۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

نکات مهم انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی

شاید از نظر شما انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی بسیار آسان باشد و صرفا علاقه و سلیقه خودتان برای انتخاب یک اسم کفایت کند. اما انتخاب اسم برای حیوان خانگی نکاتی دارد که اگر آنها را در نظر نگیرید ممکن است حیوان خانگی شما به راحتی اسم خود را آموزش نبیند و یا در حین تربیت خصوصا برای سگ ها دچار مشکل شوید. همچنین برای انتخاب نام مناسب فرهنگی وجود دارد که شاید از آن بی خبر باشید. در ادامه این نکات را به شما آموزش خواهیم داد.

 

چه اسمی برای حیوان خانگی انتخاب کنیم؟

اگر در انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی خود دچار شک شده اید این مقاله به شما بسیار کمک خواهد کرد تا بهترین اسم را برای تربیت سگ و حیوان خانگی خود انتخاب نمایید.

 

انتخاب نام حیوان خانگی

 

 

انتخاب نام مناسب برای سگ یا گربه

 

سگ یا گربه بودن حیوان خانگی شما در انتخاب اسم حائز اهمیت می باشد. چراکه به طور معمول سگ ها نسبت به گربه ها آموزش پذیری بالاتری دارند و احتمالا بخواهید به آنها اجرای دستورات به خصوصی مثل نشستن، دست دادن، غلتیدن، آمدن و ... را آموزش دهید. پس در مورد سگ ها دقت در انتخاب اسم مهمتر از گربه ها خواهد بود.

 

اگر تازه صاحب یک بچه‌گربه شدید، از لینک زیر غذای خارجی مناسبش رو تهیه کنید.

خرید غذای بچه گربه


 

 

انتخاب نام مناسب برای سگ

 

اگر حیوان خانگی شما سگ است و می خواهید برای او اسم انتخاب کنید لازم است دقت کنید تا اسمی که برای او انتخاب می کنید شباهت آوایی با دستورات اجرایی نداشته باشد. به این معنا که سگ شما برای آموزش فرمان هایی همچون بیا، بشین، نه، و ... به آوای کلام شما توجه خواهد کرد و در صورت به کار بردن کلمات با آوای مشابه ممکن است سگ شما نتواند به طور کامل بین کلماتی که فرمان خاصی را برای او دارند و کلمات عادی تفاوت قائل شود.

به عنوان مثال یکی از اسامی که گاها برای سگ ها انتخاب می شود، " میا" است. این اسم به کلمه دستوری "بیا" شباهت آوایی دارد و ممکن است سگ شما را سرگردان کند.

 

انتخاب نام گربه

 

گربه ها نیز فرمان های دستوری را آموزش می بینند اگرچه که به اندازه سگ ها نسبت به عمل کردن فوری به فرمان ها راغب نیستند اما شباهت آوایی با فرمان هایی که برای گربه ها قابل درک است نیز باید در نظر گرفته شود.

 

نکات مهم هنگام انتخاب اسم حیوان خانگی

هنگام انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی از اسامی طولانی بپرهیزید. حیوان شما نمی تواند اسامی بلند را به خوبی آموزش ببیند و بنابراین زمانی که تعداد سیلاب های اسم زیاد می شود احتمال اینکه به نامش پاسخ ندهد بسیار زیاد خواهد بود. اسامی کوتاه و ترجیحا تک سیلابی می تواند به یادگیری بهتر اسم در سگ ها و گربه ها کمک کند.

 

بهترین غذاهای خشک برای سگ و گربه  از برندهای خارجی معتبر را از پت‌آباد تهیه کنید.

 

در کشور ما که هنوز فرهنگ نگهداری از حیوان خانگی چندان جا نیفتاده است بهتر است از انتخاب اسامی انسان خودداری کنید. شاید برای برخی از اطرافیان شما اینکه حیوان خانگی شما هم اسم آنهاست خوشایند نباشد و ایجاد کدورت نماید. اسامی بسیاری هستند که در برای انسان ها استفاده نمی شوند و در عین حال می توانند برای حیوان خانگی شما بسیار پسندیده و زیبا باشند.

از انتخاب اسامی توهین آمیز یا کلماتی که بار منفی یا دشنام دارند خودداری کنید. آمارها نشان می دهند بسیاری از افراد از کلمات توهین آمیز برای نام گذاری حیوان خانگی خود استفاده می کنند.

 

توجه داشته باشید که نام حیوان خانگی شما در پرونده پزشکی، شناسنامه و پاسپورت او ثبت خواهد شد و بنابراین لازم است نامی که انتخاب می کنید قابلیت طرح در مجامع عمومی را داشته باشد و بیانگر معانی زیبا باشد.

 

استفاده از اسامی که عناوین اجتماعی انسانها باشد برای حیوان خانگی چندان اخلاقی نمی باشد و اسم مناسب برای حیوان خانگی نیست. اینکه نام سگ خود را دکتر یا مهندس بگذارید شاید در نظر اول بامزه به نظر برسد اما تصور کنید در کینیک دامپزشکی که تعداد زیادی دکتر مشغول کار هستند شما سگ خود را دکتر خطاب می کنید و با صدای بلند به او می گویید "بشین دکتر!" این موضوع شاید در جمع خانوادگی شما خنده دار باشد اما در خارج از محیط خانه می تواند برای عده ای که نام سگ شما را نمی دانند توهین آمیز تلقی شود.

 

چه اسمی برای حیوان خانگی مناسب است؟

هنگام انتخاب اسم برای حیوان خانگی چه اسمی انتخاب کنم که سریعتر نسبت به آن پاسخ دهد؟!

وجود برخی آواها و حروف در اسامی حیوان خانگی می تواند جلب کننده نظر او باشد و بیشتر از سایر اسامی توسط حیوانات خانگی پذیرفته می شوند. به عنوان مثال کلماتی که به آوای " ایی" ختم می شوند و یا اسامی که در آنها حرف "ش" وجود دارد به طور معمول بیشتر از سایر اسامی توسط گربه ها پذیرفته می شوند و با سرعت بیشتری یاد می گیرند که با این اسم آنها را خطاب می کنید.

به عنوان مثال اسم لوسیفر که نام یک گربه در کارتون سیندرلا بود در صورتی که برای گربه ای انتخاب شود چون در انتها به حرف صامت ختم می شود می تواند بسیار دیرتر از لوسی که به "ایی" ختم می شود برای گربه شما جذاب باشد و سریعتر آموزش ببیند که این اسم برای خطاب کردن او است.

طبق تحقیقات دکتر بورستین از دانشگاه ونکوور، علت آن این است که حیوانات شکارچی مثل گربه به طور ذاتی به شنیدن آواهایی که به صدای شکار آنها نزدیکتر باشد توجه بیشتری نشان می دهند. بنابراین انتخاب اسامی که به صدای پرنده ها یا موش ها نزدیک باشد می تواند برای گربه جذاب تر باشد و توجه او را جلب کند. 

 

اسامی که صدای "ش" دارند به گوش گربه شما جذاب تر باشند.

 

برخلاف گربه ها سگ ها نسبت به صداهای خشن تر پاسخگویی بهتری دارند و بهتر است از اسامی که با  "س" و "ش" شروع می شوند استفاده نشود.

به جای آن می توانید از اسامی که محکم تر ادا می شوند استفاده کنید. اسامی که با "ک" ، "د" ، یا "ت" شروع می شوند برای سگ ها جذابیت بیشتری دارند و نسبت به آنها توجه بیشتری نشان می دهند.

سگ ها اسامی دو سیلابه را به تک سیلابه ترجیح می دهند. از آنجایی که بیشتر فرمان ها و دستورات به صورت تک سیلابه هستند (مثل بیا، نه و ...) بهتر است از اسامی که دو بخش (دو سیلاب) هستند استفاده کنید تا سردرگمی میان فرمان ها و اسم او ایجاد نشود.

کلام آخر اینکه در هنگام انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی؛

در صدا زدن نام حیوان خانگی خود از صدای بچگانه استفاده کنید!! زمانی که شما تن صدای خود را بچگانه می کنید در دامنه شنوایی گربه یا سگ شما این صدا به صدای پرندگان و سایر موجودات شکار نزدیکتر می شود بنابراین نسبت به آن عکس العمل بهتری نشان می دهند و با علاقه بیشتری به آنچه شما در حال گفتن هستید توجه می کنند. بنابراین در صحبت کردن با حیوانات، حتی حیواناتی که خارج از خانه با آنها روبرو می شوید کمی تن صدای خود را ظریف تر کنید.

 

بهترین برندهای غذای توله سگ را از لینک زیر بخرید.


خرید غذای توله سگ

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید