اضطراب و نگرانی است. در این حالت سعی نکنید با گربه‌تان بازی کنید زیرا او نگران‌تر از آن است که بخواهد جواب بازی شما را بدهد پس کمی از او فاصله بگیرید و بگذارید آرام شود.

بهترین حالت گربه‌ها زمانی است که گوش‌هایشان رو به جلو خم شده است که نشان‌دهنده‌ی حس رضایت و شادی است. در این حالت راحت می‌توانید با گربه‌تان بازی کنید و از گذراندن وقت با یکدیگر لذت ببرید.

حالت گوش گربه

حالات مختلف دم گربه ها:

وقتی دم گربه سریع به اطراف حرکت می‌کند یعنی حالاتی از عصبانیت دارد و در وضع خوبی نیست که بهتر است در این حالت گربه را به حال خودش بگذارید و سمتش نروید. در هنگام تمرکز و هیجانات بالا هم گربه دمش را تند تند به اطراف تکان می‌دهد.

حالت خوب گربه زمانی است که دمش را کاملاً بالا گرفته و خیلی تکان نمی‌دهد. در این حالت گربه‌ی شما از شرایطش راضی و خوشحال است و این زمانی است که به راحتی می‌توانید با او بازی کرده و یا به او نزدیک شوید.

وقتی دم گربه‌ای در حالت افتاده باشد یعنی احساس خطر کرده و در این حالت حالت تدافعی هم به خود می‌گیرد. بهتر است در این وضعیت نزدیکش نشوید، با او بازی نکنید و یا حتی کاری از او نخواهید چرا که رفتار خوبی نخواهد داشت.

اگر گربه‌ای دمش را به آرامی به اطراف تکان می‌داد، بدانید که دارد موقعیت و وضعیت را می‌سنجد تا تصمیم بگیرد. گربه در این حالت گیج است پس بهتر است بگذارید راحت باشد تا بتواند به درستی تصمیمش را بگیرد.

حالات مختلف دم گربه

حالات مختلف چشم گربه ها:

چشمان گربه‌ها جزو زیباترین اعضای صورت‌شان هستند که در حالت‌های مختلف معانی مختلفی هم دارند. اکثر گربه‌ها چشمانی درشت با رنگ‌های بسیار زیبا دارند که برای تربیت گربه، حالات رفتاری آن‌ها را راحت می‌توان از چشم‌هایشان تشخیص داد.

به آرامی پلک زدن از حالاتی است که گربه آرامش داشته و به شما اطمینان دارد. این بهترین حالت برای نوازش گربه و توجه به اوست.

حالت نیمه بسته‌‌ی چشم‌ها هم نشان‌دهنده‌ی حالت اعتماد و امنیت است.

وقتی گربه‌تان به شما زل زده است یعنی درخواستی از شما دارد که معمولاً یا به منظور بازی است یا این‌که توجه شما را می‌خواهد. در این زمان بهتر است سریع با او بازی کنید وگرنه ممکن است حوصله‌اش سر برود و همه چیز را به‌هم بریزد.

برای خرید اسباب بازی گربه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید اسباب بازی گربه

مردمک چشم گربه‌ها هم در حالت خطی نشان‌دهنده‌ی ترس و خشونت است اما اگر در معرض نور شدید قرار بگیرند هم حالت خطی دارند. اگر مردمک‌ها گشاد شوند دیگر تنها عامل نور نیست بلکه این حالت ترس، اضطراب و حتی تعجب است. حتی در زمانی که توجه گربه به چیزی جلب می‌شود هم مردمک‌ها حالت گشاد شده و بزرگ به خود می‌گیرند.

حالات مختلف چشم گربه

صداهای مختلف در گربه ها:

از صداهایی که گربه‌ها در حالت‌های مختلف از خود درمی‌آورند می‌توان به میو میو کردن‌های متفاوت، خرناس کشیدن و صداهای دیگر اشاره کرد که هرکدام معانی متفاوتی دارند. اکثر صداها معمولاً برای جلب توجه کردن هستند اما پشت هرکدام خواسته‌ای مجزا وجو دارد.

میو کردن کوتاه معمولاً در زمانی است که شما به گربه‌ی خود توجه و یا او را صدا کرده‌اید. در این هنگام گربه با یک میوی کوتاه به شما می‌فهماند که اوهم حواسش به شما هست.

میو میو کردن پشت سرهم نشان‌دهنده‌ی گرسنه بودن و درخواست غذاست که در این حالت دیگر گربه‌تان بی‌طاقت شده و باید سریع به او غذا بدهید.

زمانی که گربه‌ها را نوازش می‌کنید صدای خرخری از آن‌ها می‌شنوید که نشانه‌ی رضایت کامل و اعتماد گربه به ‌شماست.

میو میو کرن طولانی و کشدار به معنی درخواست کمک است که باشنیدن این صدا فوراً باید به داد گربه‌تان برسید و او را نجات دهید.

وقتی گربه‌تان با صدای بسیار بلند و جیغ مانندی میو میو می‌کند یعنی عصبانی است و یا مشکلی دارد که با صدای بلند می‌خواهد توجه شما را به خودش جلب کند. در این حالت دیگر زمان بازی و نوازش او نیست و تنها باید به نوعی عامل عصبانیتش را برطرف کنید.

صداهای مختلف گربه

 

جالب است بدانید وقتی گربه‌ای دور و بر شما می‌چرخد و خودش را به شما می‌مالاند یعنی دوست دارد به توجه کنید که این توجه شامل نوازش و بازی کردن و یا هردو است. در این حالت اگر یک تشویقی خوشمزه هم در اختیار گربه‌تان قرار دهید او را خوشحال‌تر می‌کنید. معمولاً مالیدن گربه‌ها به صاحبشون نشون‌دهنده‌ی حس مالکیت آن‌ها هم هست.

 

خرید غذای تشویقی گربه

بستنی گربه وینستون مدل Chicken & Fish بسته 8 عددی

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
فرزاد گفت:
سلام. گربه من وقتی خیلی گرسنه باشه همیشه چشماش خیلی درشت و براق میشه

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید