۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان

راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان برای افرادی که تصمیم گرفته‌اند دست به خرید آکواریوم بزنند بسیار اهمیت دارد. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که خرید آکواریوم کاری بسیار ساده است که این باور چندان درست نیست. آکواریوم با اینکه ظاهری ساده دارد؛ اما در هنگام خرید آن باید به جزئیات مختلفی توجه شود تا ماهی‌های کوچک دوست‌داشتنی شما بتوانند به‌راحتی در محیط آکواریوم زندگی کنند. در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان به شکل کامل توضیح خواهیم داد که چه مواردی را در هنگام خرید باید در نظر بگیرید.

راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان


آکواریوم چیست؟

آکواریوم به یک محیط شیشه‌ای گفته می‌شود که برای نگهداری ماهی‌ها از آن استفاده می‌کنند. آکواریوم با استفاده از تجهیزاتی همچون فیلتر، منبع گرمایشی، بستر شن و ماسه، دماسنج و... تجهیز می‌شود. این محیط به ماهی‌ها اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در فضای آکواریوم به زندگی خود ادامه دهند.


انواع آکواریوم

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان، آشنایی با انواع آکواریوم است. انواع آکواریوم به شرح زیر هستند:


آکواریوم آب ‌شور

 این آکواریوم مناسب ماهی‌های آب شور است و به طور معمول زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. خرید و راه‌اندازی آکواریوم آب شور کار نسبتاً دشواری است و به تجهیزات بسیار زیادی همچون بخاری، چیلر، پمپ هوا، انواع تستر، فیلتر مکانیکی، فیلتر بیولوژیکی و... نیاز دارد.

 

آکواریوم آب شور


آکواریوم آب شیرین

در این آکواریوم از آب شیر استفاده می‌شود؛ هرچند میزان املاح و مقدار کلر در آن باید تنظیم شود. این آکواریوم نیاز به تجهیزاتی همچون فیلتر، پمپ هوا، دماسنج، منبع نور و... دارد.


آکواریوم پلنت

این مدل باعث افزایش سبزی و زیبایی آکواریوم می‌شود. در این مدل از تجهیزاتی همچون فیلتر، پمپ هوا، دماسنج، تانک، قیچی، سیستم CO2 و... استفاده می‌کنند.

آکواریوم پلنت


نکات مهم در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان

در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان باید حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید تا محصول مناسبی را خریداری کنید:


سایز آکواریوم

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان، توجه به سایز آکواریوم است. آکواریوم باید اندازه مناسبی داشته باشد تا ماهی‌ها بتوانند به‌راحتی در فضای آکواریوم بچرخند. پیش از خرید آکواریوم ابتدا باید محل قرارگیری آکواریوم در خانه را مشخص کنید و سپس با توجه به آن دست به خرید بزنید. آکواریوم در اندازه‌های بزرگ، متوسط و کوچک به فروش می‌رسد.


وزن آکواریوم

آکواریوم خود به‌تنهایی دارای وزن مشخصی است و پس از پر کردن آن با آب و سایر تجهیزات وزن آن بیشتر می‌شود. بسیار مهم است که آکواریوم پایه‌های مخصوص به خود را داشته باشد تا بتواند وزن این محصول را به‌خوبی تحمل کند.


جنس آکواریوم

در بازار، آکواریوم در دو جنس شیشه‌ای و اکریلیک به فروش می‌رسد.

 

  •    آکواریوم شیشه‌ای: این آکواریوم بسیار مناسب برای افراد بی‌تجربه است و به‌راحتی تمیز می‌شود. معایب این آکواریوم شکستنی بودن و وزن بیشتر آن است.
  •   آکواریوم اکریلیک: این مدل وزن کمتری دارد و غیرقابل‌شکستن است؛ اما نظافت آن سخت‌تر است و سطح آن قابلیت خش افتادن دارد.


درپوش یا هود آکواریوم

بسیاری از آکواریوم‌ها فقط دارای درپوش هستند و برخی دارای درپوش و منبع نوری که به آن هود گفته می‌شود. هود کمک می‌کند که ماهی بیرون نپرد، تبخیر آب آکواریوم کاهش یابد و همچنین از خیس شدن منبع نوری جلوگیری شود.


منبع نور آکواریوم

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان، خرید منبع نور است. همان‌طور که گفته شد برخی مواقع منبع نور همراه درپوش فروخته می‌شود؛ اما گاهی باید از منبع‌های نور «فلورسنت» و «ال‌ای‌دی» استفاده کرد.

 

منبع نور آکواریوم


فیلتر آکواریوم

از نکات بسیار مهم راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان، خرید یک فیلتر مناسب است؛ زیرا برای تمیز کردن و بهبود کیفیت آب وجود آن ضروری است. فیلترها انواع مختلفی دارند که باید متناسب با سایز آکواریوم خریداری شوند. یک فیلتر مناسب باید شدت جریانش به شکلی باشد که آب آکواریوم را حداقل چهار بار در ساعت تمیز کند.


هیتر یا منبع گرمایشی

دمای ایده آل برای ماهی‌ها ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است و برای حفظ این دما شما نیاز به هیتر خواهید داشت. هیترها انواع مختلفی دارند که بهترین آنها نوع داخل آبی با تنظیمات عددی است. به طور معمول توصیه می‌شود برای آکواریوم‌های بزرگ به‌ازای هر گالن آب، هیتر سه وات توان و برای آکواریوم‌های کوچک‌تر به‌ازای هر گالن آب، هیتر ۵ وات توان داشته باشد.


بستر آکواریوم

در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان توصیه می‌شود که حتماً کف آکواریوم از شن و ماسه بافت ریز و نرم پوشانده شود. به طور معمول باید به‌ازای هر گالن آب 0.5 کیلوگرم بستر استفاده شود و حداکثر ارتفاع آن ۵ سانتی‌متر باشد.


کیت‌های مراقبتی آب

سلامت آب از نظر متعادل بودن خواص شیمیایی بسیار اهمیت دارد. حداقل سه کیت نیتریت/ نیترات، آمونیا و pH لازم است. دو کیت اول را به دلیل سمی بودن به‌هیچ‌عنوان نباید در داخل آب قرارداد اما کیت pH داخل آب قرار می‌گیرد و میزان اسیدی بودن آب را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید کیت‌های کلر و میزان سختی آب را نیز تهیه کنید.


دماسنج آکواریوم

ازآنجایی‌که حفظ دمای متعادل در آکواریوم بسیار مهم است باید در هنگام خرید آکواریوم به فکر تهیه دماسنج نیز باشید. یک دماسنج چسبی مایع کریستالی، انتخاب مناسبی برای اولین خرید است.


تور ماهیگیری

تور ماهیگیری یکی از لوازم جانبی آکواریوم است که برای منتقل‌کردن ماهی‌ها به داخل آکواریوم و یا خارج‌کردن آنها نیاز دارید.


سیفون آکواریوم

یکی دیگر از لوازمی که در هنگام خرید آکواریوم برای آبزیان به آن نیاز دارید، سیفون است. سیفون در هنگام تعویض آب و زدودن مواد و رسوبات اضافی از بستر آکواریوم کاربرد دارد. سیفون هم انواع مختلفی دارد که به دو نوع جاذبه‌ای و فشار آبی می‌توان اشاره کرد.


نوع و تعداد ماهی‌ها

در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان توجه به نوع و تعداد ماهی‌ها نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع باید اندازه و گنجایش داخلی آکواریوم متناسب با نوع و بزرگی جثه ماهی‌ها باشد. به طور مثال یک ماهی کوچک به نام «گلد فیش» اگرچه جثه کوچکی دارد؛ اما از طرفی بیرون‌روی آن بالاتر است و در صورت نگهداری در یک آکواریوم کوچک باعث زودبه‌زود کثیف شدن آن می‌شود.


نکات مهم برای نگهداری از آکواریوم

در راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان توصیه می‌شود حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • از آبی برای پر کردن آکواریوم استفاده کنید که کمترین میزان سختی را دارد تا روی بدنه رسوب ایجاد نکند. منظور از این توصیه آب بدون املاح نیست؛ زیرا آبزیان به املاح مفید آب نیاز دارند.
  •  آکواریوم را در مکانی قرار دهید که در تماس مستقیم با نور خورشید نیست. نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد لجن، جلبک، و کدر شدن رنگ آب شود. برای داشتن نور از لامپ و نور مصنوعی استفاده کنید.
  •  آکواریوم را در جایی قرار دهید که رفت‌وآمد در آن بسیار کم است؛ زیرا در محیط‌های شلوغ امکان برخورد افراد با آکواریوم بیشتر است.
  • حتماً برای تمیز کردن آکواریوم از پمپ تخلیه استفاده کنید. کج کردن بدنه آکواریوم یا بلند کردن آن می‌تواند باعث شکستن شیشه کف آکواریوم شود.
  • آب آکواریوم را به شکل منظم و هر یک یا دو هفته یک بار تعویض کنید. 

 

کلام پایانی

راهنمای خرید آکواریوم برای آبزیان حاوی نکات بسیار مهمی است که در هنگام خرید این محصول باید حتماً آنها را در نظر بگیرید. آکواریوم انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع نیازمند تجهیزاتی برای تأمین نیازهای آبزیان هستند. در هنگام خرید آکواریوم باید حتماً به موارد مهم در راهنمای خرید توجه شود تا محصول خریداری شده بتواند خانه مناسبی برای آبزیان زیبای شما باشد.

منبع:



 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید