۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

آیا سگ شما انگل گوارشی دارد؟

انگل‌ها می‌توانند از دلایل شایع (اما مهم) مشکلات مربوط به دستگاه گوارش در سگ‌ها باشند. در حالی که کک و ساس برای صاحبان حیوانات خانگی به راحتی قابل شناسایی است ، انگل‌های روده می‌توانند در داخل سیستم گوارش بهترین دوست خزدار شما وجود داشته باشند بدون اینکه شما متوجه شوید. بنابراین، اگرچه فکر کردن به آن نگران‌کننده است، اما هر صاحب سگ باید در مورد انگل‌های روده‌ای و چگونگی جلوگیری از ایجاد مشکلات جدی بهداشتی برای دوست چهار پای خود اطلاعاتی کسب کند.

 

انگل‌های گوارشی رایج در سگ‌ها

تصور می‌شود همه سگ‌ها در طول زندگی خود  به انگل‌های گوارشی آلوده می‌شوند. در حقیقت، بسیاری از توله سگ‌ها ممکن است قبل از تولد یا اندکی پس از آن در طی دوره نوزادی، به انگل‌های روده آلوده شوند. بسیاری از افراد توله سگ‌هایی را که دارای شکم‌های تپل هستند، دوست دارند  تا زمانی که می‌فهمند که آن توله سگ دارای انگل‌های روده است.

انگل های گوارشی با سگ چه کار می کنند


رایج‌ترین انگل‌های گوارشی سگ عبارت است از: شامل کرم‌های گرد، کرم قلاب‌دار، کرم‌های شنی، کرم‌های نواری، ژیاردیا و کوکسیدیا است. این انگل‌ها می‌توانند از طرق مختلف بر سگ شما تأثیر بگذارند ، از سوزش ساده تا شرایط تهدیدکننده که در صورت عدم درمان پیش می‌آید. این انگل‌ها علاوه بر این که منجر به بیماری سگ می‌شوند؛ می‌توانند به انسان منتقل شده و در افراد ایجاد بیماری کنند، بنابراین تشخیص به موقع و مراقبت دقیق از سیستم گوارش سگ شما بسیار مهم است.

علائم آلودگی انگلی

اکثر سگ‌هایی که انگل روده دارند تا زمان شدید شدن عفونت علائم و نشانه‌هایی از خود نشان نمی‌دهند، اگرچه دو مورد استثنا وجود دارد؛ اولین مورد کرم‌های نواری هستند که تخم‌گذاری آن‌ها به صورت رها کردن قطعاتی شبیه دانه‌های برنج است. این بخش‌ها را می‌توان در مدفوع سگ، اطراف مقعد و یا در مناطقی از خانه که سگ شما تمایل به استراحت دارد، مشاهده کرد. کرم‌های گرد دومین استثنا هستند که گاهی اوقات در مدفوع یا استفراغ سگ شما دیده می‌شود.

علائم آلودگی انگلی در سگ استفراع است

اگر سگی علائم آلودگی انگلی دستگاه گوارش را پیدا کند، ممکن است شناسایی نشود چون علائم غیر اختصاصی است. به عبارت دیگر، علائم انگل‌های روده را می توان به بسیاری از مشکلات بهداشتی سگ‌ها نسبت داد. شایع‌ترین علائم و نشانه‌های آلودگی انگلی:

  • اسهال در سگ، همراه یا بدون خون یا مخاط
  • تکان تکان دادن پا
  • استفراغ
  • ورم کردن شکم
  • کاهش وزن
  • کاهش فعالیت

 

تشخیص ، معالجه و پیشگیری از آلودگی های انگلی

از آنجا که انگل‌های روده تخم‌های میکروسکوپی را در مدفوع سگ شما آزاد می‌کنند ، دامپزشک می‌تواند یک معاینه مدفوع را انجام دهد تا مشخص کند این کرم‌ها وجود دارند یا نه و در این صورت کدام یک برای سگ شما دردسر ایجاد می‌کنند.

خبر خوب این است که انگل‌های روده به راحتی قابل درمان هستند و حتی می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد. در واقع اگر به سگ خود داروی پیشگیری از کرم قلب بدهید، به احتمال زیاد از حیوان خانگی خود در برابر شایع‌ترین انگل‌های روده محافظت می‌کنید. چندین داروی کرم قلب می‌توانند کرم مدور و کرم قلاب دار را نیز درمان کنند و حتی برخی از محصولات می‌توانند کرم شپشک، کرم نواری و یک یا چند مرحله کک را درمان کنند. با دامپزشک خود صحبت کنید تا مشخص کنید کدام داروی کنترل انگل برای سگ شما مناسب است.

مشاوره عمومی آنلاین

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید