۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

ریزش مو حیوانات خانگی و علل مختلف آن

فرقی نمی کند حیوان خانگی شما مو کوتاه باشد یا مو بلند، به هر حال ممکن است ریزش مو در آنها دیده شود، که گاه این ریزش مو کم است و گاه زیاد، گاه طبیعی و برخی مواقع نیز غیر طبیعی تلقی می گردد.

ما در این پست قصد داریم شما را با علل مختلف ریزش مو آشنا کنیم تا در صورتی که مقدار آن بالاست بتوانید با مراجعه به دامپزشک درمان مناسب را اتخاذ نمایید:

علت های ریزش مو حیوانات خانگی

  1. ریزش مو به علت تغییر پوشش از تولگی به بزرگسالی:

سگ ها و گربه ها با طی کردن دوران کودکی خز این دوران را به مرور از دست بدهند و رفته رفته خز جدید مخصوص بزرگسالی بر بدن آن ها رویش نماید. بنابراین یک فاز ریزش موی طبیعی را شما در چنین شرایطی تجربه خواهید کرد

  1. ریزش مو در حیوانات مو بلند:

حیوانات مو بلند مثل گربه های پرشین، سگ های هاسکی و ... نسبت به سایر نژادها ریزش موی بیشتری را تجربه می کنند و البته به علت بلند بودن موها شما موی بیشتری را نیز در محیط زندگی خود خواهید دید.

در همه موارد این ریزش مو طبیعی نیست و شما با مراجعه به دامپزشک می توانید از طبیعی یا غیر طبیعی بودن این ریزش مو مطلع شوید.

  1. ریزش مو به علت تغییر فصل:

حیوانات خانگی نیز مانند اجداد وحشی خود در برخی فصول ریزش موی بیشتری را تجربه می کنند. این ریزش مو یکبار در تغییر فصل از زمستان به بهار انجام میگیرد و یکبار در ابتدای تابستان با گرم شدن بیش از حد هوا رخ خواهد داد.

اما این جای نگرانی نیست چرا که با شروع فصل سرما خز هایی مجعد در میان خز عادی رشد خواهد کرد که بدن حیوان را از سرماخوردگی حفظ می کند و با اتمام فصل سرما این خزها که حکم یک پالتو پوست گرم را دارند رفته رفته از میان موهای معمول حیوان حذف می شوند و به خنک تر شدن بدن حیوان کمک می کنند. بنابراین حیوان شما با از دست دادن خز زمستانی کم مو نخواهد شد.

  1. ریزش مو در اثر بیماری:

بسیاری از بیماری های پوستی مسبب ریزش مو هستند. این بیماری ها می توانند توسط انگل های جلدی، قارچها و باکتری ها ایجاد شوند. حساسیت های غذایی یا تماسی (مثل حساسیت به بستری که حیوان روی آن استراحت می کند و...) نیز می توانند مسبب بروز ریزش مو شوند.کم خونی و بیماری های غدد نیز ممکن است سبب بروز کچلی یا ریزش مو باشند.

در بسیاری از موارد گفته شده بدن حیوان دچار خارش می شود که حین خاراندن بدن نیز بخشی از موها ممکن است دچار ریزش شوند. در موارد بیماری ریزش موها به صورت ناحیه ای هستند به عنوان مثال در برخی بیماری های قارچی ریزش مو به صورت سکه ای خود را نشان می دهد یا در برخی بیماری های مربوط به غدد، ریزش مو می تواند به صورت دو طرفه و قرینه روی پهلو ها دیده شود.

  1. ریزش مو در اثر استرس:

احتمالا متوجه شده اید که ریزش مو در هنگام مراجعه شما به دامپزشک بیشتر از قبل می شود. یکی دیگر از دلایل ریزش مو اضطراب شدید ناشی از مواجهه با شرایط استرس زا می باشد.
 

 

سرم تقویت مو سگ و گربه کت واچ Catwatch Hair Serum حجم 50 میلی لیتر

 

چطور ریزش مو را مدیریت کنیم:

پیش از هر چیز باید علت ریزش مو به طور کامل مشخص شود. برای یافتن علت ریزش مو بهترین کار مراجعه به دکتر دامپزشک است. حتی ممکن است به صلاح دید دکتر دامپزشک لازم باشد آزمایش خون جهت بررسی مشکلات غدد یا کم خونی انجام گیرد. همچنین در مورد ریزش موی ناحیه ای نمونه برداری از مو یا پوست ممکن است لازم باشد. بنابراین در قدم اول تشخیص علت ریزش مو شما را در مرتفع ساختن مشکل یاری خواهد کرد.
 

مدیریت و درمان ریزش مو حیوان خانگی

 به منظور مدیریت ریزش موی حیوان خانگی که ریزش موی او به صورت طبیعی و معمول رخ می دهد رعایت موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. برس کشیدن به صورت روزانه خصوصا در مورد حیواناتی که پوشش بدن آنها بلند یا متراکم است.
  2. عدم استحمام با شامپوهای انسانی، صابون یا هر متریال شست و شوی دیگری به جز شامپوی مخصوص خود حیوانات خانگی
  3. عدم استحمام با فواصل کم (شما مجاز هستید تنها ماهی یکبار بدن حیوان خود را با شوینده ها بشویید و بیشتر از این ممکن است باعث ریزش مو و کم شدن کیفیت موهای آنها شود)
  4. استفاده از مکمل های ویتامینی مناسب پوست و مو که به توصیه دامپزشک برای استفاده روزانه حیوانات خانگی مناسب است

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید