۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

هر آنچه که باید قبل از خرید شیر خشک بچه گربه بدانید


اگر سرپرستی یک بچه گربه تازه متولد شده را به عهده گرفته اید، حتما باید به دنبال شیر خشک بچه گربه باشید زیرا سن نوزاد شما برای شروع به خوردن غذای خشک یا تر بسیار کم است.

اما دقیقا شیر خشک بچه گربه چیست و آیا باید آن‌ را حتما از پت شاپ خریداری کرد؟ تا چه سنی میتوان از آن استفاده کرد؟ آیا شیر خشک، برای بچه گربه ضرر دارد؟
 

شیر خشک بچه گربه چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

بچه گربه های تازه متولد شده مواد مغذی خود را از شیر مادرشان دریافت می کنند و زمانی که بچه گربه به هر دلیلی از مادر خود جدا می شود، باید به عنوان جایگزین از شیر خشک بچه گربه استفاده کرد.

شیر خشک گربه یک محصول با کیفیت برای بچه گربه هاست که فرمولی شبیه به شیر مادر دارد و تمامی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بچه گربه را تامین میکند.

یک بچه گربه میتواند از بدو تولد خود خوردن شیر خشک را شروع کند، سپس هنگامی که بچه گربه به سن حدود 3 یا 4 هفتگی رسید می توانید شیر خشک را به تدریج از برنامه غذایی بچه گربه حذف کنید و آن را با غذاهایی که بافت سخت تری دارند مانند غذای مرطوب بچه گربه جایگزین کنید.

خرید شیر خشک بچه گربه


هنگام خرید شیر خشک بچه گربه به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات نگهداری شیر خشک
از آن‌جایی که تمامی شیر خشک‌‌های بچه گربه باید قبل از مصرف در آب گرم حل شوند، نگهداری شیر خشک به قبل از حل شدن پودر و بعد از حل شدن آن با آب گرم تقسیم می‌شود.

شیر خشک بعد از باز شدن بسته بندی به مدت سه ماه در قفسه ماندگاری دارد و می تواند تا شش ماه منجمد شود، در حالی که فرمول حل شده تنها چند ساعت دوام می آورد (این بازه‌‌های زمانی در برای برندهای مختلف، متغییر است)
 

تهیه لوازم مناسب تغذیه بچه گربه
بچه گربه های تازه متولد شده نیازمند این هستند که بتوانند به راحت ترین شکل ممکن از شیر خشک خود تغذیه کنند، پس یکی از مهم ترین نکاتی که نیاز است قبل از خرید شیر خشک گربه به آن توجه کنید، تهیه لوازم مناسب تغذیه بچه گربه مانند سرنگ یا شیشه شیر است.

این لوازم می تواند تجربه تغذیه شیر مادر را برای بچه گربه ها شبیه سازی کند. شما میتوانید با توجه به متنوع بودن شیشه شیرهای موجود در بازار، شیشه شیر متناسب با بچه گربه خود را تهیه کنید.
 

شیر خشک جایگزینی ندارد
یکی از بحث‌های مهمی که خیلی در شبکه های اجتماعی و جامعه وجود دارد، پیدا کردن جایگزینی برای شیر خشک بچه گربه است.

یکی از رایج‌ترین و در دسترس ترین مواد خوراکی که بیشتر افراد فکر میکنند میتواند جایگزینی برای شیر خشک بچه گربه باشد، شیر گاو است. سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که، آیا می توان از شیر گاو برای تغذیه بچه گربه ها استفاده کرد؟

خیر. شیر گاو نباید به عنوان جایگزین شیر بچه گربه استفاده شود.

جایگزین شیر خشک

 

اگرچه شیر های پاستوریزه و شیر های محلی اغلب برای بچه گربه ها و گربه های بالغ جذاب هستند، اما شیر گاو حاوی مواد مغذی لازم برای بچه گربه‌ها نیست و نمی تواند جایگزین یک رژیم غذایی متعادل شود. شیر خشک های تجاری با از نظر مواد تشکیل دهنده (پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری) نزدیک به شیر مادر فرموله شده‌اند و معمولاً حاوی سایر مکمل‌ها برای تامین نیاز نوزاد در این زمان حساس است. به همین دلیل توصیه می‌شود که سعی کنید شیر خشک بچه گربه خود را بدون مشورت با دامپزشک تهیه نکنید.
 

سوالات متداول درباره شیر خشک گربه

در ادامه میخواهیم به سوالاتی که افراد معمولا در این باره  جستجو می کنند پاسخ دهیم

آیا شیر خشک بچه گربه برای بچه گربه ها بی خطر است؟
شیر خشک های شرکتی مخصوص بچه گربه به دلیل وجود شباهت زیاد با شیر مادر و وجود مواد مغذی و معدنی مورد نیاز برای رشد، برای بچه گربه ها هیچ ضرری ندارد، اما هرگز به بچه گربه خود شیر گاو یا سایر محصولات لبنی، جایگزین های لبنی یا شیر خشک بچه انسان را ندهید، زیرا این می تواند برای بچه گربه خطرناک یا حتی کشنده باشد.

 

آیا می توانم شیر خشک بچه گربه را دوباره گرم کنم؟
شما میتوانید اگر مقدار زیادی از زمان حل کردن شیر خشک در آب نگذشته باشد آن را برای بار دوم گرم کنید، اما باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان شیشه را در مایکروویو قرار ندهید یا اگر میخواهید این کار را انجام دهید در ظرف شیشه ای قرار دهید و سپس آن‌را گرم کنید، زیرا اگر در شیشه شیر یا ظرف پلاستیکی آن‌را گرم کنید ممکن است ذرات دیواره شیشه شیر به درون شیر وارد شود که بسیار برای بچه گربه خطرناک است.


 

چه چیزی شیر گربه را متفاوت می کند؟
معمولاً شیر خشک های مخصوص گربه لاکتوز بسیار کمتری دارند یا بدون لاکتوز هستند. 

در حالی که آنها کمتر احتمال دارد که گربه شما را ضعیف کنند، اما محتوای چربی آنها اغلب به اندازه شیرهای دیگر بالا است، بنابراین مقدار مصرف زیاد آنها موجب اضافه وزن میشود.

 

کلام آخر

شیر خشک گربه یک غذای مخصوص و کامل برای گربه‌ها است که حاوی ترکیبات غذایی مورد نیاز برای سلامتی و رشد آن‌ها محسوب میشود. این نوع غذا از ترکیبات مختلفی از جمله پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر تشکیل‌شده‌است که ضرری برای بچه گربه‌ها ندارد. برخی از گربه‌ها ممکن است به دلیل بیماری‌ها یا حساسیت‌های خاص نیاز به نوع خاصی از شیر خشک داشته باشند. بنابراین، انتخاب و مصرف شیر خشک مناسب برای گربه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

از آنجا که گربه‌ها معمولا از آب کمی برخوردارند، شیر خشک همچنین می‌تواند به عنوان یک منبع آب مورد نیاز آن‌ها عمل کند. برای انتخاب بهترین شیر خشک برای گربه‌ها، بهتر است با دامپزشک گفتگو کرده و از نیازهای خاص گربه خود با خبر شوید تا بتوانید بهترین نوع شیر خشک را برای بچه گربه کوچک خودتان فراهم کنید.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سام گفت:
سلام
من چند روز پیش یک بچه گربه پیدا کردم که هنوز چشماش باز نشده .می تونم بهش شیر خشک نوزاد انسان بدم؟
    مدیریت گفت:
    سلام دوست عزیز خیر حتما از شیرخشک مخصوص گربه استفاده کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید