۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

اهمیت و طرز تهیه غذای خانگی برای گربه

امروزه افراد زیادی به تهیه غذای خانگی برای گربه خود روی آورده‌اند. آنها بیشتر به این دلیل به غذای خانگی علاقه نشان می‌دهند که نگران غذاهای بیش از حد فرآوری شده فروشگاهی هستند. با اینکه همه به خوبی می‌دانیم که اگر غذای فروشگاهی از برند معتبر باشد و در دستور تهیه آن از مواد مغذی مناسب گربه استفاده شده باشد، نیازی به تهیه غذای خانگی برای گربه نیست.

طبیعتاً برای نگهداری هر حیوان خانگی یک سری نکات از جمله تهیه غذای مناسب امری مهم است که باید به آن توجه گردد. اما اینکه چه غذای خانگی برای گربه­‌ها مناسب است و چگونه یک غذای مناسب برای گربه‌­ها می­‌توان تهیه کرد یا سوالاتی از این قبیل، همواره از دغدغه بیشتر کسانی‌ است که از گربه‌­های خانگی محافظت می‌­کنند.

همان‌طور که می­‌دانید، دادن غذاهایی که از سالم بودن آنها مطمئن نیستید، می‌­تواند مشکلات زیادی را برای گربه‌­ها ایجاد کند. پس در ابتدای امر باید گفت که دریافت اطلاعات و راهنمای کامل برای غذای گربه، از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی غذای حیوانات به غذاهایی مانند غذای خشک، نیمه مرطوب، کنسرو شده و غیره تقسیم‌­بندی می‌شود.

بسیاری از افراد برای راحتی  خود اغلب از غذاهای آماده برای حیوانات خانگی استفاده می­‌کنند. برخی از این غذاهای آماده از کیفیت بالا و برخی دیگر از کیفیت پایین­‌تری برخوردارند. در خرید اینگونه غذاها حتما باید دقت کردکه چه غذایی مناسب گربه شما است. 

غذای خانگی مزایای مخصوص به خود را دارد و می‌تواند به یک رژیم غذایی مناسب برای گربه‌ها تبدیل شود. پس اگر صاحب یک گربه شیطون و بامزه هستید و می‌خواهید به دوست کوچولوی خود غذای سالم و مغذی بدهید، باید غذای خانگی را به خوبی بشناسید. در این مقاله به طور کامل در مورد اهمیت غذای خانگی برای گربه و چند دستور غذایی مناسب گربه ها صحبت می‌کنیم.

 

چرا باید برای گربه‌ها غذای خانگی تهیه کنیم

 

مزایای غذای خانگی برای گربه

وقتی گربه شما در مراحل رشد زندگی خود است، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که حیوان به آن نیاز دارد، تغذیه مناسب و متعادل است. غذای خانگی گربه از مواد غذایی طبیعی تهیه می‌شود و برای سیستم گوارشی گربه‌ها عالی است. با دادن غذای خانگی به گربه خود، می‌توانید کالری دریافتی او را کنترل کنید و از سلامت او مطمئن شوید. با این کار سلامت دندان و ادرار گربه شما نیز بهبود می‌یابد. او موی بهتری خواهد داشت و ریزش کمتری خواهد داشت. همچنین گربه شما پر انرژی و سرزنده خواهد بود.

مزیت اصلی آشپزی در خانه این است که دقیقاً می‌دانید غذای حیوان خانگی شما چگونه تهیه شده است. اگر در مورد مواد غذایی غیرطبیعی، غیر ارگانیک، فرآوری شده یا غیره نگرانی دارید، یک رژیم غذایی خانگی می‌تواند مناسب گربه شما باشد. برخی از گربه‌ها نیز ممکن است معده حساسی داشته باشند و شما مجبور شوید برای حیوانات خانگی خود غذای مخصوص تهیه کنید. در ادامه به فواید غذای خانگی برای گربه‌ها اشاره می‌کنیم:

1- کاملاً طبیعی است

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا غذای مرطوب و خشک گربه برای مدت طولانی دوام می‌آورند و چگونه طعم و خواص خود را برای سال‌ها حفظ می‌کنند؟ حتی در بهترین غذاهای گربه نیز مواد نگهدارنده مصنوعی و فرآوری اضافی وجود دارند. غذای خانگی مناسب گربه حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی طبیعی است. از آنجایی که مواد تازه هستند، گربه‌ها می‌توانند این غذاها را سریع‌تر هضم کرد.

۲- پروتئین خالص دارد

غذای مرطوب گربه حاوی 8 تا 10 درصد پروتئین است در حالی که غذای خشک گربه حدود 30 تا 40 درصد دارد. بسیاری از تولیدکنندگان غذای گربه نیز سویا و لوبیا را به عنوان منبع اصلی پروتئین در محصولات خود قرار می‌دهند. همه گربه‌ها از این مواد بهره‌مند نخواهد شد. نخود، عدس و سویا می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک در حیوانات خانگی شوند. اما غذای خانگی می‌تواند از پروتئین خالص تهیه شود. این پروتئین رو می‌توان از منبع اصلی یعنی گوشت حیوانات دریافت کرد. البته برندهای معتبر غذای گربه نیز فقط از منابع پروتئین حیوانی استفاده میکنند.

3- قابل کنترل است

برخی تولیدکنندگان از روغن‌های گیاهی، غلات و دانه‌ها و سایر مواد که کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را تامین خواهند کرد، در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. چنین موادی ممکن است باعث مشکلات سلامتی شوند و قابل هضم نباشند. توجه به این نکته مهم است که غذای خانگی گربه حاوی لیست طولانی از مواد مغذی مناسب این حیوان خانگی است. شما می‌توانید درصد هر نوع ماده غذایی را در غذای خانگی تنظیم کنید و نسبت به نحوه تهیه آن نظارت و کنترل کامل داشته باشید.

 

 

مضرات غذای خانگی برای گربه

اگر رژیم‌های غذایی خانگی به درستی تهیه نشوند، ممکن است تعادل مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز حیوانات خانگی شما را تامین نکنند. حیوانات خانگی تا حدودی نیازهای غذایی پیچیده‌ای دارند که با نیازهای غذایی انسان‌ها متفاوت هستند، بنابراین مهم است که قبل از شروع به تهیه یک رژیم غذایی خانگی تحقیقات زیادی انجام دهید. به ویژه گربه‌ها به کمبود مواد مغذی ضروری (مخصوصاً تورین) بسیار حساس هستند، بنابراین رژیم غذایی آنها باید با دقت فرموله شود.

تهیه غذای خانگی برای گربه می‌تواند بسیار وقت ‌گیر و زمان‌‌بر باشد و اگر با حیوان خانگی خود سفر می‌کنید، غذایی که باید خودتان برای حیوان تهیه کنید با مشکلات بیشتری همراه است. گربه‌ای که به خوردن غذای خانگی عادت دارد، ممکن است در این شرایط نتوانید تغذیه گربه خود را به سمت مصرف غذاهای تجاری تغییر دهید. در نهایت، رژیم‌های غذایی خانگی ممکن است گران‌تر از غذاهای تجاری باشند، به خصوص اگر مکمل‌های غذایی خریداری می‌کنید تا مطمئن شوید که حیوان غذای متعادل مصرف می‌کند.

 

ضررهای غذای خانگی برای گربه‌ها

 

مواد مغذی ضروری در غذای خانگی گربه

دستور غذای گربه باید شامل چه مواردی باشد؟ هر غذایی که برای گربه خود سرو می‌کنید باید حاوی مواد مغذی زیر باشد:

1- پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی مهم است. پروتئین، اسید آمینه­های ضروری را تامین می‌کند و برای تولید آنتی بادی‌ها، آنزیم‌ها و بافت‌ها مورد نیاز می‌باشد. پروتئین حیوانی به گربه‌ها انرژی می‌دهد و به رشد و تکامل آنها کمک می‌کند. پس قبل از تهیه غذای خانگی برای گربه، باید تعیین کنید که گربه شما به چه مقدار پروتئین نیاز دارد.

مقدار پروتئین بر اساس مراحل زندگی گربه تعیین میشود، اما یک دامپزشک مجرب باید مقدار پروتئین مورد نیاز حیوان را به صورت جداگانه تعیین کند. یک گربه بالغ روزانه به 12.5 گرم پروتئین نیاز دارد. با افزایش سن گربه، نیاز به پروتئین حیوان افزایش می‌یابد. مثلاً گربه‌های 10 تا 12 ساله به 6 تا 8 گرم پروتئین در هر وعده غذایی نیاز دارند.

دامپزشکان خاطر نشان می‌کنند که غذای پر پروتئین همیشه بهترین گزینه نیست! با این حال، گوشت مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، خرگوش و تخم مرغ منبع اصلی پروتئین خود را برای گربه‌ها فراهم می‌کند. با رعایت اصول اولیه تغذیه گربه، رشد سالم و رشد ماهیچه‌ها حیوان را تضمین خواهید کرد.

2- فیبر

به منظور حفظ هضم و متابولیسم سالم، فیبر ضروری است. هنگام تهیه غذای خانگی گربه، منبع فیبر را شناسایی کنید. برخی از گربه‌ها از خوردن سبزیجات لذت می‌برند، در حالی که برخی دیگر جویدن میوه‌ها و انواع توت‌ها را دوست دارند. بسیار مهم است که با دامپزشک خود در مورد منابع فیبر قابل تخمیر برای گربه‌ها مشورت کنید.

باید محصولاتی را پیدا کنید که گاز، اسهال، یبوست و سایر عوارض جانبی ایجاد نکنند. همچنین می‌توانید الیافی که از حیوانات طعمه گرفته می‌شود مانند رباط‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌ها و ... را در نظر بگیرید. اگر گربه شما هم به الیاف گیاهی و هم به الیاف حیوانی حساس است، غذای حیوان را تغییر دهید.

3- چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها

درست مانند انسان، چربی‌ها نیز بخش مهمی از غذای گربه هستند. چربی‌ها به تجزیه ویتامین‌ها در بدن کمک می‌کنند و انرژی مورد نیاز برای فعالیت را نیز فراهم خواهد کرد. پس داشتن چربی برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، هر چند که شاید منجر به چاقی می‌شود. علاوه بر این، حیوان اسیدهای چربی که برای تولید مثل، بهبود زخم و سلامت پوست و مو ضروری هستند را جذب می‌کند. کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هر دو به عنوان منابع انرژی عمل می‌کنند.

یک گربه بالغ روزانه به حدود پنج گرم چربی نیاز دارد. رقم دقیق برای کربوهیدرات‌ها وجود ندارند اما علم نشان می‌دهد که کربوهیدرات‌ها نباید از 2 درصد در غذا تجاوز کنند. اگر به سراغ غذاهای خانگی می‌روید، باید بدانید هم چربی و هم کربوهیدرات در گوشت وجود دارند. برای جلوگیری از چاقی در گربه خود، گوشت بدون چربی مانند سینه مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید. اما حیوانات خانگی دچار سوء تغذیه ممکن است به سمت تکه‌های چرب گوشت جذب شوند.

4- ویتامین‌ها

ویتامین‌ها نیز برای گربه‌ها ضروری هستند. ویتامین‌ها به تنظیم سرعت متابولیسم حیوان کمک می‌کنند و رشد طبیعی و عملکرد اعضای بدن آنها را افزایش می‌دهند. ویتامین‌ها به بهبود و محافظت از بینایی گربه شما کمک می‌کنند و استحکام استخوان آنها را بهبود می‌بخشند. اما باید بدانید که سخت‌ترین قسمت در تهیه غذای گربه، تعیین درصد ویتامین‌ها در غذای خانگی مناسب گربه است. با این وجود، باید بدانید که گربه‌ها به ویتامین‌هایی زیر نیاز دارند:

  • ویتامین  A
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ریبوفلاوین
  • اسید فولیک
  • نیاسین
  • ویتامین B1، B6، B12
  • اسید پانتوتنیک
  • تائورین

5- مواد معدنی

خواه انتقال تکانه‌های عصبی باشد یا حفظ تعادل اسید – باز، مواد معدنی مسئول بسیاری از عملکردهای مهم در بدن یک گربه هستند. همچنین مواد معدنی به تشکیل آنزیم‌های بدن حیوان کمک زیادی می‌کنند. مواد معدنی زیر باید در رژیم غذایی خانگی گربه گنجانده شوند:

  • کلسیم
  • فسفر
  • منیزیم
  • سدیم
  • آهن
  • منگنز
  • سلنیوم
  • ید
  • کلر
  • پتاسیم
  • روی
  • مس

با دامپزشک خود در مورد درصد ویتامین‌ها و مواد معدنی صحبت کنید. در صورت عدم وجود عناصر خاص، ارائه مکمل‌های ویتامین به حیوان خانگی شما ضروری خواهد بود.

6- آب

همه ما برای زنده ماندن به آب نیاز داریم و گربه شما هم از این امر مستثنی نیست. آب انرژی مورد نیاز بدن گربه را برای تجزیه و هضم تمام غذایی که مصرف کرده است تامین می‌کند. همچنین آب انرژی لازم برای ادامه کارکردهای مهم دیگر را برای حیوان فراهم خواهد کرد.

 

کدام مواد غذایی برای گربه‌ها مناسب هستند

 

مواد غذایی مناسب برای تهیه غذای خانگی برای گربه

با فرض اینکه حیوان خانگی شما سالم است و هیچ بیماری مزمن یا آلرژی ندارد، بسیاری از مواد غذایی سالم و بی‌خطر هستند. مواد غذایی مانند سینه مرغ، مرغ چرخ کرده یا بوقلمون، گوشت چرخ کرده بدون چربی، ماهی قزل آلا، ماهی تن، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای، کدو حلوایی، کدو تنبل، کدو سبز، اسفناج، لوبیا و جو پخته شده یا جو پرک، پاستا و برنج غذاهای سالمی هستند.

مطمئن شوید که تمام استخوان‌های گوشت و ماهی را جدا کرده‌اید و دانه‌های بزرگ و پوست سبزیجات (مانند کدو تنبل) را برداشته‌اید زیرا این مواد ممکن است خطر خفگی برای گربه ایجاد کنند. اگر نیاز به مرطوب کردن غذا دارید، آبگوشت بدون نمک و بدون ادویه (یا فقط آب خالی) مناسب خواهد بود. گربه‌ها معمولاً غذاهای خانگی را در دمای اتاق یا کمی گرم شده ترجیح می‌دهند زیرا طعم غذا بهتر میشود. گرم کردن غذا در مایکروویو برای مدت کوتاهی یا اضافه کردن کمی آب گرم می‌توانند روش‌های مناسب باشند.

 

 

مواد غذایی نامناسب برای تهیه غذای خانگی برای گربه

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه درست کردن غذای خانگی گربه خود باید یک مورد مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید. شما باید از مواد نامناسب در غذای گربه خود اجتناب کنید. موادی که باید از آن اجتناب کنید شامل: سیر و هر چیزی از خانواده پیاز، آووکادو، گوشت‌های بسیار چرب، آجیل و لبنیات (به جز ماست)، کشمش، انگور، گوجه، سفیده تخم مرغ خام هستند. باید از مصرف این مواد پرهیز کرد زیرا برای حیوانات خانگی سمی هستند یا محتوای چربی بسیار بالایی دارند که می‌توانند باعث پانکراتیت و چاقی و مرگ و میر شوند. همچنین گربه‌ها به محصولات غذایی خاصی آلرژی دارند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

گندم و سویا

گندم و سویا هر دو آلرژن‌های بالقوه‌ای برای گربه‌ها هستند. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی حتی متوجه علائم آلرژی به گلوتن حاصل از گندم نمی‌شوند که این موضوع می‌تواند باعث تحریک پوست و خارش در حیوان شود. فیبر گندم دارای همان خواص گندم است. پس آن را به غذای گربه اضافه نکنید.

نخودفرنگی

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان نخود فرنگی را به عنوان منبع پروتئینی در نظر می‌گیرند، نخود فرنگی هیچ فایده‌ای برای سلامت گربه ندارد. برخی از گربه‌ها نیز ممکن است به نخود آلرژی داشته باشند.

ذرت

طبیعت اصلاح شده ژنتیکی بسیاری از محصولات مثل ذرت، آنرا را به منبع ضعیفی از پروتئین تبدیل می‌کند. بهتر است از مصرف محصولاتی که حاوی مواد تراریخته هستند برای گربه خود خودداری کنید زیرا هیچ مطالعه‌ای در مورد اثرات طولانی مدت آنها روی گربه‌ها انجام نشده است.

میوه‌ها و سبزیجات

حیوان خانگی ممکن است به گوجه فرنگی، سیب قرمز، آووکادو، کرن بری و کدو سبز حساسیت داشته باشد. پس باید مراقب واکنش حیوان باشید.

 

ایا میوه و سبزیجات برای گربه ضرر دارد

محصولات جانبی گوشتی

محصولاتی مانند دل و جگر، احشا، سیرابی و ... مواد غذایی مناسبی برای استفاده در غذای گربه­ها نیستد؛ زیرا از لحاظ غذایی متناسب نیستند و در دراز مدت باعت بروز مشکلاتی میشوند.

 

غذاهای نامناسب برای گربه

 

بهترین راه برای تهیه غذای خانگی برای گربه

پیروی از برخی دستورالعمل‌ها هنگام آشپزی برای حیوان بسیار مهم است. در مرحله اول، باید با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل پزشکی زمینه‌ای وجود ندارد. اگر گربه شما در حال حاضر وزن کم یا اضافه وزن دارد، دامپزشک می‌تواند در مورد مقدار کالری به شما کمک کند.

اگر حیوان خانگی شما نیازها یا شرایط پزشکی خاصی دارد، به رژیم غذایی کنترل شده‌تری نیاز خواهد داشت. در این موارد، شما باید با یک متخصص تغذیه دامپزشکی مشورت کنید تا به طراحی رژیم غذایی مناسب برای گربه شما کمک کند. برخی از نمونه بیماری‌های رایج گربه‌ها عبارتند از بیماری کلیوی (نیاز به پروتئین و فسفر کمتر) و پانکراتیت (نیاز به رژیم غذایی بسیار کم چربی) هستند.

 

 

تهیه غذای خانگی برای گربه روش آسان

غذای کافی برای 1 تا 2 هفته را به صورت دسته‌ای درست کنید، آنها را به اندازه‌های جداگانه‌ای تقسیم کنید و در یخچال بگذارید. این کار می‌تواند به شما در به حداقل رساندن کار مورد نیاز در طول هفته کمک کند. هنگام تهیه وعده‌های غذایی دسته‌ای، به یاد داشته باشید که قوانین مربوط به حمل و نگهداری ایمن غذا را رعایت کنید. بدین دلیل که مسمومیت غذایی در گربه‌ها رایج است و می‌تواند به سرعت منجر به سطح خطرناک کم ‌آبی در بدن حیوان شود.

 

دستور تهیه غذای حانگی گربه

 

طرز تهیه غذای خانگی برای گربه

یک دستور غذایی سالم برای گربه باید تمام جنبه‌های تغذیه سالم او را در نظر بگیرد. این مهم شامل میزان پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. علاوه بر ویتامین‌ها و عناصر دیگر، غذای خانگی باید حاوی تمام مواد مغذی لازم باشد. به خاطر داشته باشید که افزودن ادویه‌های انسانی می‌تواند برای گربه‌ها مضر باشد، بنابراین باید در مورد غذاهای انسان که گربه‌ها نباید بخورند، اطلاعات خود را افزایش دهید. در ادامه نحوه درست کردن چند دستور غذای خانگی برای گربه‌ها آورده شده است:

1- تخم مرغ برای صبحانه

تخم مرغ با پنیر

مواد لازم:

  • 3 عدد تخم مرغ متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری سبزیجات دلخواه گربه (رنده شده)
  • 1 قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی
  • 3 قاشق غذاخوری پنیر لاکتیکی (بدون نمک و کم چرب)

دستور تهیه:

  • در یک کاسه متوسط ​​تا بزرگ، پودر شیر را بردارید و آب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.
  • 3 عدد تخم مرغ متوسط ​​را بشکنید و به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • یک ماهیتابه بردارید و آن را از قبل روی شعله متوسط​​ گرم کنید. کل مخلوط را در آن بریزید و بپزید.
  • مخلوط را برگردانید، سبزیجات خرد شده و پنیر رنده شده را روی نیمه پخته اضافه کنید و اجازه دهید خوب بپزد.
  • پس از پخته شدن، مانند املت از وسط تا کرده و به قطعات لقمه‌ای برش دهید. غذا را در ظرف مورد علاقه گربه خود سرو کنید.

تهیه تخم مرغ برای صبحانه گربه

در ادامه روش تهیه صبحانه دیگری را برای شما آورده‌ایم:

مواد مورد نیاز:

-یک قاشق غذاخوری شیر خشک کم چرب

-سه عدد تخم مرغ متوسط

-دو قاشق غذاخوری پنیر صبحانه

-دو قاشق غذاخوری سبزیجات خرد شده

روش تهیه

+شیر خشک را در نصف لیوان آب حل کنید.

+در قدم بعد تخم مرغ‌­ها را به آب و شیرخشک اضافه کنید و هم بزنید.

+سپس مایع به دست آمده را در ماهیتابه بریزید و روی شعله بگذارید تا کمی سفت شود.

+سپس سبزیجات و پنیر را در نیمی روی نیمی از املت به دست آمده بگذارید و نیم دیگر املت را روی سبزیجات و پنیر قرار دهید.

+بعد از گذشت چنددقیقه ماهی­تابه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

+این مقدار صبحانه برای چهار گربه کافیست بنابراین برای هرگربه می­توانید یک چهارم از آن را سرو کنید.

 وعده اصلی برای گربه‌­ها:

پس از صبحانه لازم است غذایی خوش طعم برای نهار و شام گربه نیز آماده کنید.

مواد مورد نیاز:

-یک عدد مرغ متوسط کامل

-دو لیوان برنج

-پنج برگ کاهو سبز

-هفت عدد هویج

-150 گرم لوبیا سبز

روش تهیه:

+مرغ را پاک کرده وکامل بشویید و در یک قابلمه پر از آب قرار دهید.

+برای گرفتن بوی ضخم مرغ، سبزیجات را خرد کنید و اضافه کنید.

+پس از پنج دقیقه، دولیوان برنج را به مواد اضافه کنید.

+در قابلمه را بگذارید تا مواد به خوبی پخته شوند.

+استخوان­‌ها را جدا کنید و ترکیب به دست آمده را با چاقو خرد کنید.

+می­توانید در هروعده یک ملاقه متوسط از این غذا را به گربه خود بدهید و باقی­مانده آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

 

سالاد مخصوص گربه­‌ها:

بعضی از گربه­‌ها علاوه بر تمایل به غذاهای گوشتی، به غذاهای گیاهی نیز تمایل دارند که می­‌توان برای آنها سالادهایی تهیه کرد.

مواد مورد نیاز:

-یک دوم لیوان جوانه گندم

-یک چهارم لیوان آب مرغ

-یک عدد کدو سبز متوسط

روش تهیه:

+جوانه­‌های گندم را با چاقو، ساطوری ببرید.

+کدو سبز را رنده کنید، سپس به جوانه­‌های گندم اضافه کنید.

+یک بشقاب از این سالاد برای گربه خود بکشید و روی آن آب مرغ بریزید.

+باقی سالاد را در یخچال قرار دهید.

مکمل­‌های غذایی برای گربه‌­ها:

اگر می­‌خواهید از گربه خود به بهترین نحو محافظت کنید باید مراقب باشید که همه نوع ویتامین، مواد­معدنی، آنزیم و آمینواسیدهای مورد نیاز گربه را برایش فراهم کنید. ممکن است آماده کردن غذاهایی که مطمئن باشید حاوی تمام این موارد است دشوار به نظر برسد. بنابراین می­‌توانید از مکمل­‌های غذایی برای جبران آن استفاده کنید. کلسیم، نمک یددار (از آنجایی­ که گربه به نمک بسیار حساس است، بهتر است کمتر از حد نرمال از سدیم استفاده شود)، تورین و... اما باید مواظب باشید که در استفاده از مکمل­‌ها زیاده‌روی نکنید.

مکمل غذایی برای گربه

برخی از افراد که از گربه‌ها به عنوان حیوان خانگی خود نگهداری می­‌کنند، اغلب باقی­مانده غذاهای خود را به آنها می­‌دهند. اگر جز این افراد هستید، حتما به غذاهایی که برای این حیوانات مفید نیست توجه داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید از دستورات بالا می­‌توانید به عنوان غذاهای تشویقی برای گربه خود استفاده نمایید.

2- خورشت مرغ

پخت این غذا بسیار آسان است و می‌توان از آن هم برای ناهار و هم برای شام استفاده کرد.

مواد لازم:

  • 2 فنجان برنج قهوه‌­ای
  • 8 عدد هویج (خرد شده و پوست کنده)
  • مرغ بدون استخوان
  • یک چهارم فنجان نخود سبز
  • یک مشت لوبیا سبز

دستور تهیه:

  • مرغ از داخل و خارج بشویید و در قابلمه بزرگی قرار دهید و روی آن را با آب تا لبه آن بپوشانید.
  • سبزیجات را بردارید و به قطعات کوچکی برش دهید و به قابلمه اضافه کنید.
  • 2 فنجان برنج قهوه‌ای را اضافه کنید.
  • آنقدر بپزید تا مرغ و سبزیجات به اندازه کافی نرم شوند تا هضم آنها آسان شود.
  • کل خورشت را بردارید و در یک مخلوط کن بزرگی بریزید و آن را مخلوط کنید.
  • اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود و هر زمان که حیوان خانگی شما کمی احساس گرسنگی کرد، آن را در کاسه مورد علاقه او سرو کنید.

3- مرغ کلاسیک

رژیم غذایی مرغ کلاسیک در سراسر جهان محبوب است

مواد لازم:

  • یک تکه سینه مرغ (بدون استخوان و پخته)
  • یک هشتم قاشق چایخوری نمک
  • نصف تخم مرغ بزرگ (آب پز شده)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستور تهیه:

  • همه مواد را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و خوب مخلوط کنید.
  • قبل از سرو کردن آن برای گربه، آن را در مایکروویو گرم کنید.

4- مرغ و برنج

مرغ و برنج ترکیبی عالی برای همه حیوانات خانگی هستند.

مواد لازم:

  • یک تکه سینه مرغ (بدون استخوان)
  • یک سوم فنجان برنج (پخته شده)
  • 1 عدد تخم مرغ (آب پز شده)
  • 2 قاشق چایخوری روغن زیتون
  • یک هشتم قاشق چایخوری نمک

دستور تهیه:

  • تمام مواد را در یک کاسه بزرگی بریزید.
  • کل مواد را با هر دو دست خود مخلوط کنید و بخشی از غذا را در کاسه مورد علاقه گربه خود سرو کنید.

غذای مرغ و برنج برای گربه‌ها

5- ماهی

گربه‌ها عاشق خوردن ماهی هستند، بنابراین آن را بخشی از رژیم غذایی گربه خود قرار دهید.

مواد لازم:

  • یک ماهی کوچک، متوسط ​​یا بزرگ بدون استخوان (بسته به سن گربه)
  • 1 تخم مرغ (آب پز شده)
  • ویتامین و مواد معدنی متعدد
  • پودر استخوان (به مقدار لازم)

دستور تهیه:

  • یک کاسه بزرگ بردارید و همه مواد را به جز ماهی در آن بریزید.
  • ماهی را 10 تا 20 دقیقه بجوشانید تا گوشت آن نرم شود و استخوان‌ها را جدا کنید.
  • گوشت ماهی را به کاسه اضافه کرده و همه مواد را به درستی مخلوط کنید.
  • مواد غذایی را در مایکروویو گرم کنید و سپس سرو نمایید.

سرو ماهی برای گربه‌ها

6- ماهی تن

دستور غذای ماهی تن در بین گربه‌ها بسیار محبوب است.

مواد لازم:

  • 1 فنجان ماهی تن پخته یا کنسرو شده
  • 1 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان
  • 1 قاشق غذاخوری برنج قهوه‌ای پخته شده
  • 2 قاشق غذاخوری آب مرغ

دستور تهیه:

  • تمام مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید و خوب هم بزنید.
  • بلافاصله مواد را سرو کنید. این غذا را می‌توانید به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنید.

7- ماهی ساردین

یک غذای خانگی دیگر که با ماهی تهیه می‌شود، ساردین است.

مواد لازم:

  • ساردین (3 تا 4 عدد تازه)
  • 2 قاشق غذاخوری هویج رنده شده
  • 1.3 فنجان بلغور جو دوسر پخته شده

دستور تهیه:

  • تمام مواد را در ظرفی مخلوط کرده و سرو کنید.
  • می‌توانید باقی مانده را در یخچال بگذارید و به مدت 3 روز از آن استفاده کنید.

کلام آخر

هنگام انتخاب رژیم غذایی برای گربه خود باید نیازهای تغذیه‌ای حیوان را در نظر بگیرید. محصولات کاملاً طبیعی به پیشگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش و کلیه‌ها کمک می‌کنند و همچنین به گربه‌ها اجازه می‌دهند تا از وعده‌های غذایی خود لذت بیشتری ببرند. دانستن نحوه درست کردن صحیح غذای خانگی گربه به حفظ تعادل مناسب مواد مغذی کمک می‌کند. قبل از تغییر رژیم غذایی گربه باید با دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک به شما در مورد تعیین درصد مواد مغذی و نحوه تهیه غذای خانگی مناسب گربه شما کمک شایانی می‌کند.

منابع:

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید