۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید اسباب بازی گربه

اسباب‌بازی‌ها جزء لوازم ضروری یک گربه خانگی هستند. این ابزارها به حفظ وضعیت روحی و جسمی گربه شما کمک می‌کنند. بازی با اسباب‌ بازی‌ها میتواند غریزه گربه‌ها را تقویت کند؛ زیرا این مهم ابزاری ضروری برای بقای این حیوانات در طبیعت است.

علاوه بر این، بازی با اسباب ‌بازی‌ها از آسیب رساندن به مبلمان منزل و وسایل شخصی شما نیز جلوگیری میکند. همه این موارد به شرطی است که شما اسباب بازی‌های مناسبی را برای گربه خود تهیه کنید؛ بنابراین اسباب بازی‌ها را به عنوان وسائلی بی‌اهمیت تلقی نکنید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید اسباب بازی خوبی را برای گربه بامزه خود خریداری کنید.

 

اسباب بازی گربه چیست و چه مزایایی دارد؟

اسباب ‌بازی‌های گربه لوازمی هستند که برای سرگرمی و توسعه مهارت‌های این حیوانات کوچک استفاده می‌شوند. به ویژه زمانی که گربه‌ها در خانه تنها می‌مانند یا کار واجبی داریم و می‌خواهیم حیوان خانگی ما مشغول بازی شود، اسباب ‌بازی‌ها می‌توانند محصولاتی مفید و کاربردی باشند. از فواید اسباب بازی‌های گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به رشد مهارت‌های گربه‌ها کمک میکنند.
  • از بیرون رفتن بیش از حد گربه‌ها جلوگیری میکنند.
  • دارای تنوع گوناگونی هستند.
  • گربه‌ها میتوانند رفتار خود را بهبود ببخشند.
  • باعث سرگرمی و نشاط گربه‌ها میشود.
     


انواع اسباب بازی گربه

همان‌طور که در بالا ذکر شد، بسته به سبک زندگی و شخصیت حیوان خانگی شما، انواع مختلفی از اسباب بازی‌های گربه برای انتخاب وجود دارند. در زیر ویژگی‌های هر یک را توضیح می‌دهیم:
 

اسباب بازی‌های تعاملی گربه: 

این نوع اسباب ‌بازی‌ها به گربه‌ها کمک می‌کنند تا هوش خود را با تعامل با قطعات متحرک توسعه دهند. به عنوان مثال می‌توان به توپ‌های پلاستیکی یا سازه‌های متحرک با بافت‌ها و عناصر مختلف اشاره کرد.


اسباب بازی‌های مخصوص خراش (اسکرچر): 

 خراش دهنده‌ها (اسکرچرها) به گربه‌ها کمک می‌کنند تا فعال بمانند و ناخن‌های خود را تیز کنند. این ویژگی اساسی و غریزی برای همه بچه گربه‌ها است. یکی از مزایای خراش دادن اسکرچرها این است که آنها فردی هستند، یعنی فقط یک گربه می‌تواند از آن استفاده کرد.


اسباب بازی‌های انفرادی گربه: 

این نوع اسباب بازی برای بچه گربه‌ها برای سرگرمی طراحی شده است و معمولاً یک اسباب بازی نرم به شکل موش می‌باشد. اسباب بازی‌های فردی گربه به این حیوانات خانگی کمک می‌کنند تا کارهای مربوط به شکار را توسعه دهند.
 

اسباب بازی‌های پیچیده گربه: 

این مدل‌های پیچیده عملکردهای متعددی دارند. آنها ممکن است شامل قطعات متحرک، بافت خراشیده و مکان‌های استراحت باشند.
 


اسباب بازی‌های لیزری: 

لیزرها نوعی لامپ هستند که یک نقطه قرمز را به نمایش می‌گذارند. با حرکت دادن آن روی زمین یا هر سطح دیگری، بچه گربه‌ها این نور را تعقیب می‌کنند و سعی می‌کنند آن را بگیرند. لیزرها مهارت‌های شکار و غریزه شکار خود را توسعه می‌دهند. البته توصیه می‌شود خیلی از این نوع بازی استفاده نشود؛ زیرا باعث سلب اعتماد گربه می‌شود.

 

عوامل مؤثر در خرید اسباب بازی گربه

امروزه بسیاری از اسباب بازی‌های گربه با طراحی زیبا در دسترس هستند. برای کمک به شما برای خرید اسباب بازی گربه، در ادامه به چند معیار مهم اشاره می‌کنیم:
 

سن گربه

مانند انسان‌ها، بچه گربه‌ها نیز اگر به طور منظم ورزش نکنند، می‌توانند از چاقی رنج ببرند و این امر با افزایش سن تشدید می‌شود؛ بنابراین، پیداکردن یک اسباب بازی متناسب با سن آنها بسیار مهم است.
 

اسکرچرها: این‌ها اسباب ‌بازی‌های ایده‌آل برای گربه‌های مسن‌تر هستند؛ زیرا این حیوانات می‌توانند از آن بالا بروند یا خود را کش دهند تا تنش در بدن خود را از بین ببرند. هم‌چنین می‌توانند استراحت کنند و رفتار خود را در خانه بهبود بخشند. یکی از لوازم ضروری برای گربه خانگی، خرید اسکرچر گربه است.

اسباب بازی‌های فردی: این اسباب بازی‌ها به شکل حیوانات عروسکی کوچک مثل موش هستند یا اشیایی هستند که در آنها یک یا چند پر برای تعقیب بچه گربه‌ها به کار رفته است. این مدل اسباب بازی برای حیوانات جوانی که نیاز به صرف انرژی دارند ایده‌آل هستند.
 

 

فعالیت گربه

اگرچه گربه‌ها رفتار مشابهی دارند؛ اما می‌توانند دو ویژگی متفاوتی داشته باشند! یا خیلی ساکت هستند یا آن‌قدر فعال هستند که چیزها را میشکنند و برای روزها به کاوش در بیرون می‌روند. بسته به این موضوع، ممکن است استفاده از نوع خاصی اسباب بازی برای گربه توصیه شود. گربه‌ها می‌توانند از اسکرچر برای تیز کردن ناخن‌های خود و همچنین از اسباب بازی‌های تعاملی یا فردی استفاده کنند تا بدون حرکت آنها را فعال نگه دارند.

زمان استفاده

اسباب بازی‌ها به تنهایی برای بچه گربه‌ها سرگرم کننده هستند. با این حال، کنترل و نظارت بر زمان استفاده به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات سلامتی یا بهبود رفتار حیوان بسیار مهم است. برای اینکه بچه گربه‌ها از افسردگی، اضطراب، عصبی بودن یا حتی پرخاشگری خودداری کنند، کافی است 30 دقیقه با لوازم جانبی مورد نظر خود بازی کنید تا از شکستن اثاثیه یا چنگ زدن هر کسی که می‌خواهد آنها را نوازش کند، دست بردارند.

تنوع اسباب بازی

مدل‌های دیگری از اسباب‌ بازی‌های گربه وجود دارند که اگر می‌خواهید یکی از آنها را تهیه کنید، باید به خوبی این وسائل را بشناسید. این اسباب بازی‌ها طرح‌های سرگرم کننده‌ای دارند، بنابراین بچه گربه شما مطمئناً ساعت‌ها سرگرمی خواهد داشت.

  • میله‌ها: این اسباب بازی از یک میله تشکیل شده است که در یک انتهای آن عنصری وجود دارد که می‌تواند پر، نخ یا چیز دیگری باشد. معمولاً افراد با میله‌ها حرکت می‌کنند تا بچه گربه‌ها سعی کنند آنها را بگیرند.

  • اسباب بازی برای هوش: این اسباب بازی‌ها با هدف افزایش مهارت بچه گربه‌ها و مناسب برای سنین مختلف هستند. این لوازم بازی می‌توانند به تحریک حس بویایی گربه یا برانگیختن علاقه این حیوانات کمک کنند.

 

  • گلوله‌های نخی: اینها توپ‌های کاموایی هستند که بچه گربه‌ها اغلب با آن بازی می‌کنند. البته مهم است که تشخیص دهید آیا این اسباب بازی برای آنها سرگرم کننده است یا استرس‌زا می‌باشد.

 

  • تونل: این اسباب بازی با دویدن در تونل به بچه گربه شما کمک می‌کند تا ورزش کند. حیوان به طور فعالانه چابکی و انعطاف پذیری خود را توسعه می‌دهد.

 

اندازه گربه

هنگام انتخاب نوع اسباب بازی برای خرید، مهم است که اندازه بچه گربه خود را در نظر بگیرید. یک بچه گربه یک ماهه که همه جا جست و خیز می‌کند با یک گربه بالغ تفاوت‌های زیادی دارد.

  • گربه‌های کوچک: برای گربه‌های کوچک، اسباب ‌بازی‌هایی که با غذا یا تشویقی پر می‌شوند، عروسک‌های کوکی یا اسباب بازی‌های ریز ایده‌آل هستند؛ زیرا پنجه‌های کوچک آنها می‌توانند با پرها، موش‌ها، توپ‌ها و غیره بازی کنند، بدون اینکه ناامید شوند تا چیزی که از آنها فرار می‌کند را بگیرند.

 

  • گربه‌های بزرگ: گربه‌های بزرگ میتوانند از اسباب ‌بازی‌های توزیع کننده غذا نیز استفاده کنند. با این حال، توصیه میشود فضای بزرگی را در اختیار آن بگذارید تا گربه‌ها بتوانند فعالیت کنند، آزادانه حرکت کنند و در صورت نیاز استراحت نمایند.

جنس اسباب بازی

صرف نظر از طرح یا اندازه اسباب بازی‌های گربه، چیزی که بسیار مهم است نوع جنس استفاده شده برای ساخت این لوازم بازی است. عمدتاً به این دلیل که ایمنی و سلامت حیوان خانگی شما به مواد مناسب بستگی دارد.

  • لاستیک طبیعی: اگر اسباب ‌بازی گربه‌ای که خریده‌اید از لاستیک ساخته شده است، مطمئن شوید که طبیعی و غیرسمی است تا بچه گربه‌تان بتواند با خیال راحت از آن استفاده کند زیرا با زبان و بزاق حیوان تماس پیدا میکند.
  • پارچه با کیفیت بالا: مطمئن شوید که اسباب بازی از پارچه با کیفیت بالایی ساخته شده است. همچنین اسباب بازی باید ایمن، غیر سمی و شستشوی آن آسان و سالم باشد. مهم است اسباب بازی نرم و راحت باشد تا به پوست بچه گربه شما آسیب نرساند.

 

نکات مهم در خرید اسباب بازی گربه

اولین نکته در خرید اسباب بازی مناسب، توجه به ایمنی است. هیچ اسباب بازی 100 درصد ایمن نیست. یادتان باشد! ایمنی گربه شما در انتخاب نوع اسباب بازی‌ها و نحوه اجرای بازی نهفته است. هرگز همه اسباب بازی‌ها را برای گربه خود به عنوان محصولی ایمن در نظر نگیرید. برخی از اسباب بازی‌ها نیاز به حضور، نظارت یا حتی مشارکت شما دارند. 

بنابراین قوانین ایمنی هنگام انتخاب یک اسباب بازی گربه چیست؟ هنگام خرید اسباب ‌بازی گربه، همیشه اسباب ‌بازی را از نظر کیفیت مانند بریدگی، لبه‌های تیز، پارگی و قطعاتی که ممکن است بعد از مدتی شل یا شکسته شوند، بررسی کنید. اینها ممکن است خطرات پنهانی داشته باشند که میتوانند به گربه شما آسیب برسانند. حتی زمانی که نسبت به کیفیت ساخت در کل احساس خوبی ندارید، خرید نکنید!
 
بیشتر حوادث ناگوار مربوط به اسباب بازی، شامل انسداد گوارشی و خفگی هستند. به دنبال مواد غیرسمی باشید که باعث تحریک و واکنش آلرژیک در حیوان نشوند. بنابراین به نحوه ساخت اسباب بازی و نوع مواد استفاده شده بسیار دقت کنید. یک اسباب بازی با کیفیت خوب از یک تولید کننده معتبر همیشه با اطلاعات حیاتی محصول و ایمنی همراه خواهد بود.
ایمنی اسباب بازی‌های گربه هنوز در تحت نظارت سازمان خاصی نیست. بنابراین شما تا حد زیادی به تنهایی میتوانید با آزمون و خطا پیش بروید اما برخی از اشتباهات میتوانند به قیمت جان گربه شما تمام شوند. پس بهتر است به نزد دامپزشک بروید و از او درباره اسباب بازی‌های مناسب حیوان خانگی خود سوال کنید.

 

اسباب بازی گربه


هر اسباب بازی که به راحتی گاز گرفته یا کنده شود مناسب گربه نیست. هنگامی که گربه چیزی را به عنوان طعمه انتخاب میکند، مطمئن شوید که آن چیز قابل بلع نیست. به خصوص برای بچه گربه‌ها که همیشه کنجکاو هستند و نمیتوانند خوراکی را تشخیص دهند، خوردن اسباب بازی اغلب رخ میدهد.

حتی با نظارت دقیق شما، حوادثی ممکن است اتفاق بیفتند. توپ‌های نخی میتوانند در حین بازی خطرناک شود. پیچیدن نخ به دور اندام و گردن بچه گربه آسان است و هنگامی که حیوان وحشت میکند و شروع به مبارزه برای رهایی از گرفتاری از نخ میکند، ممکن دچار خفتگی شود. چنین اسباب ‌بازی‌هایی باید فقط در زمان حضور شما به گربه داده شوند.
 
برخی از اسباب بازی‌های پازل نیز برای گربه‌ها برای بازی به تنهایی مناسب نیستند. مانند آنهایی که سوراخ‌هایی دارند که در آن خوراکی‌ها یا توپی پنهان شده است. این میتواند اندام‌ها یا حتی سر را به دام بیندازد. خطر همیشه زمانی است که گربه شما نتواند خود را بیرون بکشد و با یک مبارزه وحشیانه شروع به وحشت کند. بریدگی، کبودی یا حتی شکستگی استخوان میتوانند اتفاق بیفتند. اگر چنین اسباب ‌بازی میگیرید، اندازه سوراخ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ یا کم عمق است و خطری برای حیوان خانگی شما نخواهد داشت.

 

تست گربه در انتخاب اسباب بازی

گربه‌ها میتوانند بسیار غیرقابل پیش بینی باشند، آنچه برای شما جذاب است ممکن است برای بچه گربه شما جالب نباشد. حیوان از هر چیزی که به آن علاقه‌ای ندارد دوری میکند. بهترین راه این است که آزمایش کنید و بفهمید چه اسباب بازی‌هایی بیشتر مورد علاقه گربه شما هستند. شما میتوانید با برخی از وسایل خانگی مانند بطری آب معدنی، کفش‌های قدیمی، جعبه مقوایی، یک تکه طناب ضخیم کوتاه یا اسباب ‌بازی کودکتان که میخواهید دور بیندازید، شروع کنید.
 
چیزی که به گربه خود میدهید، مدت زمان و نحوه تعاملش با آن مورد را بررسی کنید. تعامل گربه با اسباب بازی به شکل، رنگ، بافت، بو، صدا یا حرکت آن بستگی دارد. آیا حیوان عاشق گاز گرفتن، خراشیدن، تعقیب، جهش و تلنگر و غیره است؟ این مورد کم و بیش نشان میدهد که گربه چه چیزی را از یک اسباب بازی دوست دارند.

رایج‌ترین اسباب ‌بازی‌هایی که مردم دوست دارند به گربه‌شان بدهند، یک حیوان عروسکی است. همچنین سعی کنید اسباب بازی دو برابر اندازه گربه خود را به حیوان ندهید. دوست گربه¬سان شما ممکن است احساس ترس کند! اگر گربه نتواند اسباب بازی را اداره کند، بعید است که آن را دوست داشته باشد. علاوه بر این، گربه‌ها از صدای بلند متنفرند، این حیوانات خانگی میتوانند با هر چیزی که باعث ایجاد هشیاری شود، استرس و ناراحتی داشته باشند.
بنابراین اگر در حال خرید یک اسباب‌ بازی تعاملی هستید که دارای صدا است، مطمئن شوید که صدای آن شبیه صدای پرندگان یا صدای موش است.

این اسباب‌ بازی‌ها برای آنها مانند طعمه ظاهر میشوند و تعامل را تشویق میکنند. اما این نوع اسباب بازی‌ها برای بازی روزانه بهترین هستند. وقتی بچه گربه در حال «شکار» است، صدای اسباب بازی آزاردهنده نخواهد بود. 

گربه‌ها حیواناتی شب فعال هستند. به طور مشابه، یک اسباب بازی تعاملی که با لمس روشن میشود، ممکن است انتخاب بهتری برای بازی در شب باشد. اما اگر گربه شما در یک اتاق میخوابد، اگرچه توصیه نمیشود (مگر اینکه شب ‌زیست باشید)، بهتر است در زمان خواب هیچ اسباب ‌بازی تعاملی در اطراف نداشته باشید. اسباب بازی‌های پر شده با پر در این مورد مناسب‌تر هستند.
 

 

کلام آخر

باید به گربه خود فضا و فرصت‌هایی برای کاوش بدهید. حیوان خانگی زیر چشمان مراقب شما رشد میکنند و تبدیل به یک دوست سالم و باهوشی میشوند که در تمام طول عمر از آن لذت خواهید برد. پیوند و ایجاد اعتماد با حیوان خانگی بسیار مهم است و این امر میتواند تنها از طریق 15 دقیقه بازی روزانه به دست آید. بنابراین مهم نیست که روز شما چقدر شلوغ باشد، باید سعی کنید با گربه خود اوقات خوشی را برای بازی ایجاد کنید که بعد از یک روز کاری طولانی و پر استرس نیز نوعی آرامش برای شما محسوب میشود.
 

منابع:

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید