۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

نحوه تربیت سگ برای دستشویی کردن

نگهداری از حیوانات خانگی قطعا تجربه خوشایندی است که می­‌تواند حس و حال تازه­‌ای را به زندگی شما ببخشد. اما علاوه بر این حس و حال دوست‌­داشتنی برخی از افراد از نحوه دستشویی حیوانات خانگی خود شکایت دارند. تربیت سگ برای دستشویی کردن یکی از اولین کارهایی است که هنگامی که سگ جدیدی را به خانه می­آورید، باید انجام دهید.

توله سگ‌های جوان از ابتدا به آموزش لازم جهت دستشویی کردن احتیاج دارند، اما حتی اگر سگ بزرگتر شما به طور کامل دستشویی کردن را آموزش دیده باشد، خوب است تا این آموزش را مرور کنید. هر سگی برای اینکه به محیط و روال تربیتی جدید عادت کند نیاز به زمان دارد، مخصوصاً اگر مدتی را در لانه­ گذرانده باشد
. در این مقاله می­‌خواهیم به مطالبی در این باره بپردازیم.

 

سن مناسب تربیت سگ برای دستشویی کردن 

طبق توصیه دامپزشکان می‌توانید بین سنین ۱۲ تا ۱۶ هفتگی، تربیت سگ برای دستشویی کردن را شروع کنید. در این سن، سگ کنترل خوبی روی حرکت روده و مثانه‌اش دارد و قادر به نگه­ داشتن دستشویی خود است.

اگر سگ را بعد از ۱۲ هفتگی به خانه آوردید و در باکسش دستشویی کرد، هنوز هم می­‌توانید برای تربیت سگ برای دستشویی کردن در جای مناسب اقدام کنید، اما روند آموزش آن‌ها کمی طولانی‌تر است.

آموزش ادرار سگ در ظرف خودش

اگر سگ بالغی را به خانه آوردید که هنوز این آموزش ابتدایی رو خوب یاد نگرفته است، کار کمی سخت پیش می­‌رود.

 

 

شناسایی علائم برای تربیت دستشویی کردن سگ

جهت تربیت سگ برای دستشویی کردن لازم است نشانه­‌هایی که سگ شما برای رفتن به دستشویی نیاز دارد را بشناسید:

  • قدم زدن و دور زدن
  • بو کشیدن زمین با دقت
  • رفتن به درب یا به سمت سطحی که ترجیح می­دهند از آن استفاده کنند
  • غر زدن و پارس کردن
  • پایین بدن خود را به زمین خم کردن / چمباتمه زدن

سگ‌­ها معمولاً وقتی نیاز به توالت رفتن دارند، حالت ناخوشایندی پیدا می­‌کنند و اغلب به دنبال مکانی مناسب برای انجام کار خود، بو می­‌کشند. این موضوع در مواقعی چون بعد از چرت، وقت­­ غذا، چیزهای هیجان­ انگیز مانند: زمان بازی یا هنگام اول صبح بیشتر اتفاق می­‌افتد.

 

دستشویی سگ چه علامت های دارد

 

 

انتخاب مکان دستشویی سگ

دلایلی که سگ‌­ها جایی را به عنوان مکان دستشویی خود انتخاب می­کنند عبارت است از:

  • بوی ادرار، مدفوع یا آمونیاک.
  • شناختن یک مکان برای دستشویی (هنگام تربیت سگ، سعی کنید هر بار آنها را به همان نقطه برسانید. به این ترتیب­، توله سگ شما آن نقطه را با رفتن به توالت ارتباط می­‌دهد.)
  • احساس سطح زیر پنجه­‌های آن‌ها
  • کلمه یا دستوری که برایشان به معنی رفتن به دستشویی است. (هنگام تربیت سگ، کلمات و دستورات یا اصوات خاصی را با رفتن به توالت ارتباط می­‌دهند.)

 

تربیت سگ برای دستشویی کردن

 

1-استفاده از روش تشویق کردن

در ابتدا هر چند ساعت یک بار سگ خود را بیرون آورده و چند دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا دستشویی می­‌کند یا خیر؟ این امر احتمال دستشویی کردن داخل خانه را کاهش می‌­دهد و همچنین به آنها مکان مناسب برای دستشویی رفتن را یاد می‌دهد. به یاد داشته باشید که سگ یا توله سگ خود را به رفتن در محل صحیح دستشویی تشویق کنید. به مرور، سگ شما یاد خواهد گرفت که این بدان معناست که وقتی برای دستشویی به جای تعیین شده می­‌رود، اتفاقات خوبی می­‌افتد. تشویق کردن باعث می­‌شود روند تربیت سگ برای دستشویی کردن موثرتر باشد.

 

2- تربیت سگ با شرطی کردن آن

برای تربیت سگ هنگام دستشویی کردن می‌­توان از طریق شرطی کردن آن اقدام کرد. به این منظور که باید سگ خود را به همان مکان قبلی ببرید. سعی کنید هر بار که سگ خود را برای دستشویی کردن بیرون می­‌آورید از همان مکان خروج کنید و به همان محل قبلی ببرید. در خروجی باید خروجی باشد که به طور کلی هنگام حضور در خانه برای شما قابل مشاهده باشد، بنابراین وقتی آنها به سمت خروج می­‌روند، می­‌دانید که آنها می­‌خواهند به دستشویی بروند.

 

3-تربیت سگ با ایجاد عادت منظم 

برای ایجاد عادت منظم جهت تربیت سگ برای دستشویی کردن، در ابتدا بهتر است که توله سگ خود را به طور مرتب بیرون ببرید. به عنوان مثال، برای هر ساعت یک تایمر تعیین کنید. هنگامی که تایمر خاموش شد، آن را به مکان مشخص شده توالت ببرید. پس از حضور، صبور باشید زیرا توله سگ شما ممکن است فوراً برود. به آن فرصت دهید اما در زمان انتظار بازی نکنید، در غیر این صورت توله سگ شما ممکن است زمان توالت را با زمان بازی اشتباه بگیرد.

اگر توله سگ شما نمی­‌رود، نگران نباشید. کافی است آن‌ها را به داخل برگردانید و کمی بعد دوباره امتحان کنید. سگ‌­ها مانند ربات نیستند.

 

4-به کار بردن یک جمله مخصوص برای دستشویی رفتن

یک جمله مخصوص برای تربیت سگ خود برای رفتن به دستشویی بسازید و زمانی که آن را برای دستشویی بردن بیرون می‌برید، دائماً به او این جمله را بگویید تا متوجه شود برای چه او را  بیرون آورده‌اید. استفاده از این جمله کمک بزرگی به آموزش سگ‌تان می‌کند. می‌توانید حتی بعد از بزرگ شدن سگ‌تان هم از این جمله استفاده کنید. جمله‌ای شبیه “عجله کن!” و یا “کارت رو بکن!”  انتخاب کنید و وقتی که سگ‌تان مشغول دستشویی کردن است آن را بگویید. در این صورت سگ‌تان هم­زمانی جمله با عملش را درک می‌کند. زمانی که سگ‌تان حواسش پرت شد و یا فراموش کرد که برای چه بیرون آمده‌اید، این جمله را بگویید.

 

 

دو نکته که در تربیت سگ برای دستشویی کردن ، باید به آن توجه کرد

تا زمانی که توله سگ شما سومین دوره واکسن خود را دریافت نکرده است، از بردن او به محلی که سگ‌های دیگر هم هستند جلوگیری کنید. بهتر است قبل از این کار با دامپزشک خود مشورت کنید.

وقتی سگ خود را بیرون می‌برید، بهتر است برای تربیت سگ از قلاده استفاده کنید تا بتوانید او را به جایی که میخواهید هدایت کنید. همچنین می‌توانید سگ خود را بهتر زیر نظر بگیرید و بفهمید که چه موقع کارش تمام شده است.

 

 

اگر سگ آموزش دیده هنوز در داخل منزل دستشویی می کند، چه باید کرد؟

اگر سگ در خانه دستشویی کرد، باید به راحتی منطقه را تمیز کنید و سر و صدا نکنید. مجازات سگ بعد از اشتباهش تاثیری نخواهد داشت. سگ شما هیچ مجازاتی را با حادثه قبلی مرتبط نمی­‌کند و در عوض ممکن است اعتماد خود را به شما از دست بدهد و کار تربیت سگ شما سخت‌­تر شود.

دستشویی کردن سگ در داخل منزل

 

پیشگیری از دستشویی کردن سگ در خانه :

1- هنگام تمیز کردن دستشویی سگ مهم است که همیشه منطقه به درستی تمیز شود. از هرگونه شوینده خانگی حاوی آمونیاک خودداری کنید. آمونیاک یک ماده شیمیایی طبیعی است که در ادرار سگ شما وجود دارد و ممکن است او را ترغیب کند تا دوباره ناحیه را علامت­گذاری کند، زیرا هنوز بوی آشنایی دارد. مخلوطی از آب سودا و مواد شوینده به خوبی کار می­‌کند.

2- در تربیت سگ می‌­توانید از یک قلاده کوتاه استفاده کنید. استفاده از قلاده حتی در داخل خانه، کمک می‌کند که با آزادی عمل بیشتری در خانه بچرخید و او را هم زیر نظر داشته باشید.

3- زمانی که مجبور به ترک خانه هستید و نمی‌توانید مراقب سگ خود باشید، بهتر است از یک محفظه یا قفس استفاده کنید. سگ محفظه را به چشم خانه خود می‌بیند و در آن خرابکاری نمی‌کند.

4- استفاده از پد دستشویی سگ: استفاده ازتوالت سگ و صفحه مشبک برای نگهداری و تربیت سگ به خصوص برای محیط­‌های آپارتمانی بسیار ضروری است. به جای آنکه مجبور باشید سگ خود را برای دستشویی بیرون ببرید با کمک پد دستشویی سگ، شما می­‌توانید محلی را برای دستشویی سگ خود فراهم کنید و به او آموزش دهید.

 

خرید پد زیرانداز بهداشتی سگ

زیرانداز بهداشتی اکوپد سایز 60*90 بسته 10 عددی


5- استفاده از توالت برای تربیت سگ جهت دستشویی زمانی که نمی­‌توان او را بیرون از خانه برد. توالت سگ که یک صفحه 2 تکه تشکیل شده، سطح رویی مشبک بوده و سطح زیر صاف است. این محصول قابلیت قرارگیری پد مخصوص در بین دو صفحه را دارد. پایه زیرین به علت لبه‌­دار بودن مانع از ریختن ادرار شده و سطح مشبک رویی موجب می‌­شود ادرار سگ‌تان به راحتی به قسمت پایینی رفته و موجب آلودگی و خیس شدن آنها نشود.

 

خرید ظرف دستشویی سگ

ظرف دستشویی سگ هپی پت سایز بزرگ


با توجه به همه آموزش­‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می­‌شود سگ در خانه باز هم دستشویی کند، از جمله آن میتوان به استرس در مورد تنها ماندن سگ اشاره کرد. اما اگر مراحل بالا بعد از گذشت چند ماه اثری در یادگیری وشناسایی محل دستشویی توسط سگ را نداشت، باید یک قرار ملاقات با دامپزشک خود تنظیم کنید. دامپزشک شما در صورت لزوم می‌­تواند شما را برای کمک بیشتر به یک متخصص رفتاری ارجاع دهد. امیدواریم که این مقاله راه حل های آسان و کارآمدی را برای تربیت حیوان خانگی شما به همراه آورده باشد.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
سعادت زاده گفت:
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و... رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. ممنون بابت راهنمایی های خوبی که دارین

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید