۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

بستنی گربه چیست؟

بستنی گربه یکی از خوراکی‌هایی است که گربه به آن بسیار علاقه دارد. بسیاری از افراد از وجود چنین خوراکی بی‌خبر هستند و زمانی که در پت‌شاپ‌ها یا داروخانه‌های دامپزشکی این خوراکی را می‌بینند برایشان سؤال پیش می‌آید که این خوراکی چیست و چه زمانی باید استفاده شود. در ادامه این مقاله به شکل کامل به اینکه بستنی گربه چیست؟ خواهیم پرداخت تا صاحبان این حیوانات دوست‌داشتنی بتوانند با آگاهی کامل دست به خرید آن بزنند.


بستنی گربه چیست؟

با شنیدن نام بستنی گربه ممکن است بیشتر افراد به یاد بستنی‌هایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند بیفتند؛ یک فرآورده شیری که طعم شیرین دارد و به شکل نیمه جامد خورده می‌شود. این باور کاملاً اشتباه است؛ زیرا بستنی گربه در واقع نوعی تشویقی به شمار می‌رود که ترکیبات آن فاقد ترکیبات مضر بستنی معمولی است. بستنی گربه به شکل مایع در بسته‌بندی ساشه ارائه می‌شود تا نیاز به مواد نگهدارنده نداشته باشد. این محصول طعم‌های مختلفی دارد و با طعم مرغ و ماهی می‌توان آن را تهیه کرد. یکی از استفاده‌های مهم بستنی گربه برای بچه گربه‌های کوچکی است که هنوز دندان در نیاورده‌اند. بستنی گربه به دلیل طعم لذیذ خود در فرایند آموزش دادن به گربه و تشویق او بسیار استفاده می‌شود.

بستنی گربه چیست؟


انواع بستنی گربه

بستنی گربه به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

بستی گربه خانگی
بستنی گربه خانگی را می‌توان به راحتی و با مواد مختلفی همچون موز، غذای خشک گربه، انواع گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ تهیه کرد. با ترکیب کردن برخی از این مواد با یکدیگر و با قرار دادن آنها در فریزر می‌توان یک بستنی طبیعی و خوشمزه برای گربه داشت.

بستنی گربه تجاری
این بستنی‌ها توسط شرکت‌های مختلف به تولید می‌رسند و به راحتی می‌توان آنها را خریداری کرد. بستنی‌های تجاری به چند شکل زیر در بازار موجود هستند:

  • بستنی پودری: بستنی پودری همان‌طور که نامش نشان می‌دهد به شکل پودر تهیه می‌شود. برای استفاده باید آن را با آب داغ مخلوط کرد و سپس در قالب یخ ریخت و در فریزر قرار داد. هر زمان که نیاز بود باید آن را از یخچال خارج کرد تا کمی گرم شود و سپس در اختیار گربه گذاشت.
  • بستنی کرمی گربه: این بستنی همان‌طور که نامش نشان می‌دهد به شکل کرم است و از ترکیب خوراکی‌های موردعلاقه گربه به دست می‌آید.

انواع بستنی گربه


ترکیبات بستنی گربه چیست؟

ترکیبات بستنی گربه موادی هستند که برای سلامت این حیوانات دوست‌داشتنی مفیدند. در بستنی گربه از موادی همچون گوشت، مرغ و ماهی استفاده می‌شود و همچنین در برخی از آنها آب پنیر، برخی سبزی‌ها و میوه‌جات نیز وجود دارد. این مواد بدون اینکه گربه را دچار اضافه وزن کنند و یا باعث افزایش قند و چربی در بدن گربه شوند، می‌توانند به تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن گربه یاری رسانند.


کاربرد بستنی گربه چیست؟

به دلایل مختلفی خرید غذای تشویقی بستنی گربه پیشنهاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


تقویت رابطه بین سرپرست و گربه

یکی از کاربردهای بستنی گربه این است که باعث بهبود رابطه سرپرست حیوان با او می‌شود. زمانی که سرپرست می‌خواهد به گربه خود بستنی بدهد گربه به او نزدیک می‌شود و به دلیل طعم خوب این خوراکی احساس خوبی در او به وجود می‌آید. همین مسئله باعث می‌شود ارتباط عمیق‌تری بین گربه و صاحبش به وجود آید.


ایجاد حس خوب در گربه‌ها

بستنی گربه طعم‌های بسیار جذابی دارد که برای گربه‌ها بسیار دوست‌داشتنی هستند همین مسئله باعث می‌شود گربه پس از خوردن بستنی احساس بهتری داشته باشد.

کاربرد بستنی گربه


تأمین مواد مغذی بدن گربه

بدن گربه‌ها نیز مانند انسان‌ها به ویتامین و مواد معدنی مختلفی نیاز دارد. تأمین برخی از این نیازها از طریق غذا خوردن امکان‌پذیر است؛ اما برخی دیگر باید از طریق خوردن مکمل‌ها تأمین شود. برخی از بستنی‌های گربه دارای مواد مغذی و ویتامین‌هایی هستند که به تأمین آنها در بدن گربه کمک می‌کند.


بهبود سلامت پوست و مو

یکی دیگر از کارکردهای بستنی گربه بهبود سلامت پوست و مو در این حیوانات است. بیشتر بستنی‌های گربه حاوی بیوتین هستند که این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست و موی گربه دارد.


تنظیم فلور روده و بهبود هضم غذا

در بستنی گربه ماده‌ای به نام «اینولین» وجود دارد که به تأمین فیبر مورد نیاز بدن گربه کمک می‌کند. این فیبر می‌تواند مشکلات گوارشی مانند فلور بیش از حد را رفع کند و باعث بهبود هضم و دفع غذا شود.


نحوه استفاده از بستنی گربه

بستنی گربه را می‌توان به چند شکل مختلف استفاده کرد:

  •    اگر بستنی گربه را خودتان درست کرده‌اید و در یخچال گذاشته‌اید، می‌توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید آن را از یخچال درآورید و اجازه دهید کمی گرم شود. سپس آن را در ظرف غذای گربه بریزید تا به راحتی بخورد.
  •     اگر از بستنی گربه تجاری استفاده می‌کنید و بستنی حالت کرم دارد می‌توانید آن را در کنار غذای گربه قرار دهید و یا آن را بر روی غذای خشک گربه بریزید تا به همراه آن میل کند.
  •     همچنین می‌توان پاکت بستنی کرمی را سوراخ کرد و در دهان گربه گذاشت و با فشار آرام محتویات داخل بسته را به داخل دهان گربه هدایت کرد.


چند نکته مهم در مورد مصرف بستنی گربه

بهتر است پیش از مصرف بستنی گربه نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

  •    پیش از خرید بستنی حتماً توجه داشته باشید که محصول موردنظر فاقد افزودنی‌های قندی، مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی باشد.
  •     با وجود کم ضرر بودن بستنی گربه در استفاده از آن افراط نکنید و از آن یک یا دو بار در هفته و در موقعیت‌های خاص به گربه خود بدهید.
  •    با وجود ماندگاری بالای این محصول به تعداد کم از آن خریداری کنید تا امکان خرید بستنی تازه‌تر را داشته باشید.
  •    اگر گربه شما به بیماری خاصی مبتلا است حتماً پیش از خرید بستنی با دامپزشک مشورت کنید.
  •     به تاریخ انقضای بستنی حتماً توجه داشته باشید و در صورت اتمام، بستنی را دور بیندازید.


نحوه نگهداری از بستنی گربه

نحوه نگهداری از  بستنی گربه به نوع آن بستگی دارد. اگر بستنی در خانه تهیه شده باید آن را در یک پلاستیک تمیز گذاشت و در داخل فریزر نگهداری کرد. در مورد بستنی‌های صنعتی می‌توان با توجه به دستورالعمل روی بسته‌بندی عمل کرد. به صورت کلی این بستنی‌ها را باید در جای خشک و خنک نگهداری نمود.


بهترین برندهای بستنی گربه در پت شاپ‌ها

امروزه تولیدکننده‌های مختلفی دست به عرضه بستنی گربه در بازار زده‌اند. از جمله برندهای معتبر می‌توان به برندهای «وینستون»، «ونپی»، «جانگل» و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. بستنی گربه جانگل با طعم مرغ یکی از بستنی‌های بسیار محبوب است که در تولید آن از مواد افزودنی شیمیایی و طعم‌دهنده مصنوعی استفاده نشده است. این بستنی حاوی ترکیبات مغذی است که نقش مهمی در انرژی بخشی به گربه و رشد و سلامت او دارند. از طرفی این بستنی بدون شکر، نمک و طعم‌دهنده به تولید رسیده تا هیچ‌گونه ضرری برای این حیوانات دوست‌داشتنی نداشته باشد.


کلام پایانی

اینکه بستنی گربه چیست و چه استفاده‌ای دارد شاید سؤال بسیاری از افرادی باشد که با این خوراکی مخصوص گربه آشنا نیستند. بستنی گربه یکی از تشویقی‌های گربه محسوب می‌شود که طعم بسیار لذیذی دارد و می‌توان آن را برای تشویق گربه هرازگاهی در اختیارش قرار داد. بستنی گربه انواع مختلفی دارد و در طعم‌های مختلف به تولید می‌رسد که می‌توان با توجه به ذائقه گربه آنها را خریداری کرد.


 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید