۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان

راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان و نکات آن برای کسانی که از حیواناتی مانند خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی نگهداری می‌کنند بسیار مهم است. بهداشت جوندگان مانند سایر حیوانات خانگی باید به شکل درستی رعایت شود تا این حیوانات دچار آلودگی نشوند و سلامت خود و دیگران را به مخاطره نیندازند. در راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان با مواردی آشنا می‌شوید که برای حفظ سلامت حیوان جونده خود به آنها نیاز دارید. اگر قصد دارید سرپرستی یک حیوان جونده را به عهده بگیرید بهتر است پیش از هر چیز راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان را بخوانید.

آشنایی با راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان


لوازم بهداشتی جوندگان چیست؟

لوازم بهداشتی جوندگان به مجموعه‌ای از لوازم گفته می‌شود که افراد برای تمیز کردن حیوان خود به آنها نیاز دارند. خرید لوازم بهداشتی جوندگان  به شرح زیر هستند:


شامپوی مخصوص جوندگان

یکی از لوازمی که گاهی به آن نیاز دارید؛ شامپوی مخصوص جوندگان است. این شامپوها  مخصوص این حیوانات به تولید می‌رسد و به پوست و موی آنها آسیب نمی‌رساند. با وجود این شامپوها توصیه نمی‌شود که حیوان جونده مدام به حمام برده شود؛ زیرا جوندگان حیواناتی هستند که چندان کثیف نمی‌شوند. جدای این مسئله، آب می‌تواند باعث ایجاد استرس در این حیوانات شود و همچنین شستشو با شامپوها چربی طبیعی موهای آنها را از بین ببرد و باعث خشک و تحریک‌پذیر شدن پوست بدن آنها گردد. حمام کردن همچنین ممکن است باعث سرما خوردن حیوانات کوچک شما شود و با توجه به این دلایل توصیه می‌کنند جز در موارد ضروری و با رعایت نکات خاص این کار انجام نشود. 
در موارد ضروری اگر حیوان نیاز به شستشو با آب داشت می‌توانید حیوان را به حمام ببرید؛ اما باید این کار را به شکلی انجام دهید که حیوان دچار استرس و یا مشکلاتی نظیر سرماخوردگی نشود. گرم کردن محیط، استفاده از آب گرم، خشک کردن سریع حیوان و... از جمله اقداماتی هستند که باید در هنگام حمام کردن جوندگان در نظر گرفته شوند.

شامپوی مخصوص جوندگان از لوازم بهداشتی جوندگان


دستکش ماساژ جوندگان

دستکش ماساژ محصولی است که به‌وسیله آن می‌توانید هم بدن جونده خود را به‌آرامی ماساژ دهید و هم موهای زائد یا آلودگی‌های روی موی حیوان را به کمک دندانه‌های موجود بر روی دستکش برطرف نمایید. استفاده از دستکش ماساژ همچنین کمک می‌کند که افزایش گردش خون در بدن جونده شما بالا رود و به رشد موها کمک شود.


ناخن‌گیر جوندگان

ناخن‌گیر یکی از لوازم مهم در راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان است. شما نیاز خواهید داشت که هرازگاهی ناخن‌های جونده خود را کوتاه کنید تا این حیوان به خودش و به شما آسیب نرساند. رشد ناخن‌های این حیوانات سریع است و باید در بازه‌های زمانی کوتاه ناخن‌های آنها را گرفت؛ به طور مثال خرگوش به هفته‌ای یکبار کوتاه کردن ناخن‌ها احتیاج دارد. اگر این کار برایتان سخت است بهتر است از خدمات دامپزشکی برای کوتاه کردن ناخن‌های خرگوش استفاده کنید.

ناخن‌گیر جوندگان از لوازم بهداشتی جوندگان


برس مخصوص جوندگان

برای برس کشیدن موهای جونده خود و جلوگیری از گره‌خوردگی آنها شما نیاز به یک برس مخصوص برای این حیوانات دارید. این برس‌ها کاملاً متناسب با پوست و موی حیوان شما به تولید رسیده‌اند و کمک می‌کنند تا شما بتوانید به‌راحتی و بدون آسیب رساندن به پوست این حیوانات، به‌خوبی از پوست و موی آنها مراقبت کنید.


زیرانداز قابل شستشو 

زیرانداز قابل شستشو همان‌طور که نامش نشان می‌دهد قابل انداختن بر کف قفس این حیوانات است و مزیت آن در این است که شما می‌توانید هر وقت که نیاز داشتید این وسیله را شستشو دهید. این زیراندازها در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و بسیار مهم است قابل شستشو و ضد آب باشند.

زیرانداز قابل شستشو از لوازم بهداشتی جوندگان


دستمال مرطوب

دستمال مرطوب یکی دیگر از لوازم بهداشتی موردنیاز جوندگان است و به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که بدن حیوان دچار آلودگی خاصی شده بتوانید به‌سادگی او را تمیز کنید. دستمال مرطوب مناسب جوندگان کاملاً متناسب با پوست و موی این حیوانات به تولید می‌رسد تا باعث تحریکات پوستی نشود و سلامت پوست و موی این حیوانات را به خطر نیندازد.


حوله مخصوص

پس از شستشوی حیوان جونده خود بسیار مهم است که به یک حوله مخصوص حیوان، دسترسی داشته باشید و به‌راحتی بدن او را پس از حمام خشک کنید. این کار کمک می‌کند تا این حیوان احساس راحت‌تری داشته باشد و دچار سرماخوردگی نشود.

راهنمای خرید حوله مخصوص جوندگان


نکات مهم در راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان

در راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان بسیار مهم است تا در هنگام خرید نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

  • حتماً مواد شوینده‌ای را برای حیوان خود خریداری کنید که مخصوص این حیوانات تولید شده‌اند. پوست و موی این حیوانات بسیار حساس است و به همین دلیل هر شامپویی مناسب آنها نیست و می‌تواند باعث آسیب آنها شود. این نکته در مورد دستمال مرطوب نیز صدق می‌کند و این دستمال باید مناسب پوست و موی حیوان شما باشد.
  • در هنگام خرید برس و شانه مخصوص جوندگان محصولی را خریداری کنید که در هنگام شانه کردن و برس کشیدن به پوست این حیوانات آسیب نرساند و کمک کند تا شما موهای  آنها را به‌راحتی برس بکشید. موی خرگوش‌ها و همسترهای موبلند باید به شکل مرتب برس کشیده شوند تا سالم و زیبا باقی بمانند. خرگوش حداقل هفته‌ای یک ‌بار به برس کشیدن نیاز دارد و همسترهای موبلند را باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری برس کشید.

مهم ترین نکات خرید لوازم بهداشتی جوندگان


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید لوازم بهداشتی جوندگان برای حفظ سلامت حیواناتی نظیر خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی بسیار اهمیت دارد. لوازم بهداشتی جوندگان شامل مواردی همچون شامپو، ناخن‌گیر، برس، دستمال مرطوب و زیرانداز می‌شود که شما می‌توانید به‌راحتی آنها را از پت‌شاپ‌های معتبر خریداری کنید. این لوازم حتماً باید مخصوص جوندگان تهیه شده باشند تا بدون هیچ‌گونه آسیب رساندن به پوست و موی حیوان به بهداشت او کمک کنند. آشنایی با این لوازم و نکاتی که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود بسیار اهمیت دارد تا از سلامت حیوان محافظت شود و حیوان کوچک و دوست‌داشتنی شما عمر طولانی‌تری را در کنارتان تجربه کند.

 

منابع :



 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید