۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

شرایط نگهداری از طوطی‌سانان در زمستان

طوطی سانان پرندگانی زیبا و دوست داشتنی هستند که اگرچه در اقلیم کشوری همچون ایران نیز به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند اما محیط زیست مناسب و اقلیم ایده آل آنها قطعا مناطق استوایی و گرمسیری می باشد. بنابراین حتی طوطی های پرورشی که در آب وهوای کشور خودمان به دنیا آمده اند ذاتا علاقمند به سرما و خشکی هوا نیستند.

در کشور ما چهار فصل زیبا وجود دارد که دو فصل آن می تواند برای طوطی سانان به اندازه ای که برای ما جذاب و زیباست، دوست داشتنی و ایده آل نباشد. 

پاییز و زمستان با برودت هوا و به طور همزمان نبودن رطوبت کافی در محیط می تواند برای طوطی شما بسیار ناخوشایند باشد. بنابراین لازم است در زمستان تغییراتی را در شرایط محیطی طوطی خود ایجاد نمایید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

شرایط نگهداری از طوطی‌سانان در هوای سرد

1- دمای محیط:

از آنجایی که طوطی شما به هوای گرم نیاز دارد لازم است دمای اتاق یا محلی که طوطی شما در آن قرار دارد را کمی بالاتر ببرید. به این معنا که از قرار دادن محل استراحت او در کنار درب ورودی، پنجره و هر محل سرد دیگری خودداری نمایید و اگر به طور معمول محل استراحت او در چنین نواحی از خانه قرار دارد بهتر است در زمستان جای او را تغییر دهید.

 

شرایط نگهداری طوطی در محیط بیرون

2- قرار دادن قفس و محل استراحت در نقطه بلندتر:

به طور کلی بر اساس قوانین فیزیک هوای سرد سنگین تر از هوای گرم می باشد بنابراین با تصور این موضوع مشخصاً قرار دادن محل استراحت پرنده در نقطه ای بلند تر می تواند یک راهکار ساده برای افزایش دمای محل زیست او باشد. پس حتی اگر قفس ایستاده زمینی برای طوطی خود تهیه کرده اید و او به طور معمول بر روی سقف قفس خود استراحت می کند بهتر است با قرار دادن قفس بر روی یک صندلی یا میز کوچک به قفس ارتفاع بدهید.

 

3- افزایش رطوبت محیط:

تنها افزایش دما برای گذراندن فصول سرد برای طوطی شما کافی نمی باشد. بلکه لازم است در کنار افزایش دما رطوبت را نیز برای پرنده خود بالا ببرید. روشن کردن بخور سرد در تابستان و بخور گرم در زمستان برای حفظ رطوبت محیط زندگی طوطی شما الزامی است. در ضمن بدون مشورت با دامپزشک و بدون تجویز او از ریختن قطره های دارویی و باز کننده برونش همچون اکالیپتوس در بخور خودداری نمایید مگر آنکه متخصص پرندگان این اجازه را به شما داده باشد.

 

4- کمتر استفاده کردن از میوه های با طبع سرد:

همانطور که میدانید برخی میوه ها طبع گرم و برخی طبع سردتری دارند. به عنوان مثال خیار میوه ای با طبع سرد و انبه میوه ای با طبع گرم است. در زمستان تا حد امکان از در اختیار گذاشتن میوه های دارای طبع سرد برای طوطی سانان خودداری کنید.

 

5- کاهش دفعات استحمام:

در زمستان تا حد امکان تعداد دفعات استحتمام را کم کنید و اگر طوطی شما خیلی به حمام کردن علاقمند است بعد از حمام محیط او را گرم تر نمایید. در زمستان هر دو هفته یک بار برای حمام کردن پرنده شما کافی خواهد بود. حتی می توانید فاصله استحمام را از دو هفته بیشتر نمایید.

 

6- کاهش دفعات بیرون بردن از منزل:

مطمئناً بیرون از منزل هوایی به مراتب سردتر از داخل منزل دارد و لازم است اگر می خواهید طوطی خود را بیرون ببرید از کاورهای ضخیم نایلونی که برای قفس پرندگان ساخته شده اند استفاده کنید و یا یک پارچه ضخیم و یا پتوی مسافرتی را به دور قفس او بپیچید اما به طور کلی توصیه می شود تا حد امکان و تا زمانی که ضرورت ایجات نمی کند او را بیرون نبرید.

طوطی را کمتر به بیرون ببرید

 

اگر طوطی شما احساس سرما کند علائمی نشان می دهد که متوجه خواهید شد او از شرایط دمایی و محیطی خود راضی نیست. طوطی که احساس سرما می کند پرهای خود را پف میکند، مداوم بر روی میله قفس و یا سقف قفس و محل استراحت خود کز کرده است و بی اشتیاق نسبت به محیط اطراف چرت می زند، فعالیت های بدنی خود را به حداقل می رساند و بیشتر اوقات روز گردن خود را برمیگرداند و نوکش را در میان پرهای پشت مخفی می کند تا گرم شود، پاهای خود را به تناوب زیر پرها می برد تا گرم تر بمانند. در صورتی که پرنده شما هریک از علائم گفته شده را دارد لازم است همین الان دست به کار شوید و محل زندگی او را تغییر دهید.

 

خرید محصولات طوطی

محصولات طوطی

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید