۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

نوروز و حیوانات خانگی

بهار و تعطیلات عید نوروز، فرصت مناسبی برای سفر کردن خانواده‌هاست. اما این موضوع برای آن‌هایی که سرپرست حیوان خانگی هستند، کمی تامل‌برانگیز است. اگر شما مادر یا پدر یک پت باشید، حتماَ این سوال ذهن تان را درگیر کرده است که آیا بهتر است او را از محدوده امن خود خارج کنید و به سفر ببرید و یا اینکه او را به پانسیون بسپارید.

 

حیوان خانگی را به سفر ببریم یا خیر؟

تصمیم‌گیری در این‌باره‌ی این مساله بیش از هر چیزی به این بستگی دارد که حیوان خانگی شما از چه گونه ای است! اگر سرپرست یک گربه و یا سگ هستید قطعا برای شما امکان به همراه بردن او در سفر آسان تر خواهد بود. اما به سفر بردن پرندگان ممکن است چالش برانگیزتر باشد.

 

همراه بردن حیوان خانگی به سفر


به طور کلی اگر زیاد اهل سفر کردن هستید و برای سفر کردن از وسیله نقلیه شخصی خودتان استفاده می کنید شرایط سفر برای حیوان خانگی شما مناسب‌تر از سایر شرایط است. اما این بدان معنا نیست که اگر از خودروی شخصی خودتان استفاده نمی کنید نتوانید پت خود را به سفر ببرید. در ادامه به شما راه های به سفر بردن پت و ملاحظات لازم در طی سفر را به شما آموزش خواهیم داد.

 

راه های به سفر بردن پت و نکات لازم توجه طی سفر

به طور کلی شما می توانید حیوان خانگی خود را به سفر ببرید، مگر آنکه دکتر معالج حیوان خانگی شما به خاطر شرایط خاص بدنی او سفر را برایش ممنوع کرده باشد.
برای اطمینان بیشتر، بهتر است پیش از رفتن به سفر، حیوان خانگی خود را برای چکاپ نزد دامپزشک ببرید و از سلامت او مطمئن شوید. در صورتیکه سلامتی او توسط دامپزشک تایید و سفر رفتن برای او بلامانع تشخیص داده شد می توانید برای رفتن به سفر به همراه پت خود اقدام کنید.
اما حواس‌تان باشد که اگر حیوان خانگی شما به تازگی بیماری را پشت سر گذاشته است و بدن او در شرایط مناسبی از ایمنی قرار ندارد و ضعف حاصل از بیماری هنوز باقیست، بهتر است از سفر چشم‌پوشی کنید و حتی خودتان هم در کنار او حضور داشته باشید تا شرایط او بدتر نشود و قوای از دست رفته جبران شود.

 

سفر کردن با حیوان خانگی


همانطور که برخی انسان ها طی حرکت وسایل نقلیه دچار سرگیجه و تهوع می شوند (به اصطلاح دچار Motion sickness می شوند) ؛ حیوانات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از سوی دیگر استرس ناشی از عدم شناخت وسایل نقلیه ممکن است باعث ایجاد استرس در حیوان شود. بنابراین توصیه می شود با مشورت با دامپزشک، از داروهای آرام بخش برای حیوان خانگی‌تان استفاده کنید تا از بروز عوارض motion sickness در پت جلوگیری کرده باشید و در طول سفر هم شما و هم حیوان آرامش بیشتری داشته باشید. البته این راهکار برای سگ ها و گربه ها قابل اجرا می باشد و برای پرندگان و جوندگان خانگی این موضوع امکان‌پذیر نیست زیرا آن‌ها حیوانات خانگی کوچک و حساسی هستند و ممکن است با مصرف دارو وضعیت تنفسی آنها دچار اختلال شود.
حالا که با شرایط سفر کردن حیوان آشنا شدیم، بهتر است درباره‌ی وسیله‌ نقلیه مناسب برای سفر کردن صحبت کنیم.

 

ماشین برای سفر با حیوان خانگی


انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر با حیوان خانگی

 

اتومبیل شخصی بهترین وسیله برای سفر بردن حیوان خانگی است.


اگر با خودروی شخصی خود به سفر می روید و مسیری که قرار است رانندگی کنید طولانی است، توصیه می‌کنیم به جای اینکه حیوان خانگی‌تان را نیز با خود حمل کنید برای او بلیط هواپیما بگیرید.
با توجه به مقصد موردنظرتان می‌توانید برای حیوان خانگی بلیط بگیرید.
اما باید بدانید که مسافرت هوایی قوانین خاص خود را دارد که باید آن‌‌ها توجه کنید. به عنوان مثال حیوان شما باید واکسینه شده باشد و شناسنامه داشته باشد و گواهی سلامت از مراکز درمانی معرفی شده از سوی سازمان دامپزشکی را دریافت کرده باشد. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که تمامی شرکت های هواپیمایی کشور، خدمات جابه‌جایی حیوانات خانگی را ندارند. چون برای جابجایی حیوان، هواپیمایی که حیوان خانگی شما قصد مسافرت با او را دارد باید در بخش بار هواپیما قابلیت اکسیژن رسانی داشته باشد تا حیوان خانگی شما به راحتی تنفس کند.


برخی از شرکت‌های هواپیمایی امکان جابجایی حیوانات خانگی را دارند.
 

پس لازم است یک هفته پیش از سفر، شرکت های هواپیمایی ارائه دهنده خدمات سفر حیوانات خانگی را شناسایی کنید و برای دریافت گواهی سلامت اقدامات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که گواهی سلامت صادر شده از سوی مرکز دامپزشکی دارای محدودیت زمانی استفاده می باشد و نهایتا یک هفته از تاریخ صدور دارای اعتبار است. لذا در نزدیک‌ترین زمان به سفر، نسبت به چکاپ حیوان خانگی خود و دریافت گواهی سلامت اقدام نمایید.

 

اما برخی شهرها فاقد فرودگاه و خطوط هوایی هستند و به همین دلیل شما مجبور خواهید شد که حیوان خانگیتان را با خودروی شخصی حمل کنید. پس لازم است در صورتیکه حیوان شما به شرایط حمل در خودرو عادت ندارد، برای حفظ آرامش و کاهش اضطراب در او دکتر دامپزشک برای او داروی آرام بخش تجویز نماید.


همچنین نکاتی در خصوص سفر با خودرو وجود دارد که لازم است بدانید:

1- باکس حیوان خانگی خود را روی صندلی عقب ماشین قرار دهید و از قرار دادن او در صندوق عقب خودداری نمایید.

 

باکس مناسب برای جابجایی حیوان خانگی

 

اگر دنبال باکیفیت‌ترین و شیک‌ترین باکس‌های گربه هستید؛ بر روی لینک زیر کلیک کنید
 

خرید باکس حمل گربه


2- در طول سفر حیوان خانگی شما تمایلی به خوردن غذا و نوشیدن آب نخواهد داشت بنابراین حتی در سفرهای طولانی در صورتیکه حیوان شما بالغ و در شرایط بدنی مناسبی است از اصرار به خوردن غذا و یا نوشیدن آب اجتناب کنید.


3- حیوان خانگی شما قادر است برای طولانی مدت در طی شرایط استرس زا ادرار خود را نگه دارد. اما ممکن است در اثر اضطراب شدید دفع ادرار و مدفوع را در داخل باکس خود انجام دهد؛ با علم به این موضوع بهتر است در طی سفر کف باکس او را با پد زیرانداز مخصوص بیماران که جذب مایعات دارند پوشش دهید و پد اضافه به همراه خود داشته باشید. همچنین توصیه می شود دستکش پلاستیکی و کیسه نایلونی برای تعویض پد آلوده شده داشته باشید.

برای خرید پد بهداشتی سگ بر روی لینک زیر کلیک کنید:
 

خرید پد زیرانداز بهداشتی سگ

وسایل بهداشتی حین سفر حیوان خانگی


4- درصورتیکه حیوان شما به شرایط داخل ماشین و سفر عادت ندارد از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند خودداری کنید و همچنین تا حد امکان شیشه های ماشین را بسته نگه دارید تا سروصدای جاده و سایر خودرو ها به گوش او نرسد.
5- پوشاندن روی باکس با یک پارچه نازک به نحوی که نفس کشیدن برای حیوان شما سخت نشود می تواند به کاهش استرس در حیواناتی که عبور سایر خودرو ها در جاده برایشان مولد ترس است کمک بسزایی کند.
6- اگر حیوان خانگی شما سگ است بهتر است در استراحتگاه‌های امن بین راه او را از خودرو پیاده کنید و اجازه دهید کمی قدم بزند و در صورتیکه تمایل به انجام دفع دارد خود را تخلیه کند.
7- غذا دادن به حیوان خانگی در حین حرکت و یا با فاصله نزدیکی پیش از شروع سفر می تواند سبب استفراغ او شود.

 

مسافرت با حیوانات خانگی از طریق قطار ممنوع است!
 

اما اگر قصد دارید تا با قطار به مسافرت بروید باید بدانید که متاسفانه حیوان خانگی امکان همراهی شما را در این سفر نخواهد داشت زیرا، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پذیرای حیوان خانگی در داخل کوپه قطار و یا حتی در بخش کارگو یا همان بخش باری نخواهد بود. لذا تنها راه باقی مانده برای حمل حیوان خانگی به مقصد، اتوبوس می باشد. طبق قوانین شرکت اتوبوس‌رانی شما مجاز هستید حیوان خانگی خود را در داخل باکس مخصوص او در بخش بار اتوبوس حمل کنید اما ممکن است در صورت خلوت بودن اتوبوس و کم بودن تعداد مسافر بتوانید با کسب اجازه از راننده حیوان خود را با خود به داخل اتوبوس بیاورید.

در خصوص حمل پرندگان وجوندگان باید به این نکته مهم دقت کنید که این حیوانات خانگی حساس ممکن است به سادگی دچار سنکوب شوند و ترس از جاده و محیط ناشناخته برای آنها می تواند خطرناک باشد پس تا حد امکان برای به سفر بردن آنها بعد مسافت را در نظر بگیرید و از به همراه بردن آنها در سفرهای طولانی اجتناب کنید.

 

برای خرید محصولات پرندگان ازوسایل بازی تا غذا بر روی لینک زیر کلیک کنید:
 

خرید محصولات پرندگان

 

غذای پرندگان در سفر


کلام آخر

بهترین شرایط برای حیوانات خانگی ترس زیادی از سفر دارند و یا پرندگان و جوندگانی که سفر ممکن است برای آنها خطرناک باشد؛ سرکشی یک نفر آشنا به حیوان خانگی شما در محل زندگی شما خواهد بود تا حیوان در شرایطی که همیشه به آن عادت داشته است باقی بماند و یک نفر که حیوان شما پیش از این او را ملاقات کرده است در محیط شما به او رسیدگی نماید. در غیر اینصورت اگر کسی از آشنایان شما قادر است پذیرای حیوان شما در محیط منزل خودش باشد می توانید حیوان خود را به او بسپارید. اما در غیر اینصورت و در صورتیکه شما در طول سفرخود امکان نگهداری از حیوانتان را نخواهید داشت و از سوی دیگر فردی که بتوانید با اعتماد کامل حیوانتان را به او بسپارید وجود ندارد مجبور خواهید بود که حیوانتان را به پانسیون ها بسپارید که به طور مفصل در مورد شرایط پانسیون کردن توضیح خواهیم داد.

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید