۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

مناسب ترین لانه برای سگ ها

یکی از مواردی که در نگهداری از حیوانات باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب لانه یا همان جای خواب و استراحت است. لانه باید شرایطی داشته باشد که حیوان خانگی شما در آن احساس آرامش داشته باشد و به‌راحتی بتواند استراحت و حرکت کند.

برای سگ هایی که خارج از خانه هستند، شما باید خانه ی سگ تهیه کنید.

 

ویژگی‌های لانه مناسب برای سگ

لانه‌ای که برای سگ خود انتخاب می‌کنید باید با سایز سگ‌تان هماهنگی داشته باشد. اگر جثه‌ای کوچک دارد، لانه‌ای با ابعاد متوسط هم کافی است اما اگر جثه‌اش بزرگ است پس باید لانه‌ای بزرگ هم برایش تهیه کنید.

در ضمن لانه‌ای که برای سگ‌تان خریداری می‌کنید نباید جای زیادی اشغال کند. اگرچه حیوانات می‌توانند در خانه در هرجایی استراحت کنند ولی اگر یک جای مخصوص به خود داشته باشند، امنیت خاطر و راحتی بیش‌تری دارند که پس از بازی و غذا خوردن می‌توانند به جای خود رفته و راحت استراحت ‌کنند. مخصوصاً این حس نیاز به امنیت خاطر نسبت‌به وجود لانه در سگ‌ها و به‌طورکلی وابستگی به لوازم‌شان بسیار قوی‌تر است.

 

خرید پارک بازی سگ

انتخاب لانه مناسب سایز سگ تان

جنس و مدل لانه سگ

مدل و جنس لانه‌ی سگ‌ها به این بستگی دارد که در چه محیطی باشند. جنس لانه‌ها معمولاً از چوب، پلاستیک پارچه و یا فلز است. اگر قرار باشد لانه در محیط باز قرار بگیرد می‌تواند یکی از سه جنس چوب، فلز و یا پلاستیک باشد که در مواقع بارندگی و یا تغییرات آب و هوا هم سگ‌تان بتواند به‌راحتی در لانه‌اش استراحت کند. حتی اگر لانه از جنس چوب، فلز و پلاستیک باشد هم می‌توانید کف آن را با ملحفه، تشک و بالش جوری تزئین کنید که کاملاً نرم و آماده‌ی استراحت باشد. لانه‌ای که در محیط باز قرار می‌گیرد بهتر است که مسقف باشد. یا اگر نیست حداقل روی آن پوشانده شود تا سگ‌تان در مواقع بارش برف و باران و وزش بادهای شدید در فصول سرد و همین‌طور مزاحمت حشرات در فصول گرم در امان بماند. اگر قرار باشد سگ در محیط خانه قرار بگیرد می‌تواند لانه‌ای پارچه‌ای داشته باشد که فاقد سقف و سرپوش باشد.

برای سگ‌های خانگی که در محیط داخل خانه از آن‌ها نگهداری می‌شود، لانه می‌تواند حتی یک تشکچه باشد تا حیوان بتواند راحت روی آن رفت‌وآمد داشته باشد.

اگر سگ شما همیشه درحال بازی و جنب و جوش است و زود کثیف می‌شود، لانه‌ی پارچه‌ای یا تشکی بهترین گزینه است که راحت بتوان آن را شست و دوباره استفاده کرد.

جای خواب و یا لانه در انواع بالشی و لبه‌دار موجود است که اکثراً سگ‌ها لانه‌های لبه‌دار را خیلی دوست دارند اما نژادهایی هم هستند که به دراز کشیدن و دراز کردن دست و پاهای‌شان به اطراف خیلی علاقه دارند و برای این نوع از سگ‌ها جای خواب بالشی بهترین انتخاب خواهد بود. به‌طورکلی بهتر است که تشک و یا جای خواب حیوانات دارای روکش باشد تا شست‌وشوی آن هم آسان‌تر انجام شود.

لانه های لبه دار برای سگ خود انتخاب کنید

 

خلق و خوی سگ شما هم در انتخاب لانه بی‌تاثیر نیست. اگر سگی خجالتی و کم‌رو دارید بهتر است لانه‌ای سقف‌دار برایش تهیه کنید تا احساس راحتی بیش‌تری داشته باشد. بهتر است مدتی بعد از این‌که با خلق و خوی سگ‌تان آشنا شدید برایش تخت و لانه تهیه کنید تا مناسب‌ترین گزینه را در اختیارش قرار دهید.

سگ‌های کوچک و همین‌طور سگ‌های سن‌دار جای گرم و نرم را بیش‌تر ترجیح می‌دهند اما سگ‌های جوان و بالغ خیلی برای‌شان تفاوتی ندارد. بهتر است قبل از خرید لانه، ببینید اندازه‌ی سگ را در حالت خوابیده که بیش‌ترین طول را دارد مشخص کنید تا لانه برایش کوچک نشود.

در لانه یا جای خواب سگ‌تان می‌توانید تعدادی اسباب بازی هم قرار دهید تا هم جلوه‌ی جذابی داشته باشد و هم سگ‌تان جای خوابش را بیش‌تر دوست داشته باشد.

 

خرید اسباب بازی سگ

اسباب بازی دندانی سگ هپی پت مدل زئوس سایز M

 

البته به این نکته توجه داشته باشید که سگ‌های شیطون و بازیگوش از جویدن و گاز گرفتن وسایل‌شان لذت می‌برند که لانه هم جزو همان وسایل محسوب می‌شود پس خیلی نباید حساسیتی روی رد دندان و تکه تکه شدن وسایل داشته باشید چون این کاری طبیعی برای آن‌هاست مخصوصاً توله سگ‌های بازیگوش.

 

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید