۰

ثبت سفارش تلفنی

طریقه مصرف غذای خشک سگ

غذای خشک سگ یکی از مهم‌ترین انواع غذای سگ‌ها به شمار می‌رود که بخش بزرگی از تغذیه این حیوانات را به خود اختصاص می‌دهد. طریقه مصرف غذای خشک سگ بسیار اهمیت دارد تا افراد این غذا را به میزان کافی در اختیار سگ خود قرار دهند و به این ترتیب با برآورده کردن نیازهای حیوان به زندگی سالم‌تر او کمک نمایند. در مقاله امروز به طریقه مصرف غذای خشک سگ و نکات مهمی در مورد این غذا خواهیم پرداخت.

 

میزان مصرف غذای خشک سگ چگونه باید باشد؟

برای بسیاری از سرپرستان سگ این سؤال پیش می‌آید که سگ آنها باید چه میزان غذای خشک در طول روز مصرف کند. در جواب این سؤال باید گفت که مقدار مصرف انواع غذای خشک سگ در طول روز به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به همین دلیل به افراد پیشنهاد می‌شود برای تعیین میزان مصرفی غذای خشک سگ حتماً با یک دامپزشک مشورت کنند تا بر اساس این فاکتورها یک رژیم غذایی خاص به سگ آنها داده شود. تعیین میزان غذا بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در صورتی که سگ میزان کمتری از غذا را در طول روز مصرف کند دچار کمبودهای تغذیه‌ای می‌شود و اگر این میزان بیشتر از مقدار مورد نیازش باشد دچار چاقی یا افزایش وزن خواهد شد. از جمله فاکتورهای مهمی که دامپزشک در هنگام تعیین مقدار مورد نیاز غذای سگ در نظر می‌گیرد موارد زیر هستند:

مقدار مصرف غذای سگ در روز

 

اگر قصد خرید غذای خشک سگ دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 

 

نژاد سگ 

نژاد سگ نقش مهمی در تعیین میزان مصرف غذای خشک سگ دارد. نژاد با فعالیت، میزان انرژی و تغذیه غذای سگ مرتبط است. برخی از سگ‌ها با توجه به نژاد خود سطح فعالیت و متابولیسم بالاتری نسبت به دیگر سگ‌ها دارند.

سن سگ

سن یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان غذای مصرفی سگ است. یک توله سگ به نسبت یک سگ مسن باید مواد مغذی و پروتئین بیشتری دریافت کند.

میزان فعالیت بدنی 

سگ‌ها مانند انسان‌ها هر کدام دارای میزان متفاوتی فعالیت بدنی هستند. یک سگ پر جنب‌وجوش به نسبت یک سگ مسن فعالیت بیشتری دارد.

عقیم بودن یا نبودن سگ 

زمانی که سگ عقیم می‌شود بدن او متابولیسم کندتری دارد و به همین دلیل به غذای کمتری نیز نیاز دارد.

مقدار غذای سگ نسبت به وزن

یکی از فاکتورهایی که می‌توان آن را در هنگام تعیین غذای سگ در نظر گرفت فاکتور وزن است. با توجه به وزن سگ می‌توان مقدار مصرفی غذای خشک را تعیین کرد.
 سگ‌ها بر اساس سایز و وزن خود به میزان متفاوتی غذا در طول روز نیاز دارند که با فراهم کردن این مقدار غذای مورد نیاز می‌توان به حفظ سلامت سگ کمک نمود.

مقدار غذای سگ نسبت به وزن

 

غذای خشک سگ باید حاوی چه موادی باشد؟

غذای خشک سگ باید دارای تمام مواد مغذی باشد که سگ به آنها نیاز دارد. با وجودی که مواد به کار رفته در غذای خشک سگ در برندهای مختلف، متفاوت است با این وجود بیشتر آنها حاوی مواد زیر هستند:
•    منبع پروتئین، مانند مرغ، گوشت گاو، بره و تخم‌مرغ
•    غلات
•    ویتامین‌ها
•    مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها
برخی از غذاهای خشک سگ نیز شامل مواد اضافی مانند سبزی‌ها، پروتئین‌های گیاهی، غلات (مانند ذرت، برنج، جو دوسر، جو، گندم، چاودار یا سورگوم) و نگهدارنده‌های مختلف از جمله اتوکسی کین، هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA) و هیدروکسی تولوئن بوتیله هستند (BHT) هستند.

مواد مغذی در غذای خشک سگ

 

زمان مصرف غذای خشک در سگ‌ها

بسیار مهم است که سرپرستان سگ بدانند از چه سنی می‌توانند به سگ خود غذای خشک بدهند. توله سگ‌ها تا سن سه‌ماهگی از شیر مادر یا شیرخشک مخصوص توله سگ تغذیه می‌شوند و پس از سه ماهگی غذای خشک می‌تواند در رژیم غذایی آنها قرار داده شود. هرچه توله سگ بزرگ‌تر می‌شود به میزان بیشتری غذای خشک نیاز دارد تا اینکه به سن یک سالگی و بلوغ برسد. 
اگر غذای خشک سگ پیش از سه ماهگی در رژیم آنها قرار داده شود به دلیل کامل نشدن سیستم گوارش سگ، معده، دستگاه گوارش و سیستم دفع سگ‌ها با مشکل مواجه می‌شود. اگر این غذا پس از سه ماهگی در رژیم غذایی سگ قرار داده نشود سایر غذاها نمی‌توانند مواد مغذی مورد نیاز سگ را تأمین کنند و این مسئله نیز باعث مشکلاتی در سلامتی سگ می‌شود. بسیار مهم است پس از سه ماهگی غذای خشک در رژیم غذایی سگ قرار گیرد.

چگونه به سگ غذای خشک دهیم

 

نحوه دادن غذای خشک به سگ

بسیار مهم است که در رژیم غذایی سگ تعادل در نظر گرفته شود. این تعادل به این معناست که در رژیم غذایی سگ از غذای خشک و مرطوب در کنار هم استفاده شود. غذای خشک به دلیل بافت سفت و رطوبت کمتر، می‌تواند باعث کم‌آبی بدن سگ شود و مشکلات کلیوی یا یبوست را به همراه داشته باشد. قرار دادن آب در دسترس سگ تا حدی می‌تواند این مشکل را برطرف کند؛ اما توصیه می‌شود در رژیم غذایی سگ از غذای خشک و مرطوب به شکل متعادل استفاده شود تا از طریق غذای تر سگ میزان آب مورد نیاز به بدن او رسانده شود. در صورتی که سگ شما دو وعده غذا در طول روز می‌خورد می‌توانید یک وعده غذای خشک و یک وعده غذای مرطوب در اختیارش بگذارید. اگر سگ شما یک وعده غذا در طول روز می‌خورد می‌توانید از ترکیب غذای خشک و مرطوب در همان یک وعده استفاده کنید.

 

مزایای غذای خشک سگ

مزایای مختلف باعث می‌شود غذای خشک طرف‌داران زیادی داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای خشک سگ می‌تواند باعث تمیز شدن لثه و جرم‌گیری دندان‌ها شود.
  • غذای خشک سگ دارای ترکیب متعادلی از مواد غذایی مورد نیاز بدن سگ است.
  • غذای خشک سگ به دلیل خشک بودن در معرض فاسد شدن قرار ندارد و در مدت زمان طولانی قابل استفاده است.
  • بسته‌بندی این غذا کمک می‌کند استفاده از آن راحت باشد.
  • قیمت غذای خشک سگ به نسبت غذای مرطوب پایین‌تر است.

 

کلام پایانی

آشنایی با طریقه مصرف غذای خشک سگ بسیار اهمیت دارد تا با فراهم کردن میزان غذای مورد نیاز این حیوان تمام نیازهای تغذیه‌ای او برطرف شود. سگ‌ها بر اساس سن، وزن، نژاد و میزان فعالیت به میزان متفاوتی از غذای خشک نیاز دارند و این موارد باید در تعیین میزان غذای خشک برای آنها در نظر گرفته شود. با وجودی که دستورالعمل‌های مختلفی برای تعیین میزان غذای خشک سگ وجود دارد با این حال بهتر است افراد حتماً با یک دامپزشک در این مورد مشورت کنند تا به بهترین شکل میزان غذای مورد نیاز حیوان آنها تعیین گردد.

منابع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید