۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

علف گربه چیست و علف گربه چه فواید باورنکردنی دارد


حتما شما هم بار اول که اسم علف گربه را شنیدید برایتان موضوع جالبی بوده و راجع به آن کنجکاو شده اید که علف گربه چیست و چرا گربه ها گیاه مخصوص خودشون رو دارند. در ادامه قرار است در مورد این گیاه و تفاوت های آن با کت نیپ بیشتر بدانیم.

 

علف گربه  چیست؟

سوال مهمی که معمولا برای همه پیش میاد این است که علف گربه چیست؟ چه خاصیتی دارد؟ برای چه منظوری استفاده می شود؟ علف گربه (cat grass)یکی از گیاهان مورد علاقه گربه‌ها به شمار می رود و مهمترین نکته در مورد آن این است که این با گیاه  کت نیپ (Dactylis Glomerata)  متفاوت است و یکی نیستند ولی اکثرا این دو گیاه را یکسان می دانند. اگرچه گربه‌ها گوشت خوار هستند اما گاهی اوقات به بعضی از گیاهان مانند علف گربه جذب می شوند. علف گربه یک گیاه بخصوص نیست و همان نشا (سبزه) دانه‌های گندم، چاودار و جو هستند. یکی از سوال‌هایی که الان ممکن است برایتان پیش بیاید این است که گربه‌ها با این که گوشتخوار هستند چرا به سمت گیاه جذب می شوند، به طور کل نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد ولی یکی از دلایل آن می تواند مشکلات گوارشی و دل درد باشد.

علف گربه

 

چرا علف گربه گزینه مناسبی است؟

حال به این موضوع می پردازیم چرا باید علف گربه را به جای علف‌های دیگر استفاده نمود. یکی از دلایلی که می توان اشاره کرد امن بودن آن است. معمولا علف‌هایی که در محیط بیرون رشد می کنند ممکن است سمی یا دارای آفت باشند که برای سلامت گربه شما مضر است، در نتیجه علف گربه گزینه مناسبی برای نیاز‌های گربه شما خواهد بود.

 

چگونه علف گربه خود را پرورش دهیم یا تهیه کنیم؟

تهیه و پرورش علف گربه خیلی راحت است و اصلا روند سختی ندارد، فقط کافی است بذر گیاهان مانند گندم، جو و چاودار که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد را تهیه کرده و آن را در محیط مناسب به طور مستقیم در خاک بکارید. بعد از جوانه زدن آن را در محیط کاملا مرطوب و در معرض نور خورشید قرار دهید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که علف گربه برای رشد به نور خورشید زیادی نیاز دارد. همچنین خاک را با دست متراکم کنید و بعد از نگهداری از آن می توانید علف گربه خود را تهیه کنید.البته امروزه مدل‌های تجاری بذر علف گربه در بازار موجود هستند که کار شما را برای پرورش آن آسان می کنند.

پرورش علف گربه

 

روش مصرف علف گربه

استفاده از علف گربه در حجم بالا کاملا بی خطر است ولی با این حال توصیه می  شود که مانند تشویقی های دیگر بیشتر از 10 درصد کالری مورد نیاز روزانه حیوان را تشکیل ندهد. از آنجایی که اکثر سرپرستان گربه فکر می کنند به علت اینکه گربه‌ها گوشت خوار هستند علاقه ای به مصرف گیاه‌ها ندارند. ولی این موضوع کاملا غلط است و گربه‌ها عاشق جویدن علف‌ها هستند و از آن لذت می برند. 

 

شیوه های مصرف علف گربه

قطعا با خودتان فکر کرده اید که چگونه این گیاه را به گربه خود بدهم و شیوه های مصرف آن چیست؟ این موضوع بستگی به علاقه غذایی گربه شما دارد به طور مثال اگر گربه شما به غذای تر علاقه داشته باشد می توانید علف گربه را به غذای آن اضافه کنید یا مثال دیگری که میتوان آورد اضافه کردن آن به بستنی گربه است البته همانطور که گفته شد این موضوع فقط به علاقه گربه شما بستگی دارد.

 

خواص علف گربه 

یکی از سوالات دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که آیا علف گربه فایده دارد و مصرف آن توصیه می شود؟ علف گربه دارای مواد مغذی بسیاری مانند ویتامین های A، C، E، K، آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، ویتامین B1 و‌ B6، فولیک اسید است که سلامت گربه را تقویت می کند و عملکرد دستگاه گوارش مانند جلوگیری از تشکیل گلوله های مویی را بهبود می بخشد و باعث تحریک عملکرد مغز نیز می شود.

خواص علف گربه

 

تفاوت کت نیپ و علف گربه چیست؟

یکی از نکته‌هایی که قبلا به آن اشاره کردیم این بود که علف گربه و کت نیپ دو چیز کاملا متفاوت هستند و در خیلی جاها به اشتباه این دو مورد را یکی میدانند البته کت نیپ را نیز می توان نوعی دیگری از گیاهان خوراکی برای گربه در نظر گرفت ولی با علف گربه یکی نیست. یکی از تفاوت‌هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم ساختار متفاوت است که گربه‌ها به هر کدام واکنش متفاوتی دارند، حال ممکن است گربه شما به کت نیپ علاقه نداشته باشد و واکنش خوبی ندهد ولی برعکس نسبت به علف گربه واکنش بهتری بدهد که جایگزین بهتری نیز خواهد بود. یکی دیگر از تفاوت‌های مهمی که می توان گفت این است که کت نیپ بخاطر خواص آرام بخشی که دارد روی دستگاه گوارش تاثیری ندارد و برخلاف آن علف گربه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود میدهد ولی خاصیت آرامش بخشی ندارد.

 

آیا همه گربه ها علف گربه را دوست دارند؟

حال سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا گربه من به علف گربه علاقه دارد یا ندارد، در پاسخ به این سوال می توان گفت قطعا تمامی گربه‌ها علف گربه را دوست ندارند ولی این موضوع دلیل بر اینکه به آن علاقه پیدا نمی کنند نیست و می توان با روش های مختلف مانند عوض کردن گلدان، خرد کردن و… گربه خود را به آن علاقه مند کنید.

 

کلام آخر

حتما به تفاوت های علف گربه و کت نیپ دقت کنید چون یکی از نکات مهمی است که این روزا خیلی کمتر به آن توجه شده است. همچنین همانطور که می دانیم یکی از تفریحات گربه‌ها برخلاف گوشتخوار بودن آن ها جویدن علف‌ها است پس علف گربه یک گزینه کاملا مناسب است ولی توجه داشته باشید که ممکن است گربه شما اصلا علاقه ای به علف گربه نداشته باشد ولی دلیل بر ناامیدی شما نیست پس حتما روش های مختلف را در ذهن خود در نظر داشته باشید و آن را امتحان کنید.

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید