۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

آیا سگ‌ها می‌توانند سیب بخورند؟

سیب میوه‌ای خوش‌طعم و مقوی است که همه ما انسان‌ها از آن لذت می‌بریم. اما به نظر می‌رسد که سگ‌ها نیز همین‌طور فکر می‌کنند! ممکن است متوجه این نشانه شده باشید که سگتان در حین سیب خوردتان به شما خیره شده است. اما باید توجه داشته باشید برخی از میوه‌ها و سبزیجات برای تغذیه سگ‌ها مناسب نیستند و بعضی دیگر می‌توانند سمی باشند.
 
سیب منبع عالی ویتامین C است که برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ضروری است. سیب همچنین مملوء از کربوهیدرات‌هاست و فیبر بالایی دارد که در هضم غذا، حفظ وزن مناسب و تنظیم قند خون نقش دارد. اما آیا سگ‌ها می‌توانند سیب بخورند؟ بیایید عمیقاً این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم آیا سیب برای سگ‌ها بی‌خطر است یا خیر.


آیا سگ‌ها می‌توانند در رژیم غذایی خود سیب داشته باشند؟

بله، سگ‌ها می‌توانند مقدار کمی از یک سیب را بخورند! این میوه کم‌کالری درواقع چندین فایده سلامتی برای سگ شما دارد. خوردن یک‌تکه سیب حتی می‌تواند به تمیز کردن دندان‌های سگ شما و بهبود بوی نفس حیوان کمک کند. بااین‌حال، باید اندازه وعده‌ها را کوچک نگه‌دارید زیرا خوردن بیش‌ازحد سیب می‌تواند منجر به ناراحتی معده در سگ‌ها شود. خوردن زیاد سیب  باعث شکم‌درد یا اسهال در سگ  می‌شود، بنابراین همیشه باید سیب را در حد اعتدال مصرف کرد.
 

 

سگ من چقدر سیب می‌تواند بخورد؟

فقط یک یا دوتکه سیب برای ارضای هوس سگ شما کافی است. توله‌سگ‌ها هم می‌توانند سیب بخورند. اگر قبلاً به آن‌ها سیب نداده‌اید، با مقدار کمی شروع کنید. مراقب سگ خود باشید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارند. ببینید آیا سگ دچار مشکلات گوارشی مانند استفراغ یا اسهال را می‌شود. 

اگر سگ شما مشکل دارد، از دادن سیب به او خودداری کنید و در صورت نیاز با دامپزشک تماس بگیرید. وقتی به سگ خود سیب می‌دهید، حتماً آن را بشویید و میوه را تکه‌تکه کنید. این کار عمل جویدن را برای سگ شما آسان‌تر می‌کند، به‌علاوه می‌توانید قسمت‌های خطرناکی مانند دانه‌ها را نیز سیب جدا کنید.
 

آیا سیب برای سگ‌ها مفید است؟

سیب فیبر بالایی دارد که به‌عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند و می‌تواند به‌سلامت دستگاه گوارش سگ کمک کند. همچنین حدود 86 درصد از مواد تشکیل‌دهنده سیب را آب تشکیل‌دهنده است. بنابراین سیب منبع خوبی از آب مصرف سگ است. سیب می‌تواند درمان بسیار خوبی برای سگ شما باشد زیرا دارای چندین مزیت تغذیه‌ای برای حیوان است. این میوه حاوی مقادیر زیادی از مواد زیر است:

  • ویتامین C: این ویتامین به کاهش التهاب و بهبود سلامت شناختی سگ شما کمک می‌کند.
  • ویتامین A: این ویتامین به حمایت از چشم، پوست و موی سگ شما کمک می‌کند.
  • فیبر: علاوه بر تثبیت وزن سگ به هضم غذا کمک می‌کند. رژیم غذایی با فیبر بالا همچنین می‌تواند به سگ‌های دیابتی در مدیریت قند خون کمک کند.
  • کلسیم: درست مانند انسان، کلسیم به سگ‌ها کمک می‌کند دندان‌ها و استخوان‌های محکمی داشته باشند. همچنین به تمیز نگه‌داشتن دندان‌های سگ از پلاک‌ها و جرم‌های ایجادکننده بو کمک می‌کند.
  • فسفر: مانند کلسیم، فسفر نیز به تقویت و حفظ دندان‌ها و استخوان‌های حیوان خانگی شما کمک می‌کند.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: آنتی‌اکسیدان‌ها با جلوگیری از آسیب سلولی، جلوگیری از سرطان و بیماری‌های استخوانی و سایر بیماری‌های جدی، سگ شمارا سالم نگه می‌دارند.

نکته: پوست سیب به‌ویژه سرشار از پلی فنول‌های آنتی‌اکسیدانی است که از سیستم ایمنی حمایت می‌کند و ممکن است به پیشگیری از سرطان و کاهش علائم بیماری‌های مفصلی کمک نماید.

 

آیا سگ‌ها می‌توانند هسته سیب بخورند؟

سگ‌ها نباید هسته و ساقه سیب را بخورند زیرا بسیار سفت هستند و جویدن آن‌ها سخت می‌باشند. هسته سیب همچنین حاوی سیانید (یک ماده سمی) است. هسته سیب می‌تواند برای سگ‌ها خطر خفگی داشته باشد یا هسته ممکن است در صورت بلعیده شدن باعث انسداد دستگاه گوارش شود.

 

آیا سگ‌ها می‌توانند پوست سیب را بخورند؟

خوردن پوست سیب برای توله‌سگ شما بی‌خطر است اما ایده آل نیست زیرا می‌تواند باعث سوء‌هاضمه شود. در حالی که چند تکه سیب با پوست مشکلی ندارد اما اگر سیب را قبل از دادن به سگ خود پوست بگیرید، برای هضم حیوان بهتر است.

 

آیا سگ ها می توانند پوره سیب بخورند؟

سگ‌ها می‌توانند سهم‌های کوچکی از پوره سیب را بخورند. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که پوره سیب دارای قند زیادی است، بنابراین سعی کنید محصولی را پیدا کنید که بدون شکر باشد و رنگ مصنوعی یا مواد نگهدارندِ نداشته باشد. همچنین سعی کنید پوره سیب را خودتان در خانه درست کنید تا هرگونه قند ناخواسته را از بین ببرید. غذای سگ با کیفیت و سالم را می‌توانید از فروشگاه پت آباد خریداری کنید.

 
پوره سیب را می‌توان به‌عنوان یک ماده در خوراکی‌های خانگی سگ نیز استفاده کرد. فقط به توله‌سگ پوره سیب ندهید زیرا احتمالاً سیستم گوارشی حیوان آماده هضم آن نخواهد بود. با دامپزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید سگ شما می‌تواند با خیال راحت پوره سیب را در رژیم غذایی خود قرار دهد.
 

 

آیا سگ‌ها می‌توانند پای سیب بخورند؟

پای سیب نیز ایده خوبی نیست! مقادیر زیاد کره، شکر و چربی می‌تواند سگ شمارا بیمار کند و برخی از دستورالعمل‌ها جوز هندی را می‌طلبند که ادویه بسیار خطرناکی برای خوراک سگ شما است. جوز هندی باعث توهم، افزایش ضربان قلب و تشنج می‌شود) بنابراین درحالی‌که اشکالی ندارد که در حین آشپزی به سگ خود چندتکه سیب بدهید، پای سیب را خودتان نوش جان‌کنید.

 

آیا سگ‌ها می‌توانند سرکه سیب داشته باشند؟

بله! سرکه سیب برای سگ‌ها بی‌خطر است و درواقع فواید زیادی دارد. سرکه سیب فقط از سیب و آب ساخته‌شده است و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی بالایی است. به‌علاوه، ماهیت اسیدی سرکه سیب می‌تواند به بهبود هضم سگ شما کمک کند. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را به کاسه آب سگ خود اضافه کنید تا آن‌ها بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

 

آماده کردن سیب برای تغذیه سگ‌ها چگونه است؟

دانه‌ها یا هسته سیب را به سگ ندهید زیرا حاوی مقدار کمی سیانید هستند و ممکن است به‌عنوان خطر خفگی کمک کنند. با شستن و تمیز کردن سیب‌های خود شروع کنید تا باکتری‌ها و میکروب‌ها از بین بروند. سیب‌های سوپرمارکتی مانند بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات دیگر، با آفت‌ کش‌ها درمان می‌شوند که شستشوی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سیب‌ها را به صورت ورقه یا مکعب‌های کوچکی برش دهید تا سگ شما بتواند به راحتی آنها را بخورد. پوست کندن سیب باعث می‌شود هضم سگ شما آسان‌تر شود و میزان فیبر دریافتی آن کاهش یابد.

 

کلام آخر

درحالی‌که خوردن سیب برای سگ شما کاملاً بی‌خطر است، مهم است که سیب را فقط در حد اعتدال به سگ خود بدهید. به‌طورمعمول، یک تا سه برش از سیب کفایت می‌کند. درحالی‌که سیب‌ها معمولاً هم برای شما و هم برای سگتان بی‌خطر هستند، همیشه مهم است که برای شرایط اضطراری مرتبط با رژیم غذا آماده‌باشید. قبل از تهیه سیب برای سگ خود، از دامپزشک بپرسید که آیا سگتان باید سیب بخورد یا خیر. بسیاری از سگ‌ها می‌توانند آلرژی‌ها یا حساسیت‌های ناشناخته‌ای داشته باشند که با خوردن سیب تشدید می‌شوند. 

 

منابع:

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید