۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

انتخاب بهترین بستر گربه

بستر گربه یک ابزار ضروری برای همه گربه های داخل خانه است. گربه به طور غریزی برای دفن ادرار و مدفوع خود از خاک استفاده می کند. پیش از این بستر خاک رس تنها گزینه برای جذب ادرار و اجازه دادن به یک گربه برای انجام رفتار طبیعی دفن مواد زائد خود بود، اما اکنون گزینههای مختلفی در دسترس است.

قیمت، کنترل بو، میزان گرد و غبار، میزان جذب، میزان جمع شدن آن، در دسترس بودن برای خرید، رایحه یا کمبود آن و سایر عوامل ممکن است در نوع بستر مورد نظر شما یا گربه شما نقش داشته باشد.

علاوه بر انواع بستر گربه، برخی از افراد به طور موقت از مواد جایگزین بستر گربه که در اطراف خانه خود پیدا میکنند، استفاده میکنند. خاک، خاک اره، تراشه چوب، پد های مختلف حیوانات کوچک، خوراک مرغ خانگی، شن و ماسه و خزه از این موارد است. با این حال، نگرانی در مورد بو، گرد و غبار، انگل و سایر مشکلات باعث نمیشود که این موارد راه حل های طولانی مدت خوبی برای گربه‌ها باشند.

انواع بستر گربه

 

نکات مهم برای انتخاب بستر گربه

یک نکته نهایی و مهم که باید هنگام انتخاب بستر در نظر بگیرید این است که آیا گربه شما آن را دوست دارد یا خیر. بسیاری از گربه‌ها از استفاده از برخی بسترها خودداری می‌کنند و در عوض به خارج از جعبه بستر می‌روند. این البته برای هیچ کس ایده آل نیست، بنابراین فاکتور اصلی در تصمیم گیری برای خرید ظرف خاک گربه، گربه و ترجیحات آن است.

بستر گربه خاک رس محبوب‌ترین انتخاب برای صاحبان گربه است، احتمالاً تا حدی به این دلیل که یکی از تثبیت شده‌ترین و آسان‌ترین‌ها گزینه‌ها برای تهیه است.

گزینه‌های کم گرد و غبار و بدون گرد و غبار و انواع معطر یا بدون بو نیز موجود است. برخی از این بسترها از تکه‌های بزرگ خاک رس تشکیل شده و برخی دیگر دارای دانه‌های رسی ظریف‌تری هستند، اما همه آن‌ها ادرار را جذب می‌کنند و هنگام انجام به یک شکل نرم و مرطوب مانند سیمان تبدیل می‌شوند. حتی بسترهای سفالی وجود دارد که دارای جاذبه هایی است تا گربه های سخت پسند را مجذوب استفاده بیشتر از جعبه بستر کند.

بستر خاک رس

بستر خاک رس دو نوع اصلی دارد: کلوخه‌ای و غیر کلوخه‌ای. بستر گربه‌ای جمع‌شونده اغلب توسط بسیاری از صاحبان گربه که ترجیح می‌دهند زباله‌های ادرار را مرتباً از جعبه بستر بیرون بریزند ترجیح داده می‌شود، اما دیگران بسترهای غیر جمع شونده را دوست دارند و ترجیح می‌دهند در صورت لزوم کل محفظه بستر را دور بریزند.

برخی از معایب بستر خاک رس شامل این واقعیت است که با محیط زیست دوستانه نیست، میزان گرد و غبار موجود، وزن زیاد بستر و پخش شدن بستر در خانه است. با این حال، قیمت و در دسترس بودن بیشتر بسترهای سفالی هنوز هم آن را به گزینه‌ای محبوب برای صاحبان گربه تبدیل کرده است.

بستر ژل سیلیکا

بستر گربه‌های سیلیکا ژل  توسط چندین شرکت مختلف ساخته می‌شود. اکثر شرکت‌ها تبلیغ می‌کنند که بستر ژل سیلیکا به اندازه خاک رس غبار آلود نیست و ادرار را بدون نیاز به بیرون کشیدن از بستر به دام می اندازد. این مدل بیشتر از همان مقدار خاک رس ماندگاری داشته، کنترل بوی عالی دارد و حتی گاهی اوقات گربه ها آن را بیشتر از خاک رس ترجیح می‌دهند.

 

بستر گربه ژل سیلیکا

بستر سیلیس معمولاً گرانتر از یک کیسه بستر خاک رس با وزن یکسان است، اما از آنجا که ماندگاری بیشتری دارد، برخی از صاحبان حیوانات خانگی تفاوت قیمتی قابل توجهی نمی‌بینند. بعضی از انواع بسترهای ژل سیلیکا، مانند Pretty Litter، حتی دارای نشانگرهای تغییر رنگ در کنترل سلامت سیستم ادراری گربه هستند.

بستر کاج

بستر کاج به دلیل توانایی طبیعی در مقابله با بو، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از درختان کاج ساخته می‌شود، همچنین سبک است، گرد و غبار کمی دارد، جاذب است و نرم‌تر از بستر خاک رس است.

برخی از دارندگان گربه دوست دارند این ماده که با محیط زیست دوستانه‌تر از بسترهای خاک رس است، می‌تواند کنترل بوی بهتری داشته باشد را انتخاب کنند. گزینه‌های کلوخه‌ای و غیر کلوخه‌ای هم در دسترس هستند. بستر کاج غیرکلوخه‌ای معمولاً بصورت گلوله‌های استوانه‌ای شکل در می‌آید در حالی که شکل جمع شده یک بستر کاج بیشتر شبیه خاک اره است.

بستر گندم

بستر گندم نیز مشابه بستر کاج، جایگزین سازگار با محیط زیست برای بستر خاک رس است، اما از گندم فرآوری شده ساخته می‌شود. این ماده لخته می‌شود، به کنترل بو کمک می‌کند و حتی قابل اشتعال است. معمولاً هیچ ماده رنگی یا عطری به این محصول ریزدانه، اضافه نمیشود. وقتی گربه روی بستر گندم ادرار می‌کند، به ماده‌ای مانند خاک اره تبدیل می‌شود و می‌توان آن را از جعبه خارج کرد.

بستر چمن

بستر گربه‌های بذر چمن جایگزین طبیعی برای بستر گربه خاک رس است. بستر چمن که کمتر از اکثر انواع دیگر بستر گربه در دسترس است، جایگزین طبیعی دیگری برای بستر سنتی گربه خاک رس است. به نظر می‌رسد شبیه بستر کاج یا ذرت است و یک بستر بذر چمن خشک، قابل تجزیه و زیست تخریب‌پذیر است، معمولاً حاوی رنگ یا مواد شیمیایی اضافی نیستند که بعضی از صاحبان گربه سعی در جلوگیری از آن دارند. همچنین به طور طبیعی کمی گرد و غبار و نرم و سبک‌‍تر از بسترهای خاک رس است.

 

بستر چمن گربه

 

بستر بلال ذرت

بسر بلال ذرت جایگزینی برای انواع دیگر بستر طبیعی گربه است. یکی دیگر از گزینه‌هایطبیعی بستر گربه ، بستر ذرت است. ممکن است از تنوع معطر برخوردار باشد اما هنوز هم یک گزینه زیست تخریب پذیر است. این ماده ادرار را جمع و جذب می‌کند ، در مقایسه با بستر خاک رس سبک‌تر است و از هسته های ذرت خشک تشکیل شده است. حتی برخی گزینه‌هایی وجود دارد که دارای جاذب گربه است.

در سایت پت آباد می‌توانید انواع خاک گربه را خریداری کنید

خرید خاک گربه

خاک گربه

برخی از نگرانی‌های مربوط به بستر ذرت شامل رشد کپک، به ویژه آفلاتوکسین است، زیرا ذرت به راحتی می‌تواند این نوع سم را تولید کند. آفلاتوکسین‌ها می‌توانند برای حیوانات خانگی کشنده باشند، بنابراین در حالی که برخی از شرکتها تضمین می‌کنند که بستر آنها بی‌خطر است و اکثر صاحبان آن هرگز مشکلی در مورد بستر ذرت نداشته‌اند، برخی از صاحبان حیوانات خانگی گزینه‌های دیگری را انتخاب می‌کنند. سطح پایین جمع شدن بستر ذرت نیز در میان صاحبان گربه‌ها مورد بحث قرار گرفته است ، اما اکثر آن‌ها هنوز آن را کاربردی می‌دانند.

بستر پوسته گردو

 گزینه های بستر گربه های طبیعی گسترش یافته اند و شامل بسترهای پوسته گردو می شوند. این پوسته های گردوی زمینی که در مقایسه با بسترهای خاک رس ، قدرت جذب بالایی دارند ، برای کنترل بو و ایجاد کلوخه نیز به خوبی کار می کنند. گرد و غبار کم باعث جذابیت فوق العاده این نوع از بستر گربه های طبیعی می شود اما به نظر می رسد برخی مارک ها بسته به میزان ادرار گربه  گرد و غبار قرمز یا قهوه ای ایجاد کند.

بستر گربه پوسته گردو از نظر شکل دانه، پخش شدن کم و زیست تخریب پذیری مورد توجه است. برخی از صاحبان گربه حتی اعتقاد دارند که این نوع بستر بیش از بقیه دوام دارد.

بستر کاغذی

دانه‌های بستر بر پایه کاغذ گزینه‌ای برای بستر نرم گربه‌ها هستند و برای گربه‌هایی که از ناحیه پنجه آسیب دیده‌اند، محبوب است، بسترهای کاغذی، بازیافت مواد کاغذی یا روزنامه های ساده‌ی خرد شده هستند. این بسترها گرد و غبار کمی دارند، هیچ عطر و بویی ندارند، نسبت به بسترهای خاک رس نرم بیشتر جذب می‌کنند. متأسفانه، این بسترها بوها را به خوبی جمع و كنترل نمی‌كنند، بنابراین اغلب فقط به صورت كوتاه‌مدت استفاده می‌شوند.

 

 

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید