۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

نکاتی که باید در مسافرت های هوایی با حیوانات خانگی در نظر داشته باشیم؟

طبق آمار موجود، سالانه بیش از دو میلیون حیوان خانگی از طریق هوایی سفر می‌کنند. اغلب، حیوانات خانگی که با هواپیما به مسافرت می‌روند؛ با خیال راحت به مقصد نهایی خود میرسند و با خوشحالی به صاحبان خود می‌پیوندند. متأسفانه، این مدل سفر کردن برای برخی از حیوانات خانگی همیشه راحت پیش نمی‌رود، زیرا در طول سفر هوایی مشکلات زیادی برای حیوان رخ می‌دهد. بنابراین، برای کسانی که برای اولین بار با پت سفر می‌کنند؛ دانستن شرایط و قوانین سفر و وضعیت حیوان ضروری است.

حیوانات خانگی به پرواز عادت ندارند و هر اتفاقی که در هواپیما می‌افتد؛ ممکن است برای حیوانات ناراحت کننده باشد. در این مقاله به نکات لازم برای مسافرت با حیوانات خانگی اشاره می‌کنیم.

 

نکات مهم سفر با حیوان خانگی

 

آیا می‌توانم با حیوان خانگی خود با هواپیما پرواز کنم؟

آیا حیوانات خانگی می‌توانند پرواز کنند؟ بله، در بسیاری از موارد حیوان خانگی شما می‌تواند با شما در هواپیما پرواز کند، چه در کابین و چه در محفظه بار! با این حال، همان‌طور که ممکن است تصور کنید؛ خطوط هوایی چندین دستورالعمل خاص را برای حیوانات خانگی دارند. مهم است که همه این دستورالعمل‌ها را به طور کامل، قبل از سفر خود بخوانید، بنابراین دقیقاً بدانید که چه چیزی باید انتظار داشته باشید و می‌توانید برای نحوه پرواز با حیوانات خانگی زودتر از موعد آماده شوید.


شرکت هواپیمایی را بررسی کنید تا ببینید کدام نژاد از حیوانات خانگی را در هواپیما مجاز می‌دانند. نژادهای با بینی کوتاه یا دراز که به عنوان حیوانات خانگی براکی سفالیک نیز شناخته می‌شوند؛ معمولاً در بخش محموله هواپیما ممنوع هستند، زیرا ساختار صورت آنها می‌تواند تنفس طبیعی را برای آنها دشوار کند. خطوط هوایی هم‌چنین ممکن است به طور کامل برخی از نژادهای قلدر مانند پیت بول‌ها را از پرواز منع کنند.


بیشتر خطوط هوایی در هر پرواز فقط به تعداد کمی حیوانات خانگی اجازه پرواز می‌دهند که این مقدار معمولاً دو تا شش حیوانات خانگی بسته به نوع هواپیما خواهد بود. بنابراین با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و مطمئن شوید که هواپیما قبل از رزرو برای شما و حیوانات خانگی‌تان تمهیداتی دارد. اگر حیوانات خانگی خود را به هواپیما می‌آورید؛ ایرلاین هم‌چنین مشخص می‌کند کدام قسمت از هواپیما می‌توانید بنشینید. احتمالاً نمیتوانید صندلی را در خروجی اضطراری یا ردیف‌های دیواری انتخاب کنید.


هم‌چنین به خاطر داشته باشید که اگر دمای هوا در هر مقصدی در طول مسیر خیلی گرم یا خیلی سرد پیش بینی شود؛ شرکت‌های هواپیمایی حیوانات خانگی را در هواپیما نمی‌پذیرند البته، آب و هوا می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد؛ بنابراین اگر این اتفاق بیفتد، باید برای انجام کارهای دیگر تلاش کنید.

 

پرواز با حیوان خانگی

 

پرواز چقدر برای حیوانات خانگی استرس‌زا است؟

پرواز یک تجربه فوق العاده استرس‌زا برای همه حیوانات خانگی است اما می‌تواند به ویژه برای حیوانات خانگی مسن و بسیار جوان که مشکلات سلامتی یا رفتاری دارند ناراحت کننده باشد. پرواز می‌تواند حیوانات خانگی را مجبور کند تا در موقعیتی با صداهای بلند، نورهای روشن، صدها مسافر، مجموعه‌ای گیج کننده از بوهای جدید، تغییرات فشار هوا و دمای کابین قرار گیرند. حیوانات خانگی که باید در محفظه بار پرواز کنند نیز در محیطی ترسناک قرار دارند و از صاحب خود دور هستند.


اگر دلیل خوبی برای پرواز با حیوان خانگی خود ندارید؛ احتمالاً بهتر است حیوان را در نزد کسی بگذارید. ممکن است برای چند روز احساس ناراحتی کنید، اما مطمئناً در دراز مدت برای حیوان خانگی شما بهتر خواهد بود. استخدام یک پانسیون مطمئن، پرستار مخصوص حیوان خانگی، کمک از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده که حیوان خانگی شما را از قبل می‌شناسد؛ این امکان را به شما می‌دهد که با خیال راحت سفر کنید.


بسیار از کارشناسان توصیه میکنند که مردم با حیوان خانگی پرواز نکنند مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. در حالت ایده آل، حیوانات خانگی نباید پرواز کنند، مگر اینکه صاحب آنها به طور دائم سفر کند یا یک سفر طولانی داشته باشد. پس اگر تصمیم به پرواز با حیوانات خانگی دارید، قبل از موعد سفر با دامپزشک خود در مورد خرید غذای سگ یا گربه خانگی، آب، ورزش و دارو مشورت کنید.

 

برای به حداقل رساندن ناراحتی حیوان خانگی خود، به دنبال پروازهای بدون توقف و بدون ترانسفر باشید و از سفر در دوره‌های تعطیلی که خطوط هوایی  و فرودگاه‌ها شلوغ‌تر از حد معمول هستند، خودداری کنید. غذای گربه خود را می‌توانید از فروشگاه پت‌آباد خریداری کنید.

اگر حیوان خانگی شما مجبور است با بار پرواز کند؛ مراقب آب و هوای مقصد خود نیز باشید. برای سفر به مقاصد با هوای گرم، به پروازهای صبح زود یا اواخر شب نگاه کنید؛ زمانی که دما خیلی بالا نیست. برعکس، در آب و هوای سردتر، پروازها را در وسط روز رزرو کنید، زمانی که هوا در گرم‌ترین حالت خود است.

 

استرس حیوانات خانگی از پرواز

 

آیا می‌توانم برای حیوان خانگی خود یک صندلی در هواپیما رزرو کنم؟

بسیاری از خطوط هوایی به مسافران اجازه نمی‌دهند برای حیوانات خانگی‌شان صندلی در هواپیما بخرند. با این حال، بسته به اندازه و نژاد حیوانات خانگی و هم‌چنین قوانین خطوط هوایی خاص، ممکن است بتوانید هزینه‌ای را پرداخت کنید تا حیوانات خانگی  را با خود به کابین بیاورید. به طور معمول، حیوانات خانگی فقط درصورتی می‌توانند در کابین پرواز کنند که کوچک باشند به راحتی در بغل صاحب خود قرار بگیرند.


برخی از خطوط هوایی به مسافرانی که حیوانات خانگی دارند؛ اجازه می‌دهند تا یک صندلی اضافی رزرو کنند، اما همچنان باید هزینه حمل حیوان خانگی را بپردازند و حیوان خانگی خود را در تمام مدت پرواز داخل جعبه نگه دارند. متأسفانه، حیوانات خانگی بزرگتر باید همراه با تمام چمدان‌ها و بار در محفظه بار هواپیما قرار بگیرند. قبل از سفر با حیوان خانگی خود، حتما باکس حمل و نقل گربه خریداری کنید.

 

باکس حمل حیوانات استفان‌پلاست Stefanplast Gulliver 4 IATA Transportbur سایز 4


در حالی که خطوط هوایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا حیوانات خانگی را در محفظه بار در شرایط راحتی نگه دارند، اما حضور در محفظه بار تجربه ناخوشایندی برای حیوان خانگی شما خواهد بود. تعداد زیادی از حیوانات هر ساله بدون هیچ حادثه‌ای در محموله پرواز میکنند، اما مسافران داستان‌های ترسناکی را نیز در مورد مجروح شدن حیوانات خانگی خود، بیمار شدن یا حتی مرگ به اشتراک گذاشته‌اند.


هنگامی که حیوان خانگی خود را به پرسنل خطوط هوایی تحویل می‌دهید، سرنوشت آن‌ها کاملاً از دست شما خارج می‌شود؛ بنابراین باید به طور جدی در نظر بگیرید که آیا خطرات احتمالی پرواز در محموله بیشتر از مزایای آن است یا خیر؟! متصدی‌های چمدان فقط سعی میکنند کارهایشان را انجام دهند و همه چیز را در هواپیما بارگیری کنند. متأسفانه، آن‌ها توجه ویژه‌ای به حیوان خانگی شما ندارند. وقتی حیوان خانگی شما در محموله پرواز می‌کند؛ همه چیز خارج از کنترل شما خواهند بود.
 

استرس حیوانات خانگی از پرواز


قوانین پرواز با حیوانات خانگی چیست؟

قوانین مربوط به سفر با حیوانات خانگی بسته به ایرلاین و مقصد بسیار متفاوت است؛ بنابراین شما باید از قبل تحقیقات خود را انجام دهید. خطوط هوایی معمولاً به گواهی سلامت نیاز دارند که توسط یک دامپزشک معتبر پس از بازدید در کلینیک صادر می‌شود. این گواهی مبنی بر این است که حیوانات خانگی شما سالم است و کلیه واکسیناسیون‌هایش را انجام داده است.


گواهینامه فقط برای ۷ روز اعتبار دارند و برای ورود و خروج از هواپیما به آن نیاز خواهید داشت. اگر مدت زمان سفر شما بیشتر از اعتبار گواهینامه‌تان باشد، باید در طول سفر برای ویزیت دامپزشک برنامه ریزی کنید. برای برآورده کردن الزامات پرواز برگشت، حیوانات خانگی معمولاً برای پرواز باید حداقل هشت هفته سن داشته باشند.


هزینه حمل و نقل حیوان خانگی شما در محفظه بار بستگی به وزن حیوان به علاوه وزن چمدان‌ها دارد. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که بیشتر خطوط هوایی از دستورالعمل‌های آن پیروی می‌کنند؛ فهرستی از الزامات مربوط به پرواز با حیوانات خانگی را ارائه می‌دهند.


جعبه‌ای که حیوان خود را در آن قرار میدهد و وارد هواپیما می‌کنید، باید بادوام باشد و دارای تهویه مناسب، دسته‌های قوی و کفی ضد نشتی باشد. جعبه را با برچسبی حاوی نام، شماره تلفن، آدرس و اطلاعات تماس در مقصد نشانه گذاری کنید. علاوه بر تحقیق در مورد قوانین خطوط هوایی در مورد پرواز با حیوانات خانگی، قوانین ورود حیوانات محلی را در تمام ایستگاه‌های مسیر خود بررسی کنید.


بسیاری از مکان‌ها فرآیندهای دردناک، پیچیده و دوره‌های قرنطینه طولانی دارند که می‌تواند به این معنی باشد که شما در تمام سفر خود از حیوان خانگیتان جدا خواهید بود. برخی از مقاصد به حیوانات خانگی اجازه نمی‌دهند در کابین پرواز کنند؛ حتی اگر حیوان شما به اندازه‌ای کوچک باشد که بتوانید در بغل خود بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید حیوانات خانگی خود را با خود به هواپیما بیاورید، بهتر است روند برنامه ریزی سفر خود را زودتر شروع کنید.


توجه داشته باشید در حال حاضر الزامات ویژه‌ای برای مسافرت حیوانات خانگی از کشوری که خطر ابتلا به هاری در آن بالا است (مثل ایران) وجود دارند. قبل از سفر، در مورد فرودگاه‌هایی که به آن وارد یا خارج می‌شوید، به طور کامل تحقیق کنید. قبل از سفر، حیوان خانگی خود را با جعبه‌اش آشنا کنید تا به آن عادت کند. حتی ممکن است چند بار حیوان خانگی خود را به فرودگاه ببرید تا کمی با این مکان آشنا شود.

 

قوانین سفر با حیوان خانگی


در روز پرواز باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در روز سفر، حتماً زودتر به فرودگاه بروید تا به خاطر دیر کرد استرس نداشته باشید. اکثر خطوط هوایی از شما می‌خواهند که حداقل سه ساعت قبل از حرکت برای پروازهای داخلی و حداقل پنج ساعت قبل از پروازهای بین المللی به مقصد برسید. احتمالاً باید حیوان خانگی خود را به یک مکان حمل بار جداگانه در فرودگاه ببرید (این همان جایی است که حیوان خانگی خود را بعد از پرواز نیز تحویل خواهید گرفت).


اگر حیوان خانگی شما به اندازه کافی کوچک است که بتواند در کابین پرواز کند، به پیشخوان تحویل مسافر بروید، جایی که یک نماینده از شما میخواهد تا تمام مدارک مورد نیاز حیوانات خانگی شما را ببیند. وقتی همه چیز را دریافت کرده و هزینه حمل حیوان خانگی را پرداخت کردید، به بخش امنیتی خواهید رفت. در این بخش لوازم شما بررسی می‌شوند تا اجازه ورود به گیت را داشته باشید.


هنگامی که به مقصد خود رسیدید؛ چمدان خود را بردارید و مستقیماً به سمت محل حمل بار شرکت هواپیمایی حرکت کنید. چه حیوان خانگی شما در محموله پرواز کرده باشد یا در کابین، حیوان خود را فوراً به پیاده روی ببرید. ستایش کردن، نوازش و دادن خوراکی به حیوان باعث کاهش استرس و هیجانش می‌شود.

 

نکات مهم پرواز با حیوان خانگی


سفر هوایی با حیوانات خدماتی چگونه است؟

حیوانات خدماتی، که سگ هایی هستند که به طور خاص برای کمک به افراد دارای معلولیت آموزش دیده‌اند؛ طبق قانون دسترسی حامل‌های هوایی (ACAA) مجاز به ورود به هواپیما هستند. اگر قصد دارید یک حیوان خدماتی را در پرواز خود بیاورید، قبل از رزرو بلیط با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید تا مطمئن شوید که قوانین آن‌ها را درک کرده‌اید.


به طور کلی، حیوانات خدماتی باید بتوانند روی پاهای شما یا زیر صندلی جلوی شما بنشینند. آن‌ها نباید دسترسی به مناطقی مانند راهرو یا خروجی اضطراری را مسدود کنند. آن‌ها هم‌چنین باید رفتار خوبی داشته باشند و رفتارهای مخربی مانند پارس کردن یا پریدن از روی مسافران دیگر نداشته باشند.

 

سفر هوایی با حیوان خدماتی


نکات مهم در مورد سفر هوایی با حیوان خانگی

اگر چاره دیگری ندارید جز اینکه حیوان خانگی را همراه خود به سفر هوایی ببرید؛ نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • برای معاینه با دامپزشک قرار ملاقات تعیین کنید. قبل از سفر باید مطمئن شوید که حیوان خانگی شما سالم است. شما باید مطمئن شوید که واکسیناسیون حیوان کامل است. لازم است در سفر گواهی سلامت همراه با اطلاعات واکسیناسیون از دامپزشک خود داشته باشید.
  • مطمئن شوید که حیوان خانگی شما یک قلاده و یک برچسب شناسایی که حاوی اطلاعات مقصد است بر تن دارد. علاوه بر این، حیوان خانگی شما باید یک میکروچیپ داشته باشد.
  •  در صورت امکان پرواز مستقیم رزرو کنید. این رزرو می‌تواند احتمال رها شدن حیوان خانگی شما در بین پروازهای بین مسیری یا بدرفتاری توسط پرسنل را کاهش دهد.
  • یک جعبه حمل حیوان خانگی را خریداری کنید. جعبه باید آنقدر بزرگ باشد که حیوان خانگی شما بتواند راحت بایستد؛ بنشیند و بچرخد. شما می‌توانید این جعبه‌های حمل مانند باکس حمل و نقل سگ را برای فروش در بسیاری از  پت شاپ‌ها پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که درب جعبه کاملاً بسته است، اما قفل نشده تا پرسنل هواپیمایی بتوانند در مواقع اضطراری جعبه را باز کنند. کف جعبه را با نوعی ملافه نرم بپوشانید تا حداکثر راحتی را به حیوان ارائه دهد.
  • برای اهداف شناسایی، عکس فعلی حیوان خانگی خود را در بالای جعبه بچسبانید. اگر حیوان خانگی شما از جعبه خارج شود؛ عکس حیوان می‌تواند به پیدا شدنش کمک کند. هم‌چنین باید عکس حیوان خانگی خود را در گوشی یا کیف پول خود داشته باشید.
  • شب قبل از حرکت، یک ظرف کوچک یا سینی آب را برای حیوان خانگی خود منجمد کنید. یک کیسه کوچک ترجیحاً پارچه‌ای که دارای مواد غذایی خشک شده است را در خارج از جعبه قرار دهید. پرسنل می‌توانند در صورت گرسنه شدن حیوان خانگی شما در پروازهای طولانی مدت به حیوان غذا بدهند.
  • اگر هواپیما تأخیر داشت، یا اگر در مورد رفاه حیوان خانگی خود نگرانی دارید؛ از پرسنل هواپیمایی بخواهید در صورت امکان، حیوان شما را بررسی کنند.
  •  شما می‌توانید از دامپزشک خود بپرسید که آیا داروهای آرام بخش برای حیوان خانگی شما توصیه می‌شوند یا خیر؟ جلیقه‌های اضطرابی همان اثر تسکین دهنده‌ای را ایجاد می‌کنند که نوزادان از قنداق کردن یا بزرگسالان هنگام استفاده از یک پتوی سنگین احساس می‌کنند. فشار مداوم جلیقه اضطراب می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.
  •  هم‌چنین انواع مختلفی از مکمل‌های مخصوص حیوانات خانگی را تهیه کنید که به کاهش اضطراب در حیوان کمک می‌کنند. این مکمل‌ها که اغلب به صورت خوراکی یافت می‌شوند؛ می‌توانند حاوی بابونه، ملاتونین و تیامین باشند که همگی دارای ویژگی‌های تسکین دهنده هستند و می‌توانند به آرامش و خواب حیوانات کمک کنند.
     

سفرهوایی با حیوان خانگی

 

کلام آخر

وقتی به افرادی فکر می‌کنید که با حیوانات خانگی خود پرواز می‌کنند، ممکن است تصور نمایید که حیوان خود را باید چگونه به کابین ببرید. سفر هوایی با حیوانات خانگی میتواند دشوار باشد، زیرا این حیوانات به پرواز کردن عادت ندارد. بنابراین مهم است که ابتدا شرایط و قوانین پرواز با هواپیما را بررسی کنید. هم‌چنین مهم است خصوصیات حیوان خانگی خود را بفهمید و ببینید آیا برای پرواز با هواپیما مشکل دارد یا خیر؟ همیشه سوال از دامپزشک میتواند به شما در حل مشکل کمک کند.

منبع:

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید