​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای خرید اسباب بازی سگ

برای اینکه سگ بتواند از یک زندگی سالم جسمی و روحی در کنار انسان‌ها بهره‌مند باشد باید به سرگرم شدن سگ بسیار توجه داشت. سگ‌ها در طول روز نیاز به سرگرمی دارند تا بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند و از طرفی با سرپرست خود به تعامل بپردازند. در صورتی که به نیاز سگ برای بازی کردن توجه نشود سگ می‌تواند روحیه کسل و ناراحتی داشته باشد و زندگی کردن با خود را دچار چالش کند. خرید اسباب بازی سگ از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در مقاله امروز و در راهنمای خرید اسباب بازی سگ به شکل کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.


چرا برای سگمان اسباب بازی بخریم؟

به دلایل مختلفی باید پس از به سرپرستی گرفتن سگ برای خرید اسباب بازی سگ اقدام کرد. از جمله این دلایل موارد زیر هستند که باید حتماً در نظر گرفته شوند:

فعالیت بدنی

اسباب بازی‌ها به سگ کمک می‌کنند تا فعالیت بدنی داشته باشد و انرژی خود را تخلیه کند. این نکته به خصوص برای سگ‌هایی که نیاز به فعالیت بدنی زیادی دارند، بسیار اهمیت دارد. سگ‌هایی که فعالیت بدنی کافی ندارند و انرژی آنها تخلیه نمی‌شود به طور معمول دچار بی‌حوصلگی و اضافه‌وزن می‌شوند.

تحریک ذهنی

اسباب بازی‌های تعاملی و فکری می‌توانند ذهن سگ‌ها را تحریک کنند و آنها را وادارند تا خلاقیت و هوش خود را به کار گیرند. از جمله این اسباب بازی‌ها می‌توان به پازل‌ها، توپ‌های خوراکی و اسباب بازی‌هایی اشاره کرد که سگ‌ها باید با آنها بازی کنند تا به جایزه برسند.

کاهش استرس و اضطراب

بازی با اسباب بازی‌ها می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب سگ‌ها کمک کند. جویدن اسباب بازی و بازی کردن با آنها می‌تواند به سگ‌ها کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشند و احساس بهتری پیدا کنند.

بهبود رفتار سگ

بازی با اسباب بازی‌ها می‌تواند به جلوگیری از رفتارهای مخرب در سگ‌ها کمک کند. به طور معمول سگ‌هایی که خسته و بی‌حوصله هستند به جویدن وسایل خانه یا آسیب رساندن به آنها تمایل دارند. بازی با اسباب بازی‌ها به دلیل تخلیه انرژی سگ می‌تواند از این رفتارها جلوگیری کند.

بهبود ارتباط اجتماعی

بازی کردن با اسباب بازی‌ می‌تواند به تقویت ارتباط بین سگ و صاحبش کمک کند. بازی مشترک با سگ می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه محکم و صمیمی بین سگ و صاحبش شود.

 

اگر قصد استفاده از خدمات دامپزشکی دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 

 

کمک به سلامت دندان‌ها

بسیاری از اسباب بازی‌های جویدنی می‌توانند به تمیز نگه داشتن و سلامت دندان‌های سگ کمک کنند. همچنین اسباب بازی برای سگ‌ها در هنگام دندان درآوردن بسیار ضروری است زیرا سگ‌ها می‌توانند با جویدن اسباب بازی خارش لثه‌های خود را کاهش دهند. اگر اسباب بازی در دسترس سگ نباشد آنها ممکن است به وسیله‌های خانه آسیب وارد کنند.

دلیل خرید اسباب بازی برای سگ


محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها بین سگ‌ها

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در راهنمای خرید اسباب بازی سگ آشنایی با محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها بین سگ‌ها است. برخی از اسباب بازی‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و این اسباب بازی‌ها گزینه بهتری برای خرید هستند. از جمله اسباب بازی‌های محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسباب‌بازی‌های توپی

یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ها برای سگ‌ها، اسباب‌بازی‌های توپی هستند. سگ‌ها علاقه زیادی به بازی با این نوع اسباب‌بازی دارند. این اسباب بازی علاوه بر سرگرم کردن، ابزار مناسبی برای آموزش مهارت‌های جدید به سگ‌ها است. انواع مختلفی از اسباب‌بازی‌های توپی وجود دارد؛ از جمله توپ‌های تنیس، توپ‌های پلاستیکی، توپ‌های نورانی چشمک‌زن و ... . برخی از این توپ‌ها دارای مکنده نیز هستند به‌طوری که می‌توان از طریق روزنه‌های روی توپ خوراکی داخل آن قرار داد و سگ در حین بازی می‌تواند آن خوراکی را بمکد.

اسباب بازی توپی باید بر اساس سن سگ خریداری شود. برای سگ‌های جوان‌تر بهتر است توپ‌های نرم و مخملی را خریداری کرد. برای سگ‌های بزرگ‌تر توپ‌های سخت و سفت مناسب‌تر هستند. همچنین هنگام خرید اسباب‌بازی توپی باید به تناسب آن با اندازه سگ توجه داشت. اگر سگ شما کوچک است باید توپ را بزرگ‌تر انتخاب کنید تا سگ نتواند آن را ببلعد.

اسباب‌بازی طنابی

یکی از اسباب‌بازی‌های محبوب برای سگ‌ها، اسباب‌بازی‌ طنابی است که از طناب‌های بافته شده تهیه می‌شود. در برخی از این اسباب‌بازی‌ها، قطعات لاستیکی یا پلاستیکی نیز استفاده شده است. سگ‌ها از این اسباب‌بازی‌ها می‌توانند برای بازی‌های طناب‌کشی و گاز گرفتن استفاده کنند. نکته مهم درباره اسباب‌بازی طنابی، توجه به وضعیت استهلاک آن است. زمانی که متوجه شدید اسباب‌بازی طنابی در حال باز و خراب شدن است، حتماً باید آن را دور بیندازید. سگ‌ها به راحتی می‌توانند اسباب‌بازی طنابی فرسوده را بجوند و قطعات آن را قورت دهند که این مسئله می‌تواند منجر به انسداد جدی دستگاه گوارش آنها شود.

دیسک‌ها و اسباب‌بازی‌های پس گرفتنی

این نوع اسباب‌بازی‌ها یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین سگ‌ها هستند. سگ‌ها بسیار علاقه دارند که شما دیسک را پرتاب کنید و آنها آن را برای شما بیاورند. این فعالیت باعث می‌شود که سگ انرژی زیادی بسوزاند و در واقع همانند یک تمرین ورزشی فعالیت کند. ازآنجاکه سگ در طی این بازی تحرک بسیار بالایی دارد، کمتر دچار افسردگی و کسالت می‌شود.

اسباب‌بازی جویدنی

در زمان دندان ‌درآوردن و پس از آن که سگ‌ها تمایل به گاز گرفتن اشیا دارند از این اسباب بازی بسیار می‌توان استفاده کرد. استفاده از اسباب‌بازی‌های جویدنی کمک می‌کند سگ دیگر برای گاز گرفتن و آسیب رساندن به وسایل منزل اشتیاقی نداشته باشد. این اسباب‌بازی‌ها در اشکال مختلفی مانند استخوان، طناب، چوب یا به شکل حیوانات تولید می‌شوند. شما باید مدلی را انتخاب کنید که سگ با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کند و جنس آن نیز به‌گونه‌ای است که در مقابل قدرت دندان‌های سگ سریع آسیب نمی‌بیند. جویدن اسباب‌بازی طنابی باید یک بار در روز و تحت‌نظر شما انجام شود؛ زیرا این کار به تمیز شدن دندان‌های سگ کمک می‌کند.

اسباب بازی‌های پر شده

این اسباب بازی ساختار نرمی دارد و همین مسئله باعث می‌شود زمانی که سگ آن را به دهان می‌گیرد آسیبی به دهانش وارد نشود. اسباب بازی پر شده در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد و بیشتر مورد علاقه سگ‌های نوجوان است. بسیاری از سگ‌ها علاقه دارند تا اسباب بازی پر شده را با خود به همراه داشته باشند؛ بنابراین باید مدلی برای خرید انتخاب شود که اندازه‌اش کوچک و قابل حمل است. اگر سگ شما می‌خواهد اسباب بازی را روی زمین بکشد باید به سراغ مدل‌هایی رفت که بزرگ هستند و از استحکام بالایی برای این کار برخوردارند.

اسباب‌بازی‌های آبی

این اسباب بازی‌ همان‌طور که نامش نشان می‌دهد مناسب بازی کردن در آب است و قابلیت شناور ماندن روی آب را دارد. از انواع این اسباب بازی می‌توان به مدل‌های توپی، عروسکی، دندانی و... اشاره کرد. تنوع این اسباب بازی کمک می‌کند که سگ با اشتیاق بیشتری با آنها بازی کند.

اسباب‌بازی تشویقی

این اسباب‌بازی‌ها دارای محفظه‌ای هستند که می‌توانید آن را با خوراکی‌های مورد علاقه سگ پر کنید. اسباب‌بازی‌های تشویقی حس کنجکاوی سگ را برمی‌انگیزند؛ زیرا سگ برای دستیابی به خوراکی‌ها باید تلاش کند تا محفظه باز شود. این نوع اسباب‌بازی‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند و می‌توانند سگ را برای مدت طولانی مشغول نگه دارند.

محبوب‌ ترین اسباب بازی‌ برای سگ‌


نکات مهمی که برای خرید اسباب بازی سگ باید به آنها توجه کنید

در راهنمای خرید اسباب بازی سگ توجه به برخی نکات پیش از خرید بسیار اهمیت دارد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت و اندازه اسباب‌بازی

توجه به بافت و اندازه اسباب‌بازی و تناسب آن با سگ بسیار اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال سگ‌های بزرگ به دلیل اینکه آرواره‌های قوی دارند می‌توانند به‌راحتی اسباب‌بازی‌های مخملی نرم را خراب کنند و این نوع اسباب‌بازی نباید برای آنها خریداری شود. در مقابل توله‌سگ‌ها ممکن است در بازی با اسباب‌بازی‌های لاستیکی مشکل داشته باشند.
به اندازه اسباب‌بازی نیز در هنگام خرید باید توجه کرد. سگ‌های متوسط و بزرگ نباید با اسباب‌بازی‌های کوچک بازی کنند؛ زیرا امکان قورت دادنشان وجود دارد و این مسئله خطر خفگی را به همراه دارد. توله‌سگ‌ها نیز نباید با اسباب‌بازی‌های بزرگ بازی کنند؛ زیرا کنترل آنها برایشان سخت است و ارتباط درستی با اسباب‌بازی برقرار نمی‌شود.

تناسب اسباب بازی با سن سگ

اسباب بازی باید با سن سگ نیز تناسب داشته باشد. اسباب بازی که مناسب یک توله سگ است چندان مورد علاقه سگ‌های مسن نیست و باید این نکته در هنگام خرید در نظر گرفته شود.
توله سگ‌ها به اسباب بازی‌هایی با جنس‌های نرم و مخملی که از پارچه‌های لطیف یا لاستیک تولید می‌شوند احتیاج دارند. همچنین اسباب بازی‌های جویدنی بسیار مناسب آنها است تا به کاهش خارش لثه‌های آنها کمک شود. با رشد توله‌سگ می‌توان اسباب بازی‌های مقاوم‌تر و سخت‌تری مانند اسباب بازی طنابی یا توپ تنیس را در اختیارشان قرار داد. در دوره کهن‌سالی نیز بهتر است اسباب بازی‌هایی که توانایی ذهنی سگ را به چالش می‌کشند برایشان خریداری کرد.

قابلیت شستشو

اسباب بازی سگ باید قابل شستشو باشد تا بتوان در بازه‌های زمانی منظم آن را شست. اگر اسباب بازی قابل شستشو نباشد احتمال انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن سگ بالا می‌رود. این قابلیت به خصوص برای سگ‌هایی که در فضای باز به بازی مشغول می‌شوند اهمیت دارد زیرا احتمال آلوده شدن اسباب‌بازی به باکتری‌ها و ویروس‌ها بیشتر است.

توجه به ایمنی اسباب بازی

در خرید اسباب‌بازی برای سگ، حتماً به ایمنی آن توجه کنید. اگر اسباب‌بازی دارای قطعاتی است که ممکن است شکسته شوند و سگ آنها را ببلعد، از خرید آن خودداری کنید؛ زیرا سگ با خوردن این قطعات می‌تواند دچار خفگی شود. اسباب بازی‌هایی را که بوی خاصی از مواد شیمیایی می‌دهند برای سگ خریداری نکنید؛ زیرا ممکن است از مواد شیمیایی مضر مانند فتالات، سرب و سایر مواد شیمیایی در تولید آنها استفاده شده باشد. اسباب بازی‌های دارای رایحه نیز برای سگ‌ها مناسب نیستند؛ زیرا سگ ممکن است به یک رایحه خاص حساسیت داشته باشد.

مواد ساخت اسباب بازی

بسیار مهم است به جنسی که اسباب بازی از آن ساخته شده توجه کرد. اسباب بازی به صورت کلی در سه جنس زیر تولید می‌شود:

  • اسباب بازی لاستیکی: این اسباب بازی‌ها جویدنی هستند و از جنس لاستیک یا لاتکس تهیه می‌شوند.
  • اسباب‌بازی از جنس طناب: این اسباب بازی‌ها از پارچه‌های خاص یا طناب کنفی تهیه می‌شوند و برای سگ‌های در حال دندان درآوردن یا سگ‌هایی که علاقه به گاز گرفتن دارند مناسب‌اند.
  • اسباب بازی پارچه‌ای: این اسباب بازی همان‌طور که نامش نشان می‌دهد از پارچه تهیه می‌شود و برای بغل کردن، نوازش کردن و بازی‌های روزمره گزینه خوبی به شمار می‌رود.

نکات خرید اسباب بازی سگ

 

بهترین برندهای تولید اسباب بازی پت

بسیار مهم است که افراد پیش از خرید اسباب بازی سگ حتماً با بهترین برندهای تولید اسباب بازی پت آشنا باشند. از جمله بهترین برندها که به تولید اسباب بازی سگ می‌پردازند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کربل

برند کربل یک برند آلمانی است که علاوه بر اسباب بازی به تولید انواع پوشاک، لید و قلاده نیز می‌پردازد. اسباب بازی کربل تنوع بسیار بالایی دارد و در کیفیت بالایی نیز به تولید می‌رسد و افراد می‌توانند با اطمینان خاطر از این برند، محصول موردنظر خود را خریداری کنند.

هپی پت

این برند یک برند ایرانی است که محصولات خود را با کیفیت و ایمنی بالایی به تولید می‌رساند. انواع مختلف اسباب بازی سگ توسط هپی پت به تولید رسیده است که می‌توان آنها را از پت‌شاپ‌ها خریداری کرد.

ام پت

این برند بلژیکی تنوع بالایی از اسباب بازی سگ را به بازار عرضه کرده است. محصولات این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تنوع بالایی دارند.

بهترین برند اسباب بازی سگ ها


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید اسباب بازی سگ از اهمیت بالایی برخوردار است. سگ‌ها برای داشتن یک روحیه شاد و یک زندگی بهتر و سالم‌تر نیاز به فعالیت دارند. خرید اسباب بازی کمک می‌کند تا سگ‌ها در طول روز تحرک کافی داشته باشند و این مسئله علاوه بر تأمین سلامت جسمی به سلامت روحی آنها کمک کند. برای خرید اسباب بازی سگ باید نکات بسیار مهمی را در نظر گرفت تا این اسباب بازی ایمن باشد و آسیبی به این حیوان در هنگام بازی کردن وارد نکند. در راهنمای خرید اسباب بازی سگ به همه این موارد اشاره شد تا افراد بتوانند محصولی با کیفیت و جذاب را برای سگ خود خریداری کنند.

منابع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش