۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

افسردگی در طوطی‌ها


اگر شما جزو افرادی باشید که به نگهداری از پرندگان علاقه داشته باشید، باید بدانید که نگهداری از پرندگان علاوه بر این که بسیار لذت بخش است، نیاز به مراقبت های ویژه نیز دارد. برای مثال طوطی‌ها ممکن است به افسردگی دچار شوند و شما باید این مشکل را از رفتار های عجیب و خود مخرب طوطی خود متوجه شوید. 

طوطی‌ها، پرندگانی بسیار اجتماعی هستد و نیاز به توجه ویژه صاحب خود دارند، همچنین بسیار باهوش هستند و اتفاقات اطرافشان را به خوبی متوجه می‌شوند.

پرندگان توانایی زیادی در پنهان کردن احساسات خود دارند؛ البته تا جایی که این احساس ها شدید نشود، پس از آن ناراحتی خود را به صورت فیزیکی و رفتاری نشان می‌دهند.

افسردگی در طوطی


دلایل افسردگی در طوطی‌ها:

جدایی: همونطور که گفته شد، طوطی‌ها بسیار اجتماعی و احساسی هستند و در صورت جدا شدن از صاحب خود یا شریک عاطفی خود ممکن است دچار افسردگی شوند.
تغییرات محیطی: برای مثال تغییر دما یا تغییر در مکان نگهداری قفس
عدم توجه و بازی کافی: طوطی ها عاشق بازی کردن هستند و اگر با آنها به مقدار کافی بازی نکنید یا محیط مناسبی در قفس برای بازی کردنشان فراهم نکنید، احساس ناراحتی می‌کنند و منجر به افسردگی می‌شود.
بیماری: ممکن است پرنده ی شما پس از طی یک دوره بیماری، دچار افسردگی شود؛ زیرا سلامت جسمانی در روحیه آنها بسیار تاثیر دارد.

دلایل افسردگی در طوطی


چگونه افسردگی در طوطی‌ها را تشخیص دهیم؟

چند علامت نشان دهنده ی افسردگی در طوطی شما است. شما باید به همه ی رفتار‌های طوطی خود توجه کنید تا علائم ناراحتی را تشخیص دهید.

بی‌قراری
 اگر طوطی شما اغلب مضطرب و بی‌قرار است، و یا تمایل دارد مدام جای خود را تغییر دهد و یکجا ننشیند، احتمالا دچار افسردگی شده است.

پرخاشگری
 افزایش پرخاشگری به صاحب یا شریک عاطفی خود نیز می‌تواند نشانه ی افسردگی باشد.

پرکنی
 یکی از نشانه های اصلی افسردگی در پرندگان، شروع به کندن پر است! این عمل حتی ممکن است منجر به لخت شدن پرنده شود. کندن پر یکی از علائم رایج استرس در طوطی سانان است و می‌تواند نشانه ی افسردگی باشد.

از دست دادن اشتها
 بی اشتها شدن طوطی شما نشانه ی چندین نوع مشکل است، ولی می‌تواند یکی از نشانه های اصلی افسردگی باشد. پرندگان متابولیسم بالایی دارند و اگر غذا نخورند به سرعت وزنشان کاهش می‌یابد و این برای پرنده بسیار خطرناک است.

تغییر در صداها
 صاحب پرنده قطعا بیشتر از هرکسی صدای پرنده ی خود را می‌شناسد. اگر مدتی است متوجه تغییراتی در صدای او می‌شوید، ممکن است نشانه ی افسردگی طوطی باشد. اگر طوطی شما جیغ می‌کشد یا صداهای غیرعادی از خود در می‌آورد، ممکن است نشانه ی این باشد که دوست دارد زمان بیشتری برای او بگذارید و باهاش بازی کنید.

خطوط استرس
 یکی دیگر از علائم افسردگی ظاهر شدن خطوط استرس روی پر آنهاست. خطوط استرس، خطوطی در راستای خطوط موجود در پرهاست که نوعی بهم ریختگی ایجاد می‌کند. البته این خطوط جای نگرانی ندارد اما باید به آن توجه شود تا دچار مشکلات جدی نشوند.

استرس در طوطی

اگر این علائم را در طوطی خود می‌بینید، در ابتدا حتما با مشاوره آنلاین دامپزشک پت آباد در ارتباط باشید؛

 در نظر داشته باشید که علاوه بر این، شما هم باید تغییراتی انجام دهید که به بهبود سلامت جسمی و روانی طوطی کمک بیشتری کند.

تغییر محل قفس: بهتر است محل قفس طوطی خود را جایی نزدیک به اعضای خانواده بگذارید تا با بقیه در ارتباط باشد. سعی کنید صداها و نورهای زیاد را تا حد الامکان کاهش دهید و مطمئن شوید قفس او به اندازه کافی جادار است و آب وغذا دارد.
تهیه اسباب بازی‌های جدید: طوطی ها عاشق بازی کردن هستند و از اسباب بازی های قدیمی خسته می‌شوند، بنابراین خرید اسباب بازی های طوطی جدید برای سرحال کردن طوطی بسیار خوب است.
بردن پرنده در فضای آزاد: بهتر است اگر باغ یا باغچه ای دارید پرنده را به آنجا ببرید.
تهیه جفت: اگر فقط یک طوطی دارید، بهتر است برای آن جفت تهیه کنید، اما اگر جفتش را از دست داده، مدتی صبر کنید تا یادش برود، اگر یادش نرفت و همچنان افسرده بود آن را پیش دکتر ببرید.

جفت طوطی

بعضی از طوطی ها نیاز به مراقبت و بازی بیشتری دارند، پس در صورت عدم توجه شما، بیشتر از سایر مستعد افسردگی هستند. برای مثال طوطی کاسکو که محبوب ترین طوطی برای نگهداری در منزل هست، نیازمند آن است که صاحب آن فرصت کافی برای بازی و سرگرمی داشته باشد.

یا طوطی اکلکتوس بسیار حساس و زود رنج است و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد، بنابراین در صورت عدم ارضای این حس خود، دچار افسردگی می‌شود.

طوطی ملنگو نیاز به حرکت در فضای بیشتری دارد، پس بهتر است اگر پاسیو دارید یا می‌توانید محیطی را فراهم کنید که تحرک زیادش را از آن نگیرید، اقدام به نگهداری از این طوطی کنید، در غیر این صورت ممکن است طوطی شما احساس ناراحتی بکند و دچار افسردگی شود.

حتما قبل از خریداری طوطی راجع به شرایط زندگی و روحیات و احساسات طوطی ها تحقیق کنید تا بتوانید مناسب ترین پرنده را مطابق روحیات خود تهیه کنید.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
نیما گفت:
پرنده ی من خیلی حالش بده، چیکارش بکنم؟
براش جفت هم گرفتم خوب نشده
اسباب بازی هم گرفتم، خوب نشد
کمکم کنید
هدیه گفت:
چقدر مفید و عالی بود ممنونم وقعا
مهدی گفت:
خیلی محتوای کاربردی‌ای بود، طوطی ما یه پدری داشت مه بعد از مرگ همسرش دیگه کمر راست نکرد. این مطلب واقعا مفید بود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید