۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

راهنمای خرید غذای تشویقی گربه

گربه‌ها حیوانات خانگی دوست داشتنی هستند که برای سالم و ایمن ماندن به نگهداری و مراقبت مداوم نیاز دارند. یکی از موارد مهم در مراقبت از گربه‌ها، ارائه یک رژیم غذایی مناسب است. در برنامه غذایی  در کنار غذاهای معمول می‌توانید به گربه خود غذای تشویقی نیز بدهید. درحقیقت، گربه‌سانان برای خوردن یک غذای تشویقی (خوراکی) خوشمزه سر و دست میشکنند.

کسب اطلاعات لازم در مورد برند، کیفیت و مواد تشکیل دهنده غذای تشویقی گربه بسیار مهم است. بدین دلیل که گربه‌ها با مصرف زیاد خورکی‌ها به سرعت وزن اضافه میکنند و به مشکلات سلامتی مانند دیابت مبتلا میشوند. همچنین غذاهای تشویقی نباید بیش از 10 درصد از کالری مصرفی حیوان خانگی شما را تشکیل دهند. اگر می‌خواهید در مورد غذای تشویقی گربه اطلاعات خود را کامل کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

غذاهای جایگزین تشویقی

 

غذای تشویقی گربه چیست؟

غذای تشویقی گربه (Cat Treat) را می‌توان یک لقمه خوشمزه برای گربه در نظر گرفت که به عنوان بخشی از وعده غذا حیوان محسوب نمی‌شود. این غذا می‌تواند به عنوان پاداش برای رفتار خوب، برای آموزش مثبت یا فقط برای گفتن دوستت دارم به گربه داده شود. غذای تشویقی همچنین می‌تواند مکمل رژیم غذایی گربه باشد، مشکلات پزشکی حیوان را کاهش دهد یا به شما کمک کند تا داروهای گربه خود را از این طریق به حیوان بدهید. خوراکی‌های مخصوص گربه می‌توانند هر چیز خاصی باشند که گربه شما از آن لذت می‌برد.

ارتباط قوی با گربه از طریق راه‌های مختلف انجام می‌شود. تقویت نیاز غریزی گربه به شکار و سپس غذا خوردن، این حیوانات خانگی را تشویق می‌کند تا با خوردن غذای تشویقی به ریتم طبیعی خود بازگردند. از آن‌جایی که بسیاری از گربه‌ها انگیزه زیادی برای غذا خوردن دارند، ایجاد ارتباط قوی و آموزش حیوان با خوردن غذا آسان است. اینجاست که خرید غذای تشویقی گربه می‌تواند به عنوان یک عامل تقویت کننده عمل کند.

غذای‌های تشویقی دارای طعم‌ها و انواع مختلفی هستند. اگر می‌خواهید گربه‌تان را به رژیم غذایی مرطوب سوق دهید، می‌توانید تکه‌های ماهی را به گربه خود بدهید. خوراکی‌هایی نیز وجود دارند که خشک هستند. این غذاها پروتئینی بالا دارند و می‌توانند به از بین بردن جرم دندان‌های گربه‌تان کمک کنند.

همیشه مهم است که محصولات غذایی با کیفیتی را برای گربه خود بخرید. خوراکی‌هایی که ویتامین‌ها، مواد معدنی و تائورین (نوعی اسید آمینه) دارند بسیار مناسب هستند. درحقیقت، میان وعده گربه شما باید ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری را برای رژیم غذایی حیوان خانگی شما فراهم کنند. تنقلات مخصوص گربه که هم خوشمزه و هم مقوی هستند، انتخاب خوبی برای این حیوانات دوست داشتنی خواهند بود.

هم‌چنین مهم است که به دنبال تنقلاتی باشید که کالری کمتری دارند، 2 تا 3 کالری در هر میان وعده خوب است. بدین دلیل که غذاهای تشویقی گاهی اوقات میتوانند راهی آسان برای اضافه کردن چند کیلوگرم به وزن یک گربه لاغر باشند. بهترین کار این است که تنقلات گربه خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.

 

نحوه استفاده از غذای تشویقی گربه

 

مزایای غذای تشویقی گربه

غذای تشویقی گربه میتواند راهی خوب برای پاداش دادن به گربه باشد. با این کار میتوانید به حیوان آموزش دهید یا سعی کنید محبت و عشق خود را به گربه‌تان دوچندان کنید. زمانی که گربه شما کار درستی انجام میدهد، حیوان را با خوراکی تشویق کنید. در عین حال، خوراکی‌ها هرگز نباید جایگزین محبت‌های روزانه شما مانند نوازش کردن شوند. تنقلات باید در مقادیر کم و در حد اعتدال به گربه داده شوند.

گاهی اوقات وقتی گربه‌ها  از خوردن خوراکی‌هایشان سیر نمی‌شوند؛ با حالتی ملتمسانه به شما نگاه می‌کنند و شما مجبور می‌شوید چند غذای تشویقی دیگر به حیوان خود بدهید. این کار برای حیوانات چاق مضر خواهد بود اما خوراکی‌ها برای گربه‌های لاغر یک مزیت محسوب میشوند.

فایده غذای تشویقی گربه



هم‌چنین غذای تشویقی یک راه عالی برای سرگرم کردن و بازی با گربه‌هاست.
مطالعات نشان داده‌اند که علائم بیماری دندان میتوانند در سن سه سالگی در گربه‌ها شروع شوند. غذاهای تشویقی که به عنوان مکمل مراقبت‌های معمول دندان ‌پزشکی ساخته می‌شوند. از رشد باکتری‌ها و بوی بد دهان بچه گربه‌ها جلوگیری می‌کنند و از التهاب لثه و بیماری‌های پریودنتال پیشگیری می‌نمایند. همچنین غذاهای تشویقی که قرص‌ها را پنهان میکنند، امکان ارائه دارو را آسان‌تر میکند. 

 

دادن خوراکی‌های تشویقی قبل از رفتن به محل کار و هنگام بازگشت در شب می‌تواند یک روال قابل پیش بینی را فراهم کند که بسیاری از گربه‌ها آن را آرامش بخش می‌دانند. اگر از مواد تشکیل دهنده غذا و نیازهای گربه خود مطلع هستید؛ می‌توانید خوراکی‌های سالمی برای گربه خود تهیه کنید که به چاقی، دیابت یا سایر مشکلات سلامتی حیوان منجر نشود.

در ادامه به چند مزیت بالقوه غذای تشویقی گربه می‌پردازیم:

  • تقویت ارتباط عاطفی با گربه
  • حفظ سلامت و شادابی حیوان
  • رساندن مواد مغذی لازم برای گربه
  • کمک به گربه‌های لاغر برای مدیریت وزن
  • آموزش و تربیت گربه با تشویق

فواید استفاده از غذای تشویقی گربه

 

انواع غذای تشویقی گربه

قبل از خرید غذای تشویقی گربه ابتدا باید در مورد انواع خوراکی‌ها اطلاعات خود را کامل کنید. در ادامه به انواع خوراکی‌ها اشاره میکنیم:
 

غذای تشویقی منجمد

این روزها، برندهای زیادی وجود دارند که تنقلات یخ زده را ارائه میدهند. برخی از آنها قطعات خام پروتئین گوشت هستند که رطوبت آن حذف شده است یا ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌ها به صورت انجمادی خشک شده هستند. این خوراکی‌ها تحت حرارت زیاد قرار نگرفته‌اند که در نتیجه مواد مغذی‌شان کاهش نیافته است و از نظر تغذیه‌ای مفید هستند. 
 

غذای تشویقی خشک

غذای تشویقی خشک تا حدودی رایج است زیرا برخی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های تجاری گربه موجود را شامل میشوند. اگر کیبل خشک را انتخاب کنید، این امکان دارید دارید دندان‌های گربه خود همیشه تمیز نگه دارید. اما سعی کنید از محصولاتی که از مواد و پرکننده‌های مصنوعی استفاده میکنند دوری کنید.
 

غذای تشویقی مرطوب

جویدن میان وعده‌های مرطوب برای گربه سانان بسیار آسان است. بنابراین غذاهای تشویقی برای بچه گربه‌ها و گربه‌های بالغی که مشکلات دندانی دارند مفید خواهد بود. این خوراکی‌ها کمی رطوبت دارند و عموماً خوش طعم‌تر از کیبل‌های خشک هستند.
 

غذای تشویقی پوره

خوراکی‌های پوره قابل لیسیدن هستند، به این معنی که گربه شما میتواند آنها را با لذت بیشتری بخورد. بسیاری از گربه‌ها این نوع غذا را دوست دارند زیرا بسیار اشتها آور هستند و خوردن آنها آسان است. تنقلات پوره تنوع زیادی دارند که فاقد مواد افزودنی مضر هستند.
 

غذای تشویقی آبگوشتی

آبگوشت‌ها مقدار مناسبی از هیدراتاسیون را در رژیم غذایی گربه شما ارائه میدهند. اغلب، گربه‌ها به تنهایی آب کافی نمی‌نوشند. بنابراین این مایعات خوش طعم میتوانند میزان مصرف آب گربه‌ها را افزایش دهند و در عین حال مواد مغذی با ارزش زیادی به این حیوانات ارائه دهند.
 

غذای تشویقی خشک گربه

 

فاکتورهای مهم در خرید غذای تشویقی گربه

سعی کنید محصولاتی از برندهای معتبر خرید کنید که با رژیم غذایی گربه شما سازگار هستند و از مواد بهداشتی استفاده می‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، اشاره میکنیم:
 

مواد تشکیل دهنده 

مواد تشکیل دهنده مهمترین بخش در کل فرآیند خرید غذای تشویقی هستند. خوراکی‌هایی که فهرست طولانی از مواد مغذی نامشخص دارند را نخرید. هرچه مواد باکیفیت‌تر باشند، برای گربه شما بهتر هستند. در صورت امکان، غذای تشویقی را تهیه کنید که تنها از یک ماده خاص مانند گوشت تهیه شده باشد.
 

مقدار کالری غذای تشویقی

در حالی که غذاهای تشویقی روش خوبی برای پاداش دادن به حیوانات خانگی شما هستند اما مصرف زیادی این غذاها میتوانند منجر به چاقی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی شوند. از خوراکی‌هایی استفاده کنید که کالری بسیار کمی دارند. اگر میخواهید وزن گربه‌تان را کنترل کنید، دریافت گزینه‌های کم کالری راهی عالی برای دادن غذای خوشمزه به گربه است. 
 

شرایط خاص سلامتی

برخی از گربه‌ها توسط دامپزشک تحت رژیم غذایی خاصی قرار میگیرند زیرا از یک مشکل سلامتی رنج می‌برند. فقط خوراکی‌هایی بخرید که مطابق با رژیم غذایی گربه شما بوده و برای بدن حیوان مفید باشد. همچنین غذای تشویقی را مطابق با سن گربه خود تهیه کنید.
 

بافت و مزه غذای تشویقی

بافت به دلایل مختلفی مهم است! خوراکی‌های ترد برای کمک به تمیز نگه داشتن دندان‌های گربه مناسب هستند، در حالی که غذاهای مرطوب و نرم‌تر برای گربه‌های جوان یا مسن مفید خواهند بود. غذاهای نرم همچنین برای گربه‌هایی که هنگام غذا خوردن بسیار حساس هستند گزینه خوبی هستند. همچنین طعم و مزه غذای تشویقی گربه باید براساس علائق و ترجیحات حیوان ارائه شوند.
 

وجود پرکننده‌ها در غذای تشویقی

با گذشت زمان، علم نشان میدهد که پرکننده‌های موجود در غذاها سالم نیستند. پرکننده‌ها نه تنها  عاری از مواد مغذی هستند بلکه میتوانند از نظر بیولوژیکی برای حیوانات خانگی شما نیز نامناسب باشند. دریافت خوراکی‌هایی که فاقد مواد غذایی مانند ذرت، گندم، سویا و محصولات جانبی هستند، راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات سلامتی گربه‌ها است.
 

گوشت‌های پرورش یافته

گوشت‌های پرورش یافته در مزرعه و منابع پروتئینی ارگانیک معمولاً فاقد استروئیدها، آنتی بیوتیک‌ها و سایر مواد مضر هستند. این گوشت‌ها به شیوه‌ای سالم تولید میشوند و برای گربه‌ها مفید خواهند بود. همچنین ثابت شده است که ارگانیسم‌های اصلاح ‌شده ژنتیکی (GMO) در منابع گوشتی یکی از اجزای شایع در غذای حیوانات خانگی هستند. تنقلات عاری از GMO به بهبود سلامتی گربه‌ها کمک میکنند.

 

انتخاب بهترین غذای تشویقی گربه

گربه‌ها عاشق غذا هستند و اگر به آن‌ها اجازه داده شود، تعداد بیشتری از غذاهای تشویقی را می‌خورند اما مقدار زیاد آن برای گربه شما خوب نخواهد بود، بنابراین شما واقعاً باید در نظر بگیرید که یک خوراکی چه مقدار کالری ممکن است داشته باشد. اگر کالری بالایی دارند، باید فقط یک یا دو بار در روز به حیوان غذای تشویقی بدهید. اگر گربه شما لاغر است، بدون شک خوشحال خواهد شد زیرا میتواند غذای بیشتری دریافت کند.

حتماً به مواد تشکیل دهنده غذای تشویقی دقت کنید زیرا این موضوع طعم غذا را تعیین میکند، به صورتی که گربه شما ممکن است مرغ را به ماهی ترجیح دهد یا برعکس! مواد طبیعی حاوی گوشت یا ماهی بهترین انتخاب برای غذای تشویقی هستند. این غذاها مقدار زیادی پروتئین و مواد مغذی دارند و سلامت گربه شما را تضمین میکنند.

همچنین غذای مرطوب به طور معمول یک خوراک طبیعی و خوشمزه‌تر است اما باز هم، این بستگی به مواد تشکیل دهنده دارد. خوراکی‌های خشک نه ‌تنها از مزیت خوش ‌مزه بودن برخوردارند بلکه برای بهداشت دندان‌های گربه نیز مفید هستند و به کاهش تشکیل پلاک و جرم کمک میکنند. 

اگر گربه شما مبتلا به هرگونه بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری کلیوی است، ایده خوبی است که ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه غذایی برای حیوان مناسب است. هنگامی که محدودیت‌های غذایی گربه شما مشخص شدند، موارد دیگری مانند سن، سطح فعالیت و علایق گربه خود را در نظر بگیرید. گربه‌ها حیوانات فعالی هستند، بنابراین شما بهتر است غذای تشویقی این حیوانات را در زمان بازی به آنها بدهید.

 

برای انتخاب بهترین غذای تشویقی برای گربه باید به سن، رژیم غذایی و شرایط پزشکی او توجه کنید. در ادامه انتخاب غذای مناسب را با توجه به شرایط گربه ، کامل شرح داده ایم:
 

غذای نرم

گربه‌هایی که دندان‌های حساس یا دندان‌های از دست رفته یا شکسته دارند، در حالت ایده آل باید از غذاهای نرم استفاده کنند؛ زیرا هم جویدن و هم هضم آنها راحت‌تر است.
 

غذای ترد یا سفت

این غذاها نوع استاندارد غذای گربه هستند و برای گربه‌های بالغ با دندان‌های سالم توصیه می‌شوند.
 

غذای خشک شده یا یخ زده
 

این خوراکی‌ها محصولات غذایی خامی هستند که پخته یا پاستوریزه نشده‌اند و تمام آب از آنها خارج شده است. بیشتر غذای گربه با فریز شدن یا خشک کردن تهیه می‌شوند.
 

پاکت‌های قرص
 

آیا در وادار کردن بچه گربه به خوردن دارو مشکل دارید؟ پاکت‌های قرص با احاطه کردن قرص‌ها در یک خوراکی خوشمزه، قرص‌ها را پنهان می‌کنند، بنابراین گربه شما حتی متوجه نمی‌شود که دارد قرص می‌خورد.
 

غذاهای خانگی

اگر نگران مواد مضر، مواد شیمیایی یا افزودنی‌های ناسالمی هستند که ممکن است به خوراکی‌های خریداری شده در فروشگاه اضافه شوند، می‌توانید یک خوراکی خانگی درست کنید.

صاحبان گربه همیشه به دنبال منابع غذایی سالم برای حیوانات خانگی و خوراکی‌هایی با مواد طبیعی هستند. طرز تهیه غذای تشویقی گربه آسان است و اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید، از دامپزشک برای تهیه یک دستور غذایی خانگی کمک بگیرید.

 

غذاهای تشویقی دندانپزشکی

اگر گربه شما رژیم غذایی مرطوبی دارد، غذاهای تشویقی دندانپزشکی ممکن است وسیله‌ای برای کاهش التهاب لثه باشند. اگر به دنبال خوراکی هستید که بوی دهان گربه­‌ها را کاهش دهد؛ غذایی را انتخاب کنید که حاوی کلروفیل باشد. اگر بوی بد دهان گربه شما دائمی است، باید به دامپزشک مراجعه کنید. این مشکل می‌تواند نشان دهنده دندان‌های پوسیده، مشکلات گوارشی یا یک بیماری زمینه‌ای باشد که نیاز به مداخله دامپزشکی دارد.

 

تکه تن ماهی بونیتا

تکه‌های ماهی تن بونیتا خشک شده ممکن است بیشترین جذابیت را در بین هر خوراکی داشته باشد. این تکه‌ها یک خوراکی با پروتئین بالا و کم چرب هستند که گربه‌ها عاشقش هستند. با این حال، فلزات سنگین موجود در تن ماهی می‌توانند برای سلامت گربه‌ها مضر باشند. همچنین مصرف زیاد ماهی می‌تواند باعث مشکلات دستگاه ادراری شود. گربه‌هایی که سابقه مشکلات دستگاه ادراری دارند، احتمالاً باید از خوردن این غذا دوری کنند تا سالم بمانند.

 

درمان مو و مفصل

اگر گربه شما از ریزش و گلوله مو رنج می‌برد، خوراکی‌های حاوی پترومالت، مکملی عالی برای پیشگیری از ایجاد گلوله­‌های مویی در این حیوان خانگی است. هم‌چنین برای گربه با مفاصل ضعیف، غذای تشویقی حاوی کندرویتین و گلوکزآمین می‌توانند به حفظ سلامت مفاصل کمک کنند. این غذاها انتخاب خوبی برای گربه‌های مسنی هستند که از سفتی مفاصل و آرتریت رنج می‌برند.
 

بهترین غذای تشویقی گربه ها

 

گربه‌ها مواد خوراکی زیادی را دوست دارند که برای آن‌ها مفید هستند. غذاهای ارگانیک و فاقد طعم دهنده‌های مصنوعی یا پرکننده‌های حجیم برای حفظ سلامت گربه‌ها عالی هستند. این غذاها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • آب
  • پروتئین گوشت یا ماهی
  • اسیدهای آمینه مانند تورین (از گوشت یا ماهی)
  • اسیدهای چرب امگا ۳
  • چربی‌های سالم
  • فیبر
  • پروبیوتیک‌ها
  • ویتامین‌هایی مانند B12 و C محلول در آب
  • مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و روی
  • مواد غذایی بدون غلات

 

غذاهای تشویقی بد برای گربه

به یاد داشته باشید، گربه­‌سانان گوشتخوار هستند. اکثر رژیم‌های غذایی انسان برای رژیم غذایی گربه غیر ضروری خواهند بود. قبل از انتخاب هر غذا یا خوراکی برای گربه خود، برچسب آن را بخوانید. اگر این غذاها شامل موارد زیر هستند؛ از دادن آنها به گربه خود اجتناب کنید:

  • شیر (بسیاری از گربه‌ها به لاکتوز حساسیت دارند)
  • سیر و انواع پیاز (برای گربه‌ها کشنده است)
  • سویا
  • برخی کربوهیدرات‌ها و غلات
  • شکر و شیرین کننده‌هایی مانند زایلیتول
  • فرآورده‌های فرعی گوشت
  • چربی رندر شده
  • عوامل غلیظ کننده مانند کاراگینان
  • انگور، کشمش و مویز
  • رنگ‌های غذایی و نگهدارنده‌ها

نکته: غذاهای حاوی سویا و گلوتن می‌توانند باعث ایجاد مشکلات روده و آلرژی در حیوان خانگی شما شوند و سایر مواد تشکیل دهنده حجیم به دیابت و چاقی گربه‌ها منجر می‌شوند.

 

خطرت خوردن غذای انسانی برای گربه

در حالی که مقاومت در برابر چشمان التماس کننده و شیرین گربه شما سخت است اما دادن مقدار زیادی از غذای انسان می‌تواند حیوان را تشویق به خوردن غذای دزدکی از آشپزخانه کند یا خطر خوردن یک غذای سمی را افزایش دهد. همچنین، غذاهایی مانند شیر گاو و محصولات لبنی (به جز ماست) می‌توانند مضر باشند زیرا بیشتر گربه‌های بالغ به لاکتوز حساسیت دارند و از خوردن شیر سودی نمی‌برند.

 

مضرات غذای انسان برای گربه

خطرت خوردن غذاهای بیسکویتی برای گربه

بیسکویت‌ها «کامل و متعادل» نیستند و مصرف روزانه مواد مغذی گربه شما را کم می‌کنند. این غذاهای تشویقی سرشار از سدیم و نمک هستند و می‌توانند باعث شوند گربه شما بیش از حد آب بنوشد. اگر بیسکویت‌ها کالری یا چربی بالایی داشته باشند، گربه شما ممکن است اضافه وزن پیدا کند و به مشکلات سلامتی مانند سنگ مثانه، عفونت‌های پوستی، آرتروز، بیماری قلبی، دیابت، بیماری کبد و سرطان مبتلا شود. در این زمان فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

 

ضررهای که خوردن بیسکویت برای گربه دارد

بهترین مارک غذای تشویقی گربه

در ادامه به بهترین محصولات تولید کننده غذای تشویقی اشاره میکنیم:

تشویقی گربه دریمیز مدل Cheese & Beef وزن 60 گرم

برنددریمیز
کشور سازندهبلغارستان
مناسب برایمناسب برای گربه‌های بالغ
:ویژگی‌های محصول
  • با طعم بی نظیر پنیر و گوشت
  • سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی
  • کمک به کاهش جرم و پلاک های دندانی
  • قابل استفاده تا 20 قطعه در روز برای گربه‌های بالغ  و 6 قطعه برای بچه گربه‌ها

غذای تشویقی گربه برند دریمیز

اسنک تشویقی گربه کچت مدل Chicken & Liver بسته 5 عددی

برندکچت
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب برای گربه‌های بالغ

:ویژگی های محصول

  • هر بسته حاوی 5 عدد اسنک نرم به طول 14 سانتی‌متر
  • اسنک پرطرفدار کچت مخصوص گربه
  • حاوی مرغ و جگر
  • بسیار خوش خوراک

اسنک تشویقی گربه وینستون مدل Chicken & Liver بسته 5 عددی

برندوینستون
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب برای گربه‌های بالغ

ویژگی های محصول:

  • حاوی مرغ و جگر
  • بدون شکر و رنگ
  • رفع نیازهای تغذیه‌ای گربه
  • دارای مواد مغذی ضروری و با کیفیت

غذای تشویقی گربه برند وینستون

بستنی گربه ونپی با طعم ماهی تن و سالمون Wanpy Treat Tuna & Salmon وزن 14 گرم

برندونپی
کشور سازندهچین
مناسب برایمناسب برای تمامی نژادهای گربه بالغ

ویژگی های محصول:

  • حاوی ماهی تن و ماهی سالمون
  • هضم و جذب آسان
  • میان وعده‌ی مغذی
  • دارای طعم ماهی تن و سالمون
  • حاوی ویتامین A، B2، D، D3
  • بدون مواد نگهدارنده و طعم دهنده‌های مصنوعی

اسنک تشویقی نوتری بچه گربه جیم کت GimCat Nutri Pockets Junior Mix وزن 60 گرم

برندجیم کت
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب برای بچه گربه‌ها

ویژگی های محصول:

  • خوشمزه و فوق العاده مقوی
  • طعمی لذیذ و دوست داشتنی
  • قابل استفاده جهت آموزش و تربیت پت
  • بهبود سلامت و استحکام استخوان‌ها و دندان های پت
  • به همراه درصد بالای پروتئین
  • یک میان وعده سالم و مغذی
  • فاقد نمک، شکر، افزودنی های غیر مجاز و گلوتن

تشویقی گربه ونپی مدل Chicken Crispy Jerky bites وزن 25 گرم

برندونپی
کشور سازندهچین
مناسب برایمناسب برای گربه‌های بالای 3 ماه

ویژگی های محصول:

  • حاوی گوشت مرغ
  • کیفیت ساخت پرمیوم
  • دارای چربی پایین و پروتئین بالا
  • سبب تقویت استخوان‌ها
  • هضم آسان
  • دارای فرمول تغذیه‌ای متعادل

تشویقی بیسکویتی گربه تریکسی مدل Crumbies با طعم گوشت پرندگان وزن 60 گرم

برندتریکسی
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب برای گربه‌های بالغ

ویژگی های محصول:

  • تشویقی بیسکویتی با طعم گوشت پرندگان 
  • بدون مواد افزودنی مصنوعی و شکر
  • غنی از انواع ویتامین‌ها

بستنی گربه وینستون مدل Chicken & Fish بسته 8 عددی

نکات مهم در خرید غذای تشویقی گربه

اگر میخواهید از خوراکی‌ها برای آموزش یا پاداش دادن به گربه‌تان استفاده کنید، در ادامه چند نکته ضروری برای خرید غذاهای تشویقی سالم برای گربه آورده شده‌اند:

1- مصرف غذاهای بدون ذرت، سویا و گندم

گربه‌های وحشی فقط گوشت نمیخورند بلکه فیبر را از محتوای معده شکار خود میگیرند. از سویی، گربه‌های خانگی متفاوت زندگی میکنند ولی نیازهای غذایی آنها با گربه‌های وحشی یکسان است، به این معنی که نباید کربوهیدرات مصرف کنند. بنابراین، خوراکی‌هایی که خریداری میکنید باید عاری از مواد پرکننده مانند گندم، ذرت و سویا باشند زیرا آنها بیشتر از اینکه مفید باشند به گربه شما آسیب میرسانند.

2- عدم وجود شیرین کننده‌ها در غذای تشویقی

بررسی مواد تشکیل دهنده برای اطمینان از اینکه خوراکی هیچ شیرین کننده اضافه‌ای دارد، یکی از مهمترین نکات برای خرید غذای تشویقی گربه است. اما برخی از غذاهای تشویقی حاوی شکر یا شکر ذرت هستند! علاوه بر این، گربه‌ها مستعد ابتلا به دیابت هستند و مصرف بیش از حد شیرینی‌ها برای سلامتی این حیوانات مضر است. بنابراین، بدون توجه به ادعای یک برند مبنی بر ارائه خوشمزه‌ترین و حتی سالم‌ترین غذای گربه، مطمئن شوید که محصولات غذایی فاقد شیرین کننده‌های اضافه هستند.

3- عدم مصرف خوراکی‌های فرعی گوشتی

ممکن است تصور کنید که محصولات جانبی گوشتی باعث سلامت گربه شما میشود اما واقعیت دقیقا برعکس این موضوع را نشان میدهد! مشخص شده است که محصولات فرعی گوشتی حتی برای مصرف انسان نامناسب تلقی میشوند و میتوانند به سلامت گربه شما نیز آسیب برسانند. بنابراین، یکی از نکات کمتر شناخته شده برای خرید غذهای تشویقی سالم گربه این است که از محصولات گوشتی که وعده حفظ سلامت حیوانات خانگی را میدهند، خودداری کنید.

4- بررسی مقدار سدیم غذای تشویقی گربه

به عنوان صاحب گربه باید توجه داشته باشید که غذاهای حیوان خانگی شما باید عاری از طعم دهنده‌ها و مواد نگهدارنده باشد. پس هنگام خرید غذاهای تشویقی گربه، باید میزان سدیم اضافه شده را بررسی کنید. نمک یا سدیم بیش از حد میتواند باعث کم آبی در گربه‌ها شود که درنهایت، منجر به ایجاد سنگ کلیه در این حیوانات دوست داشتنی خواهد شد.

 

میزان مصرف غذای تشویقی گربه چقدر است؟

غذای معمول گربه طوری طراحی شده است که هم کالری و هم مواد مغذی مورد نیاز گربه‌ها را تامین کند. اما غذای تشویقی گربه معمولاً به گونه‌ای است که فقط خوشمزه باشد و نه مغذی. بنابراین تعداد زیادی غذای تشویقی می‌تواند به معنای عدم جذب کالری باشد اما برخی از غذاهای تشویقی دارای کالری هستند که منجر به خطرات جدی برای سلامتی ناشی از چاقی میشود. گربه شما باید 90 درصد کل کالری خود را از غذای باکیفیت گربه و تنها 10 درصد آن را از خوراکی‌های تشویقی دریافت کند.
 

مقدار مصرف غذای تشویقی به سن، نژاد، شرایط سلامتی و سطح فعالیت گربه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، بچه گربه‌های بسیار فعال و سالم می‌توانند نسبت به گربه‌های مسن‌تر غذای تشویقی بیشتری بخورند. معمولاً خوراکی‌هایی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند، توصیه‌هایی برای مصرف دارند. شما می‌توانید با مراجعه به دامپزشک متوجه شوید که گربه شما با توجه به وزن، شرایط سلامتی و نژادش دقیقاً به چه مقدار کالری نیاز دارد و راهنمای جامع غذای گربه خود را از وی دریافت کنید.
 

علائمی که نشان می‌دهند گربه شما غذاهای تشویقی زیادی می‌خورد عبارت است از: چاقی، واکنش‌های پوستی، ایجاد کف در دهان، استفراغ، گاز، اسهال یا یبوست و امتناع از خوردن غذای معمولی گربه. اگر نگران تغذیه بیش از حد گربه خود هستید، می‌توانید از غذای گربه با بافتی متفاوت از نوع معمول آن استفاده کنید. اگر گربه شما فقط غذای مرطوب می‌خورد؛ غذای تشویقی مناسب می‌تواند شامل غذای خشک باشد. به خاطر داشته باشید که تشویقی‌­ها فقط باید مکمل وعده‌های غذایی اصلی گربه شما باشند، نه جایگزین آن‌ها.
 

 خوراکی‌ها را در اطراف خانه پنهان کنید تا غرایز طبیعی شکار گربه‌ها را تحریک کنید. خوراکی‌ها را به انتهای یک اسباب ‌بازی بچسبانید تا گربه شما مشغول به تعقیب و گریز شود. از مصرف خوراکی‌ها برای تقویت رفتارهای بد خودداری کنید، از جمله میو کردن بیش از حد، پنجه زدن یا گاز گرفتن که می‌توانند نشانه‌ای از اعتیاد به غذاهای تشویقی باشند. همچنین نباید از این غذاها برای تسکین استرس استفاده کرد زیرا گربه شما به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

 

میزان مصرف تشویقی گربه

 

آیا غذای تشویقی گربه می‌تواند جایگزین یک وعده غذایی معمولی شود؟

این خوراکی‌ها هرگز نباید جایگزین وعده‌های غذایی معمولی گربه شما شوند! زیرا بیشتر این غذاها از نظر تغذیه متعادل نیستند و اگر گربه‌ها در خوردنشان زیاده روی کنند ممکن است چاق شوند. غذای تشویقی گربه نباید جایگزین غذای واقعی گربه شود. گربه شما نیز به احتمال زیاد با خوردن غذای تشویقی سیر نمی‌شود.
 

جایگزین‌های طبیعی برای غذای تشویقی گربه

برخی از غذاهای انسان می‌توانند برای گربه‌ها بی‌خطر باشند. غذاهایی که می‌توانند جایگزین خوراکی‌های فروشگاهی باشند، عبارتند از: ماهی‌های روغنی مانند ماهی تن، سالمون یا ماهی خال مخالی، مرغ پخته شده مانند مرغ و بوقلمون، گوشت گاو پخته، برش‌های کوچک پنیر، موز ارگانیک، انواع توت‌های ارگانیک مانند توت فرنگی و زغال اخته، هندوانه، هویج، برنج (به تشخیص پزشک یا زمانی که گربه‌ها مشکلات گوارشی دارند)، کدو تنبل، تخم مرغ پخته شده، اسفناج

 

در حالی که برخی از غذاهای انسان در وعده‌های کوچک مناسب هستند، باز هم باید از برخی غذاها اجتناب کنید. خوراکی‌های طبیعی و خریداری شده در فروشگاه می‌توانند مواد مضری داشته باشند که باید از دادن آنها به بچه گربه‌ها خودداری کنید.
 

آیا می‌توانم غذای تشویقی گربه را خودم درست کنم؟

شما می‌توانید غذای تشویقی گربه را در خانه درست کنید. غذای خانگی می‌تواند مزایای زیر را ارائه دهد:

  1. می‌دانید گربه شما چه چیزی نوش جان می‌کند.
  2. می‌دانید غذا چگونه تهیه می‌شود.
  3. طعم‌ها را می‌توان با توجه به ترجیحات گربه خود سفارشی کرد.
  4. این امکان را دارید با توجه به محدودیت‌های غذایی گربه خود برای حیوان یک خوراکی خاص تهیه کنید.
  5. از خوراکی‌های فروشگاهی تازه‌تر خواهد بود.

بسیاری از غذاهای خانگی طبیعی و کامل هستند و حتی گربه‌ها هم این غذاها را دوست دارند. فقط مطمئن شوید که در حین تحقیق نیازها و علایق گربه خود را در نظر می‌گیرید.

 

دادن غذای تشویقی به بچه گربه

بچه گربه‌ها وقتی دندان‌هایشان رشد کرده و از شیر گرفته شده‌اند، آماده دریافت غذاهای تشویقی هستند. حال زمان بسیار خوبی برای استفاده از این خوراکی‌ها برای آموزش یک بچه گربه و پاداش دادن به رفتار خوب حیوان است. هنگام خرید غذای بچه گربه با دامپزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که بچه گربه شما دقیقاً چه تعداد خوراک تشویقی روزانه می‌تواند داشته باشد.
 

 تا زمان افتادن دندان‌های شیری بچه گربه­‌ها و رشد دندان‌های اصلی بهتر است از غذاهای تشویقی استفاده نشود. در این مرحله بچه گربه‌­ها باید آرام آرام از شیر گرفته شوند و غذاهای جامد مخصوص بچه گربه جایگزین شیر مادر شود. این سن یک مرحله عالی برای استفاده از غذاهای معمول بچه گربه به‌عنوان غذای تشویقی است.

در واقع در این سن ما از غذاهای معمول به علت عطر و طعم بیشتر نسبت به شیر مادر، به‌عنوان تشویقی استفاده می‌کنیم. این کار را با استفاده از مواد غذایی و غذاهای نرم شروع می‌کنیم تا دندان‌های اصلی بچه گربه رشد کرده و بتوانند از غذاهای خشک نیز استفاده کند.

بهترین غذاها برای بچه گربه

غذای تشویقی مناسب برای گربه‌های سالخورده

 

مانند بچه گربه‌ها، گربه‌های مسن نیز ممکن است هنگام غذا خوردن با کمی مشکل مواجه شوند. جویدن غذای نرم نسبت به غذای سفت یا ترد آسان‌تر است؛ به خصوص اگر مشکلات لثه یا دندان ایجاد شده باشند. غذاهای نرم و قابل لیسیدن ارجحیت دارند زیرا جویدن آن‌ها راحت‌تر است و مکمل‌های اضافی را برای رژیم غذایی گربه‌های مسن فراهم می‌کنند.

غذای گربه پیر

کلام آخر

سلامت حیوان خانگی شما احتمالاً مهمترین نگرانی شماست. برخی از غذاهای تشویقی به طور خاص برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل فرموله شده‌اند. برخی دیگر نیز دارای مزایای اضافی هستند که برای شرایط خاص مانند بیماری یا سن گربه ارائه میشوند.

دادن غذای تشویقی به گربه شما میتواند راه خوبی برای بهبود یک رفتار خاص باشد. با این حال، بسیاری از تنقلات ناسالم در بازار وجود دارند که پر از مواد پرکننده و مضر هستند که برای سلامت گربه شما مفید نخواهند بود. پس مهم است که قبل از هر کاری نسبت به برند، مواد تشکیل دهنده و ویژگی‌های غذای تشویقی گربه خود با دامپزشک مشورت کنید.

 

منابع:

 

۴
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید