۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید ظرف آب و غذای جوندگان

امروزه بسیاری از افراد برای داشتن حیوان خانگی به سراغ نگهداری از حیواناتی نظیر خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی می‌روند. این حیوانات را با نام جوندگان می‌شناسند که شرایط خاصی برای نگهداری دارند. برای به سرپرستی گرفتن این حیوانات بسیار مهم است که لوازم موردنیاز آنها تهیه شود. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید برای جوندگان تهیه کرد ظرف آب و غذای آنها است. امروزه در بازار ظروف مختلفی برای جوندگان در پت‌شاپ‌ها عرضه شده اما بسیار مهم است که سرپرستان این حیوان خانگی ظرفی متناسب با حیوان خود را تهیه کنند. آشنایی با راهنمای خرید ظرف آب و غذای جوندگان به افراد کمک می‌کند تا بتوانند ظرفی را خریداری کنند که حیوان آنها به‌راحتی بتواند در آن آب بنوشد و یا غذا بخورد.

خرید ظرف آب و غذای جوندگان


ظرف آب و غذای جوندگان چیست؟

ظرف آب و غذای جوندگان در واقع ظرفی است که حیواناتی نظیر خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی با استفاده از آن می‌توانند به‌راحتی غذا و آب خود را مصرف کنند. این ظروف به شکلی تهیه شده‌اند که با اندازه جوندگان که معمولاً جثه کوچکی دارند، هماهنگ باشند و این حیوانات بتوانند به‌راحتی آب و غذای خود را در این  ظروف مصرف کنند.
 ظرف آب و غذای جوندگان با توجه به نوع حیوان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در برخی مدل‌ها هر دو ظرف آب و غذا به شکل دوقلو در کنار هم قرار گرفته‌اند، در برخی دیگر این ظروف از یکدیگر جدا هستند و مدل‌های دیواری ظرف آب و غذا نیز از دیگر مدل‌هایی هستند که این حیوانات به آنها علاقه دارند. ظرف آب و غذای پرندگان جنس‌های متفاوتی دارد و از سرامیک استیل، و پلاستیک به تولید می‌رسد. در ادامه راهنمای خرید ظرف آب و غذای جوندگان با انواع این ظروف آشنا می‌شوید.


ظرف آب و غذای خرگوش

ظرف آب و غذای خرگوش یکی از اولین لوازم موردنیاز این حیوان دوست‌داشتنی است که شما باید برایش خریداری کنید. سایز و اندازه ظرف این حیوان باید به‌گونه‌ای باشد که خرگوش با توجه به جثه خود بتواند به‌راحتی از داخل ظرف، غذا و آب موردنیاز خود را مصرف کند.

ظرف آب و غذا برای خرگوش


 جنس ظرف آب و غذای خرگوش نیز باید به شکلی باشد تا شما بتوانید به شکل مرتب آن را شستشو دهید. این ظرف در سه جنس استیل، سرامیک و پلاستیک به تولید می‌رسد. ظروف پلاستیکی قیمت پایین‌تری دارند؛ اما به دلیل اینکه ماندن غذا در آنها باعث بو گرفتنشان می‌شود نیاز به شستشوی مداوم دارند. از بین ظروف آب و غذای خرگوش، جنس استیل و سرامیک برای خرید پیشنهاد می‌شوند؛ زیرا نه دچار رسوب می‌شوند و نه بویی را به خود جذب می‌کنند. با وجود این ویژگی‌ها این ظروف نیز باید هرازگاهی شسته شوند تا محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها نباشند.
حجم ظرف آب و غذای خرگوش نیز باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود؛ به طور مثال اگر دو خرگوش دارید بهتر است ظرف آبی با گنجایش بیشتر را خریداری کنید تا کفاف آب روزانه دو خرگوش را بدهد و شما ناچار نباشید مدام ظرف آب آنها را پر کنید.


ظرف آب و غذای همستر

شناخت نکات مهم در مورد خرید ظرف آب و غذای همستر نیز در راهنمای خرید ظرف آب و غذای جوندگان اهمیت دارد. ارتفاع و عمق ظرف آب و غذای همستر نیز باید به شکلی باشد که این حیوان با اندازه کوچک خود بتواند به‌راحتی آب و غذای موردنیاز خود را از داخل ظرف بخورد.
ظرف آب و غذای همستر از مواد مختلفی همچون استیل، پلاستیک و سرامیک تولید می‌شود و مدل‌های مختلفی دارد. برخی از مدل‌های ظرف آب و غذای همستر قابل‌نصب بر روی دیوار هستند و این طراحی کمک می‌کند تا  فضای زیادی برای قراردادن ظرف آب و غذا در خانه موردنیاز نباشد. از میان مدل‌های موجود، ظروف پلاستیکی قیمت پایین‌تری دارند؛ اما به دلیل جذب بو باید به شکل مداوم شسته شوند تا بو نگیرند. ظرف آب و غذای استیل و سرامیکی قیمت بالاتری دارند؛ اما کیفیت آنها بهتر است و مشکلات ظرف پلاستیکی را ندارند.

ظرف آب و غذا برای همستر


ظرف آب و غذای خوکچه‌هندی

برای خوکچه‌هندی نیز شما باید ظرف آب و غذای مناسب او را تهیه کنید. در خرید ظرف آب و غذای خوکچه‌هندی همانند دیگر جوندگان شما باید به ارتفاع و عمق ظرف توجه داشته باشید تا حیوان بتواند به‌راحتی غذای خود را مصرف کند. جنس ظرف آب و غذای خوکچه‌هندی نیز از پلاستیک، سرامیک و استیل است که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های هر کدام از این ظروف که قبلاً شرح دادیم مورد مناسب را خریداری کنید.


نکات مهم در هنگام خرید ظرف و آب و غذای جوندگان

در راهنمای خرید ظرف آب و غذای جوندگان توجه به نکات زیر بسیار اهمیت دارد:

  • دهانه ظرف آب و غذای جوندگان باید در حدی گشاد باشد که این حیوانات بتوانند به‌راحتی سر خود را داخل ظرف کنند و غذا و آب را مصرف نمایند.
  • در تولید این ظروف باید از مواد ایمن استفاده شده باشد تا سلامت این حیوانات به خطر نیفتد.
  • ظرف‌های ایستاده آب گزینه مناسبی برای این حیوانات هستند؛ زیرا حیوان با تحرک بالای خود قادر به واژگون کردن آنها نیست و از طرفی نمی‌تواند غذای خود را داخل این ظرف‌ها بریزد.

نکات مهم برای خرید ظرف و آب و غذای جوندگان


بهترین برندهای تولیدکننده ظرف آب و غذای جوندگان

امروزه به دلیل نیاز بالای جوندگان به ظروف آب و غذا، برندهای مختلفی به تولید این محصول پرداخته‌اند. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده ظرف آب و غذای جوندگان می‌توان به برند حناپت، هپی پت، آر ای پت، تریکسی، رزپت، و فرپلاست اشاره کرد که برخی از آنها برند خارجی و برخی دیگر برند داخلی هستند. این برندها سعی کرده‌اند در تولید محصولات خود ایمنی و راحتی حیوان را در هنگام استفاده از ظروف در نظر بگیرند و خرید از این برندها می‌تواند باعث شود حیوان برای غذاخوردن بهانه‌ای نداشته باشد.


کلام پایانی

ظرف آب و غذای جوندگان یکی از وسایل موردنیاز حیواناتی نظیر خرگوش، همستر و خوکچه‌هندی است. داشتن ظرف آب و غذای مخصوص ازاین‌جهت اهمیت دارد که این حیوانات به دلیل اندازه کوچک خود هنگام آب و غذاخوردن دچار چالشی نشوند و بتوانند به‌راحتی آب و غذا را مصرف کنند. ظرف آب و غذای جوندگان در دو مدل کاسه‌ای و دیواری با جنس‌های مختلفی همچون استیل، پلاستیک و سرامیک به تولید می‌رسد تا افراد بتوانند به‌راحتی با توجه به نیاز حیوان خود آنها را تهیه کنند. خرید ظرف آب و غذای جوندگان ازاین‌جهت اهمیت دارد که با فراهم شدن شرایط ایدئال غذا خوردن، این حیوانات از تغذیه مناسبی بهره‌مند می‌شوند و به‌این‌ترتیب مواد غذایی موردنیاز به بدن آنها می‌رسد.


 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید