۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

در چهارشنبه سوری حواسمان به حیوانات باشد

نکاتی درمورد چهارشنبه سوری و حیوانات خانگی

در برگزاری رسوم و آیین های ملی گاهی فراموش می کنیم که دیگر موجودات زنده از گیاه تا حیوان حق زندگی دارند. یکی از مراسم قدیمی که در سال های گذشته دستخوش تغییراتی شده است، جشن چهارشنبه آخر سال یا چهارشنبه سوری است. ورود ترقه ها و فشفشه های چینی سبب شده است چهره برخی نقاط شهرها برای ساعاتی به وضعیت جنگی شبیه شود.

در این شرایط، حیوانات از همه جا بی خبر بیش از هر موجود دیگری می ترسند و آسیب می بینند.قدرت شنوایی سگ ها هفت برابر انسان است و در برخی فرکانس ها گاه تا ۴۰ برابر بیشتر صدا را احساس می کنند. این مسئله سبب می شود آسیب پذیری بیشتری در برابر صدای ایجاد شده داشته باشند

 

نکات مهمی که در رابطه با چهارشنبه سوری و حیوانات خانگی باید رعایت کنید:

برای مراقبت از گربه یا سگ در روز چهارشنبه سوری، از رفتن به مکان‌های شلوغ و پرسروصدا به همراه حیوان جدا خودداری کنید. کنترل حیوان خانگی در چنین شرایطی تقریباً غیر ممکن است.

از تنها گذاشتن سگ در خانه و یا سایر حیوانات خانگی در چنین شبی خودداری کنید.

شب چهارشنبه سوری، یک اتاق جداگانه، ترجیحاً بدون پنجره و به دور از خیابان برای نگهداری حیوان در نظر بگیرید. با انجام این کار، تا حد زیادی مانع از رسیدن سروصداهای هولناک به حیوان می‌شوید.

با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مانند پت‌آباد، چند خوراکی تشویقی مورد علاقه حیوان خریداری کرده و در اختیارش قرار دهید.

تشویقی گربه دریمیز مدل Duck وزن 60 گرم

 

برای آنکه حیوان را مشغول کرده و حواس او را از سروصدای بیرون پرت کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که او را سرگرم کنید. شما می‌توانید با خرید چند وسیله بازی مورد علاقه‌اش از فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی او را سرگرم کرده و از استرس و اضطراب او کم کنید.
 

در صورتی که سروصدا در محل زندگی شما زیاد است، می‌توانید از موسیقی‌های آرامش بخش و البته مورد علاقه حیوان کمک بگیرید. با پخش موسیقی مورد علاقه‌اش، هم می‌توانید از شدت صداهای بیرونی بکاهید و هم او را آرام نگهدارید.
 

برای آنکه آمادگی لازم را در حیوان ایجاد کنید، می‌توانید از چند روز قبل از چهارشنبه سوری، او را به صداهای کمی بلند عادت دهید. برای استفاده از این روش می‌توانید روزانه کمی موسیقی با صداهایی شبیه به ترقه برای او پخش کنید و هر روز تا حدی صدای آن را بلندتر کنید. با اجرای این ایده، هنگام مراجعه به مکان‌های شلوغ نظیر کافه حیوانات خیالتان تا حدی راحت خواهد بود. چرا که حیوان از قبل با سروصدای زیاد تا حدی آشنا شده است.
 

در صورتی که اطراف محل زندگی شما، احتمال تغییر شدت نور به دلیل ترقه و آتش وجود دارد، می‌توانید حیوان را در یک محل کاملاً روشن نگهدارید. در این صورت وی کمتر متوجه تغییر رنگ‌ها شده و کمتر استرس می‌گیرد.
 

صحبت با یک دامپزشک را فراموش نکنید، خصوصاً اگر حیوانی با روحیه حساس دارید. واکنشی که هر حیوان در مقابله با احساس ترس از خود نشان می‌دهد، با حیوان دیگر متفاوت است. اگر با تجربه قبلی که از حیوانتان دارید، می‌دانید که در شرایطی شبیه به چهارشنبه سوری، برای کنترل او مشکل خواهید داشت، حتماً از یک دامپزشک کمک بگیرید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
امیر مهدی گفت:
مقاله بسیار خوبی بود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید