۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

نگاهی دقیق‌تر به گربه‌های خیابانی

در حالی که تخمین زده می‌شود تعداد گربه‌های خیابانی در شهرهای بزرگ دنیا میلیون‌ها عدد باشد، اما متأسفانه، بسیاری از جوامع هنوز هم کنترل جمعیت را با استفاده از روش‌های منسوخ و ناکارآمد از جمله کشتن انجام می‌دهند. ASPCA از Trap-Neuter-Return-Monitor-TNRM (زنده گیری-عقیم کردن-رها کردن-نظارت) به عنوان تنها روش انسانی و موثر اثبات شده برای مدیریت تعداد گربه‌های خیابانی شناخته می‌شود.

 

گربه خیابانی کدام نوع گربه است؟

"گربه‌های خیابانی" اصطلاحی است که برای توصیف گربه‌هایی که در فضای باز، بدون مالکیت در گردش هستند، استفاده می‌شود. این گربه‌ها می توانند دوستانه، وحشی، بزرگسال، بچه گربه، سالم، بیمار، عقیم شده و .. باشند. آن‌ها ممکن است مراقب داشته باشند یا نداشته باشند.

گربه‌های خیابانی چالش‌های زیادی دارند:

آن‌ها باید شرایط آب و هوایی مانند سرما و برف، گرما و باران را تحمل کنند.

گربههای خیابانی با گرسنگی، عفونت و حملات حیوانات دیگر روبرو می‌شوند.

متأسفانه تقریباً نیمی از بچه گربه‌هایی که خارج از منزل به دنیا می‌آیند قبل از سال اول تولد در اثر بیماری، قرار گرفتن در معرض انگل می‌میرند.

گربه‌های خیابانی با ریشه‌کن شدن توسط انسان روبرو می‌شوند. مسمومیت، به دام انداختن، گازگرفتگی و تله‌ها، تصادف و ... همه از راه هایی است که انسان‌ها، از جمله برخی مراکز کنترل حیوانات و سازمان های دولتی، به وسیله‌ی آن سعی در از بین بردن جمعیت گربه‌های خیابانی دارند.

اگر گربه‌ای از بچه گربه‌ها زنده بماند، متوسط ​​زندگی او کمتر از دو سال است. اگر گربه‌ای آنقدر خوش شانس باشد که در کلنی‌ای باشد که مراقب دارد، عمر او ممکن است به 10 سال برسد. گربه های خیابانی که در یک کلنی تحت حمایت زندگی می کنند (کلنی با مراقب اختصاصی که خدمات عقیم سازی، تغذیه منظم و سرپناه مناسب را ارائه می‌دهد).

 

استفاده از Trap-Neuter-Return-Monitor (TNRM) برای مدیریت کلنی گربه‌های خیابانی

TNRM روشی است که انسان، گربه‌های خیابانی را به دام انداخته، سپس عقیم و علیه هاری واکسینه می‌کنند و سپس آن‌ها را به کلنی خود برگردانند تا زندگی خود را ادامه دهند. TNRM همچنین شامل یک مراقب است که غذا و سرپناه کافی را تأمین می‌کند و سلامت گربه‌ها را کنترل می کند. نشان داده شده است که این روش کم هزینه‌ترین و انسانی‌ترین و کارآمدترین روش برای ایجاد ثبات در جمعیت گربه‌های خیابانی است و به تثبیت جمعیت کلنی‌ها کمک می‌کند و با گذشت زمان، آن‌ها را کاهش می‌دهد. رفتارهایی مانند پاشیدن ادرار برای نشانه گذاری، صدا های بیش از حد و جنگیدن تا حد زیادی برطرف می‌شود و هیچ بچه گربه دیگری متولد نمی‌شود.

با تثبیت جمعیت، گربه‌ها به طور طبیعی فضای بیشتر، سرپناه و غذای بیشتر خواهند داشت و خطرات بیماری کمتری دارند. گربه‌هایی که در کلنیها زندگی می‌کنند، پس از عقیم سازی، تمایل به افزایش وزن و زندگی سالم‌تری دارند. گربه‌های عقیم شده کمتر به انواع سرطان‌های دستگاه تناسلی مبتلا می‌شوند. عقیم سازی گربه‌های نر همچنین خطر آسیب و عفونت را کاهش می‌دهد، زیرا نرهای سالم به صورت ذاتی علاقه به مبارزه با گربه‌های دیگر دارند. عقیم سازی به این معنی است که گربه های ماده فحل نمی شوند. این بدان معناست که آنها گربه‌های نر کمتری را به منطقه جذب می‌کنند که این باعث کاهش درگیری می‌شود.

 

چگونه به گربه ها و بچه گربه های محل زندگی خود کمک کنیم؟

مراقب یا حمایتگر کلنی فردی (یا گروهی از افراد) است که یک یا چند کلنی را در یک منطقه مدیریت می‌کند. این فرد مراقب گربه‌ها است یعنی تهیه غذا، آب و سرپناه، عقیم سازی گربه و مراقبت‌های پزشکی فوری را برای آن ها انجام می‌دهد. برخی از پناهگاه‌ها و گروه‌های امداد و نجات حتی کوپن‌های عقیم سازی رایگان یا با تخفیف به این افراد می‌دهند.

اگر می‌خواهید به گربه‌های خیابانی کمک کنید:

کمک خود را به مراقبان شناخته شده در منطقه ارائه دهید. نیازهای موجود شامل تغذیه گربه، به دام انداختن، حمل و نقل به دامپزشکی، اسکان موقت گربه‌ها پس از جراحی و نگهداری بچه گربه‌ها با هدف یافتن خانه‌های خوب برای آنها است.

با پناهگاه‌های محلی یا گروه‌های رفاهی تماس بگیرید تا ببینید کارگاه TNRM در منطقه شما موجود است یا خیر. درایران که هنوز گروه‌های حمایتی پراکنده هستند ممکن است بسیاری از مناطق بدون سرپرست باشند، می‌توانید حتی یک گروه تشکیل بدهید. در فضای مجازی برای جذب افراد آگهی بدهید یا شماره خود را به دامپزشکی های منطقه بدهید تا افراد مشتاق را به شما وصل کنند. بعضی از دامپزشکی‌ها برای موارد حمایتی تخفیف یا خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

 

کمک کردن به گربه های خیابانی

 

با گربه‌های حیاط خانه خود شروع کنید: در مورد TNRM اطلاعات کسب کنید و یاد بگیرید که چگونه بدون آسیب رساندن به گربه‌ها، آن‌ها را به دام بیندازید و برای عقیم سازی پیش دامپزشک ببرید.

چگونه به بچه گربه‌های خیابانی کمک کنیم؟

نحوه به دام انداختن بچه‌گربه ها مهم است! باید از آن‌ها مراقبت کنید تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند و توسط دیگران به سرپرستی گرفته شوند. در صورت امکان، بچه گربه‌ها باید تا چهار هفتگی به شیر خوردن ادامه دهند، این کار را می‌توان به صورت دستی هم انجام داد.

اجازه ندهید بچه گربه‌ها گم یا پنهان شوند، آن‌ها می‌توانند در فضاهای کوچک پنهان شوند و یافتن و گرفتن آنها بسیار دشوار است. بچه گربه‌ها را در یک سبد سگ، باکس مخصوص گربه یا قفس یا حتی یک جعبه با خاک مخصوص گربه، همراه با غذا، آب و چیزهایی که نیاز دارد نگه دارید .

 

نحوه کمک کردن به گربه های خیابانی به چه صورتی است

غذا کلید معاشرت با گربه‌ها است. حداقل دو بار در روز مقدار کمی غذای مرطوب با دست به بچه گربه‌ها بدهید. در نهایت بچه گربه‌ها حضور شما را با غذا مرتبط می‌کنند و با شما نرم‌تر برخورد می‌کنند. برای بچه گربه‌هایی که وحشی‌تر هستند ، با سرلاک یا غذای مرطوب به وسیله قاشق شروع کنید.

بچه گربه‌های جوان و کمتر وحشی را می‌توان بلافاصله برداشت اما برای بچه گربه‌های کوچولو باید با پیچیدن او در حوله، اجازه دهید سر او بیرون باشد و یک بوریتوی بچه گربه درست کنید. البته همیشه به یاد داشته باشید اولویت با تغذیه از شیر مادر است. پس اگر امکان دارد ترتیبی را انتخاب کنید که مادر و بچه گربه‌ها را با هم نگه دارید. بچه گربه‌ها وقتی فرار نمی‌کنند و به سمت شما می آیند که می خواهید به آن ها غذا بدهید و از آن‌ها نگهداری و نوازش‌شان کنید. پس همیشه آب و غذا در اختیار آن‌ها بگذارید.

برای خرید غذای بچه گربه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید غذای بچه گربه

چند نکته اضافی:

در صورت امکان، زنده‌گیری را در هوای خشک و معتدل انجام دهید.

قبل از به دام انداختن گربه، 36 ساعت کامل به گربه ها غذا ندهید زیرا برای ورود به دام باید گرسنه باشند.

اگر در منطقه‌ای که گربه‌های دارای صاحب بیرون در فضای باز پرسه می‌زنند این کار را انجام می دهید، لطفاً همسایگان خود را در جریان بگذارید.

ماهی تن، ماهی خال مخالی، ماهی ساردین و ماهی آزاد به خوبی به عنوان طعمه عمل می‌کنند. از کنسرو غذای گربه پرهیز کنید.

گربه به دام افتاده را به دامپزشکی منتقل کنید تا بلافاصله پس از گرفتن، عقیم شود.

برای کاهش اضطراب، یک ملافه یا حوله را روی قفس قرار دهید تا گربه احساس امنیت کند.

از دامپزشک بخواهید که در حین عمل جراحی نوک یک گوش ببرد تا نجات‌دهنده‌های آینده گربه‌های عقیم شده را شناسایی کنند. این یک روش بدون درد و بدون خطر است.

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید