۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید باکس جوندگان

راهنمای خرید باکس جوندگان اطلاعات بسیار مهمی را دررابطه‌با خرید این محصول در اختیار شما قرار می‌دهد. باکس جوندگان یکی از وسیله‌های بسیار ضروری برای نگهداری از این حیوانات است؛ زیرا افراد برای هرگونه حمل‌ونقل این حیوان به باکس نیاز خواهند داشت. در واقع بردن جونده به مکان‌هایی همچون دامپزشکی و همچنین خانه و محیط‌های دیگر بدون استفاده از باکس جوندگان ممکن نیست. راهنمایی خرید باکس جوندگان کمک می‌کند تا افراد نکات مهمی را در هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشند و باکسی کاملاً ایمن و کاربردی را خریداری کنند.

آشنایی با راهنمای خرید باکس جوندگان


باکس حمل جوندگان چیست؟

خرید باکس حمل جوندگان یکی از مهم‌ترین ملزومات نگهداری از این حیوانات کوچک است. بسیاری از افراد حیوان کوچک خود مانند خرگوش، همستر، خوکچه‌هندی را در خانه آزاد می‌گذارند و به نظرشان نیازی به باکس ندارند؛ اما گاهی مواقع که در خانه نیستند باید برای امنیت بیشتر حیوان خود را در باکس محدود کنند. برای بردن حیوان به بیرون از خانه نیز فرد به باکس حمل جوندگان نیاز دارد؛ زیرا این حیوانات به‌سختی در میان دست صاحب خود قابل‌کنترل هستند و ممکن است با هر صدا و هر حرکتی از دست بیرون بپرند و خطرآفرین باشند. باکس حمل جوندگان وسیله ضروری است که به فرد کمک می‌کند حیوان خود را به‌راحتی جابه‌جا کند و اگر در خانه نیست او را در باکس قرار دهد تا در شرایط ایمنی باشد.

باکس حمل جوندگان


نکات مهم در راهنمای خرید باکس جوندگان

برای خریدن یک محصول مناسب باید حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید تا محصولی که می‌خرید کاملاً قابل‌استفاده و ایمن باشد:


اندازه باکس

اندازه باکس نقش مهمی در راحتی حیوان شما دارد. اندازه این وسیله باید در تناسب با حیوان شما در نظر گرفته شود. اندازه باکس نباید نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک باشد. در صورت کوچک بودن حیوان فضای کافی برای تحرک ندارد و در صورت بزرگ بودن در اثر یک توقف یا تصادف ناگهانی در حین رانندگی، ممکن است حیوان با کوبیده شدن به اطراف باکس دچار صدمه شود.
اندازه‌های مناسب باکس برای اکثر جوندگان به شرح زیر است:

  • برای اکثر خرگوش‌ها باکس در حدود ۵0 سانتی‌متر مربع مناسب است.
  • برای دو خرگوش کوتاه‌قد و یک خرگوش کوچک، باکس کوچک در اندازه حدود 30 در ۴0 و ارتفاع 30 سانتی‌متر مناسب است.
  • برای یک نژاد بزرگ خرگوش و دو خرگوش کوچک، باکس متوسط با طول و عرض 30 در ۵0 سانتی‌متر و ارتفاع نزدیک ۴0 سانتی‌متر توصیه می‌شود.
  • برای نژادهای غول‌پیکر و دو خرگوش با اندازه متوسط، باکس بزرگ با طول و عرض حدود ۴0 در ۵0 و ارتفاع حدود 3۵ سانتی‌متر مناسب است.
  • برای دو خوکچه‌هندی بالغ باکس حدوداً 30 در ۵0 سانتی‌متر با ارتفاع 30 سانتی‌متر مناسب است.

توجه به اندازه باکس خرگوش هنگام خرید


جنس باکس

در راهنمای خرید باکس جوندگان توجه به جنس باکس نیز بسیار اهمیت دارد. بهتر است جنس دور قفس فلزی باشد تا هوا به‌راحتی در باکس رفت‌وآمد کند و از طرفی تمیز کردن باکس نیز راحت باشد. کف باکس اما باید از جنس پلاستیک باشد تا به پای جونده صدمه‌ای وارد نشود و از طرفی تمیز کردن و ضدعفونی کردن این قسمت راحت باشد.


تهویه مناسب باکس

تهویه نقش مهمی در سلامت حیوان دارد و باکس باید به شکلی تهویه شود که داخل آن بسیار گرم یا سرد برای حیوان نباشد و از طرفی هوا به‌راحتی در داخل آن جریان پیدا کند. این مورد برای حیوانات مختلف کمی متفاوت است. خرگوش به طور مثال به دمای هوا بسیار حساس است و باید دمای داخل باکس برای او خنک و مطبوع باشد. به دلیل اینکه خرگوش‌ها در هوای گرم دچار گرمازدگی می‌شوند و در روزهای گرم ممکن است دمای داخل باکس بسیار بالا برود باید به تهویه باکس خرگوش بسیار دقت شود.
در مورد خوکچه‌هندی دمای مناسب چیزی در حدود 18 تا 23 درجه سانتیگراد است. برای حمل‌ونقل خوکچه‌هندی خصوصاً با ماشین باید دقت شود این محدوده هوایی دچار تغییرات بسیاری نشود.

توجه به تهویه مناسب باکس جوندگان هنگام خرید


داشتن در ورودی از بالا

این مورد می‌تواند نکته‌ای مثبت برای باکس تلقی شود. باکس‌هایی که دارای در از بالای خود هستند به سرپرستان حیوان امکان می‌دهند تا راحت‌تر حیوان را داخل باکس قرار دهند یا از آن خارج کنند. درب از بالا همچنین کمک می‌کند تا شما بتوانید راحت‌تر داخل باکس را تمیز کنید.


شستشوی آسان

زمانی که جوندگان داخل باکس قرار داده می‌شوند به‌راحتی داخل آن مدفوع یا ادرار می‌کنند و به همین دلیل تمیز کردن باکس از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می‌شود برای شستشوی راحت‌تر باکس پلاستیکی خریداری کنید و همچنین یک پد ادرار در کف باکس قرار دهید تا به شکل مرتب نیاز به تمیز کردن باکس نداشته باشید.


حمل آسان

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید باکس جوندگان این است که باکس خریداری شده حمل آسانی داشته باشد. باکس باید دسته محکم و راحتی برای در دست گرفتن داشته باشد و از طرفی بتواند به‌خوبی وزن حیوان را تحمل کند. این نکات هم برای استفاده راحت‌تر و هم ایجاد ایمنی بیشتر اهمیت دارند.

توجه به حمل آسان باکس خرگوش هنگام خرید


ایمنی

بسیار مهم است که درهای باکس محکم بسته شوند تا حیوان نتواند از باکس خارج شود. حیوان جونده شما در صورت ایمن نبودن قفل‌ها می‌تواند به‌راحتی قفل‌ها را بجود و یا دست‌کاری کند و از باکس خارج شود؛ بنابراین بسیار مهم است این مسئله را هنگام خرید باکس جوندگان در نظر داشته باشید.


چه باکس‌هایی برای حیوان شما مناسب نیستند؟

در راهنمای خرید باکس برای جوندگان علاوه بر اینکه با یک باکس مناسب برای حیوان جونده خود آشنا می‌شوید، می‌آموزید که چه باکسی مناسب حیوان شما نیست. در ادامه باکس‌هایی را معرفی می‌کنیم که خریدن آنها به‌هیچ‌عنوان برای حیوان شما توصیه نمی‌شود:


کیف‌های حمل‌ونقل

کیف‌های حمل‌ونقل معمولاً از جنس پارچه هستند و برای جوندگانی مانند خرگوش اصلاً توصیه نمی‌شوند؛ زیرا خرگوش می‌تواند به‌راحتی پارچه را بجود و فرار کند.

عدم حمل خرگوش با کیف حمل و نقل


باکس کف سیمی یا فلزی

باکسی که کف آن سیمی یا از جنس توری فلزی است به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست؛ زیرا سیم‌های کف باکس می‌توانند باعث زخمی شدن و آسیب پای حیوان شوند.


جعبه مقوایی

جعبه‌های مقوایی فقط برای یک بار استفاده مناسب هستند. شما همچنین نمی‌توانید در مدت‌زمان طولانی حیوان خود را در آنها نگهداری کنید؛ زیرا جونده شما می‌تواند جعبه را به‌راحتی بجود و از آن فرار کند.

استفاده از جعبه مقوایی همستر


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید باکس جوندگان بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این وسیله انواع مختلفی دارد  و  نکات مهمی را باید در هنگام خرید در نظر گرفت تا ایمنی و راحتی را برای حیوان شما فراهم کند. باکس جوندگان یکی از ملزوماتی است که باید برای حیوان کوچک خود خریداری کنید؛ زیرا بدون آن حمل‌ونقل حیوان امکان‌پذیر نخواهد بود. برای خرید باکس جوندگان باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در مقاله امروز به آنها اشاره کردیم. با خرید یک باکس ایمن و راحت شما می‌توانید حیوان خود را به‌راحتی جابه‌جا کنید و دچار هیچ مشکلی نشوید.
 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید