۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

راهنمای جامع تغذیه سگ ها

تغذیه سگ با رژیم غذایی مناسب می‌تواند به سالم ماندن این حیوان وفادار برای سال‌های طولانی کمک کند. درست است که بیشتر ما در مورد مزایای تغذیه سگ ها با غذای باکیفیت می‌دانیم اما ممکن است از خود بپرسیم: «چه غذایی و چه مقدار غذا در هر وعده مناسب است؟» یک پاسخ برای این پرسش وجود ندارد، زیرا رژیم غذایی مناسب، بسته به نیازهای سگ ها متفاوت است.

اما چیزی که باید در ابتدا بدانید این است که سگ ها همه چیزخوار هستند، بنابراین توانایی هضم گوشت و سبزیجات را دارند. بنابراین سگ ها به یک رژیم غذایی متعادل از پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها نیاز دارند. غذای خوب باعث سرزندگی و تعامل بهتر سگ با شما می‌شود. در این مقاله ما در مورد هر آنچه به تغذیه سگ ها مربوط می‌شود، می‌پردازیم تا به شما شیوه درست نگهداری این حیوان بی‌نظیر را آموزش دهیم.

 

تغذیه سگها و نگهداری آنها

 

بهترین غذا برای سگ

بهترین غذای سگ در نهایت به تصمیم شما و نیازهای سگ بستگی دارد. به عنوان صاحب حیوان خانگی، شما کسی هستید که سگ خود را به طور منظم می‌بینید. اگر سگ شما مدفوع سفت و سالمی تولید می‌کند؛ فعال است و اشتهای خوبی دارد، پس غذای سگ شما احتمالاً خوب بوده است اما غذای سگ باید دارای محتوای گوشت بالایی باشد.

پروتئین حیوانی ارزش بیولوژیکی بالاتری نسبت به پروتئین گیاهی دارد. با این حال، سگ ها  به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند، بنابراین غذای آنها باید ترکیبی از پروتئین‌های حیوانی و گیاهی باشند. رژیم غذایی وگان برای حیوانات خانگی توصیه نمی‌شود و گوشت نباید از رژیم غذایی سگ حذف شود.

غذای سگ‌ها باید حاوی موادی همچون پروتئین، چربی، کربوهیدرات، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری باشد. پروتئین‌ها شامل موادی مانند گوشت، سفیده‌ی تخم مرغ و ... هستند. چربی‌های حیوانی و گیاهی هر دو نوع می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. انواع برنج، گندم، سیب زمینی و پاستا در دسته‌ی کربوهیدرات‌ها قرار می‌گیرند. موادی مانند آهن، فسفر، کلسیم و ... مواد معدنی و امگا 3 و امگا 6 جزو اسیدهای چرب ضروری هستند که باید حتماً در غذای سگ‌ها باشند.

انواع غذای سگ

از انواع غذای سگ می‌توان به غذای خشک، مرطوب، تشویقی، آبکی، کنسروی اشاره کرد. با توجه به نژاد سگ و همین‌طور سلیقه‌ی غذاییش باید مناسب‌ترین نوع از غذا را انتخاب کنید. تفاوت اصلی غذاهای خشک و کنسروی در میزان رطوبت آن‌هاست و البته نحوه‌ی تهیه کردن و حتی ظاهر آن‌ها هم باهم متفاوت است.

نوع دیگر غذای سگ کنسرو است

آیا غذای مرطوب برای سگ ها بهتر است یا خشک؟

انواع مختلفی از غذای سگ در دسترس هستند اما غذای خشک معمولا بهترین گزینه است. غذای خشک حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ شماست. این غذا همچنین برای سلامت دندان سگ بسیار بهتر از غذای مرطوب است زیرا به حذف پلاک و جرم دندان‌ها کمک می‌کند. غذای خشک همچنین حاوی آب کمتر و غلظت بیشتری از مواد مغذی است، به این معنی که شما نیازی به غذای اضافی ندارید.

از مزیت‌ها و فواید دیگر غذای خشک می‌توان به فاسد نشدن آن‌ها و عدم نیاز به نگهداری در یخچال اشاره کرد زیرا رطوبت آن‌ها به اندازه‌ای نیست که در مجاورت هوا تخریب شوند. غذاهای خشک بافت سفت و تردی دارند که سگ در اثر جویدن آن‌ها، دندان‌ها و فکش قوی می‌شوند و به غریزه‌ی جویدن‌شان هم پاسخ‌ داده می‌شود. با جویدن غذاهای خشک، سگ‌ها دندان‌های تمیزتری خواهند داشت و بوی نفس آن‌ها خوش‌بوتر خواهد شد. غذاهای خشک دارای انواع مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد موردنیاز هستند. درضمن این نوع غذاها بسیار خوش خوراک و خوشمزه  هستند. توجه داشته باشید چون غذاهای خشک مانند غذاهای آبکی و کنسروی رطوبت ندارند، سگ‌ دوست داشتنی‌تان باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشد تا رطوبت بدن و سیستم گوارشی‌اش کم نشود. هنگام خرید غذای خشک سگ حتما به مواد تشکیل دهنده و برند آن توجه کنید.

 

غذای مرطوب به دلیل محتوای آب زیاد گزینه خوبی برای سگ هایی است که به اندازه کافی آب نمی‌نوشند. غذای مرطوب برای سگ هایی که در حال بهبودی پس از جراحت یا عمل جراحی هستند، راحت‌تر است. بسیاری از صاحبان سگ ها ترکیبی از هر دو غذای خشک و مرطوب را انتخاب می‌کنند. اگر قصد خرید غذای مرطوب یا کنسروی سگ دارید؛ به فروشگاه پت آباد مراجعه کنید. 

 

غذای خشک و تر سگ

 

غذای تشویقی سگ

 غذاهای تشویقی نوعی مکمل غذایی محسوب می‌شوند که باید در کنار غذای اصلی مصرف شوند. غذاهای تشویقی ظاهر و طعم خوشایندتری نسبت به غذاهای اصلی دارند و سگ شما استفاده از آن‌ها را بیش‌تر دوست دارد اما استفاده از غذاهای تشویقی زمان خاص خود را دارد و یکی از دلایل اصلی استفاده از غذاهای تشویقی، آموزش و تربیت سگ است که بسیار هم موثر است. استفاده‌ی زیاد از غذاهای تشویقی توصیه نمی‌شود زیرا منجربه چاق شدن و به خطر افتادن سلامتی سگ‌تان خواهند شد. توصیه می‌شود قبل از خرید غذای تشویقی سگ حتما با دامپزشک مشورت کنید.

غذای تشویقی به عنوان مکمل غذایی برای سگ

چگونه غذای مناسبی برای سگ خود انتخاب کنیم؟

هر نوعی غذایی که انتخاب می‌کنید، همیشه به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید. مواد تشکیل دهنده به تناسب فهرست شده‌اند و به عنوان یک قاعده کلی، گوشت باید اولین ماده باشد زیرا بهترین پروتئین برای بدن سگ ها است. از غذاهایی که از اصطلاحات گسترده مانند «مشتقات حیوانی» یا «غلات» در اولین ترکیبات خود استفاده می‌کنند، خودداری کنید زیرا اینها معمولاً نشان دهنده کیفیت پایین غذا هستند. دامپزشک شما می‌تواند توصیه‌های مناسبی در مورد رژیم غذایی سگ ارائه دهد. او سن، سبک زندگی و هر گونه شرایط سلامتی سگ شما را در نظر خواهد گرفت.

غذا فقط برای رفع گرسنگی نیست بلکه علاوه‌بر آن باید بتواند انرژی موردنیاز سگ شما را هم تامین کند. البته میزان انرژی باید درحد متعادل باشد یعنی نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. سگ شما اگر انرژی کافی داشته باشد راحت‌تر می‌تواند بازی و فعالیت کند و از همه مهم‌تر این‌ که اگر بدنش قوی و سلامت باشد دیرتر مریض شده و در  واقع عمر طولانی‌تری هم خواهد داشت. پس متوجه این موضوع هستید که غذا و نوع آن چه نقش موثری می‌تواند در میزان سلامت حیوان خانگی‌تان داشته باشد.

 

آیا رژیم غذایی می‌تواند به شرایط سلامت سگ کمک کند؟

سگ ها با مشکلات کلیوی، درد مفاصل و آرتریت، مشکلات پوستی، بیماری‌های گوارشی یا آلرژی‌های غذایی به رژیم مناسب نیاز دارند. اگر سگ شما در طول زندگی خود دچار هر یکی از این مشکلات شود، ممکن است لازم باشد غذای او را مطابق با نیازهایش تغییر دهید. مانند همیشه، دامپزشک می‌تواند بهترین گزینه را به شما توصیه کند. اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر غذای سگ خود دارید، مهم است که این کار را به تدریج انجام دهید زیرا یک تغییر ناگهانی در رژیم غذایی می‌تواند معده سگ را ناراحت کند و در نهایت او از خوردن غذا طفره برود. از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • با 75 درصد غذای قدیمی و مخلوط با 25 درصد غذای جدید به مدت تقریباً سه روز شروع کنید.
  • سپس 50 درصد غذای کهنه را با 50 درصد نو به مدت تقریبی سه روز مخلوط کنید.
  • سپس 75 درصد غذای جدید را با 25 درصد قدیمی برای تقریباً سه روز ترکیب کنید.
  • سپس 100 درصد غذای جدید را به حیوان خانگی ارائه دهید.

 

چقدر باید به سگم غذا بدهم؟

مقدار غذایی که سگ شما باید بخورد به نژاد، سن، جثه، محیط، نوع زندگی، میزان فعالیت و عادت‌های رفتاری‌اش و همین‌طور وضعیت سلامتش بستگی دارداگر به هرکدام از این موارد توجه نشود و میزانی بیش‌تر یا کم‌تر غذا مصرف شود، ممکن است سلامت جسمانی سگ‌تان به خطر بیافتد تمام غذاهای سگ دستورالعمل‌هایی در بسته بندی خود دارند که باید مطالعه کنید. سپس باید وزن سگ را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید که زیاد غذا می‌خورد یا خیلی کم! به طور کلی، شما باید بتوانید دو یا سه دنده آخر سگ را هنگام نگاه کردن از پهلو احساس کنید اما این ناحیه نباید قابل مشاهده باشد. دامپزشک شما همچنین وزن سگ را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که اندازه آن مناسب است. هنگامی که مقدار غذای مناسبی را برای سگ خود تعیین کردید، ایده خوبی است که سگ را در ابتدای روز وزن کنید تا از تغذیه بیش از حد حیوان جلوگیری به عمل آورید.

نوع و میزان غذای توله‌سگ‌ها، سگ‌های بالغ و سگ‌های پیر باهم متفاوت است. نژادهای مختلف، رژیم‌های غذایی خاص خودشان را دارند و نمی‌توان یک نوع غذا را برای همه‌ی نژادها استفاده کرد.

هر چند وقت یکبار باید به سگم غذا بدهم؟

هنگامی که تصمیم گرفتید سگتان چقدر باید غذا بخورد، می‌توانید آن را به وعده‌های غذایی کوچکی در طول روز تقسیم کنید. اما دو یا سه وعده غذایی در روز به جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی مانند سندرم استفراغ صبحگاهی کمک می‌کند. نژادهای خاصی از جمله گریت‌دین‌، آیریش ستر و ایمارانر در معرض خطر نفخ هستند، بنابراین برای آنها وعده‌های غذایی کوچکتر به شدت توصیه می‌شود.

برخی از افراد تغذیه به صورت آزادانه را به وعده‌های غذایی مشخص شده ترجیح می‌دهند. تغذیه به صورت آزادانه به این معناست که غذا در کاسه گذاشته می‌شود تا سگ انتخاب کند چه زمانی و چه مقدار باید از آن بخورد. اگر این روش را ترجیح می‌دهید، مهم است که مقدار توصیه شده روزانه سگ را در ابتدای روز اندازه گیری کنید و کاسه را از آن مقدار پر کنید. ثبات امری کلیدی است، بنابراین همیشه به روال تغذیه سگ خود پایبند باشید.

 

کی به سگمان غذا بدهیم

 

نحوه غذا دادن به سگ

انجام رفتارهای خاص برای پاداش دادن به رفتار خوب سگ هیچ اشکالی ندارد اما مهم است که در آن زیاده روی نکنید زیرا می‌تواند باعث چاقی حیوان شود. همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که قند و کربوهیدرات کمی دارند و مصرف این غذاهای را محدود کنید. تشویقی ها نباید بیش از 5 تا 10 درصد از رژیم غذایی سگتان را تشکیل دهند. خوراکی‌های بزرگ‌تر را می‌توان به قطعات کوچک‌تری تقسیم کرد، به این معنی که همچنان می‌توانید به سگ خود چند جایزه خوشمزه بدهید بدون اینکه باعث چاقی سگ شوید.

بسیاری از سگ ها از میوه‌ها و سبزیجات تازه لذت می‌برند. تکه‌های سیب، زغال اخته و هویج‌های کوچک تنها چند نمونه هستند که سگ ها دوست دارند. محدود کردن این خوراکی‌ها همچنان مهم است زیرا قندهای طبیعی بالایی دارند. در حالی که میوه‌ها و سبزیجات در مقادیر کم مشکلی ندارند، سایر خوراکی‌های انسانی می‌توانند مشکلات واقعی ایجاد کنند.

بیشتر سگ ها در هنگام غذا خوردن شما یا فرزندانتان در «گدایی کردن غذا» استاد هستند. یک تکه غذای کوچک انسانی ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد اما به مرور علاقه حیوان را جلب می‌کنند و باعث می‌شوند که سگ شما وزن اضافه کند. سگ ممکن است به بیسکویت علاقه نشان دهد و آن را التماس کند! پس تا می‌توانید از غذای انسانی برای سگ ها خودداری کنید.

 

غذای خشک سگ رفلکس مدل Adult Lamb & Rice & Vegetable وزن 3 کیلوگرم

مواد غذایی ممنوع برای تغدیه سگها کدامند؟

آیا می توانید به جای غذای حیوانات خانگی به سگ خود غذای انسان بدهید؟ بله، بسیاری از مواد و اقلام غذایی که ما مصرف میکنیم برای حیوانات هم قابل استفاده است. اما برخی مواد غذایی به شدت برای حیوانات سمی و مشکل آفرین هستند. در ادامه لیستی از اقلام غذایی مضر و خطرناک را برای شما فراهم کرده ایم. البته توجه داشته باشید که این لیست جامع نیست و حتماً قبل از استفاده از هر گونه ماده غذایی با دامپزشک خود مشورت کنید.

مواد غذایی زیر ممکن است برای حیوان خانگی شما خطرناک باشد:

  • نوشیدنی های الکلی
  • دانه سیب
  • هسته زردآلو
  • آووکادو
  • هسته های گیلاس
  • آب نبات و شکلات: به ویژه کاکائو، که برای سگ ها، گربه ها و موش ها سمی است، و هر آب نبات حاوی شیرین کننده سمی زایلیتول
  • پیازچه
  • پیاز، پودر پیاز و تکه های پیاز
  • سیر
  • قهوه
  • انگور
  • آدامس: می تواند باعث انسداد شود و آدامس های بدون قند ممکن است حاوی شیرین کننده سمی زایلیتول باشند
  • رازک
  • غذاهای کپک زده
  • برخی از قارچها
  • دانه های خردل
  • هسته هلو
  • برگ و ساقه سیب زمینی (قسمت سبز)
  • کشمش
  • برگ های ریواس
  • نمک (به مقدار زیاد)
  • چای (چون حاوی کافئین است)
  • برگ و ساقه گوجه فرنگی (قسمت سبز)
  • گردو
  • زایلیتول (شیرین کننده مصنوعی که برای حیوانات خانگی سمی است)
  • خمیر مخمر
  • انواع ادویه و افزودنی های غذا
  • استخوان: استخوان مرغ و یا هر استخوان دیگری که سگ یا گربه بتواند آنرا خورد کند و بخورد.
  • هرگونه ماده غذایی شیرین و چرب
     

سگ من چقدر باید آب بنوشد؟

آب بخش مهمی از تغذیه سگ شماست و ننوشیدن کافی آب عواقب جدی دارد. بیشتر سگ ها به اندازه کافی آب می‌نوشند اما برخی ممکن است آب نخورند، بنابراین باید راه‌هایی برای تشویق فعالانه آنها به نوشیدن آب پیدا کنید. اندازه کاسه آب می‌تواند در میزان نوشیدن سگ ها نقش داشته باشد. کاسه‌های بلند و باریک برای سگ هایی با گوش‌های بلند مانند باست‌هاند و اسپانیل بهترین انتخاب هستند. کاسه‌های کم عمق برای نژادهای کوچک عالی خواهند بود و هم‌چنین یک کاسه بزرگ و پهن برای نژادهای متوسط ​​و بزرگتر مناسب است.

مطمئن شوید که آب سگ ها همیشه تازه، تمیز و به راحتی قابل دسترس است تا نوشیدن منظم آب را تشویق کنید. اگر سگ شما هنوز به اندازه کافی آب نمی‌نوشد، دادن غذای مرطوب به او می‌تواند مصرف آب را تکمیل کند. در برخی موارد، کاهش مصرف آب می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد. اگر در مورد رژیم غذایی سگ خود نگران هستید یا در مورد غذای مناسب سؤالی دارید، با دامپزشک خود صحبت کنید.

 

نحوه خواندن برچسب غذای سگ چگونه است؟

هنگام خرید غذای سگ، یکی از راه‌های تشخیص غذای خوب از غذای بد، خواندن برچسب آن است. سعی کنید بیشتر به نام محصول و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. نام محصول چیزهای زیادی در مورد آنچه در داخل قوطی وجود دارد به شما می‌گوید. اصطلاح «گوشت گاو» به این معنی است که گوشت گاو باید حداقل 70 درصد از کل محصول را تشکیل دهد. همین موضوع در مورد سایر مواد مانند «مرغ» نیز صادق است.

 

چاقی در سگ ها

به غیر از رژیم غذایی بسیاری از عوامل دیگر نیز در چاقی سگ نقش دارند که اغلب شامل سن، جنس، وضعیت باروری، کم کاری تیروئید، دیابت، عدم تحرک، محیط و شیوه زندگی و بیماری زمینه‌ای هستند. افزایش وزن در برخی از نژادهای سگ شایع تر است که این نشان دهنده آن است که ژنتیک نقش مهمی در این موضوع ایفا می‌کند. عقیم سازی هم یکی دیگر از عوامل چاقی محسوب می‌شود؛ به طوری که وزن سگ های بالغ عقیم نشده اغلب کمتر از سگ های عقیم شده در همان نژاد است.

مشکلات رایج سگ ها که نتیجه چاقی هستند، عبارتند از:

  • دیابت: لوزالمعده نمی‌تواند انسولین کافی ترشح کند تا سطح گلوکز خون را تنظیم نماید.
  • بیماری قلبی: ناشی از سطح کلسترول بالاست.
  • آرتریت: به طور مستقیم بر تحرک تأثیر می‌گذارد و کاهش وزن را برای حیوان خانگی شما حتی سخت‌تر می‌کند.

به طور کلی، بررسی چاقی در سگ ها باید توسط دامپزشک مجرب انجام شود و شما به تنهایی نمی‌تونید مشکلات چاقی سگ ها را تشخیص و برطرف کنید. اما ارائه یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن می‌توانند به کاهش وزن سگ کمک کنند.

 

چاق شدن سگ

 

زمان تغییر غذا از بچگی به بزرگسالی در سگ

آیا باید غذای حیوان خانگی خود را تغییر دهید؟ دلایل مختلفی وجود دارند که چرا شما باید غذای سگ یا گربه خود را تغییر دهید:

  • حیوان خانگی شما حساسیت غذایی دارد.
  • حیوان خانگی شما وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شود.
  • حیوان خانگی شما از بچگی به بزرگسالی رسیده است.
  • حیوان خانگی شما نیاز به افزایش یا کاهش وزن دارد.
  • دامپزشک شما رژیم غذایی خاصی را برای حیوان خانگی شما توصیه کرده است.

دلیل تغییر هر چه باشد، همیشه باید قبل از تعیین رژیم غذایی جدید با دامپزشک مشورت کنید. اگر عادت سگ ها و گربه‌ها را به تدریج به غذای جدید تغییر ندهید، ممکن است دچار ناراحتی معده شوند. نیازهای تغذیه‌ای سگ شما با افزایش سن تغییر می‌کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد رژیم غذایی او را در حین رشد تغییر دهید.

به عنوان مثال، توله سگ های یک ساله به رژیمی نیاز دارند که سبک زندگی پرانرژی آنها را تقویت کند و در عین حال از رشد مغز، چشم و استخوان حمایت نماید. سگ های بالای هفت سال باید به غذایی روی آورند که از تحرک و عملکرد مغز آنها پشتیبانی کند.

تغییر سریع غذا می‌تواند منجر به اسهال، استفراغ یا حتی از دست دادن اشتها شود. هنگامی که حیوان خانگی شما از کودکی به بزرگسالی رسیده است، تغییر غذای او را به آرامی در یک دوره 7 تا 10 روزه انجام دهید و هر روز مقداری از غذای جدید را با غذای قدیمی مخلوط کنید. تغییر غذای برخی از حیوانات خانگی ممکن است آسان‌تر از سایرین باشد. گربه‌ها نسبت به سگ ها سخت ‌گیرتر هستند.

در طول فرآیند تغییر غذا حیوان خانگی خود را به دقت زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تغذیه مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. اگر متوجه شدید که حیوان خانگی شما از خوردن غذای جدید امتناع می‌کند یا اگر حیوان خانگی‌تان شروع به استفراغ یا اسهال کرد یا دچار یبوست شد، باید به سرعت غذای حیوان را کاهش دهید. در صورت ادامه مشکلات، با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

 

علت مدفوع خواری در سگ ها

خوردن مدفوع که به عنوان کوپروفاژی نیز شناخته می‌شود، برای بسیاری از حیوانات یک رفتار طبیعی است و تقریباً در 25 درصد از سگ ها دیده می‌شود. دلایل زیادی وجود دارند که سگ شما ممکن است مدفوع بخورد، اما احتمالاً به این دلیل است که طعم و بافت آن را دوست دارد. مدفوع برای سگ ها مملوء از اطلاعات جالبی است که به حیوان می‌گوید چه کسی آن را ایجاد کرده و او چه چیزی خورده است. علل اصلی مدفوع خواری در سگ ها عبارتند از:

  • این رفتاری است که سگ ها به عنوان یک توله سگ از مادرشان یاد گرفتند.
  • سگ ها مقداری ارزش غذایی را از مواد هضم نشده به دست می‌آورند.
  • سگ ها گرسنه هستند و به دنبال چیزی برای خوردن می‌گردند.
  • سگ ها استرس دارند.
  • سگ ها ممکن است مبتلا به یک بیماری باشند.

باید از خوردن مدفوع توسط سگ خودتان جلوگیری کنید زیرا همیشه خطر انگل‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها وجود دارند. اگر نمی‌توانید سگ خود را از خوردن مدفوع منع کنید، همیشه مطمئن شوید که بعد از آن چیزی برای خوردن یا نوشیدن به او بدهید تا به شستشوی دهان کمک کند. اجازه ندهید سگ شما را لیس بزند. در صورت تماس با دهان یا بزاق سگ، همیشه دست‌های خود را کاملاً بشویید و همیشه درمان‌های ضد انگلی را انجام دهید.
 

غذای خانگی یا غذای آماده؟

برخی از افراد تصور می‌کنند غذاهای خانگی از غذاهای آماده مناسب‌تر است اما خب بهتر است بدانید که غذاهای آماده کاملاً مطابق با نیاز سگ‌ها تهیه شده است و درصد وجود هر ماده‌ای در آن‌ها کاملاً به اندازه است و در مقابل غذاهای خانگی اگرچه مطابق میل سگ‌ها هستند اما ممکن است برای‌شان مضر باشند و به سلامت آن‌ها آسیب وارد کنند. بعضی از افراد تصور می‌کنند خورد و خوراک سگ‌شان با خودشان یکی است و می‌توانند از غذاهای مورد استفاده‌ی خودشان به سگ‌شان هم بدهند اما این تصور اشتباه است چرا که وضعیت گوارش حیوانات با ما متفاوت است و باید غذای مخصوص به خودشان را مصرف کنند. البته این نکته را باید مدنظر داشته باشید که اگر غذای خانگی متناسب با نوع نیازهای سگ‌تان باشد و با گوارشش سازگار باشد، ایرادی ندارد که تهیه و مصرف شود.

 

غذای خانگی متناسب با نیاز های سگ

 

غذاهای آماده که در اکثر فروشگاه‌های حیوانات به فروش می‌رسند نسبت به غذاهای خانگی دارای مزیت‌هایی هستند. یکی از این مزیت‌ها این است که شما می‌توانید به راحتی نوع غذای مناسب سگ‌تان را انتخاب کنید و نگران فرمولاسیون آن‌ها نباشید چرا که دقیق هستند و هر ماده‌ای به میزان مناسب اضافه شده است.

اگر از نظر هزینه هم بخواهیم غذای خانگی و اماده را باهم مقایسه کنیم، غذای آماده به‌صرفه‌تر خواهد بود زیرا دیگر نیازی نیست مواد غذایی مختلف را به صورت جداگانه تهیه و با هم مخلوط کنید.

کلام آخر

افسانه‌ها و اطلاعات نادرست زیادی در مورد تغذیه سگ در اینترنت وجود دارند. بسیاری از افراد خوش ‌نیت ادعاهایی در مورد تغذیه سگ ها بدون اثبات علمی دارند. در حین انجام تحقیقات، همیشه بررسی کنید که آیا این اطلاعات توسط یک منبع معتبر مانند دامپزشک، متخصص تغذیه سگ ها یا مطالعه علمی پشتیبانی می‌شوند یا خیر. بسیاری از مردم در مورد غذای سگ که حاوی غلات یا بدون غلات، غذای سگ بدون نخود یا غذاهای سگ حاوی محصولات جانبی حیوانی سؤالاتی دارند.

اگر تشخیص داده شد که سگ شما به دلیل آلرژی غذایی ناشی از غلات، رژیم غذایی بدون غلات را باید مصرف کند، با راهنمایی دامپزشک خود آن را انتخاب کنید. برای بیشتر سگ ها، غلات در واقع منبعی از مواد مغذی مفید هستند. محصولات جانبی حیوانی شامل گوشت اندام و احشاء هستند که اغلب مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت ماهیچه‌ای دارند که توسط انسان مصرف می‌شوند. مانند هر پرسشی که مربوط به حیوانات خانگی است، نگرانی‌های خود را در مورد غذای سگتان با دامپزشک در میان بگذارید.

منابع:

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید