۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

راهنمای خرید غذای بچه گربه

یکی از بامزه‌ترین و دوست داشتنی‌ترین موجودات روی زمین، نوزاد حیوانات هستند. به جرات می‌توان گفت حتی بچه گربه‌ها از همه بانمک‌تر هستند. بچه گربه‌ها بسیار بازیگوش و شیطون هستند و وقت گذراندن با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. البته باید این موضوع را بدانید این موجودات کوچک از ابتدا نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و نیاز به مراقبت شدید دارند پس اگر سرپرستی آن‌ها را قبول می‌کنید بدانید که کار آسانی نیست و به توجه و زمان زیادی نیاز دارد.

 

غذا دادن به بچه‌گربه‌ها

برای بچه گربه‌های تازه متولد شده  از همان 1 روزگی، مناسب‌ترین غذا شیر مادر است. معده‌ی آن‌ها در ابتدا توانایی هضم غذا را ندارد؛ به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را با غذاهای معمولی سیر کرد. شیر مادر حاوی آنتی بادی است که برای حفظ نوزاد گربه در برابر انواع بیماری بسیار مناسب است. تغذیه از شیر مادر در ابتدای تولد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت عدم تغذیه از شیر مادر، بچه گربه‌ها سیستم‌ ایمنی قوی و سالمی نخواهند داشت.

هنگام آوردن بچه گربه به خانه، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که یک رژیم غذایی مناسب برای او انتخاب کنید. تغذیه مناسب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مراقبت از بچه گربه شما است. ممکن است در انتخاب و تشخیص بین غذای بچه گربه و گربه بالغ کمی سر درگم شوید اما بسیاری از محصولات موجود در بازار دارای برچسب «غذای مخصوص بچه گربه» هستند.

احتمالاً وقتی بچه گربه خود را برای اولین بار به خانه می‌آورید از شیر گرفته شده است ولی اگر حیوان غذای باکیفیتی می‌خورده و حال خوبی دارد؛ بهتر است که همان غذا را ادامه دهد. تغییر ناگهانی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش حیوان شود. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا غذای مناسب را برای بچه گربه خود را خریداری کنید.

 

تفاوت غذای بچه گربه با غذای گربه بالغ

هنگام جستجوی غذای مناسب برای بچه گربه، ضروری است که رژیم غذایی را انتخاب کنید که نیازهای گربه در حال رشد شما را برآورده کند. حیوان خانگی شما برای رشد و تکامل به پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر نیاز دارد. پروتئین بیشتر برای رشد و توسعه عضلات قوی و بافت بدن حیوان مورد نیاز است. 

چربی برای اسیدهای چرب، به عنوان حامل ویتامین‌های محلول در چربی و کالری اضافی برای انرژی ضروری است.  البته مواد معدنی برای رشد دندان‌ها و استخوان‌های قوی بچه گربه شما نیز مورد نیاز هستند. در حالی که غذای گربه بالغ در کوتاه مدت به بچه گربه شما آسیبی نمی‌رساند، اما مواد مغذی اضافی مورد نیاز حیوان برای رشد سالم  را که در طول سال اول زندگی او اتفاق می‌افتد؛ کم دارد. 

 

اهمیت خرید غذای باکیفیت برای بچه گربه

شاید تعجب کنید که بدانید بچه گربه‌ها در عرض یک سال پس از تولد به بلوغ می‌رسند. آنچه در 12 ماه اول تغذیه می‌کنند؛ رشد سالم آن‌ها را مهیا می‌کند. بچه گربه‌ها و گربه‌ها گوشت‌خواران اجباری هستند؛ به این معنی که نمی‌توانند بدون خوردن گوشت واقعی (گوشت مرغ، گاو، ماهی قزل آلا و غیره) به نوعی زنده بمانند. کالری توصیه شده برای یک بچه گربه حداقل 30 درصد پروتئین حیوانی است. 

پروتئین غنی از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب است و تمام ریزمغذی‌های کلیدی مورد نیاز بچه گربه‌ها را برای سوخت بدن، توسعه سیستم عصبی، رشد یک پوشش کامل و سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن این حیوانات فراهم میکند. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین غذای بچه گربه مطمئن شوید که پروتئین ماده اصلی است.

تغذیه بچه گربه

 

غذای مناسب برای بچه گربه

در صورت وجود مادر بهتر است که حتماً با شیر مادر، بچه گربه را تغذیه کرد اما در صورت عدم وجود مادر و در صورتی که بچه گربه‌ای بدون مادر را پیدا کردید که نمی‌تواند از شیر مادر تغذیه کند، بهترین غذا برایش شیرخشک مخصوص بچه گربه‌هاست. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه نباید به بچه گربه‌ها شیر حیواناتی مانند گاو یا بز را بدهید چرا که توانایی هضم آن‌ها را ندارند و ممکن است دچار اسهال شوند.

بعد از یک ماهگی، کم کم همراه با شیر خشک باید غذای خشک مخصوص بچه گربه‌ هم به آن‌ها داد تا تغذیه‌ای کامل داشته باشند. بچه گربه‌ها از حدوداً سه تا چهار هفتگی شروع به خوردن غذای جامد می‌کنند زیرا تازه از سه هفتگی شروع به دندان درآوردن می‌کنند.
 

برای درست کردن شیر خشک آماده باید مقداری از پودر را با آب مخلوط کنید و خوب بطری را تکان دهید تا پودر به خوبی در آب حل شود سپس می‌توانید با یک شیشه شیر آن را به بچه گربه خود بدهید تا حسی مانند سینه‌ی مادر را در او ایجاد کنید. مقداری که روزانه باید به بچه گربه بدهید بر روی بسته‌بندی شیر خشک نوشته شده است. مقدار بیش‌تر یا کم‌تر از آن ممکن است معده‌ی گربه‌ی نوزاد را اذیت کند.
 

شیر خشکی که به بچه گربه باید داد؛ اندازه‌ی مخصوص دارد و از همه مهم‌تر مقداری است که در هر وعده باید به او داد. شیر خشک باید در تعداد وعده‌های زیاد مثلاً هر 1 یا 2 ساعت یک‌بار و به مقدار کم داده شود تا بچه گربه بتواند راحت آن را هضم کرده و دچار معده درد یا اسهال نشود.

غذای بچه گربه‌ها باید به صورت تدریجی و نه به صورت ناگهانی تغییر کند. از سه هفتگی به بعد کم کم می‌توانید غذای خشک را هم به غذای بچه گربه اضافه کنید. از دو ماهگی به بعد بچه گربه می‌تواند غذای خشک مخصوص بچه گربه بخورد و خوردن شیرخشک و یا شیر مادر را قطع کند فقط نباید غذای خشک گربه بالغ را به او بدهید. البته ادامه دادن تغذیه‌ی بچه گربه با شیر تا 4 ماهگی باعث قوی‌تر شدن او خواهد شد.
 

دقت کنید غذای بچه گربه یا شیر خشک بچه گربه را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا مواد لازم در آن‌ها وجود داشته باشند. تغذیه‌ی درست و استفاده از غذاهای باکیفیت از بدو تولد بچه گربه، به داشتن سیستم گوارشی سالم کمک بسیار زیادی می‌کند.

برای خرید غذای بچه گربه‌ باید به نژاد آن توجه کرد زیرا غذای نژادهای مختلف گربه باهم متفاوت است. به طور مثال بچه گربه‌ی پرشین دارای غذای متفاوت و جداگانه است که البته اگر از غذاهای معمولی دیگر گربه‌ها هم استفاده شود مشکلی پیش نخواهد آمد. فقط برخی از کارخانه‌های غذاهای حیوانات ترجیح می‌دهند محصولاتی جداگانه و منحصربه‌فرد را عرضه کنند.
 

انواع غذای بچه گربه 

اکنون که میدانید چرا تغذیه بچه گربه با بهترین غذا ضروری است، پس بیایید به گزینه‌های مختلف موجود در بازار را نگاه کنیم:
 

1- غذای خشک گربه

غذای خشک حیوانات خانگی که به نام کیبل نیز شناخته میشود، از پودر کردن گوشت، غلات و سبزیجات (بسته به سازنده) برای ایجاد خمیر ساخته میشود که سپس پخته و خشک میشود. مرحله آخر معمولاً شامل پاشیدن چربی‌ها، روغن‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به غذای پخته شده است. از آنجایی که رطوبت بسیار کمی دارد، غذای خشک معمولاً پروتئین بیشتری نسبت به غذای مرطوب دارد. به همین دلیل گزینه‌ای مقرون‌ به ‌صرفه و راحت محسوب میشود.

 

 

2- غذای مرطوب

غذای مرطوب یا تر با آسیاب کردن منابع پروتئینی یا مواد گوشتی قبل از مخلوط کردن با سس حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و غلات (بسته به برند) تهیه میشود. همان‌طور که از نامش پیداست، آب در مواد غذایی مرطوب زیاد است، به همین دلیل است این غذا به کنسرو شده یا در قوطی فروخته میشود تا سلامت غذا حفظ شود. غذای تر معمولاً برای گربه‌ها جذاب‌تر از غذای خشک است زیرا بو و طعم بهتری دارد.

 

3- غذای تازه

رژیم غذایی تازه که رژیم غذایی خام نیز نامیده میشود، شامل تغذیه با گوشت خام یا ماهی به بچه گربه است. این غذا از نظر بیولوژیکی مناسب‌ترین غذا برای بچه گربه‌ها در نظر گرفته میشود. گوشت خام به طور طبیعی سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. غذای تازه مهم‌ترین بلوک‌های سازنده برای رشد بدن گربه‌ها را دارد. این نوع غذا کربوهیدرات کمی دارد که بچه گربه‌ها به آن نیازی ندارند.
 


4-غذای خانگی

همان‌طور که از نامش پیداست، برخی از صاحبان حیوانات خانگی تصمیم میگیرند غذای بچه گربه‌شان را شخصاً آماده کنند تا کنترل کاملی بر مواد تشکیل دهنده آن داشته باشند. در حالی که غذای خانگی ممکن است جذاب به نظر برسد، اما متخصصان تغذیه در مورد خطر رژیم غذایی ناقص هشدار میدهند. علاوه بر این، تهیه غذای خانگی زمان‌بر است و هزینه بیشتری را به گردن شما میندازد.

 

نحوه انتخاب بهترین غذای بچه گربه

بچه گربه‌های تازه متولد شده تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را در چند هفته اول از شیر مادر دریافت میکنند. فرایند از شیر گرفتن معمولاً بین ماه اول و دوم شروع میشود. پس از شیر گرفتن، بچه گربه‌ها باید یک غذای کامل مرطوب یا خشک داشته باشند تا تمام مواد مغذی بدن خود را تأمین کنند. همان‌طور که بچه گربه‌ها رشد میکنند، باید از مواد غذایی با کیفیت بالا که سرشار از پروتئین حیوانی است، استفاده کنند.

بچه گربه‌ها برای حمایت از رشد سالم و افزایش سطح انرژی به مقدار زیادی از پروتئین نسبت به گربه‌های بالغ نیاز دارند. مقدار مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای رشد سریع سیستم گوارشی و ایمنی حیوان حیاتی است. غذا باید برای هضم آسان بوده و خوشمزه باشد. غذای خشک یک انتخاب عالی سرشار از پروتئین است، به خصوص زمانی که بدون غلات باشد. غذای مرطوب نیز به دلیل خوشمزه بودن و داشتن آب بیشتر توصیه می‌شود.

همان‌طور که جستجوی خود را برای غذای بچه گربه آغاز میکنید، باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید غذای مرطوب، خشک یا هر دو را به حیوان خود بدهید. استاندارد طلایی با غذای مرطوب است که کربوهیدرات کم و پروتئین بالایی دارد. گربه‌ها گوشت‌خواران اجباری هستند، به این معنی که برای زنده ماندن و رشد به پروتئین حیوانی نیاز دارند. این حیوانات نیازی به غذاهای گیاهی ندارند.

گربه‌ها همچنین به رطوبت موجود در رژیم غذایی خود احتیاج دارند تا به بدن خود آبرسانی کنند. کربوهیدرات‌های اضافی و رطوبت بسیار کم میتواند منجر به انواع مشکلات سلامتی در آینده زندگی گربه شما شود. تغذیه بچه گربه با رژیم غذایی مناسب بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات است. درحقیقت، غذای مرطوب برای سلامتی و طول عمر گربه شما بهتر است. در حالی که غذای مرطوب راحت‌تر و اغلب گران‌تر از غذای خشک است اما در درازمدت ارزش آن را دارد.

بسیاری از دامپزشکان در حال حاضر ترجیح میدهند گربه‌ها از یک غذای کنسرو شده گربه با قیمت مقرون به صرفه‌تری استفاده کنند تا یکی از غذاهای خشک با قیمت بالا! برخی از صاحبان غذای خشک بچه گربه را به دلیل راحتی ترجیح میدهند. یک کیسه بزرگ غذای خشک را میتوان برای چند هفته خریداری و نگهداری کرد و این امر آن را راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر از سایر گزینه‌های غذایی دیگر میکند.

اگر این مسیر را می‌روید، انتخاب یک غذای خشک با کیفیت بالا ضروری است. بسیاری از غذاهای خشک کیفیت پایینی دارند، بنابراین برای یافتن گزینه‌های مغذی باید تلاش بیشتری انجام دهید. بالاترین رژیم پروتئین را انتخاب کنید. هر غذای خشک به طور خودکار کربوهیدرات‌های زیادی برای گربه‌ها دارد، بنابراین بهتر است با نوعی غذای تر ترکیب شود. برخی از صاحبان غذای خشک را دوست دارند؛ زیرا این غذا دوام زیادی دارد.

غذای تشویقی لزوماً برای بچه گربه‌های جوان مشکل ساز نیست؛ اما باید قبل از رسیدن بچه گربه به سن پنج یا شش ماهگی آن را حذف کنید. غذای تشویقی در گربه‌های بالغ اغلب منجر به پرخوری و افزایش وزن میشود. اگر تغذیه کیبل خشک را انتخاب میکنید، مقدار توصیه شده برای سن و وزن بچه گربه خود را اندازه گیری نمایید. دو تا سه بار در روز حیوان را تغذیه کنید. بهترین روش این است که از اسباب بازیهای تعاملی یا پازل‌های غذا استفاده کنید تا گربه شما برای غذایش تلاش کند.

 

نحوه تغییر رژیم غذایی بچه گربه

آوردن یک بچه گربه به خانه بسیار هیجان انگیزی است؛ اما باید سلامتی و نیازهای تغذیه‌ای حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. با تغییر به یک رژیم غذایی باکیفیت بالا میتوانید شانس بچه گربه را برای زندگی طولانی و شاد افزایش دهید. با اضافه کردن مقدار کمی از غذای جدید بچه به غذای موجود شروع کنید، سپس هر روز مقدار آن را به تدریج افزایش دهید.


در طول 5 تا 10 روز هر روز نسبت غذای جدید به قدیمی را افزایش دهید. این تغییر آهسته غذا میتواند به جلوگیری از بیماری‌های معده کمک کند. اگر بچه گربه شما مدفوع نرمی پیدا کرد، تغییر غذایی را کم کنید. اگر متوجه اسهال، استفراغ یا بی‌اشتهایی شدید، بچه گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.


بچه گربه‌ها مطمئناً میتوانند غذای خشک بخورند. کالری بالای این غذا برای بدن در حال رشد عالی است. به دنبال غذای خشکی باشید که دارای 80 درصد پروتئین، غنی از تورین و تعادل کامل سبزیجات و میوه باشد. بدن بچه گربه شما تمام مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب میکند.
برخی از بچه گربه‌های بسیار کوچک دندان‌های بسیار حساسی دارند، بنابراین جویدن غذای خشک برای آنها سخت است. مطمئن شوید که دهان بچه گربه شما آماده خوردن غذای خشک است. اگر فقط با غذای خشک بچه گربه خود را تغذیه میکنید، آب فراوان باید همیشه در این نزدیکی حیوان باشد. حتی میتوانید کمی آب گرم به کیبل اضافه کنید تا نرم شود.


وعده‌های غذای خشک را نیز میتوان به راحتی اندازه گیری که تقسیم یکنواخت وعده‌های غذایی را ساده‌تر میکند. برای داشتن یک رژیم غذایی کامل و متعادل، سعی کنید یک وعده غذای مرطوب را به منوی غذای بچه گربه خود اضافه کنید. ترکیب غذاهای خشک و مرطوب میتوانند طعم‌ها و بافت‌های مختلف را با طیف وسیعی از مواد مغذی ارائه دهند.

 

نکات مهم در انتخاب غذای بچه گربه

در زمان خرید بهترین غذای بچه گربه بهتر است به برخی از نکات مهم در این زمینه به شرح زیر توجه کنید:
 

1- داخل یا خارج از خانه

بچه گربه‌ها همیشه بسیار پرانرژی هستند، مهم نیست که در فضای باز نگهداری میشوند یا در محیط داخل منزل! با این حال، بچه گربه‌ای که از چندین ساعت تا یک روز کامل را در خارج از خانه سپری میکند، انرژی بیشتری مصرف میکند؛ زیرا به طور مداوم برای شکار، دویدن، تعقیب و گریز و بازی کردن تحریک میشود؛ بنابراین، به میزان پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد مغذی که بچه گربه باید مصرف کند. توجه کنید.
 

2- ترجیحات بچه گربه

بچه گربه به عنوان جدیدترین عضو خانواده شما فقط به دنبال یافتن مغذی‌ترین غذا نیست؛ بلکه به ترجیحات مخصوص به خود را دارد. بیشتر گربه‌ها در مورد آنچه دوست دارند و دوست ندارند واکنش نشان میدهند؛ بنابراین اگر نمیدانید که آیا باید غذای خشک با طعم مرغ تهیه کنید یا ماهی مخلوط خیس را در یک کنسرو، هر دو را امتحان کنید و ببینید بچه گربه شما به کدام غذا تمایل دارد.
 

3- میزان دسترسی و راحتی

هنگام انتخاب غذای بچه گربه خود باید به این فکر کنید که چقدر زمان دارید، چه کارهایی را راحت انجام میدهید و چقدر پول خرج میکنید. در حالی که غذا دادن با تکه‌های گوشت خام به بچه گربه چندین بار در روز ممکن است برای گربه عالی باشد؛ اما ممکن است کاری نباشد که زمانش را داشته باشید. اینکه هر چند وقت یکبار باید به بچه گربه خود غذا بدهید به نوعی غذایی که انتخاب میکنید نیز بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی بچه گربه شما مطابق با برنامه روزانه شماست.

 

 

بهترین برنامه غذایی برای بچه گربه

بچه گربه‌ها شکم کوچکی دارند؛ اما نیازهای انرژی این حیوانات خانگی بالاست. بچه گربه‌ها باید در فواصل زمانی معین با وعده‌های غذایی کوچک تغذیه شوند. بچه گربه‌های تازه متولد شده همیشه هر یک تا دو ساعت یکبار تغذیه میشوند. تا سه ماهگی باید چهار وعده در روز به این حیوانات غذا بدهید. این مقدار غذا را میتوان تا شش ماهگی به سه وعده در روز و به دو وعده قبل از اولین تولد حیوان کاهش داد.

برنامه غذایی یک راه خوب برای پیگیری میزان و تعداد دفعات غذا دادن به بچه گربه است. مراقب وزن حیوان باشید و سطح فعالیتش را به دقت زیر نظر داشته باشید. بچه گربه‌ها از زندگی روتین لذت می‌برند، بنابراین سعی کنید به یک برنامه روزانه منظم پایبند باشید. 

هنگامی که بچه گربه‌ها سه بار در روز غذا میخورند، وعده‌های غذایی خود را صبح، بعد از ظهر و عصر تنظیم کنید. به این ترتیب میتوانید اندازه وعده‌ها را به طور مساوی تقسیم کنید و مطمئن شوید که حیوان ترکیب مناسبی از کالری و مواد مغذی را در طول روز دریافت میکنند. همیشه مطمئن شوید که بچه گربه به راحتی به آب شیرین دسترسی دارند.

بچه گربه‌ها در 12 ماه اول رشد زیادی دارند. همان‌طور که بدنشان تغییر میکند، نیازهای تغذیه‌ای‌شان نیز عوض میشود. حتی اگر مقدار وعده‌های غذایی بچه گربه‌ها را کاهش میدهید، باید مطمئن شوید که این حیوانات خانگی هنوز مقدار مناسب کالری و مواد مغذی دریافت میکنند. تغذیه مناسب بچه گربه بر اساس سن طبق موارد زیر است:

  • 8 تا 12 هفتگی: بچه گربه شما در حال حاضر فرایند از شیر گرفتن را تمام کرده است و باید به سمت غذاهای جامد برود. شروع تغذیه بچه گربه با غذای مرطوب ایده خوبی است تا زمانی که دندان‌هایش محکم شوند. مطمئن شوید که به آنها غذای کامل مرطوب یا خشک می‌دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی روزانه مورد نیاز را دارند.
  • 3 تا 6 ماهگی: اکنون میتوان غذای خشک را به رژیم غذایی بچه گربه خود اضافه کرد و سطح پروتئین را متناسب با سطح انرژی بالای آنها حفظ نمود. اگر به بچه گربه خود ترکیبی از غذای خشک و مرطوب میدهید، سه وعده غذایی بین 80 گرم تا 100 گرم در هر وعده نقطه شروع خوبی است.
  • 6 تا 12 ماهگی: متابولیسم یک بچه گربه با نزدیک شدن به بزرگسالی شروع به کند شدن خواهد کرد. وعده‌های غذایی میتواند دو بار در روز باشد، با یک وعده 100 گرم تا 125 گرم (ترکیب غذای خشک و مرطوب) در هر وعده شروع کنید.

دستورالعمل‌های بالا بسته به اندازه و نژاد بچه گربه شما متفاوت خواهند بود. مراقب باشید به بچه گربه خود بیش از حد غذا ندهید. مشکلات مربوط به چاقی میتوانند از سنین پایین شروع شوند و رفع آنها در مراحل بعدی زندگی دشوار است. بررسی مداوم وزن باعث میشود تا حیوان خانگی شما را در مسیر درست قرار گیرد. عقیم کردن یک بچه گربه نیز ممکن است بر وزن حیوان تأثیر بگذارد. با بررسی‌های منظم توسط خودتان یا دامپزشک مطمئن میشوید که مقدار کالری دریافتی بچه گربه شما کنترل شده است.

 

 

بهترین برند غذای بچه گربه

در ادامه به بهترین برندها و محصولات غذای بچه گربه‌ها اشاره میکنیم:

غذای خشک گربه جوسرا مدل Kitten وزن 2 کیلوگرم

برندجوسرا
کشور سازندهآلمان
مناسب برایبچه گربه‌های تا 12 ماه و گربه‌های بزرگسال باردار یا بزرگسال

 

ویژگی‌های محصول:

  • هضم آسان و سازگار با سیستم هضم بچه گربه
  • انرژی و پروتئین فراوان  با 92 درصد پروتئین حیوانی 
  • روغن ماهی قزل‌آلا: حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و 6 برای حمایت از پوست و پوشش 
  • الیاف رژیم غذایی برای کمک به دفع گلوله‌های مویی
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز
  • فاقد گلوتن برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک

غذای خشک بچه گربه رفلکس Reflex Kitten وزن 2 کیلوگرم

برندرفلکس
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب برای بچه گربه ها 

 

ویژگی های محصول:

  • دارای طعم مرغ
  • قابلیت هضم بالا
  • حاوی دانه کتان به عنوان منبع غنی امگا 3 و امگا 6 
  • دارای گیاه یوکا برای تقویت سیستم ایمنی 
  • مناسب برای تقویت سیستم عصبی و عضلانی

کنسرو غذای بچه گربه پتچی مدل Chicken & Duck Calsium Plus وزن 120 گرم

برندپتچی
کشور سازندهایران
مناسب برایمناسب برای بچه گربه ها

 

ویژگی های محصول:

  • خوش خوراک و مطبوع
  • تولید شده از مواد 100 درصد طبیعی
  • بدون طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده و بدون غلات
  • دارای گوشت مرغ و اردک غنی شده با کلسیم
  • حاوی امگا 3 و امگا 6

غذای خشک گربه رویال کنین مدل Mother & Baby وزن 400 گرم

برندرویال کنین
کشور سازندهفرانسه
مناسب برایمخصوص گربه‌های مادر و بچه گربه‌ها

 

ویژگی‌های محصول:

  • مناسب برای سن حساس رشد
  • حفظ سیستم ایمنی بدن
  • هضم آسان
  • حفظ سلامتی دندان‌های گربه

پوچ بچه گربه ویسکاس با طعم گوشت پرندگان Whiskas Junior Poultry In Gravy وزن 100 گرم

برندویسکاس
کشور سازندهتایلند
مناسب برایمناسب برای گربه‌های 2 تا 12 ماه

 

ویژگی‌های محصول:

  • به همراه مولتی ویتامین و مواد معدنی
  • مواد مغذی متعادل و کافی
  • با طعم گوشت پرندگان در سس
  • دارای مواد معدنی، آمینواسیدهای ضروری و ویتامین

 

غذای بچه گربه

 

در فروشگاه پت آباد که تمامی محصولات مربوط به حیوانات را دارد؛ می‌توانید شیر خشک مخصوص بچه گربه‌ها را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. در ادامه چند نمونه شیر خشک گربه را معرفی می‌کنیم:

 

شیر خشک گربه دکتر کلادرز مدل Pro Life

شیر خشک گربه دکتر کلادرز مدل Prp Life، دویست گرم وزن دارد و مخصوص بچه گربه‌ها است. این شیر خشک حاوی اجزای تشکیل دهنده‌ی شیر طبیعی گربه بوده و حاوی اسید آمینه‌های ضروری، اسیدهای چرب، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و ... است که قابلیت هضم بالایی دارد و مانع از ایجاد نفخ شکم و اسهال در بچه گربه‌ها می‌شود. این برند آلمانی کیفیت بالایی داشته و بسیار مرغوب است.

غذای بچه گربه مدل پرولایف

 

شیر خشک گربه پرسا مدل Milk Replacer

 شیر خشک گربه پرسا مدل Milk Replacer حدود 450 گرم وزن دارد. فرمول ساخت شیر خشک گربه‌ی پارسا انواع چربی، پروتئین، کربوهیدرات و موادی که درون شیر مادر هستند را داراست. بچه گربه با تغذیه از این شیر به خوبی رشد می‌کند و سیستم گوارشی سالم خواهد داشت.

 

شیر خشک گربه پرسا مدل Kitten Milk

شیر خشک گربه پرسا مدل Kitten Milk مخصوص بچه گربه‌ها است و به دلیل کامل بودن مواد داخل آن، جایگزینی مناسب برای شیر مادر است. شیر خشک پرسا حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی و مواد پروبیوتیک است. از لحاظ دارا بودن پروتئین، چربی و کربوهیدرات شیرخشک پرسا دقیقاً مشابه شیر مادر است.

غذای بچه گربه مدل پرسا

 

چه نکاتی را باید در تغذیه بچه گربه مدنظر قرار داد؟

 با سرم به بچه گربه شیر ندهید زیرا ممکن است باعث خفگی او شود. بهترین وسیله همان شیشه شیر است که بچه گربه آن را بمکد و شیر ذره ذره وارد دهانش شود. قدرت فک در ابتدای تولد بسیار کم است و باید برای غذا خوردن به گربه‌ی تازه متولد شده کمک کنید. نکته‌‌ی بعدی این است که در هنگام شیر دادن به بچه گربه، او را به سمت پشت نخوابانید. بهتر است گربه را بر روی شکم بخوابانید و به او شیر دهید؛ این حالت دقیقاً مشابه زمانی است که بچه گربه دارد از سینه‌ی مادر تغذیه می‌کند.

شیر خوردن بچه گربه

کلام آخر

شما تنها مسئول چیزی هستید که حیوان خانگی‌تان میخورد، بنابراین طبیعی است که بخواهید روی بهترین غذای بچه گربه سرمایه گذاری کنید. با این کار به رشد حیوان خود کمک میکنید تا بتواند به یک گربه بالغ، قوی و سالم تبدیل شود. ابتدا باید شناخت خود در مورد انواع غذای بچه گربه و مواد مغذی مورد نیاز این حیوانات افزایش دهید. سپس برای داشتن یک برنامه غذایی کامل به دامپزشک مراجعه کنید. همچنین به سراغ برندهای معتبر و مشهور بازار بروید.

 

منابع:

۴
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید