​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای انتخاب شیرخشک مناسب برای توله سگ

توله سگ از زمان تولد تا حدود دو ماهگی باید فقط از شیر استفاده کند. بهترین گزینه این است که سگ حتماً توسط مادرش تغذیه شود؛ اما در صورتی که به مادر توله سگ دسترسی وجود نداشته باشد باید با استفاده از شیر به تغذیه سگ در این دوران کمک کرد. انتخاب شیر خشک مناسب بسیار اهمیت دارد تا بتواند این محصول تمام نیازهای تغذیه توله سگ را به شکل کامل برطرف کند. در این مقاله به راهنمای انتخاب شیرخشک مناسب برای توله سگ خواهیم پرداخت تا افراد بتوانند انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشند.


شیر خشک توله سگ چیست؟

شیر خشک توله سگ محصولی تجاری است که در کارخانه‌ها به تولید می‌رسد و با توجه به نیازهای تغذیه توله سگ ارائه شده است. شیر خشک توله سگ محصولی است که می‌تواند در نبود مادر تا دو ماهگی تمام نیازهای غذایی این حیوان را تاًمین کند. شیر خشک فرمولاسیون خاصی دارد و می‌تواند در حفظ سلامت توله سگ در این دوران بسیار مؤثر باشد.

شیر خشک برای توله سگ


چرا باید از شیر خشک توله سگ استفاده کرد؟

دلایل مختلفی باعث می‌شوند که افراد به سراغ خرید شیر خشک توله سگ بروند. از جمله این دلایل موارد زیر هستند:

  • نبودن مادر توله سگ: دلایل مختلفی می‌توانند باعث شوند که مادر سگ در کنار او نباشد. در این مواقع باید حتماً با استفاده از شیر خشک به تغذیه توله سگ کمک کرد تا او به سنی برسد که از غذای جامد بتواند استفاده کند.
  • خودداری مادر از غذا دادن به توله سگ: برخی مواقع به دلایلی که چندان مشخص نیست مادر توله سگ ممکن است به بچه خود غذا ندهد. در این مواقع باید از شیرخشک استفاده کرد.
  • کنار گذاشته شدن توله سگ: بسیار مواقع تعداد بچه‌های سگ زیاد هستند و توله سگ‌های کوچک‌تر نمی‌توانند به راحتی شیر مادر خود را دریافت کنند. در چنین مواقعی باید با استفاده از شیر خشک به تغذیه آنها کمک کرد.

دلیل استفاده از شیر خشک برای توله سگ

 

شیر خشک سگ چه تفاوتی با شیرخشک انسان دارد؟

همواره به افراد توصیه می‌شود که به هیچ عنوان شیر گاو، شیر بز و شیر خشک نوزاد انسان را به توله سگ به عنوان غذا ندهند. دلیل این توصیه به موارد مختلفی باز می‌گردد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تحمل لاکتوز در توله سگ

سگ همچون انسان با افزایش سن دچار عدم تحمل لاکتوز می‌شود. شیر گاو حاوی مقدار قابل توجهی لاکتوز است که می‌تواند باعث مشکلات گوارشی بسیار در سگ شود.

 

اگر قصد خرید غذای توله سگ دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 

 

کمبود مواد مغذی در انواع شیر

حتی اگر توله سگ به لاکتوز حساسیت نداشته باشد؛ اما باز هم نباید در تغذیه‌اش از شیر گاو یا شیر خشک انسان استفاده کرد؛ زیرا این مواد غذایی نمی‌توانند نیازهای تغذیه‌ای سگ را در این دوران فراهم کنند.
شیر سگ مادر حدود ۱۰ درصد چربی و ۸ درصد پروتئین دارد. شیر گاو دارای حدود 3.5 درصد چربی و حدود ۳ درصد پروتئین است.  با یک مقایسه ساده می‌توان متوجه شد که شیر گاو به نسبت شیر سگ مادر مواد مغذی کمتری دارد و نمی‌تواند نیازهای تغذیه‌ای توله سگ را فراهم کند. شیر حیوانات دیگر مانند گوسفند یا بز نیز همین شرایط را دارند و به همین دلیل نمی‌توان از آنها در تغذیه توله سگ استفاده کرد.
شیر خشک توله سگ با توجه به نیازهای تغذیه سگ در این دوران به تولید رسیده و می‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را در اختیار توله سگ قرار دهد و به این ترتیب باعث رشد سالم حیوان شود.

تفاوت شیر خشک سگ با شیرخشک انسان


طریقه مصرف شیر خشک سگ

 در راهنمای انتخاب شیرخشک مناسب برای توله سگ نحوه مصرف شیر خشک بسیار اهمیت دارد. پس از اینکه یک شیر خشک مناسب برای توله سگ انتخاب می‌شود باید افراد بدانند که چگونه می‌توانند این محصول را آماده کرده و در اختیار توله سگ قرار دهند. شیر دادن به توله سگ از دو طریق با بطری شیر مخصوص و یا سرنگ امکان‌پذیر است. اگر تجربه کافی در این کار ندارید باید با استفاده از بطری مخصوص این کار را انجام دهید. پس از آماده کردن شیر خشک و بطری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •   در ابتدا باید شیشه شیر یا سرنگ خریداری شده را به خوبی تمیز و ضدعفونی کرد. این کار با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده مخصوص سگ بهتر است انجام شود. شیشه شیر یا سرنگ را باید به خوبی آب بکشید تا هیچ ماده شوینده‌ای در آن باقی نماند. برای اطمینان از این مسئله می‌توانید بطری یا سرنگ را ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب داغ قرار دهید تا به این ترتیب تمام مواد شوینده پاک‌سازی شوند.
  •    پس از مرحله قبلی باید شیر خشک سگ آماده شود. این کار باید طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی انجام گیرد و مقداری شیر خشک با آب داغ ترکیب شود.
  •  پس از ترکیب شیر خشک با آب، باید ترکیب را به خوبی تکان داد تا به خوبی مخلوط شود. سپس باید صبر کرد تا دمای شیر هم دما با شیر سگ مادر شود. برای اطمینان از دمای شیر خشک باید چند قطره از شیر را پشت دست ریخت، اگر دمای آن باعث اذیت شدن پوست نشد دمای شیر برای سگ شما مناسب است.
  •  زمانی که دمای شیر به میزان مناسب رسید باید آن را داخل بطری ریخت و بعد توله را در آغوش گرفت تا آماده شیر خوردن شود. نحوه در دست گرفتن توله سگ بسیار مهم است؛ زیرا هرگونه اشتباهی می‌تواند باعث خفگی توله سگ شود.
  •   بهترین شکل در آغوش گرفتن سگ برای شیر دادن با شیشه به این شکل است که حیوان را بر روی شکم بخوابانید و سر او را با زاویه اندک بالاتر بگیرید. اگر با سرنگ می‌خواهید سگ را تغذیه کنید باید سر سگ را صاف نگه دارید و به آرامی شیر را بر روی زبانش بریزید. باید توجه داشت هرگز نباید سگ را به پشت خواباند.
  •   پس از شیر دادن باید آروغ سگ را مانند نوزاد انسان بگیرید تا این کار به هضم بهتر شیر و باز شدن مسیر گوارش کمک کند.

نحوه مصرف شیر خشک سگ


توله سگ به چند وعده غذا در طول روز نیاز دارد؟

زمانی که توله سگ می‌خواهد از شیر خشک مخصوص استفاده کند باید در هفته اول پس از تولد ۸ وعده غذایی در طول روز، در هفته دوم 6 وعده در طول روز و در هفته سوم ۴ وعده غذایی در روز مصرف کند.
باید به میزان تغذیه توله سگ توجه کرد؛ زیرا تغذیه بیشتر می‌تواند خطر اسهال شدن توله را به دلیل ظرفیت گوارشی محدودش افزایش دهد.


مقدار شیر مصرفی توله سگ

اینکه توله سگ چه مقدار غذایی را باید میل کند به نژاد و جثه حیوان بستگی دارد. توله سگ نژادهای بزرگ و قوی باید در طول روز وعده‌های بیشتری شیر خشک مصرف کند؛ در صورتی که نژادهای عروسکی با چند قطره شیر نیز در هر وعده سیر می‌شوند. بهترین کار این است که پیش از تعیین مقدار غذای توله سگ با یک دامپزشک مشورت شود. نوزاد سگ به‌ازای هر ۱۰۰ گرم وزن به ۲۰ میلی‌لیتر شیر در هر وعده نیاز دارد که این میزان با رشد توله سگ بیشتر می‌شود.

میزان شیر مصرفی توله سگ


نکات مهم در هنگام خرید شیر خشک توله سگ

در راهنمای خرید شیر خشک توله سگ باید حتماً موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • سن توله سگ: در هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید که با سن توله سگ شما متناسب است. برخی از شیرخشک‌ها مخصوص توله سگ‌های تازه متولد شده و برخی دیگر برای سگ‌های بزرگ‌تر تهیه شده‌اند و به همین دلیل باید در هنگام خرید دقت نمود.
  • ترکیبات و مواد مغذی: ترکیبات شیرخشک باید شامل مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد تا بتواند به رشد سالم توله سگ کمک کند. از خرید شیر خشک‌هایی که حاوی افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده هستند باید خودداری کرد.
  • حساسیت‌ها و آلرژی سگ: اگر توله سگ شما حساسیت یا آلرژی دارد باید از شیرخشک‌های مخصوص که برای توله سگ‌های حساس طراحی شده‌اند، استفاده کنید.
  • کیفیت و برند: بهتر است شیر خشک توله سگ را از برندهای معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید. محصولات این برندها معمولاً کیفیت بالاتری دارند و مورد تأیید متخصصین دامپزشکی هستند.
  • مشورت با دامپزشک: قبل از خرید هر نوع شیرخشک بهتر است با دامپزشک سگ مشورت کنید تا محصولی که می‌خواهید انتخاب کنید متناسب با نیازهای خاص توله سگ شما باشد.
  • توجه به دستورالعمل تهیه و استفاده: حتماً بسته‌بندی شیر خشک را بررسی کنید و محصولی را خریداری نمایید که دستورالعمل تهیه و استفاده از شیرخشک روی بسته‌بندی به طور واضح نوشته شده باشد.

شیر خشک توله سگ و نکات استفاده از آن

 

بهترین برند شیر خشک برای توله سگ

بسیار مهم است که افراد پیش از خرید شیر خشک توله سگ با بهترین برندهایی که این محصول را ارائه می‌کنند آشنا باشند. بهترین برندهای شیر خشک توله سگ این محصول را با کیفیت بالایی به تولید می‌رسانند و به این ترتیب می‌توانند در رشد سالم توله سگ بسیار مؤثر باشند.
از جمله بهترین برندهای شیر خشک توله سگ که امروزه محصولات خود را با کیفیت بالایی عرضه می‌کنند می‌توان به برندهایی همچون پت گارد، بیوفلاین، یورو پت، بیفار، پروفک، تریکسی، رویال کنین و پرسا اشاره کرد. این برندها تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ را در تولید محصول خود در نظر گرفته‌اند و همین مسئله باعث می‌شود توله سگ شما بتواند به راحتی از محصولات این برندها استفاده کند بدون اینکه دچار مشکلی شود.

بهترین برند شیر خشک توله سگ


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای انتخاب شیرخشک مناسب برای توله سگ بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تغذیه توله سگ پس از تولد می‌تواند نقش مهمی در سلامت این حیوان ایفا کند. در هنگام خرید و انتخاب شیر خشک مناسب برای توله سگ باید نکات متعددی در نظر گرفته شود. همچنین آشنایی با نحوه تغذیه توله سگ با شیر خشک نیز اهمیت بالایی دارد و افراد باید با آن حتماً آشنا باشند. با آگاهی از این نکات است که توله سگ می‌تواند به بهترین شکل تغذیه شود و به این ترتیب سلامتش در طول زندگی به خطر نیفتد.

منابع: 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش