۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

ظرف خاک گربه را کجا بگذاریم؟

شاید برای بسیاری از افراد که از گربه‌ها مراقبت می‌کنند این سؤال که «ظرف خاک گربه را کجا بگذاریم؟» در ابتدا کمی بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما جالب است بدانید انتخاب محل ظرف خاک گربه باید بادقت بسیاری انجام شود. گربه‌ها نسبت به ظرف خاک خود حساسیت بیش از حدی دارند و بسیار مهم است که ظرف خاک گربه را در جای مناسب قرارداد.

 

 

محل مناسب برای ظرف خاک گربه


 اگرچه بسیاری از افراد بدون داشتن اطلاعات کافی دراین‌رابطه، ظرف خاک گربه را در محیط‌هایی مانند آشپزخانه یا وسط خانه قرار نمی‌دهند؛ زیرا این مکان‌ها از نظر اکثر افراد چندان مناسب دستشویی‌کردن گربه نیستند؛ اما جدای این انتخاب غریزی باید دانست که ظرف خاک گربه را کجا باید قرار داد. این مکان باید جایی باشد که گربه آنجا را دوست دارد و برای دستشویی‌کردن در آن محل لجبازی به خرج نمی‌دهد. در مقاله امروز به موضوع «ظرف خاک گربه را کجا بگذاریم؟» خواهیم پرداخت و اطلاعات جانبی دیگری در مورد خرید ظرف خاک گربه و خاک گربه در اختیار شما قرار خواهیم داد.


ظرف خاک گربه چیست؟

گربه‌ها به شکل غریزی عادت دارند که در خاک دستشویی کنند و این کار را بدون هیچ‌گونه آموزشی انجام می‌دهند. زمانی که گربه در طبیعت باشد این کار را بدون هیچ مشکلی در خاک باغچه و نقاط دیگر انجام می‌دهد؛ اما زمانی که شما یک گربه را به سرپرستی می‌گیرید باید خاک مناسب را برای دستشویی‌کردن او فراهم کنید. امروزه انواع مختلفی از خاک و ظرف خاک گربه در بازار موجود است و شما می‌توانید به‌راحتی یک دستشویی کامل را برای گربه خود ایجاد کنید.

 

آشنایی با ظرف خاک گربه


انواع ظرف خاک گربه

به‌صورت کلی توالت گربه به دودسته تقسیم می‌شود:

  • ظرف خاک سقف‌دار:این مدل قیمت بالاتری دارد و با یک درب تاشو امکان ورود گربه به داخل آن فراهم شده است. بر روی سقف این توالت یک فیلتر یا دریچه نصب شده تا باعث تهویه هوا در آن شود. گربه‌ها ممکن است در ابتدا چندان تمایلی به استفاده از این توالت نداشته باشند؛ زیرا مسقف است؛ اما به‌مرور عادت می‌کنند. خاک این توالت باید به دلیل مسقف بودن سریع‌تر تعویض شود.
  • ظرف خاک بدون سقف یا ساده: این مدل بسیار رایج و متداول است و قیمت مناسب‌تری دارد. جنس آن به طور معمول از پلاستیک است و یک دیواره دارد. گربه‌ها این نوع ظرف خاک را بیشتر می‌پسندند؛ زیرا می‌توانند در هنگام کار خود، اطراف را زیر نظر داشته باشند. تنها ایراد این توالت در این است که بوی ادرار و مدفوع گربه در فضا می‌پیچد و همچنین ممکن است زمانی که گربه خاک را بر روی ادرار یا مدفوع خود می‌ریزد کمی گردوخاک بپا شود و یا خاک از توالت بیرون بریزد.

 

انواع مختلف ظرف خاک گربه


خاک توالت گربه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در توالت کردن گربه‌ها، خرید خاک مناسب است. خاک گربه در سه نوع زیر دیده می‌شود:


خاک توده شونده
 

این خاک وزن سنگینی دارد و از طرفی هنگام که گربه آن را به هم می‌زند گردوغبار از آن بلند می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این خاک بنتونیت سدیم و خاک رس است و به همین دلیل زمانی که مرطوب می‌شود حالت گلوله گلوله پیدا می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند تا شما به‌راحتی بتوانید آن را تمیز کنید.

 

 

خاک توده شونده از انواع خاک گربه

 

خاک غیر توده شونده

در تولید این خاک از خاک‌اره، مواد بازیافتی؛ مانند روزنامه و گاهی بنتونیت استفاده می‌شود و به همین دلیل شما ناچارید برای تمیزکردن خاک، کل آن را تعویض کنید. قیمت این خاک بیشتر است و به دلیل تعویض مداوم آن ناچارید بیشتر هزینه کنید.
 

خاک کریستالی

این خاک از سیلیکات متخلخل تشکیل شده و جذب آن بسیار زیاد است و بوی نامطبوع فضولات را به‌خوبی به خود جذب می‌کند. همچنین این خاک به‌پای گربه نمی‌چسبد و به همین دلیل برای سرپرست گربه مزیت‌های بسیاری دارد.

 

خاک کریستالی از انواع خاک گربه


خاک زیست‌محیطی

این خاک از گیاهان و منابع طبیعی تهیه می‌شود و به دلیل مواد تشکیل‌دهنده خود قیمت بالایی دارد.

 

بهترین محل قراردادن ظرف خاک گربه

اگر احساس می‌کنید که گربه شما چندان به توالت خود علاقه‌ای ندارد باید محل ظرف خاک گربه را تغییر دهید؛ زیرا این نکته نشان می‌دهد شما ظرف خاک را در محل مناسبی قرار نداده‌اید. برای تغییردادن محل ظرف خاک گربه به نکته‌های زیر حتماً توجه کنید:


انتخاب محیطی امن و شخصی

داشتن یک محیط شخصی یا خصوصی برای گربه‌ها در هنگام دستشویی‌کردن بسیار اهمیت دارد. این نیازشان به دلیل خجالت‌کشیدن یا حیا داشتن آنها نیست؛ بلکه آنها نگران این هستند که فردی مانند شکارچی از پشت به آنها حمله کند. به همین دلیل بهتر است فضایی را برای قراردادن ظرف خاک گربه انتخاب کنید که مانند حمام یک چهاردیواری دارد. در صورت عدم دسترسی به همچنین مکانی می‌توانید بخشی از خانه یا اتاقها را پارتیشن‌بندی کنید و یک محیط کاملاً خصوصی و امن برای دستشویی‌کردن گربه خود ایجاد کنید.

 

 

انتخاب محیطی امن برای قرار دادن ظرف خاک گربه


انتخاب محیطی آرام

بسیار مهم است که ظرف خاک گربه را در جایی قرار دهید که آرام است و سروصدای کمی در آن جریان دارد؛ به طور مثال ظرف خاک گربه را در کنار وسیله‌هایی همچون ماشین ظرف‌شویی و یا دیگر وسیله‌هایی که سروصدا دارند قرار ندهید. این کار باعث ایجاد استرس در گربه می‌شود. همچنین نباید ظرف او را در بخش‌هایی از خانه که رفت‌وآمد بسیاری در آن‌ها جریان دارد و شلوغ هستند قرار دهید. دردسترس‌بودن محل دستشویی نیز اهمیت دارد. باید ظرف خاک در مکانی قرار داده شود که در ورودی آنجا همواره باز باشد و گربه هنگام نیاز به توالت رفتن دچار مشکل نشود.


انتخاب محیطی بدون نیاز به بالارفتن از پله

گربه‌ها برای بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها مشکلی ندارند؛ اما اگر شما بچه‌گربه و یا گربه مسنی دارید نباید ظرف او را در جایی قرار دهید که ناچار باشد از پله‌ها بالا رود. سختی این کار باعث می‌شود گربه تمایلی به استفاده از ظرف خاک خود نداشته باشد. 

 

 

انتخاب محیطی بدون پله برای قرار دادن ظرف خاک گربه


انتخاب محیطی با تهویه مناسب

یکی از بهترین مکان‌ها برای قراردادن ظرف خاک گربه محیطی است که تهویه مناسبی داشته باشد؛ به طور مثال مکان‌هایی همچون زیرزمین یا قسمت‌های تاریک ‌خانه جاهای مناسبی برای قراردادن ظرف خاک نیستند؛ زیرا در این مکان‌ها کپک‌ها و باکتری‌ها به‌راحتی می‌توانند رشد کنند.


انتخاب مکانی به‌دوراز مواد غذایی

بهتر است ظرف خاک گربه را هم به دلایل بهداشتی و هم به دلیل طبیعت ایرادگیر گربه در نقطه‌ای دور از مواد غذایی او قرار دهید.

 

انتخاب مکانی به‌دوراز مواد غذایی برای قرار دادن ظرف خاک گربه


انتخاب مکانی امن

یکی از عادت‌های گربه‌ها بازی‌کردن با یکدیگر است. این مسئله باعث می‌شود زمانی که یک گربه برای عمل دفع به سطل خاک خود می‌رود، گربه دیگر در جایی کمین کند و سر موعد گربه را بترساند. به همین دلیل شما باید ظرف خاک گربه را در نقطه‌ای قرار دهید که گربه دیگری نتواند در جایی کمین کند و او را بترساند.


نکات بسیار مهم جانبی در مورد محل قراردادن ظرف خاک گربه

  • از روز اول به سرپرستی گرفتن یک گربه، یک مکان را برای ظرف خاک گربه در نظر بگیرید و آن را تغییر ندهید. تغییردادن مداوم ظرف خاک گربه باعث گیج شدن این حیوان می‌شود. اگر تصمیم داشتید محل ظرف را تغییر دهید ابتدا ظرف جدید را در محل جدید قرار دهید
  • و وقتی گربه به آن عادت کرد ظرف اول را به‌صورت کلی بردارید.
  • اگر دارای خانه چندطبقه هستید باید در هر طبقه یک ظرف خاک جداگانه برای گربه خود قرار دهید.
  • اگر بیشتر از یک گربه دارید باید برای هر گربه یک ظرف خاک و یک عدد ظرف خاک اضافه در نظر بگیرید.
  • بسیاری از گربه‌ها عادت دارند که در یک ظرف خاک ادرار و در ظرف دیگر مدفوع کنند؛ بنابراین اگر گربه شما در این گروه قرار می‌گیرد حتماً دو ظرف خاک گربه برای او در نظر بگیرید.
  • ظرف خاک گربه را بر روی فرش، قالیچه یا حوله قرار ندهید؛ زیرا احتمال دارد گربه روی آن‌ها دستشویی کند.
  • ظرف گربه را در جایی قرار دهید که اطراف آن را به‌راحتی بتوانید جارو و تمیز کنید.
  • گذاشتن گیت دور ظرف خاک گربه به افرادی که دارای حیوان خانگی دیگر و یا کودک هستند توصیه می‌شود. این گیت باید پایه‌های محکمی داشته باشد تا به‌صورت اتفاقی هنگام دستشویی‌کردن بر روی گربه نیفتد.

 

محل مناسب برای قرار دادن ظرف خاک گربه


مکان‌های موردعلاقه گربه‌ها برای دستشویی

  • گربه‌ها به مکان‌هایی همچون دستشویی، حمام، اتاقک‌های خالی، مکان‌های گرم و خشک برای قراردادن ظرف خاک خود بسیار علاقه دارند.
  • مکان‌هایی که گردش هوا در آنها بالاست مثل ایوان خانه و یا حیاط در صورت دسترسی، مکان‌های موردعلاقه گربه‌ها برای دستشویی هستند.
  • دردسترس‌بودن مکان موردنظر نیز برای گربه‌ها بسیار اهمیت دارد و باید به این نکته نیز در هنگام انتخاب محل موردنظر دقت شود.

 

محل مورد علاقه گربه برای دستشویی


کلام پایانی

برای نگهداری از گربه دوست‌داشتنی خود باید در قدم اول توجه بسیاری به محل دستشویی‌کردن او داشته باشید. اینکه ظرف خاک گربه را کجا بگذاریم؟

و همچنین نوع ظرف و نوع خاک آن چه باید باشد؟ نکاتی است که باید به آنها توجه بسیاری شود.  گربه‌ها بسیار به محل دستشویی‌کردن خود حساس هستند و درصورتی‌که محل قراردادن ظرف خاک آنها مناسب نباشد چندان تمایلی به استفاده از آن نخواهند داشت و باعث مشکلاتی برای صاحب خود می‌شوند. مکان قرار دادن ظرف خاک گربه، باید در دسترس گربه باشد و از سروصدا و مواد غذایی دور باشد. همچنین باید به حفظ حریم خصوصی گربه در انتخاب محل دستشویی دقت شود تا گربه احساس امنیت داشته باشد. نکات بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آنها پرداخته شد. اگر می‌خواهید این حیوان دوست‌داشتنی بدون هیچ استرس و ترسی و به‌راحتی از دستشویی خود استفاده کند توجه به انتخاب محل ظرف خاک گربه بسیار اهمیت دارد و باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

پادری ظرف خاک گربه حناپت سایز 62*42

منابع :


 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید