۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی گربه نژاد مو کوتاه انگلیسی و آمریکایی

گربه مو کوتاه انگلیسی و گربه مو کوتاه آمریکایی اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و جای تعجب نیست، زیرا آن‌ها هم از نظر ظاهر و هم از نظر شخصیت، شبیه به هم هستند. هر دو نژاد دارای پوست‌های نرم و متراکم، بدن‌های عضلانی، چشم‌های گرد درشت و شخصیت‌های دوست داشتنی هستند.

اگر به دنبال اولین گربه هستید، هر یک از این نژادها احتمالاً انتخاب بسیار خوبی خواهند بود. هر دوی آنها دوستانه، وفادار، محبت آمیز هستند، طول عمر زیادی دارند و هم با کودکان و هم با سایر حیوانات خانگی عالی هستند. در این مقاله به طور کامل در مورد معرفی گربه نژاد مو کوتاه انگلیسی و آمریکایی صحبت می‌کنیم.

 

گربه نژاد مو کوتاه انگلیسی


آنچه باید در مورد نژاد مو کوتاه انگلیسی بدانید

مو کوتاه انگلیسی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نژادهای گربه در بریتانیا است. این گربه‌ها از نسل گربه‌های وحشی بومی اروپایی و گربه‌های خانگی مصری وارداتی هستند که توسط رومی‌ها به جزایر بریتانیا آورده شده‌اند. موقعیت آن‌ها به عنوان یک گربه شجره‌ای به دوران ویکتوریا باز می‌گردد. زمانی که گربه‌های بومی مو کوتاه با نژادهای دیگری مانند روسی آبی پرورش داده شدند. این موضوع باعث پیدایش مو کوتاه انگلیسی خوش ‌تیپی شد که امروزه می‌شناسیم. این حیوان گربه‌ای عضلانی با خزی متراکم و نرم است.


این گربه‌ها به خاطر خلق و خوی دلپذیرشان و ظاهری نوازشگر، شبیه خرس عروسکی مشهور هستند. شناخته شده‌ترین رنگ برای این نژاد، آبی بریتانیایی (خز خاکستری یکدست و چشم‌های مسی کهربایی) است، اما بسیاری از رنگ‌های دیگر اکنون در دسترس هستند. مو کوتاه انگلیسی به آرامش و صبر شهرت دارد و به طور گسترده به عنوان یک گربه خانوادگی خوب شناخته می‌شود. این گربه‌ها از سلامت خوبی برخوردار هستند و به راحتی قابل آموزش هستند.

 

نژاد گربه انگلیسی


آنچه باید در مورد نژاد مو کوتاه آمریکایی بدانید

مو کوتاه آمریکایی از نوادگان گربه‌های اروپایی هستند که توسط ملوانان به دنیای جدید آورده شدند. این گربه‌ها به عنوان حیوانات کار انتخاب شدند و وظیفه نگهداری از موش‌های کشتی را داشتند. مو کوتاه آمریکایی مدرن هم برای ویژگی‌های جذاب و هم شخصیت دوست داشتنی پرورش یافته است. مو کوتاه آمریکایی دارای پیکربندی شبیه به مو کوتاه انگلیسی است، اما بدن عضلانی کمتر و اندازه کوچکتری دارد.

 

بسیاری از ویژگی‌های این گربه با مو کوتاه انگلیسی مشابه هستند که شامل چشم‌های گرد، گوش‌های پهن و پنجه‌های گرد است. موی گربه نژاد آمریکایی همانند نوع بریتانیایی ضخیم و متراکم است، اما کمی سفت‌تر و کمتر مخملی است و پوشش زبری دارد.


از جمله نکات قابل توجه در مورد این نژاد، زیبایی آنها است که بسیار چشمگیر است. مو کوتاه آمریکایی در هر رنگ و الگوی قابل تصوری وجود دارد. به عنوان حیوانات خانگی، مو کوتاه آمریکایی به دلیل صمیمیت و مهارت‌های شکار مورد توجه قرار می‌گیرد. مانند پسر عموهای انگلیسی خود، این نژاد باید از حیوانات خانگی کوچکتر دور نگه داشته شوند.

 

گربه نژاد مو کوتاه آمریکایی


خلق و خو و رفتار مو کوتاه انگلیسی

شخصیت مو کوتاه انگلیسی آرام و خونگرم است. این گربه‌ها غیر مخرب هستند که تنبلی روی مبل را به شیطنت ترجیح میدهند. آنها باهوش هستند و عاشق بازی‌هایی هستند که به هوش نیاز دارند، اما به نظر میرسد که برای جلوگیری از خستگی نیازی به تحریک مداوم ندارند. مو کوتاه انگلیسی به طور کلی گربه‌های بغل کردنی نیستند و ترجیح میدهند نزدیک شما بمانند.

آن‌ها از نوازش به اندازه کافی لذت می‌برند، اما عموماً دوست ندارند خیلی زیاد مورد توجه قرار گیرند.
مو کوتاه انگلیسی به راحتی با انسان‌ها پیوند میخورد و اغلب افراد را از اتاقی به اتاق دیگر دنبال میکند و بر تمام فعالیتهای روزانه افراد نظارت خواهد کرد. آن‌ها دیر عصبانی می‌شوند و ترجیح می‌دهند به جای تلافی، جایی پنهان شوند. این خصوصیات اخلاقی باعث می‌شود آن‌ها برای خانواده‌هایی با حیوانات خانگی دیگر یا بچه‌ها مناسب باشند.

 

رفتار گربه نژاد مو کوتاه انگلیسی


مو کوتاه آمریکایی مو کوتاه انگلیسی

مو کوتاه آمریکایی خلق و خویی بسیار شبیه پسر عموی انگلیسی خود دارد. این نژاد بسیار دوست داشتنی، آرام و به هیچ وجه مستعد تخریب یا خصومت نیست. آن‌ها از نظر رفتاری نسبت به مو کوتاه انگلیسی مهربان‌تر هستند. گفته می‌شود؛ آن‌ها ممکن است مدتی طول بکشد تا در ابتدا با شما گرم بگیرند. وقتی این کار را انجام دهند، بسیار وفادار هستند و دوست دارند با شما همراه شوند.
این نژاد نسبت به مو کوتاه انگلیسی بازیگوش‌تر است و سطح فعالیت بالاتری دارد. اگر از بازی با حیوان خانگی خود لذت می‌برید، این نژاد همراهی سرگرم کننده برای شماست. مو کوتاه انگلیسی صبور است و چیزهای زیادی را تحمل میکند که باعث می‌شود گربه‌های دیگر با عصبانیت واکنش نشان دهند و دوباره آنها را به انتخاب خوبی برای خانه‌ای با بچه یا سگ تبدیل می‌کند.

 

مقایسه گربه نژاد مو کوتاه انگیسی و آمریکایی


میزان سلامتی مو کوتاه انگلیسی

مو کوتاه انگلیسی مشکلات سلامتی کمی دارد و می‌تواند تا 20 سال عمر کند. آن‌ها مستعد ابتلا به همان نوع مشکلاتی هستند که ممکن است هر نوع گربه را تحت تأثیر قرار دهد. آن‌ها چند بیماری ارثی دارند که باید مراقبشان باشید. یکی هموفیلی است. این عارضه فقط گربه‌های نر را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما میتواند در ماده‌ها نیز بروز کند. می‌توان این بیماری را از طریق آزمایش خون تشخیص داد و پرورش دهندگان قبل از فروش بچه گربه‌ای که ممکن است به این بیماری مبتلا شود؛ آن را بررسی می‌کنند.


بیماری دیگری که نژاد گربه مو کوتاه انگلیسی مبتلا می‌شود، نوعی بیماری قلبی به نام کاردیومیوپاتی هیپرتروفی (HCM) است. این بیماری را می‌توان با آزمایش‌های منظم دریافت و اگر قابل درمان نباشد، قابل کنترل است. مو کوتاه انگلیسی ماده کمتر از نرها به HCM مبتلا میشود. این نژاد در سال‌های آخر زندگی خود با مشکل افزایش وزن مواجه است.

 

میزان سلامتی و طول عمر گربه نژاد انگلیسی


میزان سلامتی مو کوتاه آمریکایی

مو کوتاه آمریکایی نیز یک نژاد قوی است. آن‌ها مستعد مشکلات سلامتی چندگانه برخی از نژادهای گربه‌های شجره ای نیستند. آن‌ها نیز مانند پسرعموهای خود می‌توانند به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک مبتلا شوند و باید به طور مرتب علائم‌شان بررسی شود. در حالی که هیچ راهی برای تضمین عدم ابتلا یک بچه گربه به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک وجود ندارد؛ باید از پرورش دهنده خود بپرسید که آیا یکی از والدین بچه گربه احتمالی شما به این بیماری مبتلا شده است یا خیر؟


گربه‌های مبتلا به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک باید از برنامه‌های پرورش حذف شوند. این بیماری با دارو، رژیم غذایی کم سدیم و سایر مداخلات قابل کنترل است. با این حال، در کل، این نژاد نباید هیچ‌گونه نگرانی جدی برای سلامتی ایجاد کند. البته آنها در معرض هر یک از مشکلات مربوط به سلامتی هستند که ممکن است هر گربه‌ای را مبتلا کند.

 

سلامتی گربه مو کوتاه آمریکایی


اندازه و وزن مو کوتاه انگلیسی

مو کوتاه انگلیسی گربه کوچکی نیست. آن‌ها بزرگ و درشت هستند، با ماهیچه‌های قوی که آنها را از نظر وزنی سنگین‌تر کرده است. همه وسائل برای مو کوتاه انگلیسی باید بزرگ باشد؛ ظرف خاک باید بزرگتر باشند، اسکرچر گربه باید بلند باشند و جای خواب باید با سایز بزرگتر تهیه شوند. بچه گربه‌های مو کوتاه انگلیسی ماده نسبت به برادرانشان کندتر رشد میکنند.


این نژاد در سال اول زندگی خود به سرعت رشد میکند و تا 12 ماهگی به اندازه بزرگسالی خود میرسد. با این حال، رشد پس از آن ادامه می‌یابد و معمولاً مو کوتاه انگلیسی تا سه تا پنج سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد. افزایش وزن بعد از این سن باید کنترل شود. مو کوتاه نر شما در بزرگسالی باید حداقل شش کیلوگرم باشد، اما احتمالاً نباید بیش از 9 کیلوگرم وزن داشته باشد. وزن مناسب برای ماده‌ها چهار تا شش کیلوگرم است.

 

وزن گربه مو کوتاه انگلیسی


اندازه و وزن مو کوتاه آمریکایی

مو کوتاه آمریکایی کوچکتر است. آن‌ها به عنوان یک گربه متوسط طبقه بندی می‌شوند و ساختار بدنی متوسطی دارند. همه وسائل مورد نیاز این نژاد باید در اندازه متوسط تهیه شود. مو کوتاه آمریکایی ماده کوچک‌تر از نر است، اما این نژاد جثه کوچکتری نسبت به مو کوتاه انگلیسی دارد. وزن سالم برای موهای کوتاه آمریکایی نر از کمتر از پنج کیلوگرم شروع میشود و از حدود هشت کیلوگرم بالاتر نمی‌رود.


وزن سالم برای ماده‌ها از حدود ۵/۲ کیلوگرم شروع میشود و به 5/5 کیلوگرم میرسد. مو کوتاه‌های آمریکایی مانند مو کوتاه‌های انگلیسی، در سال اول به حداکثر رشد میرسند و رشد با سرعت بسیار کمتری حداقل تا سال سوم ادامه می‌یابد.

 

وزن گربه مو کوتاه آمریکایی


رفتار مو کوتاه انگلیسی با بچه‌ها و سگ‌ها

گربه‌های مو کوتاه انگلیسی نسبت به کودکان سطح تحمل بالایی دارند. آن‌ها عموماً از همراهی با کودکان لذت میبرند و دخالت‌های بازیگوشانه زیادی را تحمل می‌کنند. اگر اوضاع کمی بیش از حد تنش‌زا شود، مو کوتاه انگلیسی تمایل دارد به جای تهاجمی شدن، یک خروج آبرومندانه به یک مکان امن‌تر داشته باشد.

بچه‌ها باید هنگام بازی با حیوانات خانگی تحت نظارت باشند؛ حداقل تا زمانی که به سن کافی برسند که بدانند دم گربه یک اسباب بازی نیست. سگ‌ها نیز اگر برای کنار آمدن با گربه‌ها آموزش دیده باشند، رفتار خوبی با این نژادها خواهند داشت.


سگی که در دوران بچگی با گربه‌ها ارتباط برقرار نکرده است، این حیوانات کوچکتر را طعمه می‌داند و ممکن است به گربه شما حمله کند. دو حیوان را با احتیاط معرفی کنید تا بتوانند با یکدیگر سازگار شوند. این نژاد از گربه‌ها، سگ‌های آموزش دیده را دوست دارد و همراه خوبی برای توله سگ‌ها خواهند بود.


رفتار مو کوتاه آمریکایی با بچه‌ها و سگ‌ها

مو کوتاه آمریکایی هم برای کودکان و هم با سگ‌ها به طور مشابه رفتار خوبی دارد. آنها دوستانه و بازیگوش هستند و ذهنیت غیرتهاجمی مشابهی با مو کوتاه انگلیسی دارند. اگر کسی مزاحمش ‌شود، با غرغر و هق هق واکنش نشان می‌دهد. مو کوتاه آمریکایی به احتمال زیاد بیرون میرود و تا زمانی که اوضاع آرام شود به جایی غیرقابل دسترس می‌رود. آن‌ها همچنین با گربه‌ها و سگ‌های دیگر بسیار خوب هستند. اگرچه اخطارهای قبلی در مورد اجتماعی شدن و آموزش صحیح در اینجا نیز اعمال می‌شوند.

 

بازیگوشی گربه نژاد مو کوتاه آمریکایی


اگر سگ نداند چه زمانی باید گربه را تنها بگذارد؛ حتی یک سگ با رفتار دوستانه نیز می‌تواند به گربه استرس وارد کند. حیوانات را با دقت معرفی کنید و بر تعاملات بین آنها نظارت کنید تا زمانی که بتوانید به سگ اعتماد کنید تا رفتار مناسبی داشته باشد و به گربه آسیب نرساند. هنگامی که یک رابطه مناسب بین حیوانات برقرار شد، مو کوتاه آمریکایی با سگ‌ها رابطه خوبی برقرار می‌کند و حتی به نظر میرسد از تعامل با آنها لذت می‌برد.


نظافت و مراقبت از مو کوتاه انگلیسی

مراقبت از مو کوتاه انگلیسی شما کار سختی نیست. همان‌طور که قبلاً ذکر شد؛ آن‌ها گربه‌های بزرگی هستند و برای راحت نگه داشتن‌شان باید تجهیزاتی با اندازه بزرگ تهیه کنید. موهای آنها واقعاً مستعد گره خوردگی نیست. از آنجایی که این حیوانات سطح فعالیت پایین و خز بسیار متراکمی دارند، تجمع موهای شل می‌تواند مشکل ساز باشد. گربه‌ها این مو را می‌بلعند و گلوله‌های مو ایجاد میکنند به همین دلیل هوشمندانه است که موهای آنها را یک بار در هفته برش بزنید یا شانه کنید.


در طول بهار، زمانی که مو کوتاه انگلیسی شما در حال پوست اندازی است، باید موهای حیوان را بیشتر برس بزنید. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه، دندان‌های گربه خود را هر هفته مسواک بزنید و پنجه‌های او را هر دو هفته یک بار به آرامی ببندید. مو کوتاه انگلیسی مسن‌تر برای ادامه حرکت به تشویق بیشتری نیاز دارد. اسباب ‌بازی‌های توپی و اسباب ‌بازی‌های موتوری که دنبال کردن طعمه را شبیه سازی میکنند، راه بسیار خوبی برای مشغول کردن گربه است. اسباب ‌بازی‌های پازلی نیز فوق‌العاده هستند، زیرا هوش بالای مو کوتاه انگلیسی را به کار می‌گیرد.

 

مراقبت از گربه مو کوتاه انگلیسی


نظافت و مراقبت از مو کوتاه آمریکایی

مراقبت از مو کوتاه آمریکایی نیز آسان است. آن‌ها به برس زدن معمولی و ناخن گیر نیاز دارند و هر چند وقت یکبار به مسواک زدن احتیاج خواهند داشت. موهای کوتاه آمریکایی سطح فعالیت بالاتری نسبت به مو کوتاه انگلیسی دارد و برای بلند شدن و دویدن به تشویق کمتری نیاز خواهند داشت. مو کوتاه آمریکایی مسن‌تر معمولاً کندتر و مستعد افزایش وزن است. این نژادها مانند پسرعموهایشان غریزه شکار قوی دارند که می‌توانید از آن برای فعال نگه داشتن آنها در زندگی بعدی استفاده کنید.


هر دو نژاد باید مراقب آنچه می‌خورند باشند. مطمئن شوید که گربه شما یک رژیم غذایی سالم متشکل از مواد مغذی مفید دریافت میکند. مو کوتاه آمریکایی مانند همه گربه‌ها، نباید غذای بی‌کیفیت بخورد، زیرا این غذاها اغلب حاوی مواد پرکننده و مواد ناسالم زیادی هستند. همچنین باید از دادن «غذای انسانی» به گربه خود اجتناب کنید، مگر اینکه با دقت انتخاب و آماده شده باشند. هنگام خرید غذای گربه حتما سلامتی گربه خود را در نظر بگیرید تا دچار بیماری نشود.

مراقبت از گربه نژاد آمریکایی

 

کلام آخر

هر یک از گربه‌ها تقریباً با هر خانواده‌ای اُخت می‌گیرند، اما اگر یک حیوان خانگی راحت‌تر با روحیه مستقل را ترجیح می‌دهید، مو کوتاه آمریکایی را انتخاب کنید. در حالی که مو کوتاه آمریکایی بازیگوش‌تر و نوازشگرتر است، ولی محبت زیادی هم دارد. مو کوتاه انگلیسی کمی رفتار مستقل‌تر دارد و فعالیت کم بدنی را به فعالیت شدید ترجیح می‌دهد. در هر صورت، هر دو این نژادها میتوانند تجربه منحصر به فردی را به شما منتقل کنند.

غذای خشک گربه رویال کنین مدل Adult British ShortHair

منبع:

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید