۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

مراقبت حیوانات خانگی در سفر‌های جاده‌ای


برای بیشتر حیوانات خانگی حداقل چند مورد پیش می آید که نیاز به حمل و نقل توسط ماشین داشته باشند؛ حتی در سفر‌های کوتاهی مانند رفتن پیش یک دامپزشک لازم است مواردی رعایت شود. سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که چگونه اطمینان داشته باشیم که آنها در هنگام سفر ایمن هستند. در ادامه تمام نکاتی که می بایست بدانید را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

برای اطمینان از ایمنی حیوان خانگی خود در سفر با ماشین، موارد زیر را در نظر بگیرید:


استفاده از کمربند مخصوص و حمل و نقل مناسب برای حیوانات

برای حیوانات کوچکتر مانند جوندگان و پرندگان، از یک باکس کاملا ایمن و دارای تهویه مناسب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه آن برای حیوان شما مناسب است.

برای حیوانات بزرگتر، از کمربند ایمنی مخصوص حیوانات استفاده کنید که قابلیت اتصال به سیستم کمربند ایمنی خودرو را داشته باشد.

استفاده از کمربند مخصوص حیوان خانگی

استفاده از حمل‌ونقل مناسب

استفاده از یک باکس یا کریر مناسب برای حیوان خانگی شما امری ضروری است. با این امر از حرکت حیوان در داخل خودرو جلوگیری می کنید و در صورت توقف ناگهانی یا وقوع تصادف از آنها محافظت می کنید.
 

تنها رها نکردن حیوان خانگی در خودرو

هرگز حیوان خانگی را در خودرو تنها نگذارید، به ویژه در هوای گرم؛ خودروها میتوانند به سرعت گرم شده و باعث سوختگی حرارتی٬ گرما‌زدگی و حتی موجب مرگ حیوان شوند. اگر نیاز دارید خودرو را ترک کنید، حیوان خانگی خود را با خود ببرید یا برنامه‌ریزی کنید تا کسی در خارج از خودرو مراقب آن ها باشد.

 

جلوگیری از بیرون آوردن سر از پنجره خودرو

اگرچه بسیاری از حیوانات از اینکه سر خود را از پنجره بیرون بیاورند لذت می برند و عاشق اینکار هستند، اما این کار ممکن است خطرناک هم باشد. آنها ممکن است با اشیا در محیط بیرون از خودرو برخورد کنند یا در معرض خطر مسیر های پر شیب و پیچ های تند جاده از خودرو به بیرون پرتاب شوند. پس پیشنهاد می شود برای ایمنی بیشتر پنجره‌ها را بسته نگه دارید.

 

اجازه ندادن به حرکت به طور آزادانه

چه حیوانات بزرگ و یا حیوانات کوچک نباید به طور آزاد در داخل خودرو حرکت کنند. این موضوع ممکن است برای راننده انحراف و حواس پرتی ایجاد کند و همچنین برای حیوان خطرناک باشد. آنها را با استفاده از کمربند ایمنی در یک جا ثابت کنید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

 

به همراه داشتن و آماده سازی وسایل ضروری

یکی از موارد مهم در سفر به همراه داشتن تمام وسایل مورد نیاز است. لوازم ضروری مانند آب، مدارک شناسایی، لید، کیسه‌ی زباله و هر نوع داروی مورد نیاز یا لوازم راحتی حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید. داشتن این اقلام به شما کمک میکند تا در طول سفر از راحتی و امنیت حیوان خانگی خود مطمئن باشید و آمادگی اتفاق ها پیش رو را داشته باشید.

 

همراه داشتن وسایل حیوان خانگی در سفر

استراحت و توقف در مسیر های طولانی

حتما در نظر داشته باشید در سفر‌های طولانی یک برنامه ریزی مناسب و دقیق داشته باشید و در مسیر خود چند توقف برای استراحت در نظر بگیرید٬ تا حیوان خانگی خود در طول مسیر احساس خستگی نکند. به طور مثال برای انجام این کار می توانید آن ها را به یک پیاده روی کوچک ببرید تا خستگی آن ها رفع شود و کمی از انرژی آن‌ها نیز تخلیه شود. همچنین برای جوندگان و پرندگان در این فواصل تغذیه آن‌ها را بدهید.
 

عادت دادن حیوان خانگی خود به ماشین

یکی از نکات مهم این است که حیوان خانگی شما به سفر با خودرو عادت نداشته باشد، با سفرهای کوتاه شروع کنید و به تدریج مدت زمان سفر را افزایش دهید تا آنها کم‌کم به سفر با خودرو عادت کنند. در این صورت می توانید از اضطراب و استرس آن ها جلوگیری کنید.

 

استفاده از مواد آرامش بخش

اگر حیوان خانگی شما در طول سفر اضطراب یا استرس شدیدی دارد، با دامپزشک خود در مورد استفاده از مواد آرام‌بخش یا داروهایی که به کاهش علائم ناراحتی آنها کمک می کنند، مشورت کنید.

حتما توجه داشته باشید، برخی از حیوانات خانگی‌ ممکن است نیاز به توجه بیشتری داشته باشند که به اندازه، نژاد یا وضعیت سلامت آنها بستگی دارد. همواره اولویت اصلی ایمنی آن‌ها است.

 

تهیه و بررسی آب و غذا

حتما مقداری کافی از آب و غذا برای حیوان خانگی خود به همراه داشته باشید. از ظروفی با قابلیت جلوگیری از ریختن یا بطری آب مسافرتی استفاده کنید و آن‌ها را در طول توقف پر کنید. بیش از حد به آن ها غذا ندهید تا از ابتلا به حالت تهوع جلوگیری کنید.

 

 

نکات مهم سفر با ماشین به همراه حیوان خانگی خود در هوای گرم

فصل تابستان فرصتی بی نظیر برای بیرون رفتن و گردش با حیوان خانگی خود است. اینجا نکات مهم هنگام سفر با ماشین با حیوان خانگی در ماه‌های گرم گفته شده است:

سفر در صبح زود یا آخر شب: این زمان‌ها معمولا خنک‌ترین زمان‌های روز هستند، بنابراین سفر برای حیوان خانگی‌ راحت تر خواهد بود.
برداشتن مقدار آب کافی: مطمئن شوید که به طور منظم آب در دسترس حیوان خانگی‌‌تان قرار داده‌اید. 
چک کردن دمای عقب خودرو: امروزه بیشتر خودرو ها دارای سیستم تهویه هوا عالی برای صندلی‌های جلو و عقب هستند، اما در صورتی که قسمت عقب خودرو شما سریع و یا بیشتر از قسمت جلو گرم می شود می تواند در صورت بی توجهی برای حیوان شما خطرناک باشد؛ حتما مقدار کمی از پنجره‌ها را باز کنید تا جریان هوای بهتری ایجاد شود.
انتخاب بازه های مناسب برای چک کردن حیوان خانگی: اگر حیوان خانگی شما شروع به سنگین نفس کشیدن کرد یا دمای بدن او بالا رفت، برای مدتی توقف کنید و زمان مورد نیاز را به آن ها بدهید تا خنک و آرام شوند.
خنک نگه داشتن خودرو: هنگام پارک حتماً در محل سایه بایستید. همچنین می توانید از سایه‌بان‌های مخصوص خودرو برای پوشش دادن پنجره‌ها و مسدود کردن نور مستقیم خورشید استفاده کنید که خودرو را برای شما و حیوان خانگی تان خنک نگه می‌دارد.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید