۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ

داستان زندگی با سگها، با خریدن آنها آغاز میشود اما فقط با غذا دادن یا بازی کردن با آنها ادامه نمیابد. بهداشت سگها از جمله مواردی است که باید در کنار تفریح و تغذیه به آن اهمیت داده شود زیرا سهل انگاری در آن میتواند باعث بروز مشکلاتی برای پوست و مو و سلامت سگ گردد. 
حمام کردن سگها یکی از مهمترین بخشهای نظافت آنها است و به همین دلیل آشنایی با راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ بسیار اهمیت دارد. شامپو و وسایل حمام سگ در تنوع بسیار بالایی در بازار موجودند اما دانستن اینکه چه محصولی و با چه ویژگیهایی مناسب سگ شماست در خرید شامپو و لوازم حمام سگ بسیار مهم است. در مقاله امروز به راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ میپردازیم و هر اطلاعاتی را که شما نیاز دارید در اختیارتان قرار میدهیم.


حمام کردن سگ ها چگونه باید انجام شود؟

لازم است بدانید سگها مانند انسان به چند بار حمام در هفته نیاز ندارند. اگر سگ شما مدت زمان بیشتری را در خانه میگذراند نسبت به سگی که بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری میکند به حمام کمتری نیاز دارد. توصیه میشود بیشتر از یک بار در ماه سگ را به حمام نبرید زیرا حمام کردن بیش از حد به دلیل مواد موجود در شامپوها میتواند برای سگ مضر باشد و پوست آنها را تحریک کند. البته باید دانست این مشکل تنها در صورتی رخ میدهد که استفاده از شامپوی مخصوص سگ را فراموش کرده باشید و یا ندانید چه لوازمی برای حمام سگ لازم هستند تا از پوست و موی او محافظت کنند. 

چگونه جمام کردن سگ


در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ توجه به چه مواردی ضروری است؟


امروزه شاید با توجه به تنوع تولیدکنندگان لوازم بهداشتی حیوانات خانگی، انتخاب محصول مناسب کمی گیج کننده باشد. در خرید شامپو و لوازم حمام سگ باید به نکات بسیار مهمی توجه کرد زیرا در ارتباط مستقیم با بدن سگ هستند و به همین دلیل میتوانند نقش مهمی در سلامت پوست و موی او داشته باشند.
در قدم اول استفاده از شامپوی مخصوص انسان را در مورد سگها فراموش کنید زیرا این شامپوها با توجه به کیفیت مو و پوست انسانها تهیه شده و اصلا مناسب موهای سگ نیست و حتی ممکن است باعث بیماری پوستی شوند. این مشکل به این دلیل رخ میدهد که ‏pH پوست انسان پنج است و محصولات تولید شده بر پایه این میزان فرموله میشوند که برای سگها مناسب نیست.
در قدم دوم بهتر است پیش از خرید هر محصولی سگ را به کلینیک دامپزشکی ببرید تا یک دامپزشک با توجه به کیفیت پوست و موی سگ، شامپوی مناسب و لوازم حمام ضروری را به شما پیشنهاد دهد. اگر به دامپزشک دسترسی ندارید میتوانید برای آگاهی از راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ به مواردی همچون میزان بوی بدن، بلندی مو و حساسیت سگ خودتان توجه کنید. با کمی تحقیق در مورد نژاد سگ خود میتوانید به این اطلاعات دست یابید.


انواع شامپوی سگ

امروزه در بازار برای سنین مختلف و همچنین شرایط متفاوت پوست و موی سگها شامپوهای مختلفی موجود است. شامپوها به طور کلی به دو دسته شامپوهای معمولی و شامپوهای درمانی تقسیم میشوند که شما میتوانید بر طبق نیاز خود آنها را خریداری کنید:

انواع شامپو سگ


شامپوی توله سگ

به دلیل اینکه توله سگها از حساسیت بیشتری برخوردارند شامپوهای مخصوص آنها بافت نرم و لطیفی دارند و فاقد موادی هستند که باعث سوزش چشمان آنها شود.


شامپوی براق کننده یا سفید کننده

اگر شما صاحب یک سگ خانگی سفید هستید و احساس میکنید موهایش زرد شده میتوانید از این مدل شامپو استفاده کنید. این مدل شامپو میتواند موهای زرد شده سگ را سفید کند و به همین دلیل به شامپوی سگ سفید هم در میان مردم معروف است. خاصیت براق کننده این شامپو نیز باعث میشود موهای سگ شما بسیار درخشان به نظر برسد.


شامپو پودری سگ

شامپو پودری یا شامپو خشک به نوعی از شامپو گفته میشود که بدون نیاز به آب ظاهر موهای سگ را تمیز میکند. این شامپو برای موارد اضطراری مفید است زیرا باعث تمیز شدن عمقی مو و پوست سگ نمیشوند و باید سگ را پس از چند روز به حمام ببرید. همچنین اگر از این شامپو برای سگ خود استفاده کرده‌اید باید پیش از اصلاح سگ، موهایش را کامل بشویید زیرا این شامپوها میتوانند باعث چسبندگی موهای حیوان شوند.


شامپو مرطوب کننده و تسکین دهنده پوست

این شامپوها معمولاً از صابون در ترکیب خود استفاده نکرده اند تا باعث خشک شدن پوست نشوند. همچنین از عصاره¬های گیاهی همچون روغن درخت چای، گل همیشه بهار، روغن نارگیل، روغن زیتون و گلیسیرین در این محصولات استفاده شده تا به تسکین پوست کمک کنند و با رطوبت رسانی لازم از خشکی آن جلوگیری نمایند.


شامپو برای سگ های دچار خارش یا آلرژی

آلرژی باعث میشود پوست سگ خشک و پوسته پوسته شود و موهای آنها کدر گردد. استفاده و خرید شامپو و لوازم حمام سگ مبتلا به آلرژی، کمک میکند تا با ملایمت آلودگیها پاک شوند و رطوبت پوست از دست نرود. در این شامپوها از ترکیباتی همچون لیدوکائین یا هیدرو کورتیزون استفاده شده که در حدود یک ماه علائم آلرژی را برطرف میکنند. در صورت عدم درمان آلرژی بهتر است با دامپزشک مشورت شود.


شامپو ضد کک و کنه

برخی مواقع سگها ممکن است دچار کنه یا کک شوند و استفاده از این شامپوها تنها درمان موجود است. برخی از این شامپوها حتی میتوانند جرب را نیز از بین ببرند.


شامپو ضد ریزش مو

برس کشیدن و نظافت منظم تا حد بسیاری میتواند از ریزش موهای سگ جلوگیری کند اما میتوانید از شامپوهای ضدریزش که حاوی آمینو اسید هستند نیز استفاده کنید. این شامپوها با داشتن آنتی اکسیدان و روغنهای مفید در کاهش ریزش مو موثر هستند.

شامپو حیوانات پرسا مدل Milk Shampoo حجم 250 میلی لیتر


شامپو ضد باکتری یا ضد قارچ

اگر سگ شما دچار قارچ و باکتری شده باید از شامپو آنتی باکتریال یا ضدقارچ برای بهبودش استفاده کنید. این شامپوها نقش مهمی در از بین رفتن خارش و بوی بد سگ نیز دارند.


شامپو مناسب پوست حساس

شما باید در خرید شامپو و لوازم حمام سگ برای سگهایی که پوست بسیار حساسی دارند دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید زیرا اشتباه در انتخاب میتواند باعث تشدید حساسیت پوستی آنها شود. شامپوهایی که حاوی موادی همچون جو دوسر هستند برای این منظور مناسبند و میتوانند به تسکین پوست حساس سگ کمک کنند. پس از حمام سگ با این شامپوها بهتر است در آب کشیدن دقت داشته باشید تا کف شامپو به هیچ عنوان روی بدن سگ باقی نماند.


انواع دیگر لوازم حمام سگ

شما به جز شامپو به لوازم دیگری نیز برای شستشوی سگ خود نیاز دارید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

انواع دیگر لوازم حمام سگ


نرم کننده موی سگ

مورد بسیار مهم دیگر در خرید شامپو و لوازم حمام سگ انتخاب یک نرم کننده مناسب موی سگ است. برخی شامپوها نرم کننده و ترمیم کننده هستند و میتوانند تا حدی به نرم شدن موهای سگ کمک کنند اما استفاده از یک نرم کننده موی سگ مخصوص میتواند نرمی و لطافت موهای سگ را دوچندان کند. به دلیل اینکه استفاده از شامپو باعث از بین رفتن چربی¬های مفید روی پوست و موی سگ میشود، استفاده از نرم کننده موی سر میتواند چربی متعادل را به پوست و مو بازگرداند و از خشکی و آسیب آنها جلوگیری کند. برای خرید نرم کننده موی سگ نیز باید به نوع موهای سگ خود و نیاز آنها توجه کنید.


لوسیون خوشبو کننده سگ

برخی افراد تمایل دارند تا سگشان پس از حمام بسیار خوشبو باشد. لوسیون¬ها میتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. شما میتوانید از لوسیون¬های خوشبوکننده پس از حمام کردن، بر روی پوست و موی سگ خود استفاده کنید تا هم به نرم و لطیف شدن آنها کمک کنید و هم از بوی خوش آن لذت ببرید. به هیچ عنوان از لوسیون خود برای خوشبو کردن سگ استفاده نکنید زیرا این لوسیون¬ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و زمانی که سگ بدنش را میلیسد وارد بدن او شده و در نتیجه به او آسیب میزنند.
لوسیون¬های مخصوص سگ متنوعی در بازار وجود دارد که شما میتوانید آنها را تهیه کنید. همچنین میتوانید از روغن نارگیل نیز استفاده نمایید. از آنجا که این روغن خوردنی است حتی در صورتی که سگ آن را بلیسد مشکلی برایش ایجاد نمیشود اما باید در استفاده از آن تعادل را رعایت کنید.
برخی افراد برای نرم کردن موهای سگ به سراغ وازلین میروند اما باید بدانید که این کار اشتباه است زیرا ترکیبات وازلین برای پوست انسان نیز چندان مناسب نیست.


برس

 لازم است پیش از حمام کردن سگ و پس از آن، از برسهای مخصوص استفاده کنید و موهای سگ را به خوبی شانه بزنید تا از گره خوردن موها جلوگیری شود.


حوله

حوله سگ از دیگر لوازم حمام سگ است که برای خشک کردن پوست لطیف او لازم است و باعث میشود سگ در معرض سرما قرار نگیرد و سریعتر خشک شود.


 وان

وان مخصوص سگ نیز یکی دیگر از لوازمیست که برای استحمام سگ به آن نیاز دارید. داشتن وان کمک میکند سگ شما با خیال آسوده¬تری در حمام باقی بماند و شما نیز بتوانید به راحتی او را حمام کنید. وان مخصوص سگ در شکلها و اندازه¬های متفاوتی تولید میشود تا برای سگ شما سرگرم کننده نیز باشند.


اصول حمام کردن سگ 

پس از مرحله خرید شامپو و لوازم حمام سگ نوبت به شستشوی او میرسد. حمام کردن سگ سه مرحله دارد؛ شستشو، خشک  کردن و بررسی وضعیت پوست که در ادامه به آنها میپردازیم:

اصول حمام کردن سگ


شستشوی بدن سگ

برای شستن سگ بهتر است از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید زیرا حرارت گرم برای سگها ۲۷ درجه و حرارت داغ برای آنها حدود ۳۸ درجه است. سپس سگ خود را در وان کوچک و مخصوص قرار دهید تا به خوبی در آب شناور شود. این کار میتواند برای بسیاری از آنها لذت بخش باشد. در صورتی که سگ شما بزرگ است ممکن است راضی به نشستن در وان نشود و در این مواقع شما به کمک فرد دیگری برای شستشو نیاز دارید. سپس میتوانید با شامپوی مخصوص سگ به شستشوی بدن او بپردازید. فقط دقت کنید هنگام حمام کردن شامپو و آب وارد چشمها و گوشهای او نشود.


خشک کردن سگ 

همانطور که در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ گفته شد یکی از لوازم ضروری در هنگام خرید لوازم حمام سگ، حوله است. شما پس از اتمام شستشو مخصوصاً اگر در فصل سرد به سر میبرید باید بدن حیوان را به خوبی خشک کنید. حوله را آرام بر روی پوست و مو بکشید تا آب را جذب کند و به مرور پوست خشک شود. همچنین باید از برخورد سگ با هوای سرد جلوگیری کنید. اگر احساس کردید حوله به تنهایی برای خشک کردن سگتان کافی نیست میتوانید از سشوار نیز برای خشک کردن او استفاده کنید.

خشک کردن سگ


بررسی پوست سگ

اگر پس از حمام کردن سگ متوجه شدید که بدن او شوره زده است باید دو نکته را در نظر داشته باشید؛ یا بدن حیوان شما به شامپو حساسیت دارد و شما دقت کافی در خرید شامپو و لوازم حمام سگ نداشته‌اید یا به درستی بدن سگ را آب نکشیده اید. این موارد میتواند باعث خارش بدن سگ شود. در هر صورت اگر با این مسئله مواجه شدید راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ را با دقت بیشتری مطالعه کنید و یا با یک دامپزشک مشورت نمایید.

 

کلام آخر

از آنجا که نظافت سگ نقش مهمی در حفظ سلامت بدنی و پوست و موی او دارد توجه به راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام سگ بسیار مهم است. سگها برای شست و شو به شامپوهای مخصوص خود نیاز دارند و استفاده از شامپوهای انسان برای آنها مجاز نیست. همچنین شستشوی آنها  قواعد خاصی دارد که بدون در نظر گرفتن آنها ممکن است نتوانید در این کار موفق باشید. برای حفظ عمر طولانی سگ در کنارتان باید همواره به نظافت او توجه کنید و از بهترین محصولات مناسب نژاد سگ برای نظافتش استفاده نمایید.


منابع:




 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید