۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان

راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان نکات مهمی را دررابطه‌با خرید این محصولات در اختیار سرپرستان این حیوانات قرار می‌دهد. مکمل غذایی جوندگان به محصولاتی گفته می‌شود که نقش مهمی در برطرف کردن کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن این حیوانات دارند. زمانی باید برای خرید مکمل غذایی جوندگان اقدام کرد که این حیوانات دچار کمبود مواد مغذی باشند. تشخیص این نکته تنها از عهده دامپزشک برمی‌آید و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود خرید این محصولات حتماً با نظر دامپزشک انجام شود. در راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد تا در هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشید.

آشنایی با راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان


مکمل غذایی جوندگان چیست؟

یکی از مشکلاتی که جوندگان با آن مواجه هستند کمبود مواد مغذی همچون ویتامین‌ها و مواد معدنی در تغذیه آنها است. بسیاری از سرپرستان حیوانات جونده خانگی یک رژیم متعادل و مغذی را برای حیوان خود فراهم نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود حیوان جونده با کمبود بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی روبرو شود. 
مکمل غذایی جوندگان محصولی است که تمام نیازهای بدنی این حیوانات را تأمین می‌کند و به‌این‌ترتیب نقش مهمی در سلامت این حیوانات دارد. مکمل غذایی جوندگان نقش مهمی در رشد و بزرگ شدن این حیوانات ایفا می‌کند و از طرفی می‌تواند از بسیاری از مشکلات جسمی در این حیوانات جلوگیری نماید؛ به همین دلیل خرید مکمل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با مکمل غذایی جوندگان


انواع مکمل غذایی جوندگان

در راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان آشنایی با انواع این محصولات نیز بسیار اهمیت دارد تا شما با تنوع این مکمل‌ها آشنا شوید و درصورتی‌که حیوانتان مشکل خاصی دارد برای خرید مکملی مرتبط با آن مشکل اقدام نمایید. برخی از انواع مکمل غذایی جوندگان به شرح زیر هستند:


مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی

درصورتی‌که حیوان یک رژیم با کیفیت بالا و کامل شامل یونجه، غذای پلت، میوه‌ها و سبزی‌ها داشته باشد به‌احتمال بسیار زیاد نیازی به مکمل ویتامین و مواد معدنی پیدا نمی‌کند. بسیار مهم است مکمل تنها در هنگام نیاز مصرف شود؛ زیرا در مواردی حتی حیوانی مانند خرگوش ممکن است در اثر دریافت مقدار بیشتر ویتامین دچار مسمومیت شود.
حیوان جونده بر اساس اینکه خرگوش، همستر و یا خوکچه‌هندی است نیاز به میزان متفاوتی از پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها دارد. در مورد انواع این حیوانات موارد زیر را باید در نظر گرفت: 


خرگوش

  • بدن خرگوش به پروتئین برای تأمین اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری نیاز دارد. میزان این پروتئین با توجه به سن، باردار یا شیرده بودن و پیر و عقیم بودن حیوان تعیین می‌شود.
  • خرگوش به ویتامین‌های D و E احتیاج دارد؛ اما ازآنجایی‌که بدن آنها قادر به تولید ویتامین‌های B و K  است به این ویتامین‌ها در سطح بالایی نیاز ندارد.
  • کلسیم و فسفر از مواد معدنی موردنیاز بدن خرگوش هستند که باید حتماً در رژیم غذایی آنها قرار داده شوند.

کلسیم و فسفر مورد نیاز جوندگان

همستر و خوکچه‌هندی

  • بدن همستر و خوکچه‌هندی قادر به تأمین ویتامین C نیست و در اثر کمبود آن می‌تواند به بیماری «اسکوروی» مبتلا شود. میزان این ویتامین بر اساس شرایط خوکچه‌هندی متفاوت است.
  • ویتامین‌های دیگری همچون A، D، E و K برای همستر ضروری هستند که نقش مهمی در کنترل استرس، بهبود وضعیت پوست و عضله، و سلامت باروری دارند.


مکمل‌های آرامش‌بخش

برخی از جوندگان مانند خرگوش‌ها مستعد استرس هستند. مکمل‌های آرامش‌بخش می‌توانند در مواقعی که حیوان در شرایط استرس‌زا قرار می‌گیرد بسیار کاربردی باشند. بهتر است پیش از خرید این مکمل‌ها حتماً با پزشک مشورت شود.


مکمل ضدگلوله مویی

خرگوش‌ها ممکن است؛ مانند گربه‌ها تا حدی در معرض ایجاد گلوله مویی در بدن قرار گیرند و دچارانسداد دستگاه گوارش شوند. برای جلوگیری از این مشکل به آنزیم‌هایی همچون «بروملین» و «پاپائین» که در میوه‌ها موجود هستند، نیاز است. این آنزیم‌ها باعث تجزیه پروتئین‌های موجود در گلوله‌های مویی و یا توده غذا می‌شوند و نقش مهمی در عبور غذا از دستگاه گوارش دارند. به دلیل اینکه میزان این آنزیم‌ها در میوه‌های تازه چندان زیاد نیست گاهی لازم است از مکمل‌های حاوی این مواد استفاده شود.

مکمل ضدگلوله مویی برای جوندگان


روش مصرف مکمل جوندگان

در راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان بسیار مهم است که در مورد روش مصرف این محصولات نیز بدانید. به‌صورت کلی روش مصرف بر روی بسته‌بندی تمام مکمل‌ها درج شده است؛ اما جدای از این موضوع شما باید انواع مکمل را طبق دستور و تجویز دامپزشک به حیوان بدهید. دامپزشک با بررسی وضعیت حیوان جونده شما و کمبودهای بدنی او دستور خاصی را برای مصرف مکمل در نظر می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد مصرف بیش از اندازه برخی از مکمل‌ها می‌تواند برای حیوان آسیب‌زننده باشد و به همین دلیل نباید به شکل خودسر از مکمل‌ها استفاده کرد و یا بدون مشورت با دامپزشک میزان مصرف مکمل را تغییر داد.


نکات مهم در هنگام خرید مکمل جوندگان

در راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان توصیه می‌شود تا نکات زیر در نظر گرفته شود:

  • باید حتماً مکمل جوندگان از برندهای معتبر بازار خریداری شود. انواع مکمل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا سلامت حیوان شما را تهدید نکند. برندهای معروف نکات مهمی را در هنگام تولید این محصولات در نظر گرفته‌اند و همین مسئله باعث می‌شود مصرف مکمل آنها برای حیوان مفید باشد.
  • توصیه می‌شود غذا را با مکمل آغشته کنید و سپس به حیوان جونده خود بدهید. اگر حیوان شما از مصرف آن غذا خودداری کرد بهتر است غذای ساده به او بدهید و راه دیگری برای مصرف مکمل پیدا کنید.
  • درصورتی‌که حیوان جونده شما غذای کمی مصرف می‌کند بهتر است با مشورت با دامپزشک مصرف مکمل‌ها را در برنامه غذایی او قرار دهید تا دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی نشود.
  • اگر جونده شما آب و غذای آغشته به مکمل را تا 2۴ ساعت مصرف نکرد حتماً باید آب و غذا را تعویض کنید.
  • مکمل حیوانات جونده را حتماً در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان قرار دهید.

مهم‌ترین نکات خرید مکمل غذایی جوندگان


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید مکمل غذایی جوندگان برای افرادی که از این حیوانات کوچک و دوست‌داشتنی مراقبت می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. حیوانات جونده در صورت داشتن یک تغذیه درست و اصولی نیازی به مکمل غذایی ندارند؛ اما درصورتی‌که تغذیه این حیوانات با کمبود مواجه باشد باید حتماً از مکمل غذایی جوندگان برای این حیوانات استفاده کرد. باید توجه داشت مکمل حتماً با تجویز دامپزشک به حیوان داده شود؛ زیرا مصرف بیش از حد این ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند باعث مشکلاتی برای این حیوانات دوست‌داشتنی شود. مکمل غذایی اگر به‌درستی به این حیوانات داده شود می‌تواند نقش مهمی در سلامت آنها ایفا کند.

 

منابع :



 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
مهرسیما گفت:
سلام من خرگوشم مکمل رو با غذا ترکیب میکنم نمیخوره چیکار کنم؟
    مدیریت گفت:
    سلام دوست عزیز سعی کنید از موادی استفاده کنید که بو رو بپوشونه مثل چند برگ نعنا، یا می تونید همراه با تشویقی های مختلف مثل این تشویقی سانال مکمل رو بهش بدید.
    https://petabad.com/shop/Rabbit-Food/P5693-Sanal-Wild-Berry-Fruities-Rodents-45-gr.html

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید