۰

ثبت سفارش تلفنی

بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان

نگهداری از پرندگان در آپارتمان‌ها امروزه در میان بسیاری از افراد رواج دارد. برای نگهداری از پرندگان در خانه باید به سراغ انواعی از آنها رفت که نگهداری‌شان در خانه امکان‌پذیر است و باعث مشکلات برای افراد خانواده و یا دیگران نمی‌شود. پرندگان با توجه به نوع خود دارای ویژگی‌های رفتاری و خصایصی هستند که باید پیش از به سرپرستی گرفتن آنها حتماً به آنها توجه کرد. در ادامه با بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان آشنا می‌شوید.


بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان

بسیار مهم است پیش از به سرپرستی گرفتن پرنده‌ها حتماً با انواعی از آنها که نگهداری‌شان در خانه ساده‌تر است آشنا شد تا بتوان به بهترین شکل در کنار آنها زندگی کرد و نیازهای آنها را برآورده ساخت. از جمله بهترین پرنده‌ها برای پرورش خانگی موارد زیر هستند:

کاسکو

این طوطی باهوش یکی از پرنده‌هایی است که بسیاری از افراد به سراغ نگهداری از آن می‌روند. کاسکو به دلیل توانایی‌اش در تقلید صدای افراد از پرندگان بسیار محبوب است. این پرنده حساس نیاز به مواد غذایی و اسباب‌بازی‌های خاصی دارد و باید به شکل مداوم به او توجه شود. در صورت عدم توجه به این پرنده یا نگهداری نامناسب، کاسکو با جیغ و دادهای بسیار اعتراض خواهد کرد که این مسئله برای بسیاری از افراد خوشایند نخواهد بود. در صورت داشتن فرصت کافی جهت نگهداری از کاسکو این پرنده می‌تواند یکی از بهترین پرنده‌ها برای نگهداری در خانه باشد.

 پرنده مناسب برای نگهداری در آپارتمان

مرغ عشق

مرغ عشق یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین انواع طوطی است. مرغ عشق از هوش بالایی برخوردار است و می‌تواند ترفندها و تکنیک‌های بسیاری را یاد بگیرد. این پرنده را به طور معمول به شکل جفت خریداری می‌کنند؛ زیرا اگر تک بماند دچار افسردگی و بیماری می‌شود. در صورتی که مرغ عشق به شکل تکی نگهداری شود باید وقت بسیاری را به او اختصاص داد تا به شکل مداوم سرگرم باشد و احساس تنهایی نکند. روش‌هایی همچون قرار دادن آینه یا خرید اسباب‌بازی‌ پرنده و قرار دادن آن در قفس پرنده می‌توانند برای سرگرم کردن مرغ عشق مؤثر باشند.

مرغ عشق بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان

عروس هلندی

عروس هلندی را به نام «کاکاتیل» نیز می‌شناسند و پس از مرغ عشق دومین پرنده محبوب در جهان به شمار می‌رود. این پرنده روحیه‌ای آرام و انسان‌دوست دارد و اگر بتوانید برای او روزانه چند ساعت وقت بگذارید تبدیل به یکی از بهترین دوستانتان خواهد شد.
عروس هلندی بسیار محدود می‌تواند به تقلید صدا بپردازد و استعداد اصلی او در سوت زدن است. همچنین عروس هلندی می‌تواند کارهایی همچون انداختن سکه داخل قلک، چرخیدن، ایستادن مانند عقاب و کارهای از این دست را نیز انجام دهد.

عروس هلندی

شاه طوطی یا ملنگو

شاه طوطی یا ملنگو با اینکه شباهت بسیاری به همدیگر دارند؛ اما تفاوت‌های خاص و جزئی در ظاهرشان باعث تشخیص آنها از هم می‌شود. شاه طوطی جثه‌ای بزرگ‌تر از ملنگو دارد و منقارش برخلاف منقار سیاه رنگ ملنگو، قرمز است. توق گردن و عنبیه چشم این دو پرنده نیز با یکدیگر متفاوت است.
این دو نوع طوطی سروصدای بسیار زیادی دارند و زمانی که با افراد ناشناس روبرو می‌شوند اقدام به چنگ زدن و گاز گرفتن شخص مقابل می‌کنند. اگر به آنها رسیدگی نشود یا تغذیه آنها کم و نامناسب باشد بسیار جیغ می‌زنند.
این دو پرنده از هوش بالایی برخوردارند و با آموزش می‌توانند کلماتی را یاد بگیرند و تقلید کنند. هوش این پرنده‌ها برای یادگیری حرکات خاص و ترفندها نیز بسیار خوب است.

شاه طوطی

ماکائو

بزرگ‌ترین طوطی جهان «ماکائو» نام دارد. فقط افرادی می‌توانند از این طوطی نگهداری کنند که فضای بزرگی را در اختیار دارند و این پرنده می‌تواند به راحتی در فضای مورد نظر پرواز کند. ماکائو در دو رنگ سبز و قرمز دیده می‌شود. این پرنده بسیار باهوش و مهربان است و در حرف زدن و تقلید صداها استعداد خوبی دارد.

ماکائو

فنچ

از ارزان‌ترین و بی‌دردسرترین پرنده‌های خانگی فنچ است. این پرنده را گاهی به عنوان بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان می‌شناسند. فنچ پرنده‌ای اجتماعی است که به زندگی دسته‌جمعی با همنوعان خود بسیار علاقه دارد و زندگی به صورت انفرادی باعث افسردگی‌اش می‌شود.

فنچ

مرغ مینا

مرغ مینا می‌تواند از صداها تقلید کند و حرف بزند هرچند قدرت سخن‌گفتنش مانند طوطی‌ها چندان زیاد نیست. مرغ مینا اگر اهلی شده باشد رفتاری بسیار صمیمی دارد و می‌توان ساعت‌های زیادی با این پرنده وقت گذراند. 

 

اگر قصد خرید قفس پرندگان دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 


نزدیک شدن به این پرنده باید با احتیاط صورت گیرد. در صورتی که مرغ مینا فرد را نشناسد هنگام نزدیک شدن فرد و به خصوص نزدیک کردن انگشت برای تماس، انگشت فرد را گاز خواهد گرفت. 
مرغ مینا نباید با سایر پرنده‌ها در یک قفس نگهداری شود؛ زیرا روحیه‌ای خشن دارد و می‌تواند به آنها حمله کند. آموزش سخن گفتن به مرغ مینا باید از ۶ ماهگی آغاز شود تا بتواند به خوبی صحبت کند.

مرغ مینا

قناری

یکی از پرنده‌هایی که از آن نیز به عنوان بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان یاد می‌شود قناری است. قناری برخلاف طوطی‌ها جیغ و داد ندارد و همچنین نیازی نیست که برای بازی کردن با او وقت چندانی گذاشت. این پرنده در کمال آرامش با آواز خود می‌تواند شما را سرگرم کند و همچنین به دلیل هزینه نگهداری و تغذیه پایین‌تر، مورد مناسب‌تری برای نگهداری در خانه‌ها به شمار می‌رود.

قناری آرام ترین پرنده خانگی

کاکادو

این طوطی جزو طوطی‌های گران قیمت به شمار می‌رود. این پرنده دارای پرهای سفید است و در بالای سر خود یک تاج بزرگ دارد که در هنگام ابراز احساسات باز و بسته می‌شود.
کاکادو در یادگیری کلمات و صحبت کردن استعداد دارد و همچنین می‌تواند به خوبی با شما به بازی بپردازد. کاکادو هوش بسیار بالایی دارد به شکلی که متوجه خوشحالی و غمگینی صاحب خود می‌شود و یا حتی شادی یا عصبانیت صاحب خود را درک می‌کند.

کاکادو

 

ویژگی‌های رفتاری بهترین پرنده‌ها برای نگهداری در آپارتمان 

هر کدام از پرنده‌ها ویژگی‌های رفتاری خاصی دارند که باید در هنگام نگهداری از آنها در نظر گرفته شود. از جمله ویژگی‌های رفتاری برخی پرنده‌های قابل نگهداری در آپارتمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرغ عشق

  •  مرغ عشق یک پرنده هوشمند و اجتماعی است.
  •  این پرنده به بازی کردن و تعامل با سرپرستش علاقه دارد و در صورت عدم توجه به او، دچار افسردگی و حتی مرگ خواهد شد.

عروس هلندی

  • این پرنده روحیه آرامی دارد و بسیار خونگرم است.
  •  عروس هلندی عاشق تشویق و پاداش گرفتن است و همین مسئله باعث می‌شود بسیار تربیت پذیر باشد.
  • این پرنده بسیار زود با صاحبش اخت می‌گیرد و رابطه خوبی با او تشکیل می‌دهد.

طوطی برزیلی

  • طوطی برزیلی بسیار پر جنب‌وجوش است و حرکات نمایشی بسیاری از خود نشان می‌دهد.
  •   این پرنده رابطه بسیار خوبی را با صاحب خود برقرار می‌کند.

کاسکو

  •  استعداد کاسکو در تقلید صدا و سخنگویی بسیار بالا است.
  •  این پرنده به شکل طبیعی خجالتی و ترسوست اما با آموزش، رفتار او کمی بهتر شده است.
  •   کاسکوها پرندگان غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و به همین دلیل باید در هنگام نزدیک شدن به آنها جوانب احتیاط را رعایت کرد؛ زیرا ممکن است به شکل ناگهانی عصبانی شوند و به شدت گاز بگیرند یا پنجه بکشند.
  •   کاسکو در صورت ندیدن توجه از طرف صاحبش می‌تواند به مدت یک روز با او قهر کند و حتی بسیار جیغ بکشد.

کاکادو

  •  این پرنده روحیه بسیار شادابی دارد.
  •  کاکادو جیغ‌های وحشتناکی می‌کشد و باید پیش از نگهداری از این پرنده به این نکته توجه کرد.
  •  این پرنده رام و اهلی است و می‌تواند با توجه دیدن بسیار به صاحب خود وابسته شود.
  •  عدم توجه به کاکادو می‌تواند باعث ایجاد عارضه پرکنی در این پرنده شود.

شاه طوطی

 

  •  شاه طوطی نیاز به توجه بالایی دارد و در صورت مشاهده عدم توجه بسیار جیغ می‌کشد.
  •  این پرنده باید به شکل روزانه از قفس بیرون بیاید تا کمی پرواز کند.
  •  به دلیل جثه بزرگ شاه طوطی باید آن را در فضاهای بزرگ و مناسب نگهداری کرد.

قناری

  •  این پرنده به آواز خواندن خود شناخته می‌شود؛ اما نوع نر آن در این زمینه بسیار بااستعداد است. در واقع قناری ماده استعداد آواز خواندن و یا سخن گفتن با صاحبش را ندارد.

فنچ

  •  فنچ بسیار بازیگوش است و حتماً باید در قفسی نگهداری شود که خروج از آن امکان‌پذیر نیست.
  •  فنچ نیاز به هفته‌ای دو بار حمام و هفته‌ای یک بار مجاورت با آفتاب را دارد.
  •  این پرنده باید ماهی یک بار از قفس بیرون بیاید و در فضای بسته پرواز کند.

مرغ مینا

  •  این پرنده روحیه بسیار حساسی دارد و در صورت عدم نگهداری درست می‌تواند افسرده شده و حتی طول عمر کوتاهی داشته باشد.
  •   این پرنده بسیار اجتماعی و باهوش است و هیچ وابستگی روحی به صاحبش احساس نمی‌کند.

 

کدام پرنده ها برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند؟

کلام پایانی

آشنایی با بهترین پرنده برای نگهداری در آپارتمان بسیار اهمیت دارد؛ زیرا بدون شناخت این پرنده‌ها و ویژگی‌های رفتاری مرتبط با آنها نمی‌توان به درستی شرایط نگهداری از آنها را سنجید و دست به انتخاب زد. آشنایی با این پرنده‌ها و رفتارهایشان کمک می‌کند تا پرنده‌ای را متناسب با شرایط مورد نظر خود نگهداری کرد و با برآورده کردن نیازهای او یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را در کنار پرنده تجربه نمود.

منابع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید