۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان

زمانی که برای به سرپرستی گرفتن یکی از جوندگان همچون خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی اقدام می‌کنید نیاز به خرید لوازم جانبی برای این حیوانات دارید. یکی از لوازمی که حیوانتان به آن نیاز دارد اسباب بازی است. خرید اسباب بازی برای حیوانات جونده اصولی دارد و به همین دلیل باید با راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان آشنا باشید تا بتوانید محصولی مناسب را برای این حیوانات خریداری نمایید. جوندگان برای داشتن روحیه خوب و تخلیه سطح انرژی به اسباب بازی نیاز دارند و این وسیله یکی از ضروریات برای آنها است. در مقاله امروز به راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان می‌پردازیم تا شما بتوانید خریدی متناسب با نیازهای حیوان خود داشته باشید.

خرید اسباب بازی برای جوندگان


چرا جوندگان به اسباب بازی نیاز دارند؟

دلایل مختلفی باعث می‌شوند که حیوان جونده به اسباب بازی نیاز داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


ایجاد روحیه بهتر در حیوان 

جوندگان مانند هر حیوان دیگری برای داشتن روحیه بهتر به تحرک نیاز دارند و داشتن اسباب بازی با ایجاد تحرک در آنها باعث سلامتی و شادی این حیوانات می‌شود. نکته بسیار مهم در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان این است که اسباب بازی خریداری شده تناسب کاملی با حیوان شما داشته باشد و بتواند نیازهای او را برطرف کند. در این صورت است که حیوان در نتیجه بازی با اسباب بازی می‌تواند روحیه شادابی داشته باشد.


ایجاد رابطه بهتر با حیوان

خرید اسباب بازی یک راه مناسب برای ایجاد یک رابطه بهتر با انواع جوندگان است؛ به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود تا اگر می‌خواهند رابطه بهتری با حیوان خود داشته باشند حتماً برای خرید اسباب بازی مخصوص جوندگان اقدام کنند.


کمک به سلامت جسمی و ذهنی حیوان

یکی از دلایل بسیار مهم برای خرید اسباب بازی کمک به اصلاح و کوچک نگه‌داشتن دندان‌ها در این حیوانات است. جوندگان دارای دو دندان نیش جلو در بالا و دو دندان در فک پایین هستند. این دندان‌ها به آنها کمک می‌کند تا بتوانند هر جسمی را بجوند. نکته جالب این است که با افزایش سن جونده‌ها، این دندان‌ها بلند می‌شوند و آنها نیاز دارند تا با جویدن چیزی دندان‌ها را کوتاه کنند تا سلامتشان حفظ شود. برخی اسباب بازی‌ها این ویژگی را دارند که دراین‌رابطه به حیوان کمک کنند.
خرید اسباب بازی همچنین برای سلامت ذهنی این حیوانات مفید است. اسباب بازی حیوانات خانگی را تشویق می‌کند تا از مغز برای کارهای جدید استفاده کنند. بدون بازی‌کردن آنها کمتر درگیر و علاقه‌مند می‌شوند و کیفیت زندگی آنها کاهش می‌یابد.
بازی همچنین به این حیوانات کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشند و دچار اضافه‌وزن نشوند.

کمک به سلامت جسمی جوندگان برای خرید اسباب بازی


نکات مهم در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان 

در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان شما با نکات مهمی آشنا می‌شوید که باید در هنگام خرید اسباب بازی در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:


اندازه اسباب بازی

اندازه اسباب بازی نکته بسیار مهمی در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان است. اسباب بازی که شما خریداری می‌کنید باید با سایز انواع موش (همستر، خوکچه‌هندی و...) و خرگوش تناسب داشته باشد. حیوان کوچک شما با یک اسباب بازی سایز بزرگ ارتباط مناسبی نمی‌گیرد و این مسئله می‌تواند باعث بازی‌نکردن حیوان با اسباب بازی موردنظر شود.


عدم خرید اسباب بازی حیوانات دیگر

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان این است که حتماً اسباب بازی مخصوص آنها را تهیه کنید. خرید اسباب بازی مخصوص سگ و یا گربه به‌هیچ‌عنوان برای حیوان جونده شما توصیه نمی‌شود و حتی اگر فروشنده ابراز کند که مشکلی وجود ندارد شما به‌هیچ‌عنوان نباید این کار را انجام دهید. خصوصیات و نیازهای حیوان جونده با دیگر حیوانات متفاوت است و به همین دلیل آنها نیاز به اسباب بازی خاص خود را دارند.


انتخاب اسباب بازی‌های ساده 

برخی از افراد در هنگام خرید به سراغ اسباب بازی‌هایی می‌روند که سروصدای عجیبی ایجاد می‌کند و یا چراغ‌دار است. این اسباب بازی‌ها شاید برای شما جذاب باشد؛ اما برای حیوانتان ترسناک به نظر می‌رسد. به همین دلیل به سراغ خرید اسباب بازی‌های بروید که صدایی تقریباً مشابه حیوان شما دارند و باعث ترس و ناراحتی او نمی‌شوند.


رعایت تنوع در خرید اسباب بازی

اسباب بازی‌ها در شکل‌های مختلفی به تولید می‌رسند. برخی از آن‌ها به شکل انفرادی و توسط خود حیوان قابل‌استفاده هستند و برخی دیگر نیاز به مشارکت شما برای بازی‌کردن دارند. سعی کنید از هر دو نوع اسباب بازی خریداری کنید تا در زمان‌هایی که در منزل نیستید حیوانتان بتواند با اسباب بازی‌هایی که مخصوص خودش هست به‌تنهایی بازی کند.

رعایت تنوع هنگام خرید اسباب بازی جوندگان


توجه به نکات ایمنی

توجه به نکات ایمنی در راهنمای خرید اسباب بازی برای جوندگان بسیار اهمیت دارد و حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر اقدام به خرید اسباب بازی چوبی برای حیوان خود می‌کنید حتماً باید به جنس چوب آن توجه نمایید. اسباب بازی جونده‌ها از نوعی چوب خاص تهیه می‌شود که با جنس چوب وسیله‌های منزل متفاوت است. اگر جنس چوب نامرغوب و ناسالم باشد می‌تواند به لثه حیوان آسیب برساند و حتی باعث عفونت شود. باید در نظر داشت اگر برای خرگوش و همستر اسباب بازی چوبی تهیه می‌کنید جنس آن نباید از کاج باشد؛ زیرا این چوب از جنس شکننده‌ای است و می‌تواند باعث آسیب رسیدن به دندان و لثه آنها شود.
  •  از خریدن توپ و اسباب بازی پلاستیکی باید جدا خودداری کنید؛ زیرا حیوان شما ممکن است این اسباب بازی‌ها را به‌راحتی بجود و با خوردن آنها دچار انسداد معده و روده و حتی مرگ شود.
  • به مواد تشکیل دهنده اسباب بازی حتماً توجه داشته باشید تا خواص شیمیایی نداشته باشند؛ زیرا می‌توانند باعث مسمومیت حیوان شوند.
  • از خرید اسباب بازی‌هایی با سایز بسیار کوچک و ریز خودداری کنید؛ زیرا به‌راحتی حیوان شما می‌تواند آنها را ببلعد و دچار خفگی شود.

 

انواع اسباب بازی جوندگان

اگر برای خرید اسباب بازی جوندگان به پت‌شاپ مراجعه کنید با تنوع بالایی از این محصولات مواجه می‌شوید. از جمله اسباب بازی‌هایی که در بازار برای حیوان جونده شما موجود است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


توپ و چرخ

توپ و چرخ از جمله اسباب بازی‌های موردعلاقه خرگوش‌ها هستند که می‌توانید برای آنها تهیه کنید فقط باید به سایز آن توجه داشته باشید تا کاملاً متناسب با اندازه حیوان باشد. توپ‌ها به شکل چوبی و حصیری تولید می‌شوند و باید در هنگام خرید دقت کنید تا حفره‌های روی اسباب بازی به شکلی نباشند که پا و سر حیوان در آن گیر کند.

توپ و چرخ از انواع اسباب بازی جوندگان


تونل چوبی

یکی از اسباب بازی‌های موردعلاقه جوندگان تونل چوبی است؛ زیرا این حیوانات به شکل غریزی علاقه دارند تا به کندن تونل بپردازند. به دلیل اینکه این امکان در خانه برای آنها موجود نیست داشتن این تونل‌های مصنوعی حس خوبی در آنها ایجاد می‌کند.  تونل‌های چوبی در انواع مختلفی به تولید می‌رسد و شما می‌توانید در داخل و یا خارج قفس از آنها استفاده کنید.


اسباب بازی‌های مخصوص پنهان شدن

این اسباب بازی‌ها مناسب خانواده موش‌ها یعنی همستر و خوکچه‌هندی هستند. این حیوانات به دلیل جثه کوچک خود علاقه زیادی به پنهان‌شدن دارند و این اسباب بازی‌ها به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند با پنهان‌شدن در آنها حس امنیت خاصی را تجربه کنند.

اسباب بازی‌های مخصوص پنهان شدن همستر


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان برای افرادی که می‌خواهند این حیوان را به سرپرستی بگیرند بسیار اهمیت دارد. جوندگان مانند خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی مانند هر حیوان دیگری برای داشتن تحرک و بهترشدن روحیه به این اسباب بازی‌ها نیاز دارند. در هنگام خرید اسباب بازی برای این حیوانات باید به نکات مهمی توجه شود که در راهنمای خرید اسباب بازی جوندگان به شکل کامل به آن پرداختیم. اسباب بازی جوندگان انواع مختلفی دارد که باید با توجه به نوع حیوان خود و نیازهایش اقدام به خرید آنها کنید. با داشتن اسباب بازی حیوان شما می‌تواند تحرک بیشتری داشته باشد و این مسئله به حفظ سلامت او کمک کند.

 

 

منابع :



 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید