۰

ثبت سفارش تلفنی

انواع نژاد خرگوش اهلی

بسیاری از افراد برای نگهداری از یک حیوان خانگی به سراغ خرگوش می‌روند. خرگوش یکی از جوندگان است که به دلیل چهره بامزه و بی‌آزار بودنش مورد علاقه بسیاری از افراد است. برای نگهداری از خرگوش باید با انواع نژاد خرگوش اهلی آشنا بود تا بتوان خرگوش مناسبی را برای نگهداری انتخاب کرد. در مقاله امروز به انواع نژاد خرگوش اهلی و نکات مهم در مورد آنها خواهیم پرداخت.


انواع نژاد خرگوش اهلی

انواع نژاد خرگوش اهلی یا خرگوش خانگی به دسته‌ای از خرگوش‌ها گفته می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاص خود قابل نگهداری در فضای خانه هستند. برای آشنایی با خرگوش ها و نحوه نگهداری از آن ها در خانه به سراغ ادامه مطلب بروید:

خرگوش نژاد لوپ

این خرگوش که خاستگاهش کشور هلند است یکی از نژادهای محبوب خرگوش‌های اهلی به شمار می‌رود. خرگوش نژاد لوپ انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به مینی لوپ، لوپ شیر مینیاتوری، لوپ فرانسوی، هلندی، آمریکایی و آلمانی اشاره کرد.

 

اگر قصد خرید غذای جوندگان دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 


این خرگوش هوش بالایی دارد و به راحتی با شرایط خانه سازگار می‌شود. مهربان و اجتماعی بودن این خرگوش نیز از دیگر ویژگی‌هایش به شمار می‌رود. خرگوش لوپ حساس است و به توجه صاحب خود نیاز دارد. در صورت بی‌توجهی، این خرگوش می‌تواند رفتارهای خشن و پرخاش‌گرایانه از خود نشان دهد. خرگوش نژاد لوپ عاشق بازیگوشی و شیطنت است و باید این نکته در سرپرستی او در نظر گرفته شود. این خرگوش در رنگ‌های مختلف و همچنین به شکل ترکیبی از چند رنگ نیز دیده می‌شود.

خرگوش لوپ

نژاد خرگوش سفید چشم قرمز

یکی از نژادهای بسیار زیبا و خاص نژاد سفید چشم قرمز است. این خرگوش کاملاً به رنگ سفید است و چشم‌های قرمزش باعث خاص بودن او می‌شود. خرگوش سفید چشم قرمز، روحیه بسیار بازیگوش و با نمکی دارد و هوش او نیز بسیار بالا است. برخی از افراد به این نژاد به دلیل باورهای خرافی چندان علاقه‌ای ندارند.

خرگوش سفید چشم قرمز

خرگوش نژاد جرسی

این خرگوش یکی از نژادهای با جثه متوسط است. خرگوش جرسی دارای موهای بلندی در حدود ۷ سانتی‌متر به شکل متراکم و یکدست بر روی بدنش است و به همین دلیل به عنوان جذاب‌ترین نژاد خرگوش پشمالو شناخته می‌شود. این نژاد رنگ‌های متنوعی دارد و به دلیل  بازیگوشی و هوش بسیار و همچنین حرکات و رفتارهای بامزه بسیار پرطرف‌دار است.

خرگوش نژاد جرسی

نژاد خرگوش پشمالو

این نژاد همان‌طور که نامش نشان می‌دهد بسیار پشمالو است و ظاهر گرد و توپی شکل و بسیار نرمی دارد. گوش‌های این خرگوش کوتاه است و همین مسئله باعث می‌شود ظاهری بسیار بانمک و جذاب داشته باشد. این خرگوش به دلیل موهای بلندش نیاز به دو بار شانه زدن موها در طول روز دارد و باید ماهی یک بار حمام شود.

خرگوش پشمالو

خرگوش نژاد مینی رکس

یکی از نژادهای بسیار محبوب برای نگهداری در خانه این نژاد است. مینی رکس بسیار کوچک، زیبا و بامزه است و جذابیت زیادی برای افراد دارد. موهای این خرگوش کوتاه هستند و حالت مخملی دارند و همین مسئله باعث می‌شود نیاز به مراقبت چندانی در رابطه با مو و شانه کردن و حمام نداشته باشد.
نژاد مینی رکس نسبت به گرما حساس است و باید او را به‌دور از آفتاب و نور خورشید نگهداری کرد. این نژاد باید در فضای بزرگ که حدوداً ۵ برابر خرگوش است نگهداری شود. نژاد مینی رکس را می‌توان در رنگ‌های سیاه، سفید، ترکیب سیاه و سفید، شکلاتی و در ترکیب رنگ‌های دیگر مشاهده کرد.

نژاد خرگوش مینی رکس

هوتوت کوتوله

یکی دیگر از نژادهای خرگوش اهلی این نژاد است که روحیه اجتماعی دارد و به شدت معاشرتی است. این خرگوش کاملاً سفید رنگ است و با هاله تیره رنگ به دور چشمش شناخته می‌شود به‌طوری که به این خرگوش «چشم فانتزی» نیز می‌گویند. هاله دور چشم این خرگوش به شکلی است که انگار خط چشم کشیده است.
خرگوش هوتوت گوش و گردن کوتاهی دارد و چشم‌هایش قهوه‌ای رنگ است. موهای این خرگوش متراکم است و به نظافت کمی نیاز دارد.

خرگوش هوتوت کوتوله

نژاد داچ خرگوش

خرگوش داچ تقریباً جثه بزرگی دارد؛ اما همچنان در دسته‌بندی خرگوش‌های کوچک قرار می‌گیرد. این نژاد بسیار آرام و نجیب است و همین مسئله باعث تفاوت آن با دیگر نژادها می‌شود. خرگوش داچ بدنی گرد، و گوش‌های کوتاه و کلفت دارد که از خز پوشیده شده‌اند.
این خرگوش دارای پاهای قدرتمندی است و پاهای عقبی او نسبت به جلویی بلندتر هستند. خرگوش داچ بسیار باهوش و آموزش‌پذیر است و به محبت و توجه نیاز دارد. این خرگوش بسیار مناسب افرادی است که در نگهداری از خرگوش بی‌تجربه و مبتدی هستند.

داچ خرگوش

خرگوش آنگورا

خرگوش آنگورا به دلیل مدل موها و خزهایش بسیار معروف است. موهای این خرگوش بلند و حالت دارند و به همین دلیل از موهای این خرگوش برای تولید لباس‌های قیمتی استفاده می‌شود. بیشتر افرادی که به سراغ نگهداری از این خرگوش می‌روند موهایش را کوتاه می‌کنند تا به شانه کردن کمتری  نیاز داشته باشد.

خرگوش آنگورا

مینی ساتین

یکی از انواع نژاد خرگوش اهلی، مینی ساتین است که از کوچک‌ترین نژادهای خرگوش به شمار می‌رود. این حیوان پوشش بسیار لطیف و نرمی دارد که از درخشش خاصی نیز برخوردار است. نژاد مینی ساتین بسیار آرام، مهربان و خونسرد است؛ به همین دلیل مناسب خانواده‌هایی است که دارای بچه‌هایی کم سن و سال هستند. نژاد مینی ساتین جزو خرگوش‌های بسیار اجتماعی و صمیمی به شمار می‌رود و بسیار سریع با افراد خانواده ارتباط برقرار می‌کند.

خرگوش مینی ساتین


طول عمر انواع نژاد خرگوش اهلی

یکی از موارد مهمی که افراد پیش از به سرپرستی گرفتن خرگوش در نظر می‌گیرند طول عمر این حیوانات است. می‌توان طول عمر انواع نژاد خرگوش اهلی را به شکل زیر در نظر گرفت:

  • نژاد لوپ: بین ۵ تا ۷ سال
  • نژاد جرسی: ۷ تا ۱۰ سال
  • نژاد مینیاتوری: ۱۰ تا ۱۲ سال 
  • مینی رکس: ۸ تا ۱۲ سال 
  • هوتوت کوتوله: بین ۷ تا ۱۰ سال
  • مینی ساتین:  حدود ۵ سال 
  • داچ: بین ۵ تا  ۱۰ سال
  • آنگورا: حدود ۱۲ سال

طول عمر خرگوش های اهلی

 

کلام پایانی

شناخت انواع نژاد خرگوش اهلی پیش از به سرپرستی گرفتن این حیوان بسیار اهمیت دارد. نژادهای قابل نگهداری در خانه به طور معمول از جثه‌هایی کوچک‌تر برخوردار هستند که در محیط کوچک خانه‌ها می‌توانند به راحتی نگهداری شوند و از طرفی ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند که باعث می‌شود در تعامل مناسبی با افراد به سر ببرند. شناخت انواع نژاد خرگوش اهلی و نیازهای آنها کمک می‌کند تا این حیوانات بتوانند از عمر بهینه‌ای برخوردار باشند.

منبع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید