۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

راهنمای خرید خانه گربه

گربه‌ها موجوداتی مرموز و فوق العاده حساس هستند. به این ترتیب، ما نباید به دنبال افشای اسرار آنها باشیم، چه رسد به اینکه بخواهیم احساسات آنها را تغییر دهیم. به همین دلیل است که شما و دوست پشمالویتان به یک خانه گربه نیاز دارید. حیوان خانگی شما این فضای شخصی که در اختیارش قرار می‌دهید را دوست خواهد داشت، جایی که میتواند بخوابد یا در هنگام استرس پناه بگیرد.
خرید خانه گربه کاری است که نباید آن را ساده بگیرید. در طول این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعاتی که برای انتخاب بهترین خانه گربه نیاز دارید را به شما ارائه دهیم. هنگام خرید فراموش نکنید که نژاد حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید و هم‌چنین اینکه خانه را میخواهید کجا قرار دهید.
 

خرید خانه گربه


انتخاب بهترین خانه گربه

اگر شما میخواهید گربه‌تان به جایی پناه ببرد؛ مطمئن شوید که یکی از بهترین خانه‌های موجود در بازار را خریداری میکنید زیرا فضای شخصی ضروری است. به یاد داشته باشید که اگر تصمیم به خرید خانه گربه در فضای باز دارید، مواد با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

دانستن در مورد خانه گربه‌ها به چیزی بیش از خواندن توضیحات مدل‌های محصولات نیاز دارد. شما میتوانید طیف گسترده‌ای از انواع خانه را با طرح‌ها و مواد مختلف در بازار پیدا کنید. در بخش بعدی، همه چیزهایی که در مورد خانه گربه باید بدانید را به شما خواهیم گفت. به این ترتیب، میتوانید محصولی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای دوست پشمالو‌تان مطابقت دارد.

خانه‌های گربه با فراهم کردن فضای شخصی و اختصاصی برای خواب، استراحت یا در امان ماندن از استرس، فضایی امن به گربه هدیه می‌دهد. این لوازم جانبی برای سلامت روان گربه شما ضروری هستند. این محصولات با مواد مختلفی از چوب و پلاستیک گرفته تا پلی استر و کاغذ موجدار تولید میشوند. در حالی که همه آنها کیفیت بالایی دارند، ویژگی‌ها و امکاناتی متفاوت نیز خواهند داشت. تصمیم بگیرید که یک خانه گربه برای فضای باز میخواهید یا برای فضا داخل.
 

اهمیت خرید خانه گربه

 

اهمیت خرید خانه گربه
 

گربه‌ها می‌توانند تا سه چهارم زمان خود را به خواب یا استراحت بگذرانند؛ یعنی حدود 18 ساعت در روز! این حیوانات خانگی نیز بسیار حساس هستند و احساسات را به روشی بسیار شبیه به احساسات ما انسانها پردازش میکنند. همانطور که احتمالا میدانید، گربه‌ها به طرز باورنکردنی احساسی هستند. همه اینها به این معنی است که هر تغییر یا وضعیت خارج از کنترل میتواند این حیوانات را تحت فشار قرار دهد یا حتی آنها را افسرده کند.

خانه گربه دقیقاً همان چیزی است که آنها برای این لحظات گوشه گیری یا زمانی که میخواهند احساس امنیت کنند به آن نیاز خواهند داشت. یک خانه فوق العاده، یک پناهگاه امن خصوصی برای دوست پشمالوی شما فراهم میکند، جایی که میتواند احساس راحتی و محافظت کند. به خاطر داشته باشید که خانه گربه را در محلی از خانه خود قرار دهید که حیوان خانگی شما قبلاً به آن عادت کرده است.


مزایای خرید خانه گربه

ما قبلاً در بخش بالا به دو مزیت داشتن خانه گربه اشاره کردیم. یکی اینکه خانه‌ها امنیت و فضای شخصی مورد نیاز گربه شما را فراهم میکنند، دومی اینکه گربه‌ها در خانه میتوانند احساسات خود را منعکس کنند. در ادامه به فواید خرید خانه برای گربه‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  خانه‌ها ایمنی را برای گربه شما فراهم میکنند.
  •  خانه‌ها پناهگاهی در موقعیتهای استرس زا هستند.
  • خانه‌ها سلامت کلی گربه شما را بهبود میبخشند.
  •  در حالی که هزینه اولیه میتواند نسبتاً بالا باشد، ولی خانه‌ها با دوام خود آن‌را جبران میکنند.
  •  خانه‌ها در زمستان گرمای بیشتری را برای دوست پشمالوی شما فراهم میکنند.
  • طراحی‌های زیبا به خانه‌ها کمک میکنند تا به راحتی با دکوراسیون منزلتان هماهنگ شوند.

مزایای خرید خانه گربه

 

انواع خانه گربه

صنعت مراقبت از حیوانات خانگی به ویژه خانه گربه‌ها و سگ‌ها در چند سال اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است. در این راستا، ما سه نوع اصلی خانه گربه را شناسایی ‌کردیم که  هر کدام تنوع بی‌پایانی از زیرگروه‌ها را ارائه می‌دهند. اگر میخواهید در مورد آنها بیشتر بدانید، لیست زیر را بخوانید:
 

خانه‌های گربه در فضای باز

این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. خانه‌هایی که یک تراس کوچک را ادغام میکنند اغلب دارای سقفی هستند تا از آبگرفتگی فضا جلوگیری کنند. مواد تولیدی ترجیحی برای این خانه‌های گربه، چوب است. بسیاری از آنها درهای لولایی دارند تا بهتر از گربه شما در برابر سرما محافظت کنند.

 

خانه گربه در فضای باز


 خانه‌های سرپوشیده گربه‌

اغلب از پلاستیک ساخته می‌شوند، بنابراین این مدل‌ها برای مقاومت در برابر باران یا دمای شدید طراحی نشده‌اند. اگر بخواهید به درستی از آن مراقبت کنید؛ میتوانید به طور طبیعی خانه گربه خود را در یک حیاط داخلی قرار دهید.
 

خانه گربه سرپوشیده


خانه‌های گربه شبیه به غار

بسیار شبیه به خراش دادن اسکرچر میتوانید غارهای گربه را محصولی جداگانه در نظر بگیرید. خانه‌هایی که با پلی استر و سایر الیاف نساجی مصنوعی تولید می‌شوند، برای استفاده در داخل ساختمان طراحی شده‌اند. مزیت اصلی آن‌ها این است که می‌توانید در صورت لکه شدن در ماشین لباسشویی قرار دهید که همین امر نگهداری آنها را بسیار آسان می‌کند.
 

نحوه تنظیم خانه گربه

هر دو مدل خانه گربه (مخصوص فضای داخل یا فضای باز) را باید خودتان مونتاژ کنید. مراحل کار تنظیم خانه گربه به شرح زیر است:

  1.  جعبه را باز کرده و تمام قطعات را جدا کنید. با بررسی اینکه همه قطعات موجود و در شرایط خوبی هستند شروع کنید. در غیر این صورت، می‌توانید کالا را پس دهید.
  2. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای انجام درست کار، فقط به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید و طبق مراحل پیش بروید. برای مونتاژ به تمام قطعات آن و یک پیچ گوشتی یا چکش، بسته به مدل نیاز دارید.
  3.  این یک مسابقه خلاقیت نیست؛ بنابراین از بداهه سازی خودداری کنید. خانه را به درستی بسازید و مطمئن شوید که هر قطعه به خوبی به دیگری چسبیده است. پس از اتمام مونتاژ خانه، برای آخرین بار هر قطعه را مرور کنید. وقتی همه چیز مرتب شد، در نهایت می‌توانید دوست پشمالو خود را برای ورود به مقر پادشاهی جدیدش دعوت کنید.

نحوه نگهداری از خانه گربه

خانه‌های پارچه‌ای برای اینکه در شرایط بهینه باقی بمانند به نگهداری شما نیاز دارند. هر از گاهی آنها را تکان دهید، جاروبرقی بکشید یا از یک غلتک پرزگیر برای از بین بردن موهای اضافی گربه خود استفاده کنید. هم‌چنین باید مرتباً بررسی کنید که محصول در شرایط خوبی است، به خصوص اگر از چوب ساخته شده باشد. اگر خانه گربه یک مدل چوبی در فضای باز باشد، تعمیر و نگهداری باید حتما دقیق‌تر انجام شود.


مطمئن شوید که محصول در اثر باران خراب یا پوسیده نشود. در صورت خراب شدن، می‌توانید آن را لاک بزنید. علاوه بر این، باید آن را مرتب تمیز کنید تا گربه شما در معرض انگل‌ها یا بیماری‌های احتمالی قرار نگیرد. پلاستیک‌های پلی پروپیلن فقط نیاز به تمیز کردن کامل با یک پارچه مرطوب دارند. برخی از خانه‌های سرپوشیده برای گربه‌ها جهت تقلید از چوب با استفاده از کاغذ راه راه طراحی شده‌اند. اگر تصمیم دارید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید، لطفاً به یاد داشته باشید که این ماده شکننده به راحتی خیس می‌شود یا در معرض منابع گرمای شدید میسوزد.


معیارهای خرید خانه گربه

کاری کنید که گربه‌تان احساس امنیت کند؛ راحت باشد و در مواقعی که شرایط سخت میشود، خانه‌اش محل امن او باشد. خرید منزل مناسب به دوست پشمالوی شما اجازه میدهد تا خود را تمیز کند و با آرامش استراحت نماید. برای خرید خانه مناسب به معیارهایی که در بخش زیر به آنها اشاره می‌کنیم توجه کنید:

اندازه و ابعاد

اکثر خانه‌ها و غارهای گربه اندازه‌ای مشابه دارند که برای حیوانات کوچک تا متوسط مناسب هستند. اگر نژاد راگامافین، چوسی یا هر نژاد بزرگ دیگری دارید که وزن آن میتواند بیش از 10 کیلوگرم باشد، باید یک خانه گربه بزرگتر بخرید.
 

مدل خانه گربه

مدل خانه یک جنبه حیاتی است که نباید از آن غافل شوید. اگر قصد دارید آن را در داخل خانه خود داشته باشید، سرمایه گذاری روی یک خانه چوبی مستحکم با سقف فایده‌ای ندارد. به همین دلیل است که باید به این فکر کنید که میخواهید خانه گربه خود را کجا قرار دهید و یک مدل مناسب برای آن انتخاب کنید.
 

مدل خانه گربه

 

جنس و متریال

همانطور که احتمالاً متوجه شدید، مواد ساخت خانه گربه با معیار قبلی که به تفصیل توضیح دادیم ارتباط نزدیکی دارند. اگر می‌خواهید دوست پشمالوی شما بتواند با خانه‌اش تعامل داشته باشد، مدل‌های کاغذ راه راه را می‌بینید که بسیار مفید هستند زیرا گربه شما میتواند آن‌ها را خراش دهد.
 

نصب و راه اندازی

اگر به دنبال یک خانه گربه در فضای باز نیستید و تجربه مونتاژ کردن ندارید؛ می‌توانید از مدل‌های مونتاژ شده استفاده کنید. این مدل‌ها معمولاً از پلاستیک یا پارچه ساخته می‌شوند اما برای محافظت در برابر سرما به همان اندازه کارآمد هستند.
 

شیوه نگهداری

همان‌طور که می‌دانید خانه‌های چوبی گربه نسبت به مدل‌های پلاستیکی یا پارچه ای نیاز به نگهداری بیشتری دارند. با این حال، آن‌ها مطمئناً بهترین انتخاب در مورد گزینه‌های فضای باز هستند. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید آن را در داخل خانه داشته باشید، خانه‌ای پارچه‌ای یا پلاستیکی را انتخاب کنید. می‌توانید اولی را در ماشین لباسشویی بیندازید، در حالی که دومی فقط باید هر از گاهی پاک شود.
 

کیفیت ساخت

بهترین خانه‌های گربه در فضای باز دارای چوب سدر است؛ چون دوام و مقاومت قابل توجه سدر در برابر عوامل جوی شدید، آن را به چوب انتخابی برای سازه‌های بیرونی با دوام طولانی تبدیل کرده است. سدر به طور طبیعی در برابر: حمله حشرات، قارچ، پوسیدگی بسیار مقاوم است و به اندازه کافی محکم است.
 

امنیت خانه

قبل از خرید خانه گربه، باید مطمئن شوید که خانه به اندازه کافی برای گربه شما ایمن است. علاوه بر این، خانه باید ایمنی استاندارد صنعت را داشته باشد و شرایطی داشته باشد که فقط فضای کافی برای ورود و خروج گربه شما باقی بماند. این امر از ورود مزاحمان و شکارچیان جلوگیری می‌کند. خانه‌های عاری از پلاستیک، دودهای شیمیایی تولیدی یا هر ماده‌ای که میتوانند برای گربه‌ها خطرناک باشند را انتخاب نکنید.
 

امنیت خانه گربه


عایق خانه

در کنار کیفیت ساخت، گربه شما به یک خانه عایق بندی شده نیاز دارد. بعد از یک روز پر حادثه، گربه‌ها دوست دارند به خانه در مکانی راحت و دنج برای استراحت برگردند. با کاهش دما به کمتر از 10 درجه سانتیگراد در شب و زیر صفر درجه سانتیگراد در زمستان، اگر شما نمیخواهید حیوان خانگی‌تان از چنین شرایط سختی رنج ببرد باید خانه مناسب برایش فراهم کنید. برای مبارزه با سرما، باید به دنبال یک پد گرم کننده برای خانه گربه نیز باشید. اگر خانه‌ای را به اندازه کافی گرم نخرید، گربه شما پناهگاه موقتی در مکان‌های گرم زیر لاستیک، کاپوت و موتور ماشین پیدا می‌کند که می‌تواند خطرناک باشد. به سراغ سازه‌های عایق ‌شده با لایه‌های حرارتی بروید که دارای عایق همه جانبه کف، دیوارها و سقف هستند.

 

طراحی خانه گربه

اغلب افراد هنگام خرید خانه در فضای باز به طراحی آن فکر نمی‌کنند؛ در صورتی که طراحی خانه نیز اهمیت دارد.  به عنوان مثال، خانه‌ای با ایوان، بالکن و پشت بام، خانه را جذاب‌تر می‌کند. چه کسی منظره از بالا را دوست ندارد؟ همین امر در هنگام خرید خانه گربه نیز صدق میکند. خانه‌های گربه با عرشه استراحت و سقف بلند یا آن‌هایی که سکو و اتاق زیر شیروانی دارند را تهیه کنید زیرا جذاب‌تر است.


این خانه‌ها مکانی را فراهم می‌کنند که گربه شما می‌تواند در آن استراحت کند، حمام آفتاب بگیرد و محیط اطراف خود را از بالا زیر نظر بگیرد. علاوه بر این، اگر خانواده ای چند گربه ای دارید، طراحی اهمیت زیادی دارد. خانواده‌های چند گربه به خانه‌هایی بزرگتر مانند خانه‌های دو طبقه یا دوبلکس نیاز دارند که دو یا چند گربه را در یک حرکت در خود جای دهند. برخی از خانه‌ها هم‌چنین دارای تنظیمات جانبی هستند که کیفیت زندگی گربه شما را بهبود می‌بخشند. در نهایت، خانه‌های گربه با سقف‌های جداشدنی تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کنند.

 

خانه خانواده گربه

 

کلام آخر

خرید خانه گربه در فضای باز یک سرمایه گذاری است. هنگام خرید خانه گربه در فضای باز، بسیار مهم است که اصول اولیه را به درستی رعایت کنید. وقت خود را صرف پیدا کردن بهترین خانه کنید تا بتوانید سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید. گربه شما به روانشناس یا شوک درمانی نیاز ندارد! زندگی خود را فقط بر پایه آرامش استوار میکند. پس مهم است به فضای زندگی گربه خود احترام بگذارید و آن را مهم بدانید.

 

منبع:

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید