۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

آیا میتوان گونه‌های مختلف حیوانات خانگی را با هم نگهداری کرد؟ 


اگر شما به حیوانات‌ خانگی علاقه داشته باشید، ممکن است به نگهداری چند حیوان خانگی با یکدیگر فکر کرده باشید؛ اما آیا واقعا می شود حیوانات خانگی متفاوت را با هم نگهداری کرد؟


پاسخ خلاصه به این سوال بله است! اما باید توجه داشته باشید که حیوانات خانگی شما با یکدیگر سازگار باشند؛ مثلا طبق غریزه یکدیگر را نخورند! یا با هم کنار بیایند و در منزل شما سر و صدا ایجاد نکنند. برای مثال سگ های نژاد کوچک مثل  پامرانین (Pomeranian) خیلی پر سروصدا هستند و در برخورد با حیوانات دیگر ممکن است صدای آن‌ها باعث اذیت شدن اطرافیان شود؛ یا مثلاً اگر قصد نگهداری از یک گربه و همستر را دارید باید به این نکته توجه کنید که از آنجایی که گربه ذاتاً شکارچی است میتواند از سر کنجکاوی و یا از روی غریزه به همستر شما آسیب برساند و یا حتی او را به عنوان طعمه در نظر بگیرد.

نگهداری گونه های مختلف حیوانی

 

محبوب ترین حیوانات برای نگهداری

در منزل و آپارتمان به ترتیب گربه، سگ، همستر، ماهی، ایگوانا، خوکچه هندی، خرگوش و پرندگان زینتی هستند.
   

گربه:

از آنجایی که محبوب ترین حیوان خانگی، گربه است، به اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که گربه‌ها حیوانات شکارچی هستند؛ بنابراین به هیچ وجه یک حیوان خانگی‌ که می تواند طعمه‌ لذیذی برای گربه‌تان باشد را در کنار گربه‌ خانگی خود قرار ندهید. البته استثنا هم وجود دارد و ممکن است گربه‌ی شما از بچگی به زندگی با این حیوان عادت کرده باشد.

بسیاری از افراد مدتی پس از داشتن یک گربه، دلشان می‌خواهد گربه‌ دیگری نیز برای جفت گیری یا بازی برای گربه‌شان بیاورند. این موضوع با داشتن مزایای زیاد مشکلات محدود و اصول خاصی دارد که در یک وبلاگ جدا به آن پرداخته‌ایم.

نگهداری از گربه

 

سگ:

دومین حیوان محبوب برای نگهداری در منزل، سگ‌ها هستند. همان‌طور که گفته شد سگ و گربه اختلاف زیادی با یکدیگر دارند.

همه ی ما در بچگی فکر می کردیم گربه غذای سگ است و اگر با یکدیگر روبرو شوند قطعا سگ، گربه را می خورد! ولی الان می‌دانیم این‌طور نیست و اگر یک سری قوانین رعایت شود، سگ و گربه می توانند در کنار هم زندگی کنند و رابطه ای دوستانه با یکدیگر برقرار کنند.

 

دنیای سگ و گربه بسیار با یکدیگر متفاوت است. بهترین روش نگهداری آن‌ها کنار هم این است که آن‌ها را از کودکی باهم بزرگ کنید؛ زیرا مشکل اساسی وقتی پیش می آید که آن‌ها بالغ باشند.

نگهداری از سگ

آشنا کردن این دو حیوان ، بهتر است در منزل باشد و دو حیوان در دو سوی یک درب بسته قرار گیرند تا ابتدا با بوی یکدیگر آشنا شوند. باید در اولین ملاقات، سگ قلاده و گربه جایی برای پنهان شدن داشته باشد؛ شما باید سگ را کنترل کنید و تا وقتی که به رفتار دوستانه با یکدیگر نرسیده‌اند به این روند ادامه دهید.

سگ‌ها غریزه ی شکار بیشتری دارند و به صورت غریزی به دنبال حیوانات کوچک‌تر می‌دوند. باید به سگ آموزش داده شود که این کار غیر قابل قبول است.
به یاد داشته باشید که ظرف خاک گربه را حتما در محلی جدا بگذارید؛ زیرا ممکن است سگ‌ها فکر کنند مدفوع گربه غذا است و آن را می‌خورند. علاوه بر این اگر می‌خواهید شاهد جنگ آن ها نباشید، به هیچ عنوان ظرف غذا و آب آن ها را کنار یکدیگر نگذارید!
روند آشنایی و دوستی حیوانات خانگی مخصوصاً سگ و گربه نیازمند صبر و زمان است؛ اگر صبر داشته باشید و آموزش های مناسب را رعایت کنید، می توانید شاهد دوستی آن دو شوید و از داشتن دو حیوان خانگی متفاوت لذت ببرید.

 

خرگوش:

خرگوش‌ها با گربه‌ها و سگ‌ها می‌توانند زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند؛ البته حواستان باشد که جثه ی خرگوش نباید کوچک باشد، وگرنه ممکن است سگ با گربه شما آن را یک طعمه ی لذیذ در نظر بگیرد؛ اکثر گربه‌ها حیوانات کوچک‌تر را مانند غذا می بینند! علاوه بر این قلب خرگوش‌ها به شدت حساس است و با یک ترس و استرس ناگهانی می ایستد.

نگهداری از خرگوش

 

پرنده‌ها:

نگهداری از پرنده‌ها هم در کنار گربه و سگ خطر بالایی دارد؛ زیرا اگر حیوان شما علاقه زیادی به شکار داشته باشد می تواند مشکل‌ساز شود. اگر علاقه دارید که در کنار پرنده خود سگ و یا گربه نگه دارید٬ باید حواستان باشد که پرنده را در قفس ی محکم و سنگین و بالاتر از سطح زمین قرار دهید؛ علاوه بر این مواظب سگ و گربه‌ی خود نیز باشید؛ پرندگانی مثل طوطی‌سانان گاز می گیرند و پرندگانی مثل مرغ مینا و بلبل‌سانان که نوک تیزی دارند، تهدید بزرگی برای چشم سگ و گربه محسوب می شوند.

 

ماهی‌ها:

همچنین برای نگهداری همزمان سگ و گربه با ماهی، حتما ماهی‌ها را در آکواریوم محکم و در جای امن و دور از دسترس آسان حیوانات دیگر قرار دهید و ترجیحا برای آکواریوم خود در پوش بگذارید تا هم از ماهی‌ها هم از بقیه ی حیوانات خانگی محافظت شود.

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید